Online jelenlét kialakításának első lépései

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Egy jól kialakított vállalati webhely egyszerre tölti be a kirakat, a pénztár, az információs központ és a marketingeszköz szerepét is, ráadásul 24/7 nyitva áll a látogatók előtt (bárhonnan is keresik fel azt). Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy egy cég vagy vállalkozás 2021-ben webhely nélkül próbáljon szerencsét a piacon. Mindenkinek alkalmazkodnia kell a digitális világ berendezkedéséhez, ha sikerre szeretné vinni üzletét.

Saját webhelyed kialakításához először is egy saját domain névre lesz szükséged, amihez valószínűleg saját email cím is jár majd. Egy márka sokkal hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tűnik a vásárlók szemében, ha saját email címmel rendelkezik, nem pedig valamilyen általános szolgáltatót (pl. Gmail) használ.

 

Mielőtt belekezdenél az online jelenlét kialakításához

Határozd meg, hogy mi a célod webhelyeddel. Felesleges olyan funkciókra költened, amikre nem lesz szükséged.



Vedd figyelembe céged jellegét:

  • Helyi vagy országos jellegű?
  • Nemzeti vagy nemzetközi jellegű?
  • Termékekkel vagy szolgáltatásokkal foglalkozik?

 

Fontos szempont az ügyfélkör is:

  • Kik az ideális ügyfelek márkád számára?
  • Mire lesz szükségük webhelyeden? Kapcsolatfelvétel, vásárlás vagy más célokból keresik majd fel azt?

 

A fenti kérdésekre adott válaszaid diktálják majd webhelyed legfontosabb feladatait, úgymint:

  • Marketing
  • Új érdeklődők bevonzása
  • Értékesítés
  • Márkád és kínálatod ismertetése

 

Szerezz domain nevet webhelyednek

Ha a fentieken túl vagy, akkor ideje domain nevet választanod. Ez lesz az a teljesen egyedi webes cím, amin keresztül az emberek rátalálnak webhelyedre az interneten. Ideális esetben ez a domain név céged neve, vagy vállalkozás esetén saját neved lesz majd. Ha ezek bármilyen okból foglaltak, akkor próbáld kiegészíteni őket egy releváns kulcsszóval.

Nézz utána egy ingyenes online eszközben, hogy foglalt-e már az adott név. Ha már itt vagy, ellenőrizd azt is, hogy foglalt-e a név a legnépszerűbb közösségi platformokon (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube stb.)

Ha találtál egy megfelelő domain nevet, amit biztosan szívesen használnál a jövőben is, akkor vásárold meg azt!

 

Állítsd össze webhelyedet

Webhelyed (főleg ha még csak most indítottad be vállalatodat) nem kell, hogy költséges befektetés legyen. Ha egyéni vállalkozó vagy, vagy egy néhány fős cégért felelsz, akkor jó eséllyel egy egyszerű néhány oldalas, de igényesen kialakított webhely is megteszi majd.
 

Habár így a dolgok elején úgy tűnhet, hogy majdnem mindegy, mit választasz, gondolnod kell a jövőre is. Ahogy céged növekszik, úgy webhelyednek is képesnek kell lennie vele növekedni. Habár egyes cégek ilyenkor szimplán új webhelyre váltanak, sok fejfájástól mentheted meg magadat (és a webfejlesztőket), ha egy méretezhető rendszerben építed fel webhelyedet.

 

Mielőtt belevágnál a webhely elkészítésébe, pontosan tudnod kell, hogy mire használod majd, és hogy mennyit szeretnél belefektetni. Habár ez a két szempont sok mindent meghatároz majd, vannak olyan íratlan „szabályok”, amit mérettől és jellegtől függetlenül minden vállalati webhelynek követnie kell:

  • Mindig tartsd naprakészen a webhelyeden található információkat (elérhetőségek, nyitva tartás, kínálat, készlet, árak stb.)
  • Rendszeresen tölts fel új tartalmakat webhelyedre, hogy az embereknek legyen miért visszatérniük rá, és hogy a Google is lássa, hogy aktívan foglalkozol vele. Ez utóbbi nagyon fontos, ha szeretnél rendszeresen a keresési listák élén megjelenni.
  • Kínálj hasznos tartalmakat. Próbálj inkább hasznos, értékes tartalmakat kínálni az önreklám helyett.
  • Használj jó minőségű, de kis fájlméretű képeket az eladni kívánt termékek bemutatására. Kerüld a stock fényképeket, amikor csak lehetséges.
  • Ne fogalmazza feleslegesen terjengősen. Ha kell, kérd egy profi szövegíró segítségét.
  • Tüntesd fel elérhetőségeidet jól látható helyen, a webhely összes oldalán.

Nagyon fontos továbbá, hogy webhelyed már az első pillanattól kezdve mobil-első, vagy reszponzív designnal készüljön el. Ez biztosítja majd, hogy valamennyi mobilkészüléken megfelelően jelenik majd meg és működik. 

 

Használd a közösségi médiát

A közösségi média remek csatornákat biztosít a kisebb cégek és magánvállalkozók számára, amiken keresztül felvehetik a kapcsolatot ügyfeleikkel. A Facebook, a Twitter és az Instagram mind ideálisak egy hűséges közösség kiépítésére, ráadásul gyakran sokkal közvetlenebb kommunikációt biztosítanak, mint egy webhely.
 

Mikben segíthet a közösségi média?

  • Gyors kapcsolatteremtés ügyfelekkel. Az ügyfelek tájékoztatása a legújabb hírekről, közelgő promóciókról stb.
  • Azonnali visszajelzések a követőktől a termékeket vagy a megosztott tartalmakat illetően.
  • Új ügyfelek bevonzása.
  • Közvetlen értékesítés a Facebookon és/vagy az Instagramon keresztül.

 

Jó, ha egy konkrét tervvel regisztrálsz a közösségi médiára, hiszen céljaid és közönséged határozzák majd meg, hogy mely platformokon érdemes kialakítanod online jelenlétedet. Ne vállalj többet annál, mint amennyivel ténylegesen foglalkozni is tudsz. Egy üres közösségi profil semmit sem ér.
 

Gondolkodj el továbbá közösségi hangnemeden is. Egy ügyvédi irodától például az emberek professzionális, visszafogottabb stílust várnak el, míg egy sportmárka sokkal lazább és közvetlenebb módon kommunikálhat ügyfeleivel.
 

Ügyelj arra is, hogy hány bejegyzést posztolsz napi szinten. A túlbuzgó közösségi aktivitás már zavaró lehet követőid számára – senki sem szereti, ha egy oldal bejegyzéseivel van tele a hírfolyamja. Tapasztald ki hogy napi hány bejegyzéssel érheted el a legjobb visszajelzéseket – ne felejtsd el, hogy a legtöbb platformon előre időzítheted ezeket, tehát nem kell mindig jelen lenned a posztoláshoz.

 

Ne felejtsd el továbbá, hogy a közösségi bejegyzésekhez írt hozzászólásokat, illetve az oldaladhoz megfogalmazott ajánlásokat mindenki látni fogja – akár pozitívok, akár negatívok. A negatív visszajelzésekre professzionális módon kell válaszolnod – ne próbáld meg a szőnyeg alá söpörni őket! Ha egy üzleti oldalon nincsenek panaszok, az meglehetősen gyanús lehet, viszont ha tisztességesen reagálsz ezekre, akkor az emberek látják, hogy tényleg foglalkozol ügyfeleiddel.

 

Hogyan tedd fellelhetőbbé magadat az interneten

Az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy mindenre könnyedén rátalálnak az interneten, ezért fontos, hogy webhelyed is jól teljesítsen a Google keresőtalálati oldalain. Íme néhány tipp ehhez:

  • A SEO, azaz a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb eszköz, amivel fellelhetőbbé teheted webhelyedet az interneten.
  • Ellenőrizd rendszeresen webhelyedet a Google Analytics és a Google Search Console segítségével. Ezek megmutatják webhelyed forgalmát, illetve, hogy hogyan teljesítenek tartalmaid a Google keresőben.
  • Végezd el a szükséges javításokat, változtatásokat, ha valami nem működik. Figyelj oda ügyfeleid visszajelzéseire is: ha rendszeresen azt olvasod, hogy webhelyed lassú, vagy nehezen navigálható, akkor orvosold ezeket a problémákat. A Google jobban szereti az olyan webhelyeket, amik kellemes felhasználói élményt kínálnak.
  • Népszerűsítsd is webhelyedet. Használj fizetett hirdetéseket, helyezd el hivatkozásaidat marketinganyagjaidban, hivatkozz rá közösségi profiljaidról stb.

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!