Google Cégem és Térkép optimalizálás

google cégem optimalizálás

Google Cégprofil SEO – Miért és hogyan optimalizáld adatlapodat

Ha céged helyi jellegű (egy étterem, egy fogorvosi praxis, egy fodrászat stb.), akkor muszáj foglalkoznod Google Cégprofilod SEO-jával. A legtöbb helyi vállalat tulajdonosa egyetért benne, hogy webhelyük után Cégprofil adatlapjuk a legfontosabb eszközük az online marketingre.
google cégem optimalizálás De mi is pontosan ez a Google Cégprofil dolog, és miért kell optimalizálnod azt az online sikerek érdekében? Az alábbiakban pontosan erről lesz szó.
 

Mi az a Google Cégprofil?

Az emberek túlnyomó többsége az internethez fordul, amikor többet szeretne megtudni egy helyi cégről. Cégtulajdonosként (vagy megbízott marketingesként) bizonyára fontos számodra, hogy az első találatok között jelenhess meg, valahányszor ezek a lehetséges ügyfelek valahol a közeledben keresnek maguknak helyi szolgáltatásokat.

A Google Cégprofil (korábban „Google Cégem”) a Google céges adatbázisa, amely kisebb és nagyobb cégeknek is lehetőséget nyújt erre. A Cégprofil rendszerében egy ingyenes adatlapot hozhatsz létre céged számára, amivel megerősítheted online jelenlétedet, és felhívhatod magadra az érdeklődők figyelmét.

Adatlapodra feltöltheted a legfontosabb információkat cégeddel kapcsolatban (név, cím, elérhetőségek), megadhatsz róla egy rövid leírást, válaszolhatsz ügyfeleid véleményeire, és elhelyezheted magad a Google Térképen is. Mindez természetesen nagyobb forgalmat jelent majd számodra.

A Google Cégprofil használatának egyetlen feltétele, hogy cégednek egy fizikai címmel is rendelkeznie kell.
 

A Google Cégprofil előnyei

Nézzük meg részletesebben is, hogy miért éri meg foglalkozni a Google Cégprofillal.
 

1. Láthatóbbá teszi cégedet a keresőtalálatok között

Amikor egy felhasználó valamilyen termékre vagy szolgáltatásra keres rá a Google-on, akkor legfelül hirdetéseket lát majd, majd alatta (a kereséstől függően) a helyi találatokat, lejjebb pedig az organikus (nem fizetett) linkeket).

Ha azt szeretnéd, hogy céged az előkelő helyi találatok között is megjelenhessen, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégprofil adatlapra. Szintén ez az adatlap a feltétele annak, hogy a Google Térkép találatai között is megjelenhess (innen meríti ugyanis a Google a keresések helyi találatait).
 

2. Színvonalasabb ügyfélszolgálatot biztosít

Mint fentebb olvashattad, a Google Cégprofil lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy véleményeket osszanak meg cégedről, illetve kérdéseket is feltehetnek róla. Ezekre a véleményekre és kérdésekre jobb minél előbb válaszolni, akár pozitív, akár negatív hangulatúak – az emberek így látni fogják, hogy odafigyelsz a visszajelzéseikre, és foglalkozol az igényeikkel.
 

3. Fellendíti a forgalmat

A helyi keresések közel egyharmada valamilyen vásárlással végződik, így nem kérdés, hogy egy Google Cégprofil adatlap pozitív hatással lehet webhelyed forgalmára. Ha az embereknek rendszeresen céged neve jelenik meg, valahányszor valamilyen termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá, akkor nagy valószínűséggel rá is kattintanak majd ezekre a találatokra, hogy kiderítsék, mit kínálsz számukra.
 

4. Segít nagyobb közönséget elérni

Egy naprakész Google Cégprofil adatlappal szélesebb közönséget érhetsz el, amikre egyébként fizetett hirdetésekre lenne szükség.
 

5. Szakmai tekintélyként tünteti fel márkádat egy adott területen belül

Az előkelő pozícióban való megjelenésnek, illetve a (remélhetőleg) pozitív visszajelzéseknek köszönhetően a kereső felhasználók látni fogják, hogy céged ért is ahhoz, amit csinál. Egy 4,8 csillagos átlagértékelés például garantáltan vonzó lesz az emberek számára, főleg, ha ez a cég a Google kiemelt helyi találatai között jelenik meg.


Egy Google Cégprofil adatlap optimalizálása

Mielőtt elkezdhetnéd optimalizálni adatlapodat, először is létre kell hoznod azt, vagy meg kell igényelned a tulajdonjogait, ha a Google korábban már automatikusan létrehozott egy ilyen adatlapot céged számára.

Ehhez látogass el a Cégprofil hivatalos webhelyére, majd kövesd az ott látható utasításokat.


Egy adatlap létrehozása azonban önmagában még messze nem elegendő ahhoz, hogy előkelő pozíciókban jelenhess meg a felhasználók kereséseire. Lássuk, hogy milyen módszerekkel optimalizálhatod jelenlétedet a lehető legtöbb megjelenés és legnagyobb forgalom érdekében.
 

1. Igazold cégedet

Először is mindenképpen igazolnod kell cégedet a Google rendszerében. A Google ehhez többféle módszert is kínál, és fel is hívja rá a figyelmet, hogy ezek közül többet is alkalmaznod kell a sikeres igazoláshoz.
 

2. Töltsd ki alaposan adatlapodat

Miután igazoltad cégedet, ideje alaposan kitölteni adatlapodat. Nem kötelező persze az összes lehetséges mezőt megadni, de minél több információt szolgáltatsz cégedről, annál könnyebben jeleníti majd meg a Google cégedet a releváns keresésekre.
A név, cím és telefonszám (azaz az alapadatok) mellett töltsd ki a nyitvatartási információkat, tölts fel képeket és esetleg videókat is profilodra, sorold fel, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtasz, milyen fizetési módokat fogadsz el, kínálsz-e házhozszállítást és így tovább.
Érdemes továbbá kulcsszókat is használni az adatlap kitöltése során, hiszen ezek is segítenek majd a Google-nak, hogy a megfelelő keresésekre jelenítse meg cégedet.
Fontos észben tartani, hogy minden olyan adatot, amit nem töltesz ki profilodon, mások is megadhatják helyetted. Ezt akár versenytársaid is kihasználhatják, ezért jobban teszed, ha megelőzöd őket.
 

Add meg helyesen céged nevét

Az adatlap kitöltése során ellenőrizd, hogy pontosan adtad-e meg céged nevét. Ebben a mezőben semmiképpen ne használj olyan szavakat, amik nem szerepelnek céged hivatalosan bejegyzett nevében, különben mind a Google, mind pedig a felhasználók Spam jellegűnek ítélik majd meg.
Mi több, ha valaki rákeres cégedre, miután egy ismerőse ajánlja azt neki, meglehet, hogy nem ismer majd rá az adatlapodra, mert nem passzol rajta a név.
 

Sorold fel termékeidet és szolgáltatásaidat

Google Cégprofil adatlapod SEO-jához mindenképpen érdemes megadnod termékeidet és szolgáltatásaidat is. Ezzel nem csak arról tájékoztathatod az érdeklődőket, hogy miket kínálsz nekik, hanem arra is ráveheted őket, hogy hosszabb ideig nézegessék adatlapodat.
Manapság sokan természetesnek tartják, hogy nem kell személyesen ellátogatniuk egy irodába vagy felhívni egy vállalat ügyfélszolgálatát, hogy megismerjék a kínálatot. Sokan szívesebben nézelődnek az interneten, ezért előny, ha rögtön a Google-on rátalálhatnak erre az információra.
 

Használj videókat

Sokan videókon keresztül ismerkednek szívesebben a különböző cégekkel, és Cégprofil adatlapodra néhány videós anyagot is feltölthetsz, amiben bemutatod, hogy mit is kínálsz az embereknek.
Mindenképpen érdemes egy rövid bemutatkozást készíteni, illetve a szolgáltatásokat vagy termékeket is összefoglalni néhány videóban.
 

3. Ellenőrizd rendszeresen adataidat

A Google Cégprofil SEO csak akkor lehet igazán hatékony, ha adatlapod mindig helyes és naprakész információkat tartalmaz. Ez persze magától értetődő, sokan mégis megfeledkeznek róla, vagy szimplán nem törődnek vele, hogy rendszeresen frissítsék adatlapjukat.

Egyre több felhasználó tájékozódik a cégek kínálatáról, állapotáról és nyitvatartásáról a Cégprofil adatlapokon keresztül, ezért nagyon fontos, hogy mindig a legfrissebb információkat találják rajtuk. Nincs is rosszabb annál, mint amikor valakit zárt ajtók fogadnak, annak ellenére, hogy az adatlap szerint a cég még mindig fogad ügyfeleket.

Ne felejtsd el az ünnepnapokra is frissíteni a nyitvatartási információkat.
 

Add meg helyesen a szolgáltatási területet

A Google Cégprofil SEO során fontos szem előtt tartani az adatlap helyi jellegét. Ha azt szeretnéd, hogy a Google olyan felhasználóknak jelenítse meg cégedet, akik a közeledben keresnek maguknak termékeket vagy szolgáltatásokat, akkor ehhez érdemes megadnod a szolgáltatási területedet.

4. Biztosítsd alapadataid egyezését

A helyi keresőoptimalizálás érdekében elengedhetetlen, hogy céged alapadatait (név, cím, telefonszám) ne csak adatlapodon add meg helyesen, hanem az interneten más helyeken is pontosan így szerepeljenek.

Ha például regisztrálod cégedet valamilyen online cégjegyékbe vagy gyűjtőwebhelyre, akkor fontos, hogy karakterről-karakterre pontosan egyezzenek alapadataid azokkal, amikkel a Cégprofilon is megadtál.

De miért? Azért, mert a Google többek között ez alapján állapítja meg, hogy adataidat tényleg helyesen adtad meg, és hogy céged egy valódi, hiteles vállalat, amit megéri megjeleníteni a helyi találatok között.

Ugyan így biztosítsd azt is, hogy alapadataid a webhelyeden és a közösségi profiljaidon is passzoljanak azokhoz, amiket az adatlapodon megadtál.
 

5. Válaszd a releváns kategóriákat

Nagyon fontos, hogy megfelelő szolgáltatási kategóriákat válassz Google Cégprofil adatlapodhoz. A Google többek között ez alapján állapítja meg, hogy milyen keresésekre jelenítse meg cégedet a találatok között.

Cégedhez egy elsődleges, és legfeljebb kilenc másodlagos kategóriát adhatsz meg. Mivel összesen közel 4000 különböző opció közül választhatsz, biztosan megtalálod majd köztük azokat, amelyek a legjobban jellemzik cégedet.

Az elsődleges kategóriát mindenképpen add meg, a másodlagosok közé viszont csak azokat válogasd össze, amiknek tényleg közük van cégedhez. Ne adj meg feleslegesen kategóriákat csak azért, hogy több legyen a listán.
 

5. Tölts fel képeket

A Google Cégprofil adatlapok egyik nagy előnye, hogy képeket is feltölthetsz rá. Ezek a képek nem csak a Google-nak, hanem a felhasználóknak is bizonyítják, hogy céged egy valódi, hiteles vállalkozás. Bemutathatod velük csapatod tagjait, kínálatodat, vagy éppen azokat a helyeket, ahová ügyfeleidet várod.

Ez a hitelesség a megelőlegezett bizalom egyik legfontosabb feltétele.

Ügyelj a képek minőségére is – nem muszáj ugyan profi fényképészt felkérned az összes elkészítéséhez, de sosem árt, ha igényes képeket használsz.
A cél az, hogy a képek minősége és tartalma is céged vagy márkád színvonalát tükrözze, hogy az emberek tudják, mire számíthatnak tőled.
 

Rendszeresen tölts fel új képeket

Ajánlott rendszeresen új képeket hozzáadnod Google Cégprofil adatlapod galériájához. Ezek a feltöltések interakciókra ösztönzik a felhasználókat, ami segíthet jobb rangsorolást elérni.
Akárcsak céged adatait, úgy a képeket is frissítened kell időnként, ha új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővül kínálatod, felújítod helységeidet, vagy új tagokkal bővül a csapatod. Mindez azt is jelzi majd a Google-nak és az érdeklődőknek, hogy céged még mindig aktív.
Kövesd figyelemmel a képek aktivitási statisztikáit, és nézd meg, hogy melyek érik el a legnagyobb sikereket.
 

Optimalizáld képeidet

Nem csak adatlapod szöveges mezőit kell optimalizálnod a hatékony Google Cégprofil SEO érdekében, hanem képeidet is. A cégtulajdonosok és marketingesek meglepően keveset foglalkoznak ezzel, pedig a fényképek sokat segíthetnek a helyi rangsorolásban.
Add meg a képek címét, alt szövegét, feliratait és helyi jelöléseit is, hogy még jobban megkönnyítsd ezekkel a rangsorolást a Google számára.
 

7. Szerezz több véleményt

A Google Cégprofil SEO egyik legfontosabb feladata a vélemények összegyűjtése. A (pozitív) vélemények és értékelések segítenek jól rangsorolni a helyi találatok között, és javítják az átkattintási arányokat is.

A visszajelzések e mellett rengeteg hasznos információt kínálhatnak céged erősségeiről és hiányosságairól is. 

Minél több pozitív véleményt szerzel, annál jobb. A Google a visszajelzések számát és csillagos értékelését is figyelembe veszi, amikor eldönti, hogy mely cégek jelenjenek meg a legelőkelőbb helyi találatok között.

Számít továbbá a vélemények frissessége is, hiszen könnyen lehet, hogy egy két évvel ezelőtti visszajelzés nem az aktuális körülményeket jellemzi.
 

Legyen egy stratégiád a vélemények megszerzésére

Minden cégnek szüksége van egy véleményszerzési stratégiára. Míg egyesek egyenként keresik fel ügyfeleiket, hogy visszajelzést kérjenek tőlük, addig mások automatikus eszközök segítségével kérik ki az emberek véleményét.

Mindegy, hogy milyen módszert választasz – a lényeg az, hogy a megszerzett vélemények pozitívok és valódiak legyenek.

Egy jó email kampány például sokat segíthet ebben, amiben automatikus emaileket küldesz ügyfeleidnek, és arra kéred őket, hogy osszák meg véleményüket az erre kijelölt felületen. Mellékelj nekik egy hivatkozást is, ami rögtön Cégprofil adatlapodra irányítja őket.
 

Győződj meg a visszajelzések hitelességéről

Nagyon fontos, hogy csak tisztességes módszerekkel szerezz véleményeket. Az emberek hamar felismerik, ha egy cég hamis értékelésekkel próbálja előnyösebb fényben feltüntetni magát.
 

A minőség fontosabb, mint a mennyiség

Amikor kikéred ügyfeleid véleményét, akkor a minőség többet jelent a mennyiségnél. Habár sokat segíthet, ha több 4-5 csillagos értékelést is kapsz, a hosszabb, részletesebb visszajelzések érik a legtöbbet.

Különösen azok a vélemények hasznosak, amelyek releváns kulcsszavakat is tartalmaznak, és mélyebbe elemzést kínálnak annál, hogy „Jó volt! Biztosan megyünk még!”

A Google szerint a 200 karakternél hosszabb visszajelzések a legértékesebbek. Ezért lehetőleg próbáld arra ösztönözni ügyfeleidet, hogy osszák meg véleményüket, és írják le konkrétan, hogy miért elégedettek veled.
 

Válaszolj a visszajelzésekre

Fontos, hogy rendszeresen válaszolj az ügyfeleidtől kapott visszajelzésekre. Ezzel nem csak azt mutatod meg meglévő és leendő ügyfeleidnek, hogy odafigyelsz az emberek véleményére, hanem a Google-nak is bizonyítod, hogy aktívan foglalkozol közösségeddel.

A válaszokat látva a többi ügyfél is szívesebben osztja majd meg véleményét a platformon.
Válaszaidban viszont nem elég csak annyit írni, hogy „Köszönjük!”. Igyekezz mindenkinek egyedi, mélyebb választ írni, ha van mire utalnod az illető szavai alapján.


A negatív visszajelzésekre a legfontosabb válaszolnod, hiszen előfordulhat, hogy a felhasználó megváltoztatja a véleményét, és az értékelését is javítja majd. Köszönd meg az ügyfél értékes visszajelzését, majd említsd meg, hogy ezek a vélemények is fontosak számodra, hiszen rávilágítanak a megoldásra szoruló problémákra.

Ez után keresd fel az ügyfelet valamilyen privát csatornán, és orvosold személyes problémáját. Lesznek olyanok, akik ezek láttán meggondolják magukat, és jobbra változtatják majd értékelésüket.
 

8. Készíts bejegyzéseket

A Google Cégprofil SEO fontos elemét képezik a bejegyzések is. Ezek a keresőtalálati oldalakon, az adatlap részeként jelennek meg a felhasználók számára. A jó minőségű bejegyzések aktívabbá teszik adatlapodat, és több láthatóságot, illetve forgalmat biztosítanak céged számára.
A bejegyzések segítségével bejelentéseket tehetsz, illetve más hasznos információkat is megoszthatsz a márkád iránt érdeklődő felhasználókkal.

Ezek a bejegyzések legfeljebb 14 napig maradnak láthatók az adatlapon, utána pedig a Google automatikusan törli őket. Persze a 14 nap lejárta után újra posztolhatod ezeket a bejegyzéseket, ezzel biztosítva, hogy „mindig” láthatók maradjanak a felhasználók számára.
 

Használj kulcsszavakat bejegyzéseidben

A kulcsszavak természetesen fontos szerepet játszanak a Google Cégprofil keresőoptimalizálásában. Ajánlott nagyjából 1000 szóból álló bejegyzéseket írni, amelyekben releváns kulcsszavak is szerepelnek.
 

Rendszeresen írj új bejegyzéseket

A Google a friss, naprakész tartalmakat kedveli, ezért is törli 14 nap elteltével az adatlapok bejegyzéseit. Ha szeretnéd azt mutatni a Google-nak, hogy aktívan foglalkozol adatlapoddal, akkor rendszeresen készíts rá új bejegyzéseket.

Megoszthatsz például híreket, összefoglalókat, vagy előre bejelenthetsz olyan eseményeket, amik érdekelhetik meglévő és leendő ügyfeleidet.

Még közösségi bejegyzéseidet is átmásolhatod a Google-ra, ha nem tudsz mást kitalálni.
A rendszeres bejegyzések javítják a felhasználói élményt és értékesebbé teszik adatlapodat az emberek számára.
 

9. Kövesd a megfelelő mutatókat

Google Cégprofil SEO stratégiád nem sokat ér majd, ha nem tudod, hogy jó irányba haladsz-e vele. Habár az eddig említett módszerek mind segíthetnek jobb láthatóságot szerezni a helyi találatok között, csak akkor győződhetsz meg erről, ha odafigyelsz a legfontosabb mutatókra (vagyis KPI-kre).
Szóval melyek ezek a mutatók? Íme:
•    Hívások
•    Webhelykattintások
•    A profilt megtekintő felhasználók
•    Útvonaltervkérések


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok