Instagram algoritmus működése - Tippek és trükkök közvetlenül az Instagramtól

Instagram algoritmus működése

Így működik az Instagram algoritmusa

czsofi Szerző:
czsofi

Az Instagram már évek óta az okostelefonozók egyik kedvenc képnézegető-alkalmazása, amire számos marketinges tekint jövedelmező hirdetőplatformként. Nem csoda tehát, hogy sokakat érdekelt, hogy mi alapján is állítja össze az Instagram algoritmusa a felhasználók hírfolyamát.

 

Nos, a várakozásnak – bizonyos értelemben – vége, ugyanis az Instagram hivatalosan is nyilatkozott arról, hogy milyen szempontok számítanak a legfontosabbnak a hírfolyam összeállításában. Habár konkrét számadatokat nem tudunk, már ez is segítség lehet azoknak, akik marketingeszközként alkalmazzák az Instagramot.
 

Instagram algoritmus működése

Az Instagram legfontosabb rangsorolási szempontjai

Érdeklődés

Ez az érték azt mutatja meg, hogy az Instagram szerint egy felhasználó mennyire érdeklődne egy bejegyzés iránt az alapján, hogy korábban hasonló tartalmakhoz hogyan viszonyult. Meglehet, hogy az Instagram képelemző algoritmust is használ, hogy eldöntse, mi látható egy-egy képen, és ezt is felhasználja a rangsorolásban.

 

Frissesség

Természetesen az újabb bejegyzések előnyt élveznek a régebbiekkel szemben.

 

Kapcsolat

A felhasználó gyakrabban láthat bejegyzéseket azoktól a fiókoktól, amelyeknek tartalmainál gyakoriak az interakciók (kedvelés, hozzászólás, stb.), vagy akiknek a tartalmaiban gyakran meg lettek jelölve ők maguk is.

 

További szempontok

Az Instagram nézegetésének gyakorisága

Számít, hogy milyen gyakran nyitja meg a felhasználó az Instagramot, hiszen az alkalmazás először a legjobb bejegyzéseket mutatja majd a legutóbbi látogatás óta.

 

Követett fiókok száma

Minél több fiókot követ egy felhasználó, annál nagyobb halmazból kell bejegyzéseket válogatnia az algoritmusnak, így minden követett fiók esélye csökken a láthatóságra.

 

Munkamenet hossza

Minél több ideig használja a felhasználó egyhuzamban az Instagramot, annál több régebbi bejegyzést láthat.

 

Hatékony Instavideók, amikből tanulhatunk

Persze ez mind szép és jó, de hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Nézzünk meg néhány példát arra, hogy hogyan is néznek ki a sikeres Instagramra feltöltött videók. Látni fogjuk, hogy néha nem tudhatjuk előre, hogy mennyire lesz hatékony egy-egy tartalom.

 

1. Worldstar Hip Hop

A Wolrdstar Hip Hop egy tartalomgyűjtő videós blog, amely 2005-ös alakulása óta napi több mint félmillió egyéni látogatót fogad. Akkor 18,7 millió Instagram követőjével nem volt nehéz megfelelni a kapcsolat elvárásnak.

 

A WHH Instagram videói 2018 júniusában összesen 1,7 milliárdos nézettséget gyűjtöttek össze. Ez első sorban annak köszönhető, hogy 5 legnézettebb videóik közül 4 az amerikai rapperről, Jahseh Dwayne Ricardo Onfroy-ról szólt, akit a közönség XXXTentacion néven ismert. A zenész idén júniusban lövöldözés áldozata lett Floridában, amelyben életét vesztette. A WHH itt „nyert” érdeklődés szempontjából.

 

Azonban még ha ki is vonjuk a számításból ezt a 4 hihetetlenül népszerű videót az elhunyt rapperről, akkor is láthatjuk, hogy a Worldstar Hip Hop nem lusta, ha a tartalomról van szó: 2018 június 1. és 31. között összesen 1134 videót töltöttek fel az Instagramra, ami átlagosan 38 percenként jelentett egy-egy új videót. Ez egyértelműen tetszik az algoritmusnak a frissesség tekintetében.

2. 9gag

A régóta népszerű 9gag sem hiányozhat az Instagramról. A vicces/érdekes tartalmakat összegyűjtő webhely az egyik legsikeresebb az egész interneten, ami Instagram fiókjukon is tükröződik.

 

2018 júniusában ők is elérték az egymilliárdos videónézettséget, amiből 20,8 milliót egyetlen egy feltöltés tett ki: 

 

A 9gag úgy tesz szert ekkora nézettségre, hogy a legviccesebb videókat válogatja ki feltöltésre – így nem nehéz megfelelni az érdeklődés elvárásnak. Júniusban napi szinten átlagosan 5,7 videót töltöttek fel, ami frissesség szempontjából remek teljesítmény. Júniusban 46 millió követőre lehettek büszkék, így kapcsolat terén sincs mi miatt aggódniuk.

 

3. Barstool Sports

Szintén jól teljesít az Instagramon a Barstool Sports, ami szintén vicces, humoros szemszögből mutat rálátást a sport és a popkultúra világára. Instagram fiókjuk idén júniusban 678 milliós nézettséget gyűjtött össze.

 

Legnézettebb videójuk 6,5 milliós nézettséget generált, összesen durván 218 ezres aktivitással (hozzászólások, kedvelések). Napi átlagosan 10,6 videójuk júniusban frissességi szempontból nagyon „tetszett” az algoritmusnak, 5 milliós követőbázisuk pedig mindig elegendő kapcsolatot biztosít.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok