Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Kulcsszókutatás a fogászati SEO-ban

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ha szeretnél új pácienseket szerezni a mai digitális világban, akkor tudnod kell, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az emberek az interneten, ha fogorvost szeretnének találni. Hogy miért? Mert ezekkel a kifejezésekkel optimalizálhatod úgy fogászati webhelyedet, hogy az minél több keresésre az első találatok között jelenjen meg, és így több lehetséges páciens lássa.

Ha szeretnél összeállítani egy listát ezekből a kulcsszavakról, akkor fogászati kulcsszókutatásra lesz szükséged. Lássuk, hogy hogyan találhatsz rá ezekre!

A kulcsszókutatás eszközei

Google Kereső

Amikor elkezdesz valamit begépelni a Google keresősávjába, akkor az eszköz automatikus kitöltési lehetőségeket javasol majd a beírt szöveghez. Valójában már ezek lehetséges kulcsszavak, kifejezések lehetnek, amelyek kapcsolódnak alapkoncepciódhoz.

Kezdd el beírni például a „fogorvos” szót a Google-ba, és nézd meg, hogy milyen javaslatokat sorol fel, mielőtt egyáltalán leütnéd az Entert.

Miután rákeresel valamire a Google-on, a találatok legaljára görgetve további kapcsolódó keresési javaslatokat láthatsz, amelyeket szintén felhasználhatsz fogászati kulcsszókutatásodhoz, vagy konkrét kulcsszavakként.

 

Google Search Console

Ideális esetben már van Google Search Console fiókod webhelyedhez. Ez az ingyenes eszköz segít felmérni webhelyed állapotát, illetve teljesítményét a Google Keresőjében. Habár több hasznos funkciója is van (webhelytérkép beküldése, a webhely indexelésének ellenőrzése, stb.), a Google Search Console azokat a kulcsszavakat is megmutatja, amelyekre rákeresve a felhasználók rátaláltak webhelyedre.

Ezen adatok birtokában új oldalakat alakíthatsz ki fogászati webhelyeden, amelyeket ezekre a kulcsszavakra optimalizálsz.

Az adatok között nem csak azt láthatod, hogy mely kulcsszavakra jelent már meg webhelyed, hanem azt is, hogy hányszor kattintottak már rá az emberek ezekre a találatokra, illetve hogy mely kulcsszóra hányadik pozícióban jelennek meg oldalaid.

 

Fizetős eszközök

Az interneten temérdek félig ingyenes, vagy teljesen fizetős eszközt találhatsz fogászati kulcsszókutatásodhoz. Népszerű például az Ahrefs, a SEMRush vagy a Keywordtool.io is. Ezek többsége korlátozott funkcionalitással ugyan, de ingyenesen is használható, a maximális hatékonyságért azonban már fizetni kell.

Az ilyen eszközök egyik legnagyobb előnye, hogy gyakran nem csak kulcsszavakat lehet velük kutatni, hanem több hasznos funkciót is kínálnak. Mindezek mellett versenytársaidat is elemezheted velük.

 

Mi a teendő ezekkel a kulcsszavakkal?

Függetlenül attól, hogy milyen ingyenes vagy fizetős eszközt használsz, idővel egy hosszabb listád gyűlik majd össze a lehetséges kulcsszavakból. A kérdés csak az, hogy hogyan használd őket…

A kulcsszavak használatával kapcsolatban rengeteg szempontot szem előtt kell tartani, és sok kezdő vállalkozás súlyos hibákat követ el, amikor csak úgy szemből nekiront az optimalizálásnak. Nem elég, hogy a kulcsszavak használatának technikai előírásai vannak, a Google még büntethet is azért, ha valaki szabálytalanul használja őket – akár szándékosan, akár véletlenül.

Az alábbiakban tehát összegyűjtöttünk néhány gyakori kezdő hibát, amiket jobb, ha elkerülsz kulcsszavaid használatakor!

 

1. Túloptimalizálod tartalmaidat

„Túloptimalizálás” alatt itt az úgynevezett kulcsszóhalmozást értjük, vagyis azt, amikor túl sokszor próbálod meg beleerőltetni ugyan azt a kulcsszót egy weboldal tartalmába. A tartalom nem csak a főszöveget jelenti, hiszen hozzátartozik a cím, a címsorok és még az URL is.

A legjobb, ha természetesen fogalmazod meg tartalmaidat, hogy ne is legyen szükség az erőltetett kulcsszóhasználatra. Ha túl sokszor jelenik meg egy kulcsszó egy oldalon, akkor azt a Google halmozásnak tekintheti, ami gyengébb rangsorolást eredményezhet.

 

2. Túl sok kulcsszóra összpontosítasz

Ez egy nagyon gyakori probléma. Akik még csak most ismerkednek a SEO-val hajlamosak egyszerre tucatnyi kulcsszóra optimalizálni egy oldalt, hogy az minél több keresésre előkelő pozícióban jelenjen meg. A probléma az, hogy ilyenkor kevesebb landing oldal születik (hiszen egy oldal több kulcsszót is felölel), és ezek címei, meta mezői, illetve URL-jei természetellenesen hosszúakká válnak.

A legtöbb esetben érdemes egy, vagy legfeljebb 2-3 kulcsszót választani egy-egy oldalhoz, és ezekre optimalizálni azt.

 

3. Nem használsz szemantikus kulcsszavakat

Amikor a keresőmotorok egy adott kulcsszóra rangsorolják az oldalakat (tehát kitalálják, hogy melyik legyen az első, második, stb. találat), akkor nem csak azokat a kulcsszavakat vizsgálják meg, amelyeket a felhasználó beírt a keresésébe.

A szemantikus kulcsszavakat gyakran használják egy kontextuson belül, és egy jó keresőalgoritmus (pl. amilyet a Google is használ) ezek alapján még pontosabb találatokat jeleníthet meg egy felhasználónak.

Éppen ezért nehéz lenne egy fogászati procedúráról szóló cikket az „elektromos fűnyírók” kifejezésre optimalizálni, hiszen cikk a fogtömésről, a koronákról és az érzéstelenítésről beszél, nem pedig a fűnyírásról, a kertgondozásról vagy a gyomokról.

Fontos tehát, hogy egy-egy megcélzott kulcsszóra fókuszálj cikkeidben, de ne felejts el témához kapcsolódó kifejezéseket is használni, hogy a Google és más keresőmotorok minél több releváns keresésre jeleníthessék meg tartalmaidat.

 

4. Nem figyelsz oda meglévő forgalomforrásaidra

Tudod, hogy milyen kulcsszavakra rangsorolsz jól? A Google Search Console-ban ellenőrizheted ezt, és egyben azt is, hogy változtatásaid ronthatnak-e eddigi teljesítményeden.

 

5. Túl általános vagy túl konkrét kulcsszavakra összpontosítasz

A „fogászat”, a „fogszabályozás” vagy a „foghúzás” nem épp a legjobb kulcsszavak, mert az ilyen általános keresések mögött temérdek különböző szándék állhat. Még ha sikerülne is jól rangsorolnod az ilyen nehéz kulcsszavakra, rengeteg olyan látogató érkezne fogászati webhelyedre, akik egyáltalán nem azt keresték, amit te kínálsz. Ha például valaki a „fogfehérítés” kulcsszóra keres rá, akkor meglehet, hogy maga a technika érdekli, vagy éppen egy iskolai projekthez végez kutatást, de egyáltalán nem gondolkodik fogfehérítésben.

A másik véglet túl konkrét kulcsszavakat, kifejezéseket megcélozni, amelyek már-már mondatoknak tekinthetők – például: „kíméletes foghúzást kínáló fogorvos gyerekeknek Eger városában”.

A legjobb, ha valahol a két véglet között helyezed el kulcsszavaidat, tehát hogy konkrétabb szándékot célozzanak meg, de azért elegendő keresésre is megjelenjenek velük oldalaid.

 

6. Semmi mással nem foglalkozol

A fogászati kulcsszókutatás (és kulcsszóhasználat) csupán a SEO első lépése, és rengeteg más feladatod is lesz ezen kívül, ha egy igazán jól optimalizált webhelyet szeretnél kialakítani.

Számít például webhelyed sebessége, visszahivatkozásaid minősége, a webhelyed felépítése és rengeteg egyéb tényező is, amelyek folyamatos odafigyelést igényelnek. Érdemes tehát ezeket a feladatokat egy képzett marketingcsapatra bízni!

Egészségügyi online marketing ügynökségünk pontosan ebben segít! Akár egész marketing stratégiád és annak megvalósítását is vállaljuk: Kérd ajánlatunkat most!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Hatékony marketingfolyamatok
2021-02-25

Így teheted hatékonyabbá marketingfolyamataidat 2021-ben

A koronavírus járványra reagáló marketingcsapatok világszerte komoly nyomás alá kerültek az elmúlt év során, hiszen a vészhelyzetben szűkös költségvetésekkel, és rendszeresen változó, megjósolhatatlan trendekkel voltak kénytelenek dolgozni.

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet
2021-02-23

44 email tárgy ötlet, amikkel fellendítheted értékesítéseidet

Néha még a legkreatívabb marketingesek számára is problémát jelenthet hangzatos tárgyakat megfogalmazni promóciós emailjeikhez. A korszerű spamszűrők, és az email marketinget szabályozó törvények komoly kihívássá tehetik a promóciós emailek célba juttatás

SEO és a felhasználói tartalmak
2021-02-18

Így segíthetik a SEO-t a felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak azok a tartalmak, amiket az online platformok felhasználói készítenek valamilyen formában. Egyszerű, ugye? Ezek lehetnek képek, videók, szöveges bejegyzések, termékértékelések és egyéb tartalmak is. A felhasználói tartalmak nagy értéke, hogy őszinték és valódiak, hiszen nem a márka fényezi bennük magát, hanem igazi, elégedett vásárlók készítik őket, saját tapasztalataik alapján.

B2B egészségügyi marketing trendek 2021-ben
2021-02-16

Ezek 2021 legfontosabb B2B egészségügyi marketingtrendjei

A 2020-as esztendő végérvényesen is bebizonyította, hogy az egészségügy jövője a digitális közegben van. Ezt persze számos szolgáltató már évekkel ezelőtt felismerte, de sokan a tavalyi évben kényszerültek az interneten folytatni a kommunikációt pácienseikkel. Miután a járvány lezajlik, biztosak lehetünk benne, hogy semmi sem lesz ugyan olyan, mint régen volt.  

A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából
2021-02-11

A Google és a többiek – A keresőmotorok különbségei a SEO szempontjából

Nehéz olyan SEO útmutatót találni az interneten, ami nem a Google-ra összpontosít. Ennek persze jó oka van, hiszen a Google a legnépszerűbb keresőmotor az összes közül, és egymaga több felhasználót szolgál ki, mint az összes többi alternatíva együttesen.

Az egészségügyi SEO alapjai: Így lehetsz a legjobb
2021-02-09

Az egészségügyi SEO alapjai praxisod fellendítéséhez

Az emberek többsége manapság a Google-hoz fordul, ha egészségügyi szakembereket, orvosokat szeretne találni magának (vagy épp gyermekeinek, és így tovább). Az emberek megtanultak bízni a Google javaslataiban, így ha a te praxisod webhelye jelenik meg az első találati pozícióban, akkor rengeteg kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz. Persze, ha valaki másnak sikerül megszereznie az első helyet, az kisebb forgalmat jelent majd praxisod számára.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!