Közösségi média marketing stratégia plasztikai sebészeknek: Így csináld jól!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy sikeres közösségi média marketing stratégia összeállítása plasztikai sebészeknek

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Plasztikai sebészként bizonyára te is szeretnél több pácienst szerezni praxisod számára. Talán azzal is tisztában vagy, hogy a közösségi média nagyszerű csatornákat kínál ehhez. Azonban jó eséllyel azzal is szembesültél már, hogy az ügyfelek ellátása, az időpontok egyeztetése, a papírmunka elvégzése és egyéb feladatok mellett nem igazán marad idő a közösségi média marketinggel foglalkoznod. No meg hát, nem azért tanultál hosszú évekig plasztikai sebésznek, hogy aztán a marketinggel kelljen bajlódnod, nem igaz?
Mai cikkünkből kiderül, hogy miért olyan fontos a közösségi média marketing a plasztikai sebészek számára, hogy milyen feladatokkal jár, és hogy miért érdemes kiszervezni ezeket egy tapasztalt online marketing ügynökségnek.

Miért olyan fontos a közösségi média marketing egy plasztikai sebésznek?

A közösségi média az elmúlt évtized során az online marketing egyik nélkülözhetetlen eszközévé vált valamennyi cég – köztük a plasztikai sebészetek – számára.
Felhasználók milliárdjai aktívak napi szinten a különböző közösségi platformokon (Facebook, Twitter, Instagram, TikTok stb.), és ha egy cég hatékony marketinget szeretne folytatni, akkor ott kell elérni ezeket az embereket, ahol a legszívesebben töltik szabadidejüket.
Lássuk, hogy egész pontosan miért is olyan fontos, hogy egy plasztikai sebészet is aktív legyen a közösségi médián.

 

1. Fokozott láthatóságot kínál

Meglehet, hogy van egy plasztikai sebészeti praxisod, de ha új pácienseket szeretnél, akkor valahogy tudatnod kell az emberekkel, hogy egyáltalán létezel.
Gondolkodj el rajta, hogy mit csinálsz, amikor akad 2-3 perc szabadidőd egy dugóban vagy amikor sorban állsz a postán. Jó eséllyel előveszed a telefonodat, és végigpörgeted a Facebookot vagy az Instagramot, hogy rápillants a legújabb tartalmakra.
Sokan tesznek ugyan így, és használják kommunikációra, szórakozásra, illetve tájékozódásra kedvenc közösségi platformjaikat, ha némi szabadidejük akad a nap során.
Ha tehát aktívan jelen vagy ezeken a platformokon (lehetőleg azokon, amiken pácienseid is), és rendszeresen hasznos, értékes tartalmakat osztasz meg követiddel, akkor számos új ügyfelet szerezhetsz majd praxisod számára.

 

2. Segít szorosabb kapcsolatokat kiépíteni a lehetséges ügyfelekkel

A közösségi média marketinggel egyszerűen alakíthatsz ki és erősíthetsz meg új kapcsolatokat lehetséges pácienseiddel.
Tegyük fel például, hogy valaki szeretné megcsináltatni az orrát. Lehet, hogy nem szeretné a recepciósodat felhívni és őt bombázni mindenféle kérdésekkel, és még nem döntötte el azt sem, hogy egyáltalán foglalna-e időpontot.
Azonban, ha a közösségi médián hasznos információkat kínálsz az orrműtétekről, megválaszolod a leggyakoribb kérdéseket, és előtte-utána fényképeket is feltöltesz, akkor ezek mind segítenek a bizonytalan páciensnek, hogy határozottabban és magabiztosabban keresse fel praxisodat ezügyben.
Mindez nem csak a döntést könnyíti meg az ilyen páciensek számára, hanem azt is bizonyítja, hogy igazi szakértő vagy a témában, tehát az emberek számíthatnak szakmai tudásodra és bátran fordulhatnak hozzád segítségért.

 

3. Segít új látogatókat szerezni webhelyed számára

A hatékony közösségi média marketing kampányok nem csak közösségi profiljaid számára szereznek új követőket, hanem közvetlenül webhelyedre is segítenek forgalmat terelni.
A legtöbb közösségi platformon hivatkozásokat is elhelyezhetsz profilodon és bejegyzéseidben, amelyeken keresztül az érdeklődők egy kattintással eljuthatnak praxisod webhelyére. A bejegyzéseket továbbá könnyedén meg is oszthatják egymással a felhasználók így ezek a linkek még több emberhez eljuthatnak (még akkor is, ha nem követnek téged a platformon).

 

Hol rontják el sokan a plasztikai sebészek közösségi média marketingjét?

A közösségi média egy rendkívül hatékony marketingeszköz lehet plasztikai sebészeted számára. Azonban, ha az egész csak úgy „hasra csapva” történik, minden különösebb terv vagy stratégia nélkül, akkor többet árthat, mint amennyit segíthetne.
Plasztikai sebészeted közösségi stratégiájának összeállítása során az alábbi hibákat kell elkerülnöd:

  • Folyamatos önreklámozás: Közönséged nem azért kezd el követni plasztikai sebészetedet egy közösségi platformon, hogy folyamatosan önfényező reklámokat ossz meg velük. Az esetek többségében hasznos, értékes, érdekes bejegyzéseket publikálj, és csak időnként engedj magadnak némi önreklámot (de azt is valamilyen hasznos tartalom keretei között).
  • Szétszórtság: Ahhoz, hogy egy aktív közönséget gyűjt praxisod köré egy platformon, folyamatosan kell foglalkoznod ezekkel a követőkkel – rendszeresen kell megosztanod velük hasznos tartalmakat és reagálnod megjegyzéseikre, hogy fenntartsd az érdeklődésüket.
  • A páciensek jogainak elhanyagolása: Az előtte/utána képek segíthetnek szemléltetni, hogy mikre képes szaktudásod, azonban egyértelmű kell legyen, hogy a képeken szereplő páciensek tudnak róla, hogy kép készül róluk. Ha az emberek azt látják, hogy „lesifotókat” osztasz meg ügyfeleidről, akkor nem fognak megbízni benned.

 

Egy sikeres közösségi plasztikai stratégia öt lépése

Ha egy sikeres közösségi média marketing stratégiát szeretnél létrehozni plasztikai sebészeted számára, akkor minden egyes lépésedet át kell gondolnod, és semmit sem bízhatsz a szerencsére vagy a véletlenre.
Lássuk, hogy milyen lépéseket kell tenned ehhez.

 

1. Erősítsd meg márkaismertségedet

Meglehet, hogy a közelben több plasztikai sebészet is működik, szóval meg kell mutatnod, hogy mi teszi egyedivé praxisodat, ami miatt az embereknek megéri téged választaniuk.
Az összeszedett és hatásos branding nélkülözhetetlen, ha szeretnél nagyobb közönségre szert tenni, a közösségi média pedig tökéletes erre.

 

2. Építs kapcsolatokat lehetséges ügyfeleiddel

Az emberek többsége minden egyes nap azért keresi fel kedvenc közösségi platformjait, hogy láthassák kedvenc influencereik és márkáik legújabb tartalmait.
Nem csoda, hogy az influencer marketing olyan népszerű – az emberek bíznak azokban az influencerekben, akiket követnek, és gyakran meg is vásárolják azokat a termékeket, amiket ők javasolnak nekik.
A megfelelő közösségi média marketing stratégiával egy plasztikai sebészet is képes erre. Nem csak egy nagy közönséget szerezhetsz praxisodnak, hanem elnyerheted lehetséges ügyfeleid megelőlegezett bizalmát is.

 

3. Készíts hasznos tartalmakat

Az interneten lényegében végtelen mennyiségű tartalom található, éppen ezért fontos, hogy valami egyedit alkoss, amivel megkülönböztetheted magadat versenytársaidtól. Tartalmaidnak aktivitásra kell ösztönözniük közönségedet, illetve tájékoztatniuk kell őket.
Ossz meg előtte/utána képeket, videókat, tippeket, rövid útmutatókat, illetve ügyfeleid történeteit.

 

4. Irányítsd át webhelyedre a követőket

A hasznos, értékes, informatív tartalmak csak akkor érnek bármit is üzleti szemmel, ha segítenek új ügyfeleket szerezni praxisod számára. Ehhez muszáj valahogy a webhelyedre irányítanod követőidet, ahol részletesebben is tájékozhatnak kínálatodról és ahol még több marketingeszközt vethetsz be.

 

5. Kínálj egyszerű lehetőséget időpontfoglalásra

Az emberek elfoglaltak, ezért, ha szeretnél új ügyfeleket szerezni, akkor biztosítanod kell a gyors, egyszerű, akadálymentes időpontfoglalást webhelyeden. Ne rejtsd el ezt az opciót – tedd elérhetővé az összes oldalon, email címeddel és telefonszámoddal együtt.
Ha teheted, minden ilyen információt tüntess fel a közösségi profiljaidon is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!