Instagram algoritmus működése - Tippek és trükkök közvetlenül az Instagramtól

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így működik az Instagram algoritmusa

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

instagram

Az Instagram már évek óta az okostelefonozók egyik kedvenc képnézegető-alkalmazása, amire számos marketinges tekint jövedelmező hirdetőplatformként. Nem csoda tehát, hogy sokakat érdekelt, hogy mi alapján is állítja össze az Instagram algoritmusa a felhasználók hírfolyamát.

 

Nos, a várakozásnak – bizonyos értelemben – vége, ugyanis az Instagram hivatalosan is nyilatkozott arról, hogy milyen szempontok számítanak a legfontosabbnak a hírfolyam összeállításában. Habár konkrét számadatokat nem tudunk, már ez is segítség lehet azoknak, akik marketingeszközként alkalmazzák az Instagramot.
 

Az Instagram legfontosabb rangsorolási szempontjai

Érdeklődés

Ez az érték azt mutatja meg, hogy az Instagram szerint egy felhasználó mennyire érdeklődne egy bejegyzés iránt az alapján, hogy korábban hasonló tartalmakhoz hogyan viszonyult. Meglehet, hogy az Instagram képelemző algoritmust is használ, hogy eldöntse, mi látható egy-egy képen, és ezt is felhasználja a rangsorolásban.

 

Frissesség

Természetesen az újabb bejegyzések előnyt élveznek a régebbiekkel szemben.

 

Kapcsolat

A felhasználó gyakrabban láthat bejegyzéseket azoktól a fiókoktól, amelyeknek tartalmainál gyakoriak az interakciók (kedvelés, hozzászólás, stb.), vagy akiknek a tartalmaiban gyakran meg lettek jelölve ők maguk is.

 

További szempontok

Az Instagram nézegetésének gyakorisága

Számít, hogy milyen gyakran nyitja meg a felhasználó az Instagramot, hiszen az alkalmazás először a legjobb bejegyzéseket mutatja majd a legutóbbi látogatás óta.

 

Követett fiókok száma

Minél több fiókot követ egy felhasználó, annál nagyobb halmazból kell bejegyzéseket válogatnia az algoritmusnak, így minden követett fiók esélye csökken a láthatóságra.

 

Munkamenet hossza

Minél több ideig használja a felhasználó egyhuzamban az Instagramot, annál több régebbi bejegyzést láthat.

 

Hatékony Instavideók, amikből tanulhatunk

Persze ez mind szép és jó, de hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Nézzünk meg néhány példát arra, hogy hogyan is néznek ki a sikeres Instagramra feltöltött videók. Látni fogjuk, hogy néha nem tudhatjuk előre, hogy mennyire lesz hatékony egy-egy tartalom.

 

1. Worldstar Hip Hop

A Wolrdstar Hip Hop egy tartalomgyűjtő videós blog, amely 2005-ös alakulása óta napi több mint félmillió egyéni látogatót fogad. Akkor 18,7 millió Instagram követőjével nem volt nehéz megfelelni a kapcsolat elvárásnak.

 

A WHH Instagram videói 2018 júniusában összesen 1,7 milliárdos nézettséget gyűjtöttek össze. Ez első sorban annak köszönhető, hogy 5 legnézettebb videóik közül 4 az amerikai rapperről, Jahseh Dwayne Ricardo Onfroy-ról szólt, akit a közönség XXXTentacion néven ismert. A zenész idén júniusban lövöldözés áldozata lett Floridában, amelyben életét vesztette. A WHH itt „nyert” érdeklődés szempontjából.

 

Azonban még ha ki is vonjuk a számításból ezt a 4 hihetetlenül népszerű videót az elhunyt rapperről, akkor is láthatjuk, hogy a Worldstar Hip Hop nem lusta, ha a tartalomról van szó: 2018 június 1. és 31. között összesen 1134 videót töltöttek fel az Instagramra, ami átlagosan 38 percenként jelentett egy-egy új videót. Ez egyértelműen tetszik az algoritmusnak a frissesség tekintetében.

2. 9gag

A régóta népszerű 9gag sem hiányozhat az Instagramról. A vicces/érdekes tartalmakat összegyűjtő webhely az egyik legsikeresebb az egész interneten, ami Instagram fiókjukon is tükröződik.

 

2018 júniusában ők is elérték az egymilliárdos videónézettséget, amiből 20,8 milliót egyetlen egy feltöltés tett ki: https://www.instagram.com/p/BkLHrCrFYop/

 

A 9gag úgy tesz szert ekkora nézettségre, hogy a legviccesebb videókat válogatja ki feltöltésre – így nem nehéz megfelelni az érdeklődés elvárásnak. Júniusban napi szinten átlagosan 5,7 videót töltöttek fel, ami frissesség szempontjából remek teljesítmény. Júniusban 46 millió követőre lehettek büszkék, így kapcsolat terén sincs mi miatt aggódniuk.

 

3. Barstool Sports

Szintén jól teljesít az Instagramon a Barstool Sports, ami szintén vicces, humoros szemszögből mutat rálátást a sport és a popkultúra világára. Instagram fiókjuk idén júniusban 678 milliós nézettséget gyűjtött össze.

 

Legnézettebb videójuk 6,5 milliós nézettséget generált, összesen durván 218 ezres aktivitással (hozzászólások, kedvelések). Napi átlagosan 10,6 videójuk júniusban frissességi szempontból nagyon „tetszett” az algoritmusnak, 5 milliós követőbázisuk pedig mindig elegendő kapcsolatot biztosít.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!