Google algoritmus frissítések 2020 elején

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

További változásokra számíthatunk a Google találati oldalain

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google ismét frissítette algoritmusait, így 2020 év elején ezekre a változásokra nekünk is ügyelnünk kell! Ellenőrizd Te is organikus forgalmad, hogy megtudd, hogyan érintette weboldalad a változás

A Google január 24-én a Twitteren jelentette be, hogy újabb változtatásokat készül tesztelni az asztali keresőtalálati oldalakon a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján:

 

„Múlt héten frissítettük az asztali Keresőt, hogy jobban hasonlítson arra, ami mobilón már hónapok óta megvan. Hallottuk a frissítéssel kapcsolatos visszajelzéseiteket. Mindig szeretnénk jobbá tenni a Keresőt, szóval kísérletezni fogunk a faviconok elhelyezésével…”

 

A tweet egy korábbi frissítésre utal, amely januárban érkezett meg a Google Kereső asztali verziójára. A frissítés óta a Google találatokban megjelenik az adott webhely faviconja, illetve a hirdetések címkéje is megváltozott (fekete, vastagon szedett szöveg a régi címke helyett).

 

Ez a frissítés már jóval korábban megérkezett mobileszközökre, és a Google szerint a mobilhasználók pozitívan fogadták a változásokat, mert az ikonok alapján könnyebben azonosíthatják az információk forrását, illetve egyszerűbben megkülönböztethetik egymástól a fizetett és az organikus találatokat.

 

A sikereken felbuzdulva tehát a Google a Kereső asztali verziójára is áthozta ezt a frissítést 2020 januárjában, amelyet a felhasználók szintén pozitívan fogadtak.

 

Szeretnéd, ha ezzel már nem Neked kéne foglalkozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

További változásokra számíthatunk

A Google továbbá elmondta, hogy további változtatásokra készül a faviconokat illetően, illetve hogy igyekeznek újítani a designon az idő előrehaladtával.

 

A kísérletezés során lesznek olyan felhasználók, akik nem látnak majd faviconokat, míg másoknak eltérő elhelyezéssel jelennek majd meg. A Google célja ezzel, hogy modernebb megjelenést adjon asztali Keresőjének.



A Google a következő nyilatkozatot közölte a változtatásokkal kapcsolatban:
„Elszántan igyekszünk javítani az asztali élményt a Keresőben, és ennek részeként egy új designt vezettünk be a múlt héten, lemásolva ezzel azt a designt, amely mobilon már hónapok óta jelen van. A designt jól fogadták a mobilhasználók, mert segít az embereknek gyorsabban megállapítani, hogy honnan származnak az információk, és felül egy feltűnő félkövér hirdetéscímkét is láthatnak. A webes kiadók továbbá azt mondták, hogy tetszik nekik, hogy márkájuk ikonjai is megjelennek a keresőtalálati oldalon. Habár a korai kísérletek eredményei pozitívak, mindig figyelembe vesszük a felhasználóktól kapott visszajelzéseket. Jelenleg a meglévő faviconok változtatásával kísérletezünk, és idővel további változtatásokat hajtunk majd végre.”

 

Milyen hatással van mindez a SEO-ra és a SEM-re?

Amikor a Google még 2019 májusában bevezette ezeket a változtatásokat mobileszközökön, mind a SEO, mind pedig a SEM közösség nemtetszését fejezte ki velük kapcsolatban. Most, hogy az újítások az asztali Keresőbe is megérkeztek, még többen tekintenek rájuk aggódó, elégedetlen szemekkel.

 

Mindez nem meglepő, hiszen a változtatások közvetlen hatással vannak mind az organikus találatok, mind a hirdetések átkattintási arányaira.

 

Ha tehát az utóbbi időben változást tapasztaltál webhelyed forgalmában (és nem változott találataid pozíciója a keresőtalálati oldalakon), akkor elképzelhető, hogy ez állhat a dolgok háttere mögött. Annyi biztos, hogy a Google folytatja a kísérletezést a faviconokkal. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!