Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

A Facebook hirdetési rendszere méltán híres, ugyanis segítségével rendkívül pontosan célzott hirdetések készíthetsz, hogy a legideálisabb pácienseidet érhesd el velük. A szempontok között az érdeklődési köröket, a demográfiai adatokat, és a szokásokat is kiválaszthatod közönségeid szegmentálására.

Ezek a hirdetések továbbá A/B teszteknek is alávethetők, és folyamatos adatokat kínálnak magukról, így mindig lehetőséged van javítani a teljesítményükön.

A következőkben lépésről lépésre olvashatsz a fogorvosi Facebook hirdetések elkészítéséről és optimalizálásáról!

 

A siker mutatói

A Facebook hirdetések rendkívül sokoldalúak, ezért csak akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha tudod, hogy pontosan mit is szeretnél elérni velük – hogy mi a céljuk.

Íme néhány gyakori példa a legnépszerűbb fogorvosi Facebook hirdetési célra:

  • Új páciensek bevonzása praxisod webhelyére
  • Praxisod népszerűsítése
  • Új szolgáltatás vagy kezelés népszerűsítése
  • Az utolsó pillanatban lemondott, felszabadult időpontok feltöltése
  • A Facebook követők táborának gyarapítása
  • Az elégedett páciensek véleményeinek kiemelése
  • Az organikus bejegyzések kiemelése, terjesztése

Céljaid lehetnek általánosak (pl. „30 év feletti lehetséges pácienseknek szeretném reklámozni praxisomat”) és végtelenül aprólékosak („olyan 60 év feletti felhasználóknak szeretném népszerűsíteni a műfogsor-készítést, mint szolgáltatást, akik a fogászati klinika 25km-es körzetében laknak”).

Ahhoz, hogy legyen mihez hozzámérned hirdetéseid hatékonyságát, mindenképpen érdemes kitűznöd egy célt, hiszen csak ez alapján fogod tudni, hogy jó irányba haladsz-e kampányoddal. Ebben is segít az a temérdek adat, amelyet a Facebook hirdetéseid nyomon követéséhez kínál.

Mielőtt elkészítenéd első fogorvosi Facebook hirdetésedet (amire máris rátérünk), jó, ha tisztázunk néhány szakkifejezést, amivel a téma kapcsán találkozhatsz:

  • Összes megjelenítés: Ez mutatja meg, hogy összesen hányszor jelent meg egy hirdetés a felhasználók képernyőin (nem veszi figyelembe, hogy kattintottak-e rájuk, vagysem).
  • Kattintásonkénti költség (CPC): Ezt az összeget kell neked, mint hirdetőnek megfizetned, valahányszor egy felhasználó rákattint egy hirdetésedre.
  • Átkattintási arány: Százalékban mutatja meg, hogy hányan kattintottak rá egy hirdetésedre, miután az megjelent a felhasználók képernyőjén.
  • Konverziós arány: Szintén egy százalékban kifejezett érték, ami azt mutatja meg, hogy hányan végeztek el egy bizonyos műveletet (pl. időpontot foglaltak), miután rákattintottak egy hirdetésedre.

Ezek a mutatók mind segíthetnek felmérni hirdetéseid teljesítményét.

 

Hogyan készítsd el első fogorvosi Facebook hirdetésedet

1. Keresd meg a Facebook Hirdetéskezelőt

Segítünk, a Hirdetéskezelőt ezen a linken érheted el. Ahogy arról a neve is árulkodik, ezen a felületen készítheted el, illetve kezelheted Facebook kampányaidat és hirdetéseidet. Érdemes már most megbarátkoznod vele, ugyanis sokszor lesz szükséged rá, ha szeretnél reklámokat futtatni a Facebookon.

 

2. Válassz célt

Először is válaszd a Hirdetések fület a táblázat tetején, majd kattints a zöld Létrehozás gombra. A Facebook ekkor első lépésként megér, hogy válassz kampánycélt (ugyanis mielőtt hirdetést készíthetnél, kelleni fog egy kampány, amin belül elhelyezheted azt).

A három fő kampánycél-kategória az ismertség, a megfontolás és a konverzió, amelyekhez mind konkrétabb célok taroznak. Nézzük, hogy melyik mit is takar!

 

Ismertség kampánycélok

Az ismertség kampányok a marketingtölcsér legfelső rétegeit képviselik. Céljuk, hogy minél több felhasználóval ismertethesd meg praxisodat, és hogy felkeltsd az érdeklődésüket iránta. Az ismertség típusú kampányok afféle bemutatkozások – a felhasználók még csak most ismerkednek praxisoddal.

Ha helyi pácienskört szeretnél megcélozni, vagy kisebb költségkerettel rendelkezel, akkor az ismertség hirdetések lesznek a leghatékonyabbak számodra.

 

Megfontolás kampánycélok

A megfontolás kampánycélokkal azokat a lehetséges pácienseket próbálod megcélozni, akik már a konverziós tölcsér középső szintjein járnak. Ezek a felhasználók konkrétan érdeklődnek praxisod, illetve a fogászati szolgáltatások iránt, és többet szeretnének megtudni ezekről.

Ez az a szakasz, amelyben megmutathatod az embereknek, hogy miért a te praxisod a helyes választás számukra, és a megfontolás kampánycélok is ebben segítenek.

 

Konverziós kampánycélok

A marketing fő célja a konverzió – például hogy minél több páciens foglaljon időpontot rendelődben. Ezek a kampánycélok egy ilyen konverziós műveletre hivatottak ösztönözni a felhasználókat – pontosan és egyenesen meg kell mondanod nekik, hogy mit szeretnél tőlük.

Kattints a kívánt kampánycélra, majd adj nevet a kampánynak. Tanulmányozd a többi megjelenő beállítást is (a Facebook mindhez kínál némi magyarázatot), majd kattints a Hirdetési fiók beállítása gombra. Ez a gomb csak az első alkalommal jelenik meg – ha most beállítod a fiókodat, akkor később ezt a lépést már nem fogja kérni a Facebook.

A hirdetési fiókban csak az országot, a pénznemet, és az időzónát kell megadnod.

3. Válassz célközönséget

Ahhoz, hogy tudd, kiket célozz meg hirdetéseiddel, természetesen ismerned kell ideális pácienseidet. 

 

Célzási szempontok

Ha tudod, hogy kik ezek, akkor a megjelenő felületen számos szempont szerint szűkítheted a megcélzott felhasználók csoportját:

  • Alapvető demográfiai adatok: lakhely, kor, nem, nyelv
  • Érdeklődési körök: pl. egészséges életmód.
  • Magatartások: Ez alatt viselkedést, szokásokat kell érteni – pl. vásárlási szokások, jövedelem, gyermekek kora, eszközhasználat, stb.
  • Kapcsolatok: Megadhatod, hogy csak azoknak jelenjenek meg hirdetéseid, akiknek már közük van Facebook oldaladhoz (vagy éppen csak azoknak, akiknek nincs).

Ezeket a részletesebb célzási beállításokat a Részletes célzás gombra kattintva érheted el. Ha ki szeretnél zárni bizonyos felhasználókat a célzásból, akkor ugyan ezen szempontok alapján megteheted ezt a Kizárás gombra kattintva.

 

Egyéni célközönségek

Ha valamivel feljebb görgetsz a szempontoktól, akkor megjelenik a Célközönség szakasz, ahol akár Egyéni célközönségeket is létrehozhatsz kampányaidhoz.

Például létrehozhatsz egy egyéni célközönséget azokból a felhasználókból, akik már korábban kapcsolatba léptek praxisoddal. Ehhez feltöltheted például pácienseid email listáját, vagy megadhatod, hogy kerüljenek bele azok, akik már követik Facebook oldaladat, vagy jártak már webhelyeden.

Az egyéni célközönségek nagyon hasznosak, ha például különleges hirdetésekkel szeretnéd megcélozni meglévő pácienseidet. Persze használhatod őket fordítva is, hogy hirdetéseid csak azoknak jelenjenek meg, akik még nem léptek kapcsolatba praxisoddal.

A célközönség méretét jobb oldalon láthatod – a Facebook ezt a számot a megadott célzási (és kizárási) paraméterek alapján becsli meg. A legjobb elérés érdekében érdemes arra törekedni, hogy a mutató a skála közepén álljon, de persze ez mindig céljaidtól és hirdetéseid jellegétől függ majd.

4. Add meg az elhelyezéseket

Az Elhelyezések szakaszban állíthatod be, hogy a Facebook mely csatornáin (Facebook, Instagram, Messenger, stb.) szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet. A rendszer automatikus elhelyezéseket javasol majd, de nem muszáj megfogadnod ezeket.

Később bármikor módosíthatod a hirdetések elhelyezését, ha úgy véled, hogy ezek miatt nem teljesítenek elég jól.

 

5. Állíts be egy költségkeretet

Ha mindezzel kész vagy, ideje megadni a Facebooknak, hogy mennyit vagy hajlandó költeni hirdetéseidre, illetve hogy mettől meddig tervezed futtatni őket a kijelölt platformokon. Ennek érdekében beállíthatsz egy napi költségkeretet (a Költségkeret és ütemezés menüpont mellett), illetve egy egész élettartamra megszabott keretet is.

Érdemes észben tartani, hogy ezek az opciók csak akkor érhetők el, ha a kampány létrehozásakor (a cél kiválasztása után) nem kapcsoltad be a Kampány költségkeret-optimalizálása opciót. A bal oldali oszlop segítségével bármikor visszatérhetsz ehhez a kezdeti lépéshez, és kikapcsolhatod az optimalizálást, majd ugyan ezzel az oszloppal visszaugorhatsz a költségkeret beállításaihoz – a célközönség, és más beállítások nem fognak elveszni.

A napi költségkerettel azt adhatod meg, hogy egy nap alatt összesen mekkora összeget vagy hajlandó költeni az adott hirdetésre. A teljes élettartamra szóló keret beállításakor a teljes költséget kell megadnod, amelyet a hirdetésre a kezdő és a befejező dátum között költenél (amiket szintén itt állíthatsz be).

 

6. Készítsd el első hirdetésedet

Végre megvillogtathatod kreativitásodat, amire ennél a lépésnél már szükséged is lesz. Először is ki kell választanod, hogy milyen formátumú hirdetést szeretnél készíteni. A lehetséges formátumokat korlátozhatja a korábban kiválasztott kampánycél, illetve az elhelyezések is!

Legfelül elnevezheted a hirdetésedet, alatta pedig kiválaszthatod, hogy melyik általad kezelt oldalhoz szeretnéd elkészíteni azt.

Lehetőséged van kiemelni egy már létező organikus bejegyzést. Ehhez kattints a Meglévő bejegyzés használata fülre, és kövesd a megjelenő utasításokat.

Egy másik opció természetesen teljesen új hirdetést létrehozni – alapvetően ezt fogja felkínálni a Facebook, amikor eljutsz ehhez a lépéshez. Ha teljesen új hirdetést készítesz, akkor lehetőséged nyílik galériahirdetéseket, képes vagy videós hirdetéseket, illetve azonnali élmény hirdetéseket létrehozni.

Rajtad áll, hogy mit választasz. A képek mindig remekül teljesíthetnek, azonban egyre többen használnak videóanyagokat hirdetéseikben, ugyanis sokaknak ez a formátum vált be a legjobban.

Bármelyik formátumot is választod a Facebook mindegyikhez kínál néhány irányelvet és javaslatot, amiket mindenképpen érdemes követned, ha azt szeretnéd, hogy hirdetéseidet elfogadják.

 

A videók paraméterei:

  • Legfeljebb 60 másodperc
  • 9:16 vagy 16:9 képarány
  • Legfeljebb 4GB fájlméret
  • Legfeljebb 125 karakter szöveg

 

A képek paraméterei:

  •  Lehetőleg 1200x628 képpontos felbontás
  • Lehetőleg minél kevesebb szöveg (legfeljebb a kép 20%-a)
  • 1.9:1 képarány (javasolt)

 

A szöveges tartalmak paraméterei

  • Használj figyelemfelkeltő címet
  • Legfeljebb 90 karakterben magyarázd el tisztán és érthetően, hogy mit reklámozol
  • Használj valamilyen felhívás gombot, pl. „Foglaljon időpontot most”

 

7. Válaszd ki a médiatartalmak elhelyezését

Lejjebb görgetve megadhatod a hirdetéshez tartozó médiatartalmakat (képek, videók), illetve megtekintheted és módosíthatod is, hogy hogyan jelenjenek meg a különböző platformokon és eszközökön.

Ha ezzel is kész vagy, akkor be kell küldened hirdetésedet, hogy ellenőrizhessék azt. Ez a folyamat néhány percig (ritkább) és néhány napig (realisztikusabb) is eltarthat, ezért ne aggódj, ha nem fogadják el azonnal a hirdetést. Ha az ellenőrök mindent rendben találnak, akkor emailt fogsz kapni a jóváhagyásról.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!