Google algoritmus frissítések 2020 elején

További változásokra számíthatunk a Google találati oldalain

További változásokra számíthatunk a Google találati oldalain

A Google ismét frissítette algoritmusait, így 2020 év elején ezekre a változásokra nekünk is ügyelnünk kell! Ellenőrizd Te is organikus forgalmad, hogy megtudd, hogyan érintette weboldalad a változás

További változásokra számíthatunk a Google találati oldalain

A Google január 24-én a Twitteren jelentette be, hogy újabb változtatásokat készül tesztelni az asztali keresőtalálati oldalakon a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján:

 

„Múlt héten frissítettük az asztali Keresőt, hogy jobban hasonlítson arra, ami mobilón már hónapok óta megvan. Hallottuk a frissítéssel kapcsolatos visszajelzéseiteket. Mindig szeretnénk jobbá tenni a Keresőt, szóval kísérletezni fogunk a faviconok elhelyezésével…”

 

A tweet egy korábbi frissítésre utal, amely januárban érkezett meg a Google Kereső asztali verziójára. A frissítés óta a Google találatokban megjelenik az adott webhely faviconja, illetve a hirdetések címkéje is megváltozott (fekete, vastagon szedett szöveg a régi címke helyett).

 

Ez a frissítés már jóval korábban megérkezett mobileszközökre, és a Google szerint a mobilhasználók pozitívan fogadták a változásokat, mert az ikonok alapján könnyebben azonosíthatják az információk forrását, illetve egyszerűbben megkülönböztethetik egymástól a fizetett és az organikus találatokat.

 

A sikereken felbuzdulva tehát a Google a Kereső asztali verziójára is áthozta ezt a frissítést 2020 januárjában, amelyet a felhasználók szintén pozitívan fogadtak.

 

Szeretnéd, ha ezzel már nem Neked kéne foglalkozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

További változásokra számíthatunk

A Google továbbá elmondta, hogy további változtatásokra készül a faviconokat illetően, illetve hogy igyekeznek újítani a designon az idő előrehaladtával.

 

A kísérletezés során lesznek olyan felhasználók, akik nem látnak majd faviconokat, míg másoknak eltérő elhelyezéssel jelennek majd meg. A Google célja ezzel, hogy modernebb megjelenést adjon asztali Keresőjének.



A Google a következő nyilatkozatot közölte a változtatásokkal kapcsolatban:
„Elszántan igyekszünk javítani az asztali élményt a Keresőben, és ennek részeként egy új designt vezettünk be a múlt héten, lemásolva ezzel azt a designt, amely mobilon már hónapok óta jelen van. A designt jól fogadták a mobilhasználók, mert segít az embereknek gyorsabban megállapítani, hogy honnan származnak az információk, és felül egy feltűnő félkövér hirdetéscímkét is láthatnak. A webes kiadók továbbá azt mondták, hogy tetszik nekik, hogy márkájuk ikonjai is megjelennek a keresőtalálati oldalon. Habár a korai kísérletek eredményei pozitívak, mindig figyelembe vesszük a felhasználóktól kapott visszajelzéseket. Jelenleg a meglévő faviconok változtatásával kísérletezünk, és idővel további változtatásokat hajtunk majd végre.”

 

Milyen hatással van mindez a SEO-ra és a SEM-re?

Amikor a Google még 2019 májusában bevezette ezeket a változtatásokat mobileszközökön, mind a SEO, mind pedig a SEM közösség nemtetszését fejezte ki velük kapcsolatban. Most, hogy az újítások az asztali Keresőbe is megérkeztek, még többen tekintenek rájuk aggódó, elégedetlen szemekkel.

 

Mindez nem meglepő, hiszen a változtatások közvetlen hatással vannak mind az organikus találatok, mind a hirdetések átkattintási arányaira.

 

Ha tehát az utóbbi időben változást tapasztaltál webhelyed forgalmában (és nem változott találataid pozíciója a keresőtalálati oldalakon), akkor elképzelhető, hogy ez állhat a dolgok háttere mögött. Annyi biztos, hogy a Google folytatja a kísérletezést a faviconokkal. 
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok