A Google ismét frissítette algoritmusait, így 2020 év elején ezekre a változásokra nekünk is ügyelnünk kell! Ellenőrizd Te is organikus forgalmad, hogy megtudd, hogyan érintette weboldalad a változás
A Google január 24-én a Twitteren jelentette be, hogy újabb változtatásokat készül tesztelni az asztali keresőtalálati oldalakon a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján:
„Múlt héten frissítettük az asztali Keresőt, hogy jobban hasonlítson arra, ami mobilón már hónapok óta megvan. Hallottuk a frissítéssel kapcsolatos visszajelzéseiteket. Mindig szeretnénk jobbá tenni a Keresőt, szóval kísérletezni fogunk a faviconok elhelyezésével…”
A tweet egy korábbi frissítésre utal, amely januárban érkezett meg a Google Kereső asztali verziójára. A frissítés óta a Google találatokban megjelenik az adott webhely faviconja, illetve a hirdetések címkéje is megváltozott (fekete, vastagon szedett szöveg a régi címke helyett).
Ez a frissítés már jóval korábban megérkezett mobileszközökre, és a Google szerint a mobilhasználók pozitívan fogadták a változásokat, mert az ikonok alapján könnyebben azonosíthatják az információk forrását, illetve egyszerűbben megkülönböztethetik egymástól a fizetett és az organikus találatokat.
A sikereken felbuzdulva tehát a Google a Kereső asztali verziójára is áthozta ezt a frissítést 2020 januárjában, amelyet a felhasználók szintén pozitívan fogadtak.
Szeretnéd, ha ezzel már nem Neked kéne foglalkozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát!
További változásokra számíthatunk
A Google továbbá elmondta, hogy további változtatásokra készül a faviconokat illetően, illetve hogy igyekeznek újítani a designon az idő előrehaladtával.
A kísérletezés során lesznek olyan felhasználók, akik nem látnak majd faviconokat, míg másoknak eltérő elhelyezéssel jelennek majd meg. A Google célja ezzel, hogy modernebb megjelenést adjon asztali Keresőjének.
A Google a következő nyilatkozatot közölte a változtatásokkal kapcsolatban:
„Elszántan igyekszünk javítani az asztali élményt a Keresőben, és ennek részeként egy új designt vezettünk be a múlt héten, lemásolva ezzel azt a designt, amely mobilon már hónapok óta jelen van. A designt jól fogadták a mobilhasználók, mert segít az embereknek gyorsabban megállapítani, hogy honnan származnak az információk, és felül egy feltűnő félkövér hirdetéscímkét is láthatnak. A webes kiadók továbbá azt mondták, hogy tetszik nekik, hogy márkájuk ikonjai is megjelennek a keresőtalálati oldalon. Habár a korai kísérletek eredményei pozitívak, mindig figyelembe vesszük a felhasználóktól kapott visszajelzéseket. Jelenleg a meglévő faviconok változtatásával kísérletezünk, és idővel további változtatásokat hajtunk majd végre.”
Milyen hatással van mindez a SEO-ra és a SEM-re?
Amikor a Google még 2019 májusában bevezette ezeket a változtatásokat mobileszközökön, mind a SEO, mind pedig a SEM közösség nemtetszését fejezte ki velük kapcsolatban. Most, hogy az újítások az asztali Keresőbe is megérkeztek, még többen tekintenek rájuk aggódó, elégedetlen szemekkel.
Mindez nem meglepő, hiszen a változtatások közvetlen hatással vannak mind az organikus találatok, mind a hirdetések átkattintási arányaira.
Ha tehát az utóbbi időben változást tapasztaltál webhelyed forgalmában (és nem változott találataid pozíciója a keresőtalálati oldalakon), akkor elképzelhető, hogy ez állhat a dolgok háttere mögött. Annyi biztos, hogy a Google folytatja a kísérletezést a faviconokkal.