10 tipp az eredményes linképítéshez

linképítés tippek

10 tipp az eredményes linképítéshez

A linképítés már rég óta az egyik legfontosabb és leghatékonyabb SEO stratégia mindazok számára, akik több organikus forgalmat szeretnének vonzani webhelyükre. A linképítés vagy „link building” a célja elérni, hogy minél több webhely hivatkozzon saját domainedre, hogy tartalmaid jobban rangsorolhassanak a keresőtalálatok között.
linképítés tippek A linképítés egy időigényes feladat, ráadásul mindig ügyelned kell rá, hogy csak tiszta, etikus módszereket alkalmazz, különben a Google büntetéseket szab majd ki webhelyedre. Éppen ezért az úgynevezett „white hat” linképítési taktikákra kell összpontosítanod, amelyek segítségével releváns, értékes hivatkozásokat szerezhetsz webhelyed számára. Ezzel ellentétben az úgynevezett „black hat” taktikák megpróbálják kijátszani a Google rendszerét a gyors, egyszerű eredmények érdekében – ezeket kell messze elkerülnöd.


Egy linképítési kampány alapját a változatosság adja: fontos, hogy minél több webhelyről szerezz visszahivatkozásokat, nem pedig csak egy-két domainről.

Ügyelned kell továbbá a linkek minőségére is. A tekintélyes, elismert, releváns témájú webhelyektől kapott linkek sokkal értékesebbek a Google szemében (értsd: többet segítenek a rangsorolásban).
Minél több minőségi visszahivatkozást szerzel releváns, tekintélyes webhelyekről, annál jobb. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
 

1. Keress fel másokat

Keress fel olyan ismerősöket vagy akár idegeneket, aki egy, a márkádhoz vagy termékeidhez kapcsolódó témájú blogot vagy webhelyet vezet. Fontos, hogy a blog vagy webhely témája releváns legyen, mert a Google az ilyen kapcsolódó témájú webhelyek közötti hivatkozásokat értékeli igazán.
Ha minőségi, hasznos tartalmakat osztasz meg webhelyeden, akkor mások előszeretettel linkelnek majd ezekre saját tartalmaikban is.

Keress rá a Google-ban hasonló témájú webhelyekre és blogokra, vagy azokra a kulcsszavakra, amelyek számodra is fontosak. Persze ügyelj rá, hogy ne közvetlen versenytársaidat keresd fel ilyen ajánlatokkal. Ha találsz valakit, akkor küldj nekik egy emailt vagy más üzenetet ajánld fel benne hivatkozásodat egy jövendőbeli vagy meglévő tartalmukhoz.

Lesznek olyanok, akik nem válaszolnak majd, de olyanokat is találhatsz, akik szívesen helyezik el majd a linket, mint forrást.
 

2. Keresd fel azokat, akikre te is hivatkozol

Saját tartalmaid létrehozása során bizonyára te magad is megjelölsz néha más tartalmakat forrásokként. Egy egyszerű, hatékony (és természetes) stratégia felkeresni azokat, akikre korábban már hivatkoztál, és értesíteni őket erről.

Természetesen mellékesen megkérdezheted azt is, hogy hajlandók lennének-e viszonozni a gesztust. Mindez segít elindítani egy beszélgetést köztetek, és ha nem vagy túl erőszakos, akkor akár egy új hivatkozást is szerezhetsz.
 

3. Írj vendégblogokat

Ha a linképítésről van szó, akkor nem mehetünk el szó nélkül a vendégblogok mellett. Habár ez a stratégia nem olyan hatékony, mint régebben, azért még mindig érdemes alkalmazni a jobb rangsorolás érdekében.

A vendégblogolás nem más, mint vendégbejegyzéseket írni mások releváns témájú blogjára. Ilyenkor általában egy linket is lehetőséged van elhelyezni saját webhelyedre a publikált tartalomban.

Válogasd meg jól, hogy mely blogokra írsz tartalmakat, hiszen azok a hivatkozások érik a legtöbbet, amelyek tekintélyes, a saját webhelyedhez kapcsolódó témájú blogokra kerülnek ki.
 

4. Keress blogszerzőket

Keress blogszerzőket a saját témakörödből, akikkel együttműködhetsz linképítési stratégiád részeként. Egyes online platformok remekek erre a célra. Érdemes például szétnézni a LinkedInen, ahol több szakmabélivel is hosszútávú, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat építhetsz ki.
 

5. Adj interjúkat podcastekben vagy írásban

A podcastek újabban nagyon népszerűekké váltak, és szinte minden témakörben találsz belőlük néhányat. Könnyen lehet, hogy ismersz is már egyet-kettőt saját iparágadból.
A legtöbb podcastbe rendszeresen hívnak meg vendégeket, és ezek az adások remek lehetőségeket kínálhatnak márkád népszerűsítésére, illetve egy visszahivatkozás megszerzésére. Fontos, hogy a relevancia itt is fontosabb, mint az, hogy hány hallgatója van egy-egy podcastnek.
Ha saját podcastet vezetsz, akkor megkérheted a vendégeket, hogy osszák meg az epizód linkjét a webhelyükön.

Adhatsz továbbá írott szöveges interjúkat is más szakmai blogoknak, amelyekből szintén új, értékes hivatkozásokat szerezhetsz.
 

6. Szerezz több linket infografikáiddal

Az infografikák azért váltak olyan népszerű linképítési eszközökké, mert vizuálisan mutatnak be egyébként száraz információkat, és könnyedén megoszthatók. Sajnos nem mindenki hivatkozik majd webhelyedre automatikusan, miután megosztja egy inforgrafikádat saját tartalmaiban.
Szerencsére könnyedén rátalálhatsz azokra a webhelyekre, amelyek használják ugyan infografikáidat, de nem linkelnek az eredeti szerzőre (rád). Nincs más dolgod, mint rákeresni a Google-ban a képre, és a kereső pillanatokon belül megmutatja majd, hogy hol fordul elő ugyan ez a kép (vagy nagyon hasonlóak) az interneten.

Ez után felkeresheted a webhely szerkesztőségét, és megkérheted őket, hogy hivatkozzanak rád az infografika kapcsán.
 

7. Dolgozz együtt influencerekkel

Az influencerek az online marketing szerves részévé váltak, ugyanis egy egyedi, hiteles kapcsolatot teremtenek a márkák és azok lehetséges ügyfelei között. Legyen szó említésekről, hosszútávú együttműködésekről vagy alkalmi terméktesztekről, az influencerek ugyan úgy elhelyezhetik hivatkozásaidat saját tartalmaikban.

A Google a hiteles forrásokból származó linkeket kedveli, és az is fontos számára, hogy egy-egy hivatkozó tartalom mekkora aktivitást vált ki a közönségéből. Szerencsére az influencerek nagyon jól tudják, hogy hogyan ösztönözzék aktivitásra követőiket.

Az influencerek továbbá arra buzdíthatják közönségüket, hogy helyezzék el márkás hashtagedet, amikor márkáddal kapcsolatos tartalmakat osztanak meg. Minél több emberhez jut el így márkád híre, annál több lehetséges ügyfél talál majd rád (és annál többen linkelhetnek tartalmaidra hasznos forrásokként).
 

8. Helyezd el linkedet minden közösségi platformon

Elhelyezted már webhelyed linkjét az összes közösségi profilodon, amit használsz? A Facebook, a Twitter és az Instagram is lehetővé teszi, hogy legalább egy hivatkozást beillessz profilodba.
Habár a közösségi bejegyzésekben elhelyezett linkek általában „NoFollow” jellegűek (tehát nem erősítik közvetlenül a rangsorolást), egyes források szerint a bejegyzések által keltett aktivitás pont, hogy erősítheti a hivatkozott oldal pagerank értékét – az újratweetelt bejegyzések például különösen értékesek lehetnek.

E mellett a profilokban szereplő hivatkozások kifejezetten értékesek lehetnek linképítés szempontjából.

9. Ne feledkezz meg a YouTube-ról

A YouTube egy remek platform a linképítésre, hiszen egyrészt a Google ökoszisztémájának része, másrészt pedig kiválóan alkalmas kínálatod bemutatására és márkád népszerűsítésére is.
Ha van YouTube csatornád, akkor ne felejtsd el elhelyezni webhelyed linkjét profilodon, a csatorna leírásában, illetve a feltöltött videóid leírásában. Ne feledd, hogy a leírásban több linket is megadhatsz, de csak az első lesz közülük DoFollow.

Miután csatornád elkészült és már néhány videót is feltöltöttél rá, igazold fiókodat, hogy további linkelési lehetőségek is elérhetővé váljanak számodra. Ez után keresd fel a csatorna beállításait, és válaszd a „Speciális beállítások” fület. Itt egy további DoFollow hivatkozást adhatsz hozzá csatornádhoz.
 

10. Építs újra hibás linkeket

A hibás linkek „újraépítése” egy régi, de a mai napig hasznos linképítési taktika, ami három fő lépésből áll:
1.    Keress egy webhelyet vagy weboldalt a témakörödben, ami ideális lenne egy link elhelyezésére.
2.    Nézd meg, hogy vannak-e olyan linkek rajta, amik nem működnek (hibás hivatkozások). Olyan linkeket kell keresned, amelyek 404-es hibakódot adnak vissza.
3.    Ajánld fel egy saját tartalmadat új forrásként a korábbi helyett.


A legnehezebb a hibás linkek felkutatása, hiszen egyenként ellenőrizni egy webhely összes hivatkozását meglehetősen időigényes feladat. Szerencsére több böngészőbővítmény is segíthet ebben, illetve használhatsz nagyobb, fizetős eszközöket is (pl. Semrush), ha komolyabban szeretnél foglalkozni ezzel a stratégiával.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok