Ismerd meg a Google Search Console webmester eszközét

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ismerd meg a Google Search Console béta verzióját!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Webmesterként bizonyára hallottál már a Google Search Console nevet viselő ingyenes eszközéről. A valaha Webmaster Tools néven futó online felület 2015 májusa óta még fontosabb szerepet kapott a webhelytulajdonosok munkakörében, hiszen egy átfogó képet mutat arról, hogy a felhasználók hogyan jutnak el a felületen kezelt webhelyekre a Google-on keresztül. A Search Console egy (vagy több) webhely organikus működésének központja – így ha valódi eredményeket szeretnél elérni a Google-ben, a keresőoptimalizálás elvégzéséhez elengedhetetlen ez az eszköz!

Persze az, hogy sokan hallottak a Search Console-ról, még nem jelenti azt, hogy mindenki használja is, hiszen a Google Analytics, a keresőóriás ingyenes, átfogó statisztikai eszköze a legtöbbek igényeinek eleget tesz ilyen téren. Tény – az Analytics rengeteg mutatót képes követni és prezentálni, azonban a Search Console nem csak az ilyen, organikus adatokat gyűjti össze, hanem kifejezetten webmesterek számára fejlesztett eszközöket (innen a korábbi Webmaster Tools, vagyis webmester eszközök elnevezés) ad a webhelytulajdonosok kezébe.

 

Ezen eszközök olyan fontos rangsorolási szempontok ellenőrzését teszik lehetővé, mint a webhelytérképek, a vizsgálati problémák, a visszahivatkozások, a strukturált adatok, az AMP oldalak, vagy a nemzetközi célzások – és ez még mindig nem az összes dolog, amiben a Search Console segítheti munkádat.

 

Search Console béta verzió – Amit tudnod kell róla

A Search Console új verziójáról először 2018 elején hallhattunk hivatalos megjegyzéseket a Google-tól. Az új felület egyértelműen azt mutatja, hogy a vállalat szeretné egységesebbé tenni eszközeinek megjelenését, de persze a béta verzió jóval több egyszerű kozmetikai fejlesztésnél. A legtöbbek számára ma már elérhetővé vált a béta verzió, és egy kattintással elérhető is – így ideje bemutatnunk a legfontosabb újításokat, amiről Te sem akarsz lemaradni!


A legfontosabb újítások a Search Console béta verziójából

Adatok tárolása – végre nem kell jegyzetelnünk...

Az egyik legfontosabb újítás a 16 hónapra visszamenőleg megtekinthető adattörténet. Csak összehasonlításképpen: a jelenlegi verzió csupán 3 hónapra enged visszatekinteni. Egy egész év áttekintése (plusz néhány hónap) sokkal hatékonyabbá teszi majd a különböző időszak-analíziseket és összehasonlításokat. Számunkra ez nagyon jó hír, ugyanis eddig különbző táblázatokban kellett gyűjtenünk az adatokat manuálisan vagy minimális automatizálással!

 

Indexelési problémák orvoslása

Ha valaha találkoztál már indexelési problémákkal a Search Console felületén, akkor tudod, hogy sosem volt egyszerű feladat ezek javítása. Az új felület ezt a problémát is igyekszik enyhíteni, és egy átfogóbb megoldást kínál egy egyszerű gombnyomás helyett, mint a korábbi (sokaknak még jelenlegi) verzióban.

 

Az indexelési problémákat a Google ezentúl meg is indokolja majd, és figyelmeztetést is küld róluk. A problémák megosztása a munkatársakkal sokkal egyszerűbbé válik (egy külön erre a célra elhelyezett megosztás gombbal), így a technikai jellegű gondok könnyedén továbbíthatók az ezek megoldására kvalifikált webfejlesztőkkel.

 

AMP és Job Postings

Fejlődik az AMP és a Job Postings (álláshirdetések) funkcionalitás is. Hasonlóképpen az indexelési problémákhoz, a felület most már konkrét indokokat is mellékel a hibajelentések mellé, amely nagyban megkönnyíti majd a webmesterek munkáját.

 

Általános cél a hatékonyság nevében: gyorsaság és UX a Google Search Console-ban

A frissítések és újítások célja első sorban a Search Console-on végzett munka felgyorsítása. Míg korábban akár napokba is beletelhetett a különböző diagnosztizált problémák megoldása, az új Search Console igyekszik felgyorsítani ezeket a folyamatokat, ami első sorban a webmesterek, nem utolsó sorban pedig a felhasználók dolgát is könnyebbé teszik majd.

 

A Google nem árul zsákbamacskát – minél jobban igazodsz a keresőóriás által lefektetett szabályokhoz, annál jobb esélyed van nagyszerű felhasználói élményt kialakítani webhelyed látogatói számára. Nem kétség, hogy az új Search Console még jobban segíti majd a webmestereket ezen céljuk elérésében.

 

Az új Google Search Console hatékony használata

Ha korábban is rendszeresen használd az eszközt, akkor minden bizonnyal izgatottan várod, hogy kipróbálhasd az új vagy javított funkciókat – és nagy eséllyel ezt már meg is teheted. Érdemes először belevetned magad a trendanalízisbe, ami segít megmutatni, hogy marketingtevékenységeid milyen hosszútávú hatást fejtenek ki webhelyedre.

 

A keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra lép érvénybe – a Google algoritmusának időre van szüksége a változások azonosításához és a tartalmak újraértékezéséhez.

 

A trendanalízist legalább havi 1-2 alkalommal érdemes ellenőrizni, hogy láthasd, hogyan teljesítenek tartalmaid, és mely kulcsszavak a leghatékonyabbak a felhasználók bevonzásában.

 

Az új verzió érkezésekor nem árt egy komplett ellenőrzést tartani az egész felületen. Érdemes megnézni az oldalak teljesítményét és az indexelt oldalakt is, és ezzel meggyőződni róla hogy a korábbi változások az új verzióban is láthatók-e.  Egy mély ugrás a Search Console világába meglepően sok hasznos betekintést nyújt webhelyed teljesítményére.

 

Ne felejtsd el ellenőrizni az összes hibát és visszajelzést küldeni a javított problémákról is, hogy a Google törölje őket a hibák listájából.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!