Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi márka számára)?

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt.
Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni.
Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő stratégiákat és következetlen brandinget teremt. Mi tehát a megoldás?
Az integrált marketing.
A többcsatornás marketingként is emlegetett integrált marketing lehetővé teszi, hogy egy márka csatornák között is összeszinkronizált üzenetekkel érhesse el üzleti céljait, függetlenül attól, hogy milyen piacot képvisel. Lássuk, hogy mire van szükség ehhez!
Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?

Mi az az integrált marketing?

Az integrált marketing egy többcsatornás marketingstratégia, aminek célja egy azonos üzenet egyidejű közvetítése többféle csatornán és platformon. Ezek lehetnek például: A különféle csatornák bevetésével számos helyen és érintkezési ponton érheted el ideális ügyfeleidet, és kísérheted őket végig a konverziós tölcséren.
Szóval miért olyan fontos foglalkozni ezzel a cég és a márkakép érdekében? Miért nem működhet függetlenül egymástól a közösségi médiával és a webhellyel foglalkozó marketingcsapat? Miért kell a SEO szakembernek rendszeresen kommunikálnia az offline hirdetéseket intéző marketingessel?
Mert a szétválasztott stratégiák felhígítják az ügyfelek bizalmát és csökkentik a marketingkampányok hatékonyságát.
 

Az integrált marketing előnyei a szétválasztott stratégiákkal szemben

Az integrált marketing több fontos előnyt is kínál egy egészségügyi szervezet, kórház vagy praxis számára:
  • Teljeskörű márkaélményt teremt: Egy teljeskörű márkaélmény fokozza a márkaismertséget, mélyebb kapcsolatokat hoz létre, és konverziós lépésekre ösztönzi a célközönséget.
  • Gondolatvezetőként pozícionálja márkádat: A gondolatvezetőség megerősíti márkád hitelességét, ami az egészségügyben a megelőlegezett bizalom egyik alapfeltétele.
  • Fellendíti az eladásokat: Egy integrált marketingkampány beindításakor márkád több nyilvánosságot kap, vagyis nagyobb közönséget érhetsz el. Amennyiben stratégiád hatékony, ez a nagyobb közönség több értékesítést jelent majd.
 

Miért nélkülözhetetlen az integrált marketing egy egészségügyi márkának

Ahogy az egészségügyi konzumizmusban egyre fontosabbá válik a páciensélmény tényezője, és a járványhelyzet miatt az egészségügy is egy digitálisabb irányba kényszerült, az egészségügyi márkák számára létfontosságú feladat, hogy megfeleljenek ezeknek az új és változó elvárásoknak, és hogy erről ügyfeleiket is egyértelműen tájékoztassák.
A marketingkommunikációs minden érdemleges online és offline csatornán való integrálásával egészségügyi céged az alábbi lehetőségekre számíthat:
 

1. Összefüggő fogyasztói élményt kínálhat

A kórházaknak és egészségügyi szervezeteknek minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésére, hogy a megannyi érintkezési ponton kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Az ügyfelek 95%-a már 2017-ben is három vagy több csatornán vette fel a kapcsolatot egy céggel.
Egy összefüggő, pozitív ügyféleélmény biztosítása elengedhetetlen azon cégek számára, amelyek szeretnék megerősíteni ügyfélkapcsolataikat.
 

2. Minden célközönség-szegmenset elérhet

Egy integrált marketingstratégia lehetővé teszi az egészségügyi márkák számára, hogy ott érjék el közönségüket, ahol azok a legszívesebben töltik az idejüket. Ez nem csak szélesebb körű elérést, hanem hatékonyabb marketinget is eredményez.
Ha például egy klinika csak a közösségi médián népszerűsíti magát, akkor lemaradhat a Google-on kereső vagy a rádiót hallgató lehetséges páciensekről.
 

3. Javítja a marketingkampányok teljesítményét

Az integrált marketing azt jelenti, hogy a hagyományos marketingmódszerek, illetve a modernebb, digitális marketingformák folyamatosan egymást támogatják.
Ez a megközelítés növeli különféle csatornákon való megjelenések lehetőségét, segít a célközönségnek észben tartani a márkát, és egy összefüggő márkatörténetet kommunikál a fogyasztók irányába, hogy tovább vezesse azokat a marketingtölcséren.
 

4. Pénzt és időt lehet spórolni vele

Egészségügyi vezetőként bizonyára te is szeretnéd csökkenteni a költségeket, és egyszerre gördülékenyebbé tenni a különféle üzleti eljárásokat. Íme tehát két további nyomós érv, amelyek miatt megéri foglalkoznod az integrált marketinggel:
Idő: Egy integrált stratégia rengeteg időt képes megspórolni, amit aztán más hasznos feladatokra fordíthatsz (például jobb minőségű anyagok ellátására, részletesebb elemzések készítésére stb.)
Pénz: Az integrált kampányok csökkentik a különféle hirdetési kiadásokat is, hiszen sok platformon alkalmazzák ugyan azokat a szöveges és designelemeket a kampányanyagokban.
 

Egy integrált marketingkampány 6 kulcsfontosságú eleme

Ha a fent olvasottak eléggé meggyőzőek voltak, akkor mostanra bizonyára elkezdtél azon gondolkodni, hogy miként állíthatsz össze saját céged számára is egy integrált marketingkampányt.
Egy ilyen integrált kampánnyal egy terméket vagy egy szolgáltatást népszerűsíthetsz egyszerre több platformon is, hogy egy összefüggő márkaélményt nyújthass célközönséged számára.
Íme egy ilyen integrált kampány legfontosabb elemei:
 

1. Összeférhető vagy egymást kiegészítő célok

Számos előny származik abból, ha a céges célok párhuzamba állíthatók egymással, vagy akár ki is egészítik egymást. Ilyen előnyök például a megspórolt idő és pénz, illetve a fokozott márkaismertség és márkahűség.
Ez nem csak azt biztosítja, hogy online és offline csatornáid így nem csupán egy átfogó üzenetet kommunikáljanak majd, hanem azt is, hogy a marketingesek munkája gördülékenyebben haladhasson.
 

2. Egy jól együttműködő csapat

Függetlenül attól, hogy mekkora cégről van szó, az osztályok és csapatok együttműködése nélkülözhetetlen egy összefüggő, integrált kampány kialakításához és kivitelezéséhez. A helyett, hogy egymással versengenének az erőforrásokért, egy jó csapat tagjai szinkronban képesek dolgozni, ami gyorsabb és hatékonyabb marketingtartalmat eredményez majd.
 

3. A megfelelő marketingcsatornák keveréke

Egyetlen cégnek sincs szüksége az összes létező marketingcsatornára és eszközre. A pénz és idő elvesztegetésének megelőzése érdekében a szükséges csatornák kiválasztását alaposan meg kell fontolni, ezért van szükség mindenekelőtt egy jó stratégiára.
Ha egy költséghatékony, jól teljesítő integrált marketingkampányt szeretnél összeállítani, akkor az alábbiakat kell szem előtt tartanod:
 

Céges célok

Határozd meg, hogy mit szeretnél elérni kampányoddal. Fokozott márkaismertséget? Több időpontfoglalást? Habár a közösségi média remek eszközként szolgálhat bizonyos konverziós lépések ösztönzésére, egy hirdetőtábla talán jobban erősítheti a márkaismertséget.
 

Buyer personák

A buyer persona lényegében egy fiktív profil, ami összegyűjti ideális ügyfeled jellemzőit, preferenciáit, igényeit, aggályait, szokásait és minden egyéb fontos adatot, amelyet felhasználhatsz stratégiád tervezésében és kivitelezésében. Ha ismered ideális ügyfeleidet, akkor könnyeb lesz majd végigvezetni őket a konverziós tölcséren.
 

Versenytársak

A versenyhelyzettel minden marketingkampány összeállítása során fontos tisztában lenni. Ha szeretnél meghódítani egy piacot vagy iparágat, akkor tudnod kell, hogy kik a legsikeresebb versenytársaid. Derítsd ki, hogy milyen csatornákat használnak és alkalmazz te is hasonló technikákat integrált kampányodban.
 

4. Összefüggő üzenetek

Az integrált marketing kivitelezéséhez elengedhetetlen az összefüggő üzenetek kommunikálása valamennyi alkalmazott csatornán. E nélkül nem jöhet létre az erős márkaidentitás képe a célközönségben, és a márka iránti hűség is meginoghat. Amikor kórházadat pozitív értékekkel és ideológiákkal fekteted párhuzamba, akkor célközönséged egy megbízható, őszinte márkaként tekint majd rá.
 

5. Összefüggő branding

Az összefüggő branding egy egységes, vendégszerető élményt teremt a meglévő és az újonnan érkező ügyfelek számára. Egy márka identitásához a logótól kezdve a felhasznált színeken át az üzenetekben használ hangnemig minden hozzátartozik.
 

6. A teljesítmény folyamatos figyelése

Az marketing nem olyasmi, amit az ember egyszer elintéz, aztán otthagyja. Folyamatosan figyelned kell kampányod minden szegmensének teljesítményét, és elvégezni a szükséges módosításokat, ahol ezek indokoltak.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok