Google algoritmus frissítések 2020 elején

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

További változásokra számíthatunk a Google találati oldalain

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google ismét frissítette algoritmusait, így 2020 év elején ezekre a változásokra nekünk is ügyelnünk kell! Ellenőrizd Te is organikus forgalmad, hogy megtudd, hogyan érintette weboldalad a változás

A Google január 24-én a Twitteren jelentette be, hogy újabb változtatásokat készül tesztelni az asztali keresőtalálati oldalakon a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján:

 

„Múlt héten frissítettük az asztali Keresőt, hogy jobban hasonlítson arra, ami mobilón már hónapok óta megvan. Hallottuk a frissítéssel kapcsolatos visszajelzéseiteket. Mindig szeretnénk jobbá tenni a Keresőt, szóval kísérletezni fogunk a faviconok elhelyezésével…”

 

A tweet egy korábbi frissítésre utal, amely januárban érkezett meg a Google Kereső asztali verziójára. A frissítés óta a Google találatokban megjelenik az adott webhely faviconja, illetve a hirdetések címkéje is megváltozott (fekete, vastagon szedett szöveg a régi címke helyett).

 

Ez a frissítés már jóval korábban megérkezett mobileszközökre, és a Google szerint a mobilhasználók pozitívan fogadták a változásokat, mert az ikonok alapján könnyebben azonosíthatják az információk forrását, illetve egyszerűbben megkülönböztethetik egymástól a fizetett és az organikus találatokat.

 

A sikereken felbuzdulva tehát a Google a Kereső asztali verziójára is áthozta ezt a frissítést 2020 januárjában, amelyet a felhasználók szintén pozitívan fogadtak.

 

Szeretnéd, ha ezzel már nem Neked kéne foglalkozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

További változásokra számíthatunk

A Google továbbá elmondta, hogy további változtatásokra készül a faviconokat illetően, illetve hogy igyekeznek újítani a designon az idő előrehaladtával.

 

A kísérletezés során lesznek olyan felhasználók, akik nem látnak majd faviconokat, míg másoknak eltérő elhelyezéssel jelennek majd meg. A Google célja ezzel, hogy modernebb megjelenést adjon asztali Keresőjének.



A Google a következő nyilatkozatot közölte a változtatásokkal kapcsolatban:
„Elszántan igyekszünk javítani az asztali élményt a Keresőben, és ennek részeként egy új designt vezettünk be a múlt héten, lemásolva ezzel azt a designt, amely mobilon már hónapok óta jelen van. A designt jól fogadták a mobilhasználók, mert segít az embereknek gyorsabban megállapítani, hogy honnan származnak az információk, és felül egy feltűnő félkövér hirdetéscímkét is láthatnak. A webes kiadók továbbá azt mondták, hogy tetszik nekik, hogy márkájuk ikonjai is megjelennek a keresőtalálati oldalon. Habár a korai kísérletek eredményei pozitívak, mindig figyelembe vesszük a felhasználóktól kapott visszajelzéseket. Jelenleg a meglévő faviconok változtatásával kísérletezünk, és idővel további változtatásokat hajtunk majd végre.”

 

Milyen hatással van mindez a SEO-ra és a SEM-re?

Amikor a Google még 2019 májusában bevezette ezeket a változtatásokat mobileszközökön, mind a SEO, mind pedig a SEM közösség nemtetszését fejezte ki velük kapcsolatban. Most, hogy az újítások az asztali Keresőbe is megérkeztek, még többen tekintenek rájuk aggódó, elégedetlen szemekkel.

 

Mindez nem meglepő, hiszen a változtatások közvetlen hatással vannak mind az organikus találatok, mind a hirdetések átkattintási arányaira.

 

Ha tehát az utóbbi időben változást tapasztaltál webhelyed forgalmában (és nem változott találataid pozíciója a keresőtalálati oldalakon), akkor elképzelhető, hogy ez állhat a dolgok háttere mögött. Annyi biztos, hogy a Google folytatja a kísérletezést a faviconokkal. 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!