Honlapkészítés 2025 – melyik a legjobb honlapkészítő cég?

Honlapkészítés 2025 – mit vegyél figyelembe, ha honlapkészítő, webdesigner céget szeretnél választani? Gyakorlati tippek az online marketing tanácsadótól.

Honlapkészítés 2025 – melyik a legjobb honlapkészítő cég?

Máté Balázs online marketing tanácsadó Szerző:
Máté Balázs online marketing tanácsadó
Honlapkészítés 2025 – mit vegyél figyelembe, ha honlapkészítő, webdesigner céget szeretnél választani? Gyakorlati tippek az online marketing tanácsadótól. 
Honlapkészítés 2025 – mit vegyél figyelembe, ha honlapkészítő, webdesigner céget szeretnél választani? Gyakorlati tippek az online marketing tanácsadótól.

Honlapkészítő cég vagy csináld magad webdesign?


Bár ma már idestova több, mint 25 éve annak, hogy online marketinggel foglalkozok, még mindig meg tudnak lepni a magyar vállalkozások. Ilyen az, amikor a tőkeerősebb magyar vállalkozások is úgy döntenek, hogy egy gyakornokkal vagy egy belsős, a honlapkészítéshez programozói szinten nem értő emberrel készíttetik el WordPress alapon új honlapjaikat. Ez olcsó és könnyű megoldásnak tűnhet, de vannak hátrányai is. Ebből kettőt emelnék ki: az egyik a biztonság, a másik a SEO azaz a keresőoptimalizálás

Mielőtt bárki azt gondolná, a Wordpressel van bajom, leszögezném, nem. Van, amikor nagyon jó egy Wordpress honlap. Nyilván nem csak a honlapkészítésre igaz az, hogy ha nem szakemberek csinálják, rengeteg kockázatot rejt az elkészült termék. Mondjuk ha nem az orvos operál, hanem a gyakornok. Mi lenne ha a házakat nem mérnökök, hanem a szomszéd fiú rakná össze? Ha a honlapot összekattingathatja „valaki a cégtől”, akkor az új üzemet is bízzuk rá, tervezze meg ő. Nem? 

Jóóó, de a Wordpress sablon rendszer, mondod Te, ahhoz nem kell érteni, aki elkészítette, az értett hozzá. Ha a házépítős példámnál maradunk, a Wordpress olyan, mint a panel ház rendszer: vannak sablonok, de azért, ha azt akarjuk, hogy biztonságos legyen, és jól funkcionáló, érdemes egy mérnököt is bevonni a munkába…. 

Először, egy kezdő cég esetében, ahol az anyagi lehetőségek szűkösek, jónak bizonyulhat az összakattingatás egy minőségi honlapkészítő cég helyett. Azonban ahogy céged egyre nagyobbra nő, minden bizonnyal webhelyedet is muszáj leszel ehhez mérten fejleszteni és bővíteni. Ez a feladat nagyon időigényes és nehézkes lehet, ha egy előre elkészített webhelysablon korlátjai között kell mozognod.

Itt lépnek a színre a webdesign ügynökségek. A megfelelő ügynökség kiválasztása persze komoly kihívásnak bizonyulhat, elvégre hogyan lehet rátalálni az igazán jó partnerekre, amikor az összes megígéri a csillagokat is az égről? Hogyan lesz így olyan webhelyed, ami kimutatható eredményeket hoz?

Az alábbi útmutatóban egy jó webdesign ügynökség kiválasztásához szükséges legalapvetőbb lépésekkel ismerkedhetsz meg. Az itt szerzett tudás birtokában tájékozott döntéseket hozhatsz majd saját céged jövőjéről.

Szó lesz a legfontosabb szempontokról, a baljós jelekről és hogy milyen kérdéseket kell feltenned, ha olyan webdesign ügynökséget szeretnél választani, ami érti, hogy miről szól céged és segít majd elérni online céljaidat.
 

Hogyan válassz webdesign ügynökséget?

Egy webdesign ügynökség kiválasztása alapos mérlegelést igényel, hogy egy olyan csapattal dolgozhass együtt, amely minden igényednek eleget tesz. Íme a kiválasztási folyamat lépésről lépésre:
 

1. Nézz utána a cégnek

Nézz utána a legjobb webdesign cégeknek, amelyek pozitív hírnévvel büszkélkednek és bizonyítani is tudják tapasztalataikat a tervezés, a webfejlesztés a SEO és az online marketing területein.
Látogasd meg webhelyüket és tájékozódj a történetükről, szolgáltatásaikról, csapatukról és előző ügyfeleik véleményeiről. E emellett a Google-on és a közösségi médián is nézd meg az értékeléseiket, hogy kiderítsd, hogyan vélekednek róluk az emberek.

2. Szűkítsd a listát

Miután sikerült összeírni egy listányi lehetséges webdesign ügynökséget, szűkítsd le a sort legfeljebb három vagy öt jelöltre. Ez után nézd meg portfólióikat, hogy példákat is láthass korábbi munkáikról. Keress olyan ügynökségeket, amelyek többféle designplatformot is alkalmaznak, mert ez neked is több lehetőséget és rugalmasságot biztosít majd.

Sok ügynökség végez remek munkát, de meglehet, hogy a stílusuk nem passzol márkádhoz. Fontos, hogy olyan ügynökséget válassz, amely ismeri az iparágadat és láthatóan képes olyan webhelyeket készíteni, amelyek hatni tudnak a célközönségedre.

Mindenképpen előny, ha egy ügynökség dolgozott már a saját iparágadban, de azért nem szabad automatikusan kizárni az összes többi jelöltet sem, különösen, ha tetszenek a munkáik. A legfontosabb szempont olyan ügynökséget választani, amivel úgy érzed, hogy szívesen dolgoznál együtt és képes olyan webhelyeket készíteni, amelyek segíthetnek elérni üzleti céljaidat.
 

3. Írd össze, hogy mire van szüksége webhelyednek

Mielőtt felkeresnéd bármelyik kiszemelt webdesign ügynökséget, tudnod kell, hogy mely funkciók a legfontosabbak webhelyed számára. Egy webáruházat szeretnél üzemeltetni? Esetleg egy tartalomkezelő rendszerre van szükséged vagy konkrét rendszerek integrációjára? Ezeket az igényeket tudnod kell, mielőtt bárkivel felvennéd a kapcsolatot.

Ez a lista is megkönnyíti majd a legjobb webdesign ügynökség kiválasztását. E mellett segít, hogy ne feledkezz meg a legfontosabb kérdésekről, amikor már tárgyalsz velük. Egy ilyen listával nagyon hamar leszűkítheted a jelölteket csak azokra az ügynökségekre, amelyek minden igényednek megfelelnek.

A legfontosabb funkciók listája mellett érdemes egy melléklistát is összeírni. Ezen szerepelhetnek azok a dolgok, amiket szeretnél, de nem nélkülözhetetlenek. Ilyesmi lehet például a logó megtervezése, egy gyors, biztonságos webtárhely, tartalomkészítés stb. Ez segít majd a döntésben, ha az ügynökségek minden más szempontból azonosak egymással.
 

4. Tisztázd költségkeretedet és határidődet

Nagyon fontos tisztában lenned vele, hogy pontosan mekkora összeget is lennél hajlandó belefektetni webhelyedbe és hogy mikorra szeretnéd, hogy elkészüljön.
Ami a pénzt illeti, általában jobb ötlet havidíjban gondolkodni, mint fix árban. Továbbá, kérdezd meg az ügynökségtől, hogy pontosan mit is foglal magába az ár, és mely szolgáltatásokért vagy funkciókért kell külön fizetned.

Ezen kívül tudd, hogy mikorra lesz szükséged egy működőképes, kész webhelyre. Tudasd az ügynökséggel, ha van konkrét határidőd – például egy nagy ipari esemény vagy egy közelgő termék bejelentése. Kérdezd meg, hogy realisztikus-e számukra tartani ezt a határidőt és hogy milyen lehetséges kihívásokra számítanak a kivitelezés során. Ezen kívül azt is tisztázd velük, hogy mi történik majd, ha nem képesek tartani a megbeszélt határidőt.
 

5. Vedd fel a kapcsolatot az ügynökségekkel

Miután sikerült csupán néhány jelöltre szűkítened a potenciális partnerek listáját, ideje felvenned velük a kapcsolatot, hogy kiderítsd, valóban megfelelnek-e igényeidnek. Egyes ügynökségek jól néznek ki az interneten, de személyesen már meglehet, hogy egyáltalán nem szimpatikusak.

Egy jó webdesign ügynökség elegendő időt szán majd rá, hogy megértse, pontosan mire is van szüksége webhelyednek, és teljesen átlátszó lesz a munkafolyamatait, illetve árazását illetően.

Ezen kívül persze minden erejükkel törekednek majd rá, hogy a legmagasabb színvonalú munkát adják át cégednek.

Fontos tudnod azt is, hogy pontosan mire van szükséged design és tartalom tekintetében. Mi az, ami tetszik versenytársaid webhelyein és mi az, ami nem? Ha érthetően és tisztán elmagyarázod az igényeidet, akkor sokkal könnyebb lesz a kommunikáció az ügynökséggel és nagyobb a valószínűsége, hogy azt kapod majd, amire számítottál.

Íme néhány kérdés, amiket feltehetsz a jelölteknek:
 
  • Tudnának mutatni néhány olyan korábbi webhelyet a munkáik közül, ami hasonlít arra, amit én is szeretnék?
  • Hogy néz ki náluk egy webhely megtervezésének és kivitelezésének folyamata? El tudják magyarázni a főbb lépéseket?
  • Hogyan biztosítják a webhelyek reszponzív jellegét, hogy a legtöbb eszközön és képernyőn megfelelően működjenek?
  • Általában mennyi időbe telik egy ekkora terjedelmű webhely megtervezése és elkészítése?
  • Tudnának mutatni egy részletes listát arról, hogy milyen költségekkel jár egy ilyen projekt?
  • Milyen korábbi referenciákat tudnak mutatni korábbi ügyfeleiktől (akiknek aztán a véleményét is kikérhetem)?

Ezekkel a kérdésekkel sok fontos információhoz juthatsz az ügynökség kapacitásáról és hogy miként segíthetnek céljaid elérésében.
 

Miért éri meg jó webdesign ügynökséget választani?

Habár csábító lehet saját kezedbe venni webhelyed elkészítését, egy tapasztalt webdesign ügynökség számos előnyt kínál céged számára:

Több erőforráshoz juthatsz

Egy webhely elkészítése temérdek munkával járhat. Nem csupán egy profi megjelenésű felületet kell megtervezned és létrehoznod, hanem minőségi tartalmakra, keresőoptimalizálásra (SEO) és rendszeres technikai karbantartásra, illetve fejlesztésekre is szükséged lesz.

Amikor egy webdesign ügynökséggel dolgozol együtt, akkor egy egész professzionális csapat vállalja magára az összes feladatot, ami egy ilyen projekttel jár.

Ilyenkor tapasztalt designerek gondoskodnak arról, hogy webhelyed megjelenése tökéletesen passzoljon márkádhoz, és egyben megfeleljen minden felhasználói igénynek is.

Egyes ügynökségek továbbá szövegírást is kínálnak, tehát webhelyed tartalmainak nagy részét is elkészíthetik, ami rengeteg teher alól mentesíti majd saját csapatod.

Mi több, a webhely az után is rendszeres karbantartást és bővítéseket igényel majd, hogy publikussá válik.

Az ilyen feladatok mellett nem igazán maradna időd saját cégeddel foglalkozni.
 

Profi, egyedi webdesignt kapsz

A webdesign nem csak azt jelenti, hogy valaki csinál neked egy esztétikus webhelyet. Egy funkcionális webhelyre van szükséged, ami segít elérni céged üzleti céljait.

Egy profi designer együttműködik veled, hogy megismerhesse cégedet, célközönségedet és céljaidat is. Ezen információk birtokában készíti majd el webhelyedet, hogy minden elvárásodnak (és közönséged igényeinek) megfeleljen.

Ha profi, egyedi tervezésbe fektetsz, akkor lehetőséged nyílik az alábbiakra:
 
  • A felhasználói aktivitás fellendítése: Egy profi webdesigner felhasználóbarát webhelyet tervez majd, ami böngészésre ösztönzi a látogatókat, hogy minél több időt töltsenek nálad. Az érdeklődők így többet tudhatnak meg márkádról, termékeidről és szolgáltatásaidról.
  • Egy erős márkaidentitás felépítése: Egy jól megtervezett webhely passzol márkád képéhez és értékrendjéhez is, ami egy egyedi és emlékezetes online jelenlétet teremt. Az efféle színvonalas branding segít kiemelkedni a versenytársak közül és maradandó benyomást kelteni a lehetséges ügyfelekben.
  • Több konverzió lebonyolítása: Webhelyed egyik fő célja persze az lesz, hogy kimutatható eredményeket hozzon céged számára. Akár vásárlásra szeretnéd rávenni látogatóidat, akár arra, hogy feliratkozzanak hírleveledre, valamilyen lépést kell, hogy elvégezzenek webhelyeden. Ehhez olyan felhívásokra lesz szükséged, amelyek természetesen ösztönzik az embereket, hogy cselekedjenek. Egy tapasztalt designer pedig tudja, hogy hogyan lehet jól konvertáló webhelyeket készíteni.
 

Magasabban rangsorolhatsz a keresőtalálatok között

Egy jó webdesigner az első lépéstől kezdve a SEO-n gondolkodik. A tapasztalatok alapján olyan eszes designtechnikákat és modern stratégiákat alkalmaz, amelyek fellelhetőbbé teszik majd webhelyedet a releváns érdeklődésű kereső felhasználók számára.

Íme csupán néhány ilyen technika, amelyet egy webdesign ügynökség alkalmazhat a SEO, azaz a keresőoptimalizálás céljából:
 
  • Egy felhasználóbarát webhely kialakítása: Az intuitív, reszponzív design nem csak a felhasználók dolgát könnyíti meg – a Google és más keresőmotorok szívesebben is emelik magasabbra ezeket a webhelyeket a találatok között. Egy jól optimalizált webhely elrendezésében, tartalmában és sebességében is a felhasználói igényeket szolgálja.
  • Megfontolt kulcsszóhasználat: A megfelelő kulcsszók használata a mai napig fontos a SEO-ban. Persze megkeresni, kiválogatni és felhasználni ezeket a kifejezéseket egy igencsak időigényes feladat, ráadásul nem kevés szaktudást is követel. Biztos lehetsz benne, hogy cégvezetőként nincs elég időd rá.
  • Helyi ügyfelek elérése: A helyi SEO különösen fontos, ha kifejezetten helyi ügyfélkört szeretnél megcélozni. Az ügynökség keresőoptimalizálási szakemberei segítenek majd, hogy webhelyed a környéken keresők számára is láthatóbbá váljon.
 

Több konverziót könyvelhetsz el

Ha egy webhelyre minél több látogató érkezik az már, azaz még csak fél siker. Remek, ha sokan találnak rá így márkádra, azonban, ha webhelyed nem kínál nekik kényelmes, pozitív böngészési élményt, akkor máshol nézelődnek majd tovább.

A professzionális webdesign egyik legnagyobb előnye, hogy segít elérni különféle üzleti céljaidat.

Egy jó designer például úgy építi fel webhelyedet, hogy konkrét lépésekre vezesse rá a látogatókat – például a regisztrációra, vásárlásra stb. Mint fentebb elhangzott, a designerek tudják, hogy hová helyezzék azokat a felhívásokat (CTA-kat), amelyek konverziókra ösztönzik látogatóidat.
 

Márkád megbízhatóbbnak tűnik majd

Egy saját webhely elkészítése mindig opció, azonban nem mindig jó ötlet. Mivel nem vagy webdesign szakértő, olyan hibákat ejthetsz, amelyekre csak később derül majd fény.

Meglehet például, hogy webhelyed gond nélkül működik, de egy hónappal később megváltoztatnál rajta valamit, és hirtelen minden összeomlik. Ilyenkor nem olyan egyszerű kideríteni, hogy mi okozza a problémát, már ha egyáltalán időben észreveszed. Rengeteg idő és erőfeszítés megy majd el arra, hogy megtaláld a hibát és kijavítsd azt, miközben látogatóid nem tudják használni a rendelés funkciót vagy belépni a webhelyre. Néhány nappal (és több tucat elszalasztott lehetőséggel) később aztán felbérelsz egy szakembert, hogy hárítsa el a problémát. Drága mulatság.

Egy nem megfelelően működő webhely az üzletnek és hírnevednek is árthat. Ezért olyan fontos rögtön az első lépéstől kezdve egy profi webdesign ügynökségre bízni ezeket a feladatokat.
 

Mit kell kínáljon egy jó honlapkészítő cég?

Domain név regisztráció és webtárhely

Egy jó webdesign ügynökség magára vállalja webhelyed nevének regisztrálását, illetve a webhely biztonságos tárolását is. Ezt egyesek külön szolgáltatóknál oldják meg, azonban ilyenkor több helyre kell figyelned (és fizetned). Könnyítsd meg a saját munkádat azzal, hogy egy ügynökségre bízod ezeket a feladatokat.
 

Egy gazdag webdesign portfólió

Nézd meg az ügynökség korábbi munkáit, különösen azokat, amelyeket saját maguk építettek fel, külső sablonok használata nélkül. Elegendő tapasztalattal rendelkeznek az iparágadban, hogy egy neked megfelelő webhelyet készítsenek számodra? Ügyvédi irodaként cégednek valószínűleg nem olyan ügynökségre lesz szüksége, ami e-kereskedelmi webhelyekre szakosodott (és ugyanez igaz fordítva is).

Vedd figyelembe azt is, hogy milyen rég óta aktív az ügynökség.
 

Egyedi funkciók

Egy webhelynek többet kell nyújtania a mutatós megjelenésnél – jól is kell működnie. Ne csak arra figyelj tehát oda, hogy az ügynökség milyen szép webhelyeket kínál, hanem hogy milyen funkciókat képes implementálni azokon.

Például, sokan már csak okostelefonjaikról böngészik az internetet, ezért minden modern webhely mobilbarát kell, hogy legyen. Ez egy alapfeltétel, és minden valamirevaló ügynökségnél magától értetődő.
 

Rugalmasság

Válassz olyan webdesign ügynökséget, ami képes saját céljaidhoz és brandingedhez igazítani szolgáltatásait. Nagyon fontos, hogy egy kifejezetten saját céged illő designt kapj, ami tökéletesen passzol márkád identitásához. Legyenek hajlandók az ellenőrzésekre és változtatásokra is a designfolyamat során.

Extra marketing szolgáltatások

Rengeteget segíthet, ha az általad választott webdesign ügynökség az online marketinget is magára vállalja. Ilyenkor egyetlen szakértői forráshoz fordulhatsz, ha segítségre van szükséged a SEO-val, a hirdetésekkel, a webhelymotorral, a tartalmakkal vagy a webhely megjelenésével kapcsolatban.

Nincs konfliktus a különböző cégek között, mint amikor az egyik a tartalmakat és a keresőoptimalizálást végzi, a másik pedig a webhely technikai hátteréért felel. Nem – egyetlen fél végzi az összes ezzel járó feladatot, beleértve a közösségi média marketinget, az email marketinget, és persze az összes marketingeszköz összehangolását is.
 

Jó referenciák

Mielőtt meghoznád a döntésedet, keresd fel azokat a cégvezetőket, amelyeknek a webhelyén a kiszemelt ügynökség is dolgozott. Mennyire elégedettek a webhelyük megjelenésével és működésével? Milyen extra funkciókra és szolgáltatásokra volt szükségük és mennyire sikerült jól kivitelezni ezeket? Ha újból webdesign ügynökségre lenne szükségük, ismét őket választanák?
 

Ár/érték arány

Kérj részletes árajánlatot minden kiszemelt ügynökségtől, és vizsgáld meg, hogy pontosan mit tartalmaznak a különböző csomagok. Ne csak azt vesd össze, hogy milyen áron dolgoznak, hanem hogy mennyire őszinték és átlátszók a szolgáltatások és funkciók árait illetően. Óvakodj az olyan ügynökségektől, amelyek „túl szép, hogy igaz legyen” árakat kínálnak – ezeknél a minőséggel fizetsz a szolgáltatásaikért.
 

Folyamatos támogatás és karbantartás

Érdeklődj, hogy milyen támogatást, karbantartást és frissítéseket kínál az ügynökség a webhely beindítását követően. Fontos, hogy hajlandók és képesek legyenek segíteni, ha bármilyen problémába ütköznél a jövőben. Egy hosszútávú együttműködés folyamatos növekedést tesz majd lehetővé webhelyed és céged számára.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!