Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi márka számára)?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt.
Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni.
Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő stratégiákat és következetlen brandinget teremt. Mi tehát a megoldás?
Az integrált marketing.
A többcsatornás marketingként is emlegetett integrált marketing lehetővé teszi, hogy egy márka csatornák között is összeszinkronizált üzenetekkel érhesse el üzleti céljait, függetlenül attól, hogy milyen piacot képvisel. Lássuk, hogy mire van szükség ehhez!

Mi az az integrált marketing?

Az integrált marketing egy többcsatornás marketingstratégia, aminek célja egy azonos üzenet egyidejű közvetítése többféle csatornán és platformon. Ezek lehetnek például:

  • A branding
  • A hagyományos hirdetések
  • PR
  • Szájhagyomány
  • Online marketing

A különféle csatornák bevetésével számos helyen és érintkezési ponton érheted el ideális ügyfeleidet, és kísérheted őket végig a konverziós tölcséren.
Szóval miért olyan fontos foglalkozni ezzel a cég és a márkakép érdekében? Miért nem működhet függetlenül egymástól a közösségi médiával és a webhellyel foglalkozó marketingcsapat? Miért kell a SEO szakembernek rendszeresen kommunikálnia az offline hirdetéseket intéző marketingessel?
Mert a szétválasztott stratégiák felhígítják az ügyfelek bizalmát és csökkentik a marketingkampányok hatékonyságát.

 

Az integrált marketing előnyei a szétválasztott stratégiákkal szemben

Az integrált marketing több fontos előnyt is kínál egy egészségügyi szervezet, kórház vagy praxis számára:

  • Teljeskörű márkaélményt teremt: Egy teljeskörű márkaélmény fokozza a márkaismertséget, mélyebb kapcsolatokat hoz létre, és konverziós lépésekre ösztönzi a célközönséget.
  • Gondolatvezetőként pozícionálja márkádat: A gondolatvezetőség megerősíti márkád hitelességét, ami az egészségügyben a megelőlegezett bizalom egyik alapfeltétele.
  • Fellendíti az eladásokat: Egy integrált marketingkampány beindításakor márkád több nyilvánosságot kap, vagyis nagyobb közönséget érhetsz el. Amennyiben stratégiád hatékony, ez a nagyobb közönség több értékesítést jelent majd.

 

Miért nélkülözhetetlen az integrált marketing egy egészségügyi márkának

Ahogy az egészségügyi konzumizmusban egyre fontosabbá válik a páciensélmény tényezője, és a járványhelyzet miatt az egészségügy is egy digitálisabb irányba kényszerült, az egészségügyi márkák számára létfontosságú feladat, hogy megfeleljenek ezeknek az új és változó elvárásoknak, és hogy erről ügyfeleiket is egyértelműen tájékoztassák.
A marketingkommunikációs minden érdemleges online és offline csatornán való integrálásával egészségügyi céged az alábbi lehetőségekre számíthat:

 

1. Összefüggő fogyasztói élményt kínálhat

A kórházaknak és egészségügyi szervezeteknek minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésére, hogy a megannyi érintkezési ponton kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Az ügyfelek 95%-a már 2017-ben is három vagy több csatornán vette fel a kapcsolatot egy céggel.
Egy összefüggő, pozitív ügyféleélmény biztosítása elengedhetetlen azon cégek számára, amelyek szeretnék megerősíteni ügyfélkapcsolataikat.

 

2. Minden célközönség-szegmenset elérhet

Egy integrált marketingstratégia lehetővé teszi az egészségügyi márkák számára, hogy ott érjék el közönségüket, ahol azok a legszívesebben töltik az idejüket. Ez nem csak szélesebb körű elérést, hanem hatékonyabb marketinget is eredményez.
Ha például egy klinika csak a közösségi médián népszerűsíti magát, akkor lemaradhat a Google-on kereső vagy a rádiót hallgató lehetséges páciensekről.

 

3. Javítja a marketingkampányok teljesítményét

Az integrált marketing azt jelenti, hogy a hagyományos marketingmódszerek, illetve a modernebb, digitális marketingformák folyamatosan egymást támogatják.
Ez a megközelítés növeli különféle csatornákon való megjelenések lehetőségét, segít a célközönségnek észben tartani a márkát, és egy összefüggő márkatörténetet kommunikál a fogyasztók irányába, hogy tovább vezesse azokat a marketingtölcséren.

 

4. Pénzt és időt lehet spórolni vele

Egészségügyi vezetőként bizonyára te is szeretnéd csökkenteni a költségeket, és egyszerre gördülékenyebbé tenni a különféle üzleti eljárásokat. Íme tehát két további nyomós érv, amelyek miatt megéri foglalkoznod az integrált marketinggel:
Idő: Egy integrált stratégia rengeteg időt képes megspórolni, amit aztán más hasznos feladatokra fordíthatsz (például jobb minőségű anyagok ellátására, részletesebb elemzések készítésére stb.)
Pénz: Az integrált kampányok csökkentik a különféle hirdetési kiadásokat is, hiszen sok platformon alkalmazzák ugyan azokat a szöveges és designelemeket a kampányanyagokban.

 

Egy integrált marketingkampány 6 kulcsfontosságú eleme

Ha a fent olvasottak eléggé meggyőzőek voltak, akkor mostanra bizonyára elkezdtél azon gondolkodni, hogy miként állíthatsz össze saját céged számára is egy integrált marketingkampányt.
Egy ilyen integrált kampánnyal egy terméket vagy egy szolgáltatást népszerűsíthetsz egyszerre több platformon is, hogy egy összefüggő márkaélményt nyújthass célközönséged számára.
Íme egy ilyen integrált kampány legfontosabb elemei:

 

1. Összeférhető vagy egymást kiegészítő célok

Számos előny származik abból, ha a céges célok párhuzamba állíthatók egymással, vagy akár ki is egészítik egymást. Ilyen előnyök például a megspórolt idő és pénz, illetve a fokozott márkaismertség és márkahűség.
Ez nem csak azt biztosítja, hogy online és offline csatornáid így nem csupán egy átfogó üzenetet kommunikáljanak majd, hanem azt is, hogy a marketingesek munkája gördülékenyebben haladhasson.

 

2. Egy jól együttműködő csapat

Függetlenül attól, hogy mekkora cégről van szó, az osztályok és csapatok együttműködése nélkülözhetetlen egy összefüggő, integrált kampány kialakításához és kivitelezéséhez. A helyett, hogy egymással versengenének az erőforrásokért, egy jó csapat tagjai szinkronban képesek dolgozni, ami gyorsabb és hatékonyabb marketingtartalmat eredményez majd.

 

3. A megfelelő marketingcsatornák keveréke

Egyetlen cégnek sincs szüksége az összes létező marketingcsatornára és eszközre. A pénz és idő elvesztegetésének megelőzése érdekében a szükséges csatornák kiválasztását alaposan meg kell fontolni, ezért van szükség mindenekelőtt egy jó stratégiára.
Ha egy költséghatékony, jól teljesítő integrált marketingkampányt szeretnél összeállítani, akkor az alábbiakat kell szem előtt tartanod:

 

Céges célok

Határozd meg, hogy mit szeretnél elérni kampányoddal. Fokozott márkaismertséget? Több időpontfoglalást? Habár a közösségi média remek eszközként szolgálhat bizonyos konverziós lépések ösztönzésére, egy hirdetőtábla talán jobban erősítheti a márkaismertséget.

 

Buyer personák

A buyer persona lényegében egy fiktív profil, ami összegyűjti ideális ügyfeled jellemzőit, preferenciáit, igényeit, aggályait, szokásait és minden egyéb fontos adatot, amelyet felhasználhatsz stratégiád tervezésében és kivitelezésében. Ha ismered ideális ügyfeleidet, akkor könnyeb lesz majd végigvezetni őket a konverziós tölcséren.

 

Versenytársak

A versenyhelyzettel minden marketingkampány összeállítása során fontos tisztában lenni. Ha szeretnél meghódítani egy piacot vagy iparágat, akkor tudnod kell, hogy kik a legsikeresebb versenytársaid. Derítsd ki, hogy milyen csatornákat használnak és alkalmazz te is hasonló technikákat integrált kampányodban.

 

4. Összefüggő üzenetek

Az integrált marketing kivitelezéséhez elengedhetetlen az összefüggő üzenetek kommunikálása valamennyi alkalmazott csatornán. E nélkül nem jöhet létre az erős márkaidentitás képe a célközönségben, és a márka iránti hűség is meginoghat. Amikor kórházadat pozitív értékekkel és ideológiákkal fekteted párhuzamba, akkor célközönséged egy megbízható, őszinte márkaként tekint majd rá.

 

5. Összefüggő branding

Az összefüggő branding egy egységes, vendégszerető élményt teremt a meglévő és az újonnan érkező ügyfelek számára. Egy márka identitásához a logótól kezdve a felhasznált színeken át az üzenetekben használ hangnemig minden hozzátartozik.

 

6. A teljesítmény folyamatos figyelése

Az marketing nem olyasmi, amit az ember egyszer elintéz, aztán otthagyja. Folyamatosan figyelned kell kampányod minden szegmensének teljesítményét, és elvégezni a szükséges módosításokat, ahol ezek indokoltak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!