SEO techinkák egészségügyi weboldalaknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hasznos SEO technikák egészségügyi webhelyed fellendítésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Milyen SEO technikákat érdemes bevetned egészségügyi weboldalad fellendítése érdekében? Cikkünkben erről lesz szó részletesen, ahol elmondjuk a leghasznosabb technikákat.

Az elmúlt évtizedek során a világ átköltözött az internetre. Valahányszor az ember kórházat, klinikát vagy magánorvost szeretne találni magának, rögtön egy online keresőmotorhoz (általában a Google-hoz) fordul, és bepötyögi, amire szüksége van. Mindez azt jelenti, hogy ha praxisod nem található meg az interneten, akkor lehetséges pácienseid más orvosokhoz fordulnak majd problémáikkal.

Ha szeretnél a Google első találatai közé kerülni (az embereket ugyanis szinte csak ezek érdeklik), akkor egy erős SEO stratégiára, webhelyre és tapasztalt egészségügyi SEO tanácsadók segítségére lesz szükséged.

A SEO (magyarul „keresőoptimalizálás”) lényegében olyan technikák, módszerek összessége, amelyek célja, hogy webhelyed oldalai minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a találatok között, valahányszor az emberek releváns egészségügyi problémákra keresnek rá a Google-on (vagy más keresőmotorokban).

 

Miért van szüksége webhelyednek egészségügyi SEO-ra?

A megfelelő SEO technikák alkalmazásával, illetve az úgynevezett black hat technikák kerülésével előkelőbb pozíciókba emelheted praxisod webhelyét a Google találatai között. A black hat technikák olyan SEO trükkök, amelyek legfeljebb rövidtávú eredményeket kínálnak, de a Google súlyos büntetést szabhat ki miattuk a webhelyekre, ugyanis ezek a módszerek sértik a keresőóriás szabályzatát.

A Google algoritmusa továbbá rendszeresen változik, és azok a SEO technikák, amelyek régebben hatékonyan működtek, ma már black hat csalásoknak számítanak, és, a Google büntetéseinek köszönhetően, többet árthatnak egy egészségügyi webhelynek, mint amennyit valaha segíthettek volna.

Éppen ezért kell vigyázni azokkal a „SEO szakemberekkel”, akik „gyors eredményeket” garantálnak. Ilyenkor általában black hat technikákról van szó. Itt bővebben is olvashatsz arról, hogy a SEO eredményei miért nem egyik napról a másikra válnak láthatóvá.

Lássuk tehát azokat az egészségügyi SEO technikákat, amelyek segítségével több pácienst vonzhatsz webhelyedre!

 

On-site SEO technikák egészségügyi webhelyeknek

Az on-site SEO azokat a SEO technikákat jelenti, amelyeket egészségügyi webhelyeden alkalmazol organikus helyezésed (azaz a Google találati pozíciód) javítására. Ide tartozik többek között a webhelyen elhelyezett képek, szöveges tartalmak és meta mezők optimalizálása, illetve az olyan technikai szempontok, mint az oldalsebesség és a mobilbarát kialakítás is.

Meta cím (Meta title)

A meta title (cím) címkék a weboldalak forráskódjában helyezkednek el, és az adott oldal címét határozzák meg. Ez a cím jelenik meg a Google találatai között kék, kattintható linkként, és a Google többek között ez alapján is igyekszik behatárolni, hogy miről szól az adott tartalom.

 

Meta leírás (Meta description)

A meta leírás az a rövid szöveges mező, ami a keresőmotorok találataiban jelenik meg a link és az URL alatt. A Google nem használja őket a rangsoroláshoz (mint például a meta címet), de segíthetnek kattintásra ösztönözni a kereső felhasználókat. Míg a cím röviden, addig a leírás bővebben kell beszéljen arról, hogy mit kínál az adott oldal tartalma.

 

Webhelysebesség

A webhely sebessége (azaz hogy milyen gyorsan töltenek be az oldalaid) jelentheti a döntő tényezőt sok páciens számára. Az emberek hozzászoktak, hogy a webhelyek pillanatok alatt megjelennek nekik böngészés közben, és sokan nem hajlandók 2-3 másodpercnél többet várni erre, mielőtt visszafordulnának, és rákattintanának egy másik találatra. A Google szintén a gyorsabb webhelyeket jeleníti meg szívesen az első találatok között. Itt olvashatsz arról, hogy hogyan gyorsítsd fel egészségügyi webhelyedet.

 

Mobil-első kialakítás

Manapság elengedhetetlen, hogy minden egészségügyi webhely tökéletesen megjelenjen és működjön mobilkészülékeken is, hiszen az emberek többsége okostelefonjáról böngészi az internetet, és egyre többen indítanak „a közelben” típusú kereséseket. Ha azt szeretnéd, hogy a Google és leendő pácienseid is előnyben részesítsék egészségügyi webhelyedet, akkor egy mobil-első webhelyre lesz szükséged.

Alt címkék

Az alt címkék a webhelyen elhelyezett képek meta címkéi. Ezek segítenek a keresőmotoroknak megállapítani, hogy mit ábrázolnak a képek (hiszen nem „látják” őket), ezért fontos, hogy néhány szóban leírd azok tartalmát. Az alt címkék segítségével egészségügyi webhelyed tartalmai a Google és más keresőmotorok képkeresőjében is megjelenhetnek.

 

Címsorok

A címsorok (H1, H2, stb.) is az egészségügyi webhelyek SEO-jának fontos elemei, ugyanis ezek segítenek szakaszokra bontani azok szöveges tartalmait. H1 címkéből általában egy (az oldal címe) szerepel oldalanként, míg a szakaszok, bekezdések címeit H2-H6 szintekkel lehet jelölni. Ez egyrészt segít megállapítani a keresőmotoroknak, hogy miről szól az adott oldal (és ez alapján relevánsabb keresésekre tudják megjeleníteni azt), másrészt a felhasználók számára is átláthatóbbá, olvashatóbbá válik a tartalom.

 

Horgonyszövegek

A horgonyszöveg a hivatkozások kattintható része. A SEO érdekében ajánlott olyan horgonyszövegeket használni a hivatkozásokhoz, amelyek kapcsolódnak a hivatkozott tartalom témájához.

 

Webhelytérkép

A webhelytérképek webhelyed azon oldalait tartalmazzák (URL címek formájában), amelyeket legfontosabbnak tartasz, ész szeretnéd, hogy a keresőmotorok minél előbb indexeljék őket. XML webhelytérképet többféleképpen is készíthetsz, ez után pedig meg kell adnod az elérési útját az adott keresőmotor webhelymesteri felületén (pl. Google Search Console).

 

Off-site SEO technikák egészségügyi webhelyeknek

Ha webhelyedre más egészségügyi témájú webhelyek is hivatkoznak, akkor ezzel átadják neked tekintélyük egy részét, amit a Google előkelőbb pozíciókkal jutalmaz majd. Ezeket nevezzük visszahivatkozásoknak. Minél több tekintélyes egészségügyi webhely hivatkozik a tiédre, annál inkább látni fogja a Google, hogy egy hiteles és megbízható forrást kínálsz az internet számára.

Ez az off-site SEO, azaz a webhelyen kívüli keresőoptimalizálás legfontosabb eleme. Íme néhány módszer, amivel minőségi visszahivatkozásokat szerezhetsz egészségügyi webhelyed számára.

 

Sajtóközlemények

A sajtóközlemények lehetővé teszik praxisod számára, hogy fontos hírekről (pl. közelgő eseményekről, megnyert díjakról, stb.) tájékoztassa a nagyobb egészségügyi kiadókat, és, ez által, a célközönségét is.

 

Egészségügyi könyvtárak

Az egészségügyi könyvtárak vagy linkgyűjtők olyan webhelyek, amelyeken magánpraxisok és klinikák helyezhetik el saját webhelyük hivatkozását, illetve alapvető adatait. Minél több ilyen elismert egészségügyi könyvtárban jelenik meg praxisod (hivatkozással és pontosan egyező adatokkal), annál jobb esélyei lesznek a magas rangsorolásra.

 

Vendégblogok és –cikkek

Ha sikerül megjelentetned szakmai vendégcikkeidet néhány elismert egészségügyi portálon vagy blogon, akkor azzal sok tekintélyt szerezhetsz saját webhelyednek/blogodnak is. Ezek a cikkek akkor érik a legtöbbet, ha egy hivatkozás is szerepelhet bennük, ami közvetlenül praxisod webhelyére mutat.

 

Közösségi média

Habár nem tisztázott, hogy a közösségi jelek (Facebook megosztások, Instagram kedvelések, stb.) mennyire befolyásolják a SEO-t és a rangsorolást, annyi bizonyos, hogy minél több emberhez jut el praxisod híre a közösségi médián keresztül, annál nagyobb eséllyel szerezhetsz majd új pácienseket és értékes visszahivatkozásokat webhelyed számára.

 

Hírnévkezelés

Egy átlagos felhasználó 7 véleményt olvas el egy orvosról, mielőtt eldöntené, hogy megbízik-e benne, vagy sem. Ha azt szeretnéd, hogy pácienseid pozitív véleményeket írjanak rólad az interneten, akkor egyrészt első osztályú egészségügyi ellátásban kell részesítened őket, másrészt pedig fel kell hívnod a figyelmüket, hogy hol értékelhetik a nálad szerzett tapasztalataikat. Próbálj válaszolni minél több ilyen írott véleményre (pl. a Google-on és a Facebookon), különös tekintettel a negatívokra.

 

Helyi SEO technikák egészségügyi webhelyeknek

A helyi SEO célja úgy optimalizálni webhelyedet, hogy minél több helyi jellegű keresésre megjelenjen. Ha orvosi ellátásra van szükségük, az emberek gyakran keresnek maguknak egészségügyi szolgáltatókat valahol a „közelben”, a helyi keresőoptimalizálással pedig ezeket a lehetséges pácienseket célozhatod meg.

A megfelelő helyi SEO többek között lehetővé teszi, hogy megjelenj a Google kiemelt, helyi találatai között, illetve a keresőmotor térképén is. Lássuk, hogy mi mindenre kell odafigyelned ennek érdekében!

Említések

Említések alatt itt azokra a weboldalakra kell gondolni, amelyeken megjelenik praxisod neve, címe és telefonszáma (ezeket nevezzük alapadatoknak). Ezek hasonlítanak a webhelyedre mutató visszahivatkozásokra – a Google az ilyen említések alapján is próbálja megállapítani, hogy praxisod mekkora tekintéllyel rendelkezik.

 

Helyi kulcsszavak

A helyi kulcsszavak főleg webhelyed szöveges tartalmaiban kell megjelenjenek, és arra a helyre kell utalniuk, ahol klinikád, praxisod pácienseket fogad. Ilyen kulcsszavak például a „fogászati klinika Miskolcon” vagy „szegedi bőrgyógyászati magánrendelő”, stb. Amikor a felhasználók ezekben a városokban keresnek maguknak orvosokat, akkor a Google látni fogja, hogy a te tartalmaid jó találatok lennének a kereséseikre.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!