Mi az a meta title? Hogyan kell használnia a meta title-t? Meta title szerepe a SEO-ban, Meta title helyes kitöltése, meta title

Meta title

Meta title

meta title

A meta title definíciója

A meta title („meta cím”) tartalmazza azt a szöveget, ami a Google és más keresőmotorok találataiban kék színű, kattintható hivatkozásként jelenik meg. A meta title megadásához egy külön címkét kell elhelyezni a weboldalak HTML forrásának

szakaszában.
A meta title mind a keresőmotoroknak, mind a keresést végző felhasználóknak segít megállapítani, hogy miről szól az adott oldal tartalma. Ez a cím nem csak a keresőtalálatokban, hanem a böngészők lapjain is megjelenik.

 

Egy oldal meta címét a

A meta title szerepe

A meta title segt értelmezni az oldal tartalmát a keresőmotoroknak, illetve a felhasználókat is kattintásra ösztönözheti.

Ez a cím a márkaépítés fontos eszköze is, különösen, ha céged már egy megbízható név az iparágon belül. Márkád nevét a meta title-ben is feltüntetheted, hogy még több embert kattintásra buzdíts ezzel.

A meta title továbbá közvetlenül befolyásolja az oldalak rangsorolását is. A keresőmotorok figyelembe veszik, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek a meta címben, és nagyobb eséllyel jelenítik majd meg a tartalmat az azokhoz kapcsolódó keresésekre. Ehhez ajánlott a meta title elején elhelyezni a legfontosabb megcélzott kulcsszót.

Mitől lesz hatékony egy meta title?

 

Ügyelj a cím hosszára

Mint fentebb olvashattad, ügyelned kell rá, hogy a meta title tartalma ne haladja meg a 60 karaktert. Ez azonban nem minden.
Talán feltűnt már, hogy egyes találatok címei több vagy épp kevesebb karaktert tartalmaznak, mégis nagyjából azonos méretű helyet foglalnak el a találati oldalakon.
A keresőmotorok egy 600 képpont széles tárolóban jelenítik meg a meta title tartalmát, és mivel egyes karakterek több helyet foglalnak el a képernyőn, mint mások (egy W például szélesebb, mint egy !), csak azok a címek jelennek meg teljes terjedelmükben, amelyek beleférnek ebbe a 600 képpont széles láthatatlan tárolóba.

 

Végezz kulcsszókutatást a meta title optimalizálásához

Mivel a meta title-ben elhelyezett kulcsszavak fontos szerepet játszanak az oldal keresőoptimalizálásban, a hatékony meta címek megfogalmazásához mindenekelőtt kulcsszókutatást kell végezned.

Az oldalak rangsorolása manapság nem egyetlen egy kulcsszótól függ. A keresőmotorok a kapcsolódó kifejezéseket és az elsődleges kulcsszó különböző változatait is figyelembe veszik.

Az eddigiek alapján bizonyára jó ötletnek hangzik teleírni kulcsszavakkal a meta title taget, azonban ezt a legtöbb keresőmotor kulcsszóhalmozásnak tekinti, és nem nézi jó szemmel. A kulcsszavak halmozása rossz hatással lehet a felhasználói élményre (hiszen az így megírt címek nem mindig hasznosak a felhasználó számára), ezért alacsonyabb rangsorolást kapnak a keresőmotoroktól.

Ne feledd, hogy a meta title első sorban a célközönségnek szól, nem egy algoritmusnak.

 

Minden oldalon egyedi meta title-t használj

Az ismétlődő meta címek negatív hatással lehetnek az oldalak rangsorolására.

Minden oldalnak egyedi meta title-t adj meg, lehetőleg már akkor, amikor publikálod azt. Ez nem csak a keresőmotoroknak segít majd megkülönböztetni egymástól tartalmaidat, hanem felhasználóid számára is egyértelművé teszi, hogy melyik találat miről szól.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok