Néha nem látjuk be azonnal, ha valami nem működik. Főleg akkor nem, ha rengeteg munka, energia és pénz van már benne. De a marketing pont olyan, mint a hajózás: ha rossz irányba halad, jobb időben kormányozni, mint megvárni, míg zátonyra fut. Ha a stratégiád csak viszi a pénzt, de nem hozza az eredményeket, ez a hat red flag segít felismerni a bajt – és elindítani a változást. Egy jól időzített online marketing konzultáció sokkal többet hozhat, mint gondolnád.

1. Sok a lead, de kevés a vásárló
Ha pörög a forgalom, jönnek a kattintások, de mégsem lesz belőlük ügyfél, akkor a gond nem az érdeklődés szintjén van. Lehet, hogy nem jókor, nem jól szólítod meg őket, vagy nem értik, miért éri meg tőled vásárolni. Az Online marketing konzultáció ilyenkor segíthet végigmenni az értékesítési tölcséren, és kideríteni, hol akadozik a rendszer. Egy jó lead scoring rendszer, okos e-mail automatizmusok és célzott tartalmak csodákat tudnak tenni – ha tudod, mire kell fókuszálni.
2. A sales és a marketing két külön világ
Ha a sales és a marketing nem beszél egymással, abból ritkán születik siker. Az értékesítők pontosan tudják, mikor kapcsol ki az érdeklődés, miért nem kér ajánlatot az ügyfél – ezeket az infókat kár lenne nem felhasználni a stratégiában. Egy közös workshop vagy rendszeres egyeztetés, amit egy Online marketing konzultáció részeként indítotok el, gyorsan összehangolja a két oldalt. Így nemcsak több lead lesz, hanem jobb is.
3. Senkit nem érdekel, amit posztolsz
Ha a social média posztjaid nem váltanak ki reakciót, az nem csak algoritmus-probléma. Előfordulhat, hogy nem jó platformon vagy, vagy nem a megfelelő üzenetet küldöd. Az Online marketing konzultáció abban is segít, hogy megtaláld a hangod: kinek kommunikálsz, hogyan, milyen típusú tartalom működik nálad. Spoiler: nem mindig a „legszebb” poszt a legeredményesebb, hanem az, ami valóban megszólítja az embereket.
4. A weboldalad nem dolgozik érted
Lehet bármilyen jó a kampányod, ha a weboldal nem konvertál, az olyan, mintha szitán próbálnál vizet tölteni. Ha csökken a látogatottság, nő a visszafordulási arány, vagy senki nem kattint a CTA-ra, érdemes megvizsgálni, mennyire egyértelmű az üzenet. Egy jól irányzott online marketing konzultáció nemcsak a forgalmat nézi, hanem azt is, hogy a látogató mit érez, mit lát, mire kattint – és főleg: mit nem.
5. Többen iratkoznak le, mint fel
Ha az e-mail listád zsugorodik, az nem csak technikai kérdés. Az emberek ma már csak azt nyitják meg, ami tényleg nekik szól. A konzultáció során meg lehet nézni, hogyan szegmentálod a feliratkozóidat, milyen típusú tartalmakat küldesz, és mikor. A „mindenkinek ugyanaz” e-mailek ideje lejárt – a célzott, személyre szabott üzeneteké viszont most jött el igazán.
6. A tartalmaid nem teljesítenek
Ha a cikkeid, videóid vagy anyagaid alig kapnak figyelmet, az nem azt jelenti, hogy a Tartalommarketing halott – csak azt, hogy újra kell gondolni, mit és hogyan kommunikálsz. Egy online marketing konzultáció során át tudjuk nézni a meglévő tartalmaidat, megnézzük, mire keresnek a vevőid, és milyen formában érdemes válaszolni nekik. Lehet, hogy elég pár apró változtatás, vagy az is, hogy teljesen új tartalomtípusokra van szükség – például interaktív anyagokra, saját adatokra vagy ügyfélproblémákat bemutató példákra.
Ne várd meg, amíg ezek a red flagek valódi problémává nőnek
A legtöbb marketingstratégia nem azért bukik el, mert teljesen rossz – hanem mert senki nem meri időben átalakítani. Ha már felmerült benned, hogy valami nem stimmel, akkor itt az ideje ránézni az alapokra.
✅ Egy jól irányzott online marketing konzultáció gyakran nemcsak hibákra világít rá, hanem új lehetőségeket is mutat.
✅ Ráadásul nem kell mindent egyedül megoldanod – egy tapasztalt csapat támogatásával könnyebb dönteni, finomítani, fejlődni.