Fogászati keresőoptimalizálás útmutató - 1. rész

Fogászati keresőoptimalizálás útmutató - 1. rész

A nagy fogászati SEO útmutató 2020-ra

Fogorvosként bizonyára te is arra vágysz, hogy minél több pácienst szerezz praxisod számára. Modern időket élünk és ha szeretnél 2020-ban nagyobb ügyfélkörre szert tenni, akkor elengedhetetlen, hogy pácienseid az interneten is rád találhassanak.

Fogászati keresőoptimalizálás útmutató - 1. rész

Persze minden fogorvos azt szeretné, hogy az emberek az ő nevét pillantsák meg először, amikor a Google-on keresnek maguknak fogorvosi szolgáltatásokat, azonban ezeket az előkelő pozíciókat ki is kell érdemelni. A Google több tucat szempont alapján dönti el, hogy mely keresésekre mely webhelyek jelenjenek meg a találatok tetején, a fogászati SEO célja pedig az, hogy webhelyed minél többnek feleljen meg ezek közül.

Szóval mi mindent tehetsz annak érdekében, hogy webhelyed úgymond jól „rangsoroljon”, valahányszor a lehetséges páciensek fogászati szolgáltatások után kutatnak a Google-on (vagy más keresőmotorokon)? Legújabb többrészes útmutatónkban pontosan erről lesz szó!

 

A webhely és a fogászati SEO kapcsolata

A fogászati SEO elsődleges célja, hogy minél több forgalmat vonzzon webhelyedre a keresőmotorok találati oldaliról. Fontos tehát, hogy mind tartalmilag, mind pedig technikailag megfeleljen a legmodernebb elvárásoknak.

 

Válts mobil-első kialakításra

Sokáig az számított szabványosnak, hogy egy webhelyet asztali számítógépekre és laptopokra készítettek el, majd utólag igyekeztek mobilbaráttá átalakítani őket. Jó néhány éve azonban már többen böngészik az internetet mobilkészülékeikről, mint más eszközökről, ezért manapság nem elég csupán mobilbaráttá tenni a webhelyeket – egy konkrétan mobil-első megközelítést kell alkalmazni.

Ezt a Google mobil-első indexelése is alátámasztja, a keresőóriás ugyanis már jó ideje egy mobilos felhasználó szemszögéből vizsgálja a webhelyek működését, és még az asztali verzióik is lejjebb eshetnek a rangsorolásban, ha nem felelnek meg a mobilos követelményeknek.

Bizony, a mobil-első mentalitás lényege, hogy webhelyedet először mobileszközökre alakítod ki, és ezt adaptálod utólag asztali számítógépekre (amik lényegesen rugalmasabbak, mint az okostelefonok).

Hogy egy-egy weboldal megfelel-e a Google mobilbarát elvárásainak, azt ezen a hivatkozáson ellenőrizheted. Ha bővebben is érdekel ez a téma, akkor ezt a cikket ajánljuk figyelmedbe.

 

Gyorsítsd fel webhelyedet a fogászati SEO-ért

A webhelyek sebessége (mind a betöltések, mind a működés gyorsasága) a felhasználói élmény fontos szempontjai. A felhasználói élményre pedig érdemes odafigyelni, ugyanis a Google olyan webhelyeket emel szívesen a legelső találatok közé, amelyek a legkiválóbb élményeket kínálják felhasználóiknak – tehát többek között gyorsak is. A webhelysebesség tehát a fogászati SEO egyik fontos tényezője

Azonban még ha a Google számára nem is lenne olyan lényeges a webhelyek gyorsasága, a felhasználókat is kétségtelenül zavarja, ha manapság, a gyors internetkapcsolatok korában 2-3 másodpercnél többet kell várniuk egy weboldal betöltésére. A legtöbben türelmetlenül visszafordulnak majd, hogy a többi találat közül válogassanak maguknak.

Két nyomós okod is van rá tehát, hogy odafigyelj fogászati webhelyed sebességére. Szerencsére ezt a sebességet többféleképpen is javíthatod. Megfogadhatod például a Google PageSpeed Insights sebességmérő eszköz javaslatait és használhatsz AMP-ot is, hogy csak két tippet említsünk. Az AMP lényegében olyan mobilos weboldalakat jelent, amik sokkal gyorsabban betöltődnek a felhasználók mobileszközein a Google saját gyorsítótárából.

Ebben a cikkben megtudhatod, hogy miképpen javíthatod weboldalaid sebességét és ezzel rangsorolásodat is a Google szemében.


 

Optimalizáld képeidet

Habár az elmúlt időkben egyre fejlődik a mesterséges intelligenciájú képfelismerés technológiája, még a Google is messze van attól, hogy képes legyen algoritmussal meghatározni egy kép tartalmát. Szóval hogy lehet mégis az, hogy temérdek megfelelő találat jelenik meg a Google képkeresőjében, valahányszor beír az ember valamit?

Nos, a Google a képet övező tartalmak, illetve a kép fájlneve és „alt” címkéje alapján határozza meg, hogy egy kép mit ábrázol, és hogy milyen keresésekre érdemes megjeleníteni azt.

Éppen ezért ügyelned kell rá, hogy mielőtt képet töltesz fel webhelyedre bármilyen formában, adj neki egy beszédes nevet, ami néhány kulcsszóban összefoglalja, hogy mit ábrázol. Tedd ugyan ezt az úgynevezett „alt” címkével is (ehhez kérd a webhelyet készítő webprogramozó segítségét). Érdemes legalább az „alt” címkékbe beírni néha azt a településnevet is, ahol fogászatod működik – ez a helyi fogászati SEO egyik formája, ami segít a helyileg kereső pácienseket is megcélozni.

Azt bármilyen különösebb webprogramozói tudás nélkül is ellenőrizheted, hogy a webhelyeden szereplő képek rendelkeznek-e „alt” címkével. Ez a szöveg jelenik meg, valahányszor rámutatsz az egérrel egy képre, és vársz néhány másodpercet.

Egy másik lehetőség rákattintani a képre jobb egérgombbal, majd a „Vizsgálat” opciót választani Chrome böngészőben „Vizsgálat”, vagy az „Elem vizsgálata” opciót Firefox böngészőben – az alt= rész után látható szöveg az „alt” szöveg. Ha nem látsz ilyet, akkor érdemes pótolni!

Optimalizáld URL-jeidet

Az URL-ek webhelyed oldalainak egyéni azonosítói, amiket a keresőmotorok szintén felhasználhatnak a rangsorolásban, legalább is ahhoz, hogy megállapítsák, miről szól webhelyed. Fontos, hogy weboldalaid URL-jét úgy add meg, hogy közvetlenül utaljanak az adott oldal tartalmára, ezzel is segítve mind a keresőmotorok, mind pedig a felhasználók munkáját. Az URL ne tartalmazzon túl sok kifejezést, a szavakat pedig kötőjellel válaszd el benne.

 

Optimalizáld az oldalak címét és leírását

A fogászati SEO fontos elemeit képezik az oldal meta címkéi is, név szerint a meta cím (meta title) és a meta leírás (meta description). Elengedhetetlen, hogy webhelyed összes oldalának egyedi meta címe és meta leírása legyen, és hogy ezek a mezők közvetlenül utaljanak az oldal tartalmára (a cím rövidebben, a leírás hosszabban).

A meta cím az a szöveges mező, ami a keresőmotorok találati között is megjelenik kattintható, kék hivatkozásként. A meta leírás a hosszabb szöveg, ami szintén a találathoz tartozik. Mindkét mező célja, hogy tájékoztassa a keresőmotorokat felhasználókat az adott oldal tartalmáról. Érdemes mindkét mezőben használni az adott oldal elsődlegesen megcélzott kulcsszavát.

Fontos megjegyezni, hogy a meta leírást a Google nem használja a rangsoroláshoz, tehát nem ez alapján dől el, hogy egy oldal milyen magas pozícióba kerülhet. Azonban mégis fontos odafigyelni a megfelelő kitöltésére, ugyanis arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy rákattintsanak az adott találatra.

Ismét érdemes „rákeresned” a Google-on saját webhelyed oldalaira (site:webhelyedneve.hu), hogy gyorsan átvizsgálhasd, mely oldalaid meta címei és meta leírásai tűnnek optimalizáltnak. Te rákattintanál ezekre, ha megjelennének neked a keresőkben?

 

Biztosítsd webhelyedet SSL-tanúsítvánnyal

Gondoltál már arra, hogy webhelyed biztonságos-e a felhasználók számára? Ha fogászati webhelyeden a felhasználók személyes információkat is meg kell adjanak bizonyos műveletekhez (időpontfoglalás, regisztráció, stb.), akkor kritikus fontosságú, hogy ezek az adatok titkosított formában kerüljenek átadásra. Pillants fel a böngészőben az URL sáv baloldalára, és nézd meg, hogy látsz-e lakat ikont az URL cím előtt – ez jelzi ugyanis, hogy webhelyed biztonságos-e, vagy sem.

Amellett, hogy az ssl tanúsítványok biztosítják a felhasználók személyes adatait, konkrét rangsorolási szempontoknak is számítanak a Google szemében – tehát a fogászati SEO szerves részét képezik. Mindemellett, ha webhelyed nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal, a böngészőprogramok figyelmeztetik majd a felhasználókat, hogy adataik veszélyben lehetnek – ez pedig a legtöbb látogatót végleg elrettenti majd webhelyedtől (és praxisodtól).

Ebben az útmutatóban bővebben is megismerkedhetsz az SSL tanúsítványokkal!

 

Ha pedig inkább rábíznád a keresőoptimalizálást egy profi csapatra, kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét! 
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok