Ismerd meg a Google Search Console webmester eszközét

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ismerd meg a Google Search Console béta verzióját!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Webmesterként bizonyára hallottál már a Google Search Console nevet viselő ingyenes eszközéről. A valaha Webmaster Tools néven futó online felület 2015 májusa óta még fontosabb szerepet kapott a webhelytulajdonosok munkakörében, hiszen egy átfogó képet mutat arról, hogy a felhasználók hogyan jutnak el a felületen kezelt webhelyekre a Google-on keresztül. A Search Console egy (vagy több) webhely organikus működésének központja – így ha valódi eredményeket szeretnél elérni a Google-ben, a keresőoptimalizálás elvégzéséhez elengedhetetlen ez az eszköz!

Persze az, hogy sokan hallottak a Search Console-ról, még nem jelenti azt, hogy mindenki használja is, hiszen a Google Analytics, a keresőóriás ingyenes, átfogó statisztikai eszköze a legtöbbek igényeinek eleget tesz ilyen téren. Tény – az Analytics rengeteg mutatót képes követni és prezentálni, azonban a Search Console nem csak az ilyen, organikus adatokat gyűjti össze, hanem kifejezetten webmesterek számára fejlesztett eszközöket (innen a korábbi Webmaster Tools, vagyis webmester eszközök elnevezés) ad a webhelytulajdonosok kezébe.

 

Ezen eszközök olyan fontos rangsorolási szempontok ellenőrzését teszik lehetővé, mint a webhelytérképek, a vizsgálati problémák, a visszahivatkozások, a strukturált adatok, az AMP oldalak, vagy a nemzetközi célzások – és ez még mindig nem az összes dolog, amiben a Search Console segítheti munkádat.

 

Search Console béta verzió – Amit tudnod kell róla

A Search Console új verziójáról először 2018 elején hallhattunk hivatalos megjegyzéseket a Google-tól. Az új felület egyértelműen azt mutatja, hogy a vállalat szeretné egységesebbé tenni eszközeinek megjelenését, de persze a béta verzió jóval több egyszerű kozmetikai fejlesztésnél. A legtöbbek számára ma már elérhetővé vált a béta verzió, és egy kattintással elérhető is – így ideje bemutatnunk a legfontosabb újításokat, amiről Te sem akarsz lemaradni!


A legfontosabb újítások a Search Console béta verziójából

Adatok tárolása – végre nem kell jegyzetelnünk...

Az egyik legfontosabb újítás a 16 hónapra visszamenőleg megtekinthető adattörténet. Csak összehasonlításképpen: a jelenlegi verzió csupán 3 hónapra enged visszatekinteni. Egy egész év áttekintése (plusz néhány hónap) sokkal hatékonyabbá teszi majd a különböző időszak-analíziseket és összehasonlításokat. Számunkra ez nagyon jó hír, ugyanis eddig különbző táblázatokban kellett gyűjtenünk az adatokat manuálisan vagy minimális automatizálással!

 

Indexelési problémák orvoslása

Ha valaha találkoztál már indexelési problémákkal a Search Console felületén, akkor tudod, hogy sosem volt egyszerű feladat ezek javítása. Az új felület ezt a problémát is igyekszik enyhíteni, és egy átfogóbb megoldást kínál egy egyszerű gombnyomás helyett, mint a korábbi (sokaknak még jelenlegi) verzióban.

 

Az indexelési problémákat a Google ezentúl meg is indokolja majd, és figyelmeztetést is küld róluk. A problémák megosztása a munkatársakkal sokkal egyszerűbbé válik (egy külön erre a célra elhelyezett megosztás gombbal), így a technikai jellegű gondok könnyedén továbbíthatók az ezek megoldására kvalifikált webfejlesztőkkel.

 

AMP és Job Postings

Fejlődik az AMP és a Job Postings (álláshirdetések) funkcionalitás is. Hasonlóképpen az indexelési problémákhoz, a felület most már konkrét indokokat is mellékel a hibajelentések mellé, amely nagyban megkönnyíti majd a webmesterek munkáját.

 

Általános cél a hatékonyság nevében: gyorsaság és UX a Google Search Console-ban

A frissítések és újítások célja első sorban a Search Console-on végzett munka felgyorsítása. Míg korábban akár napokba is beletelhetett a különböző diagnosztizált problémák megoldása, az új Search Console igyekszik felgyorsítani ezeket a folyamatokat, ami első sorban a webmesterek, nem utolsó sorban pedig a felhasználók dolgát is könnyebbé teszik majd.

 

A Google nem árul zsákbamacskát – minél jobban igazodsz a keresőóriás által lefektetett szabályokhoz, annál jobb esélyed van nagyszerű felhasználói élményt kialakítani webhelyed látogatói számára. Nem kétség, hogy az új Search Console még jobban segíti majd a webmestereket ezen céljuk elérésében.

 

Az új Google Search Console hatékony használata

Ha korábban is rendszeresen használd az eszközt, akkor minden bizonnyal izgatottan várod, hogy kipróbálhasd az új vagy javított funkciókat – és nagy eséllyel ezt már meg is teheted. Érdemes először belevetned magad a trendanalízisbe, ami segít megmutatni, hogy marketingtevékenységeid milyen hosszútávú hatást fejtenek ki webhelyedre.

 

A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra lép érvénybe – a Google algoritmusának időre van szüksége a változások azonosításához és a tartalmak újraértékezéséhez.

 

A trendanalízist legalább havi 1-2 alkalommal érdemes ellenőrizni, hogy láthasd, hogyan teljesítenek tartalmaid, és mely kulcsszavak a leghatékonyabbak a felhasználók bevonzásában.

 

Az új verzió érkezésekor nem árt egy komplett ellenőrzést tartani az egész felületen. Érdemes megnézni az oldalak teljesítményét és az indexelt oldalakt is, és ezzel meggyőződni róla hogy a korábbi változások az új verzióban is láthatók-e.  Egy mély ugrás a Search Console világába meglepően sok hasznos betekintést nyújt webhelyed teljesítményére.

 

Ne felejtsd el ellenőrizni az összes hibát és visszajelzést küldeni a javított problémákról is, hogy a Google törölje őket a hibák listájából.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!