Edzőtermi marketing: Így lendítsd fel termed

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tippek a hatékony edzőtermi marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az edzőtermek számára súlyos visszaesést jelentett az előző két esztendő, hiszen a koronavírusnak köszönhetően nem fogadhatták ügyfeleiket. Ahogy aztán a járványhelyzet csillapodott, a szektor újra fellendült, és sokan próbálják újonnan nyitott edzőtermekkel kielégíteni a mozogni vágyók igényeit. Ez persze egy heves versenyhelyzetet eredményezett, amiben komoly erőfeszítésekre lesz szükséged, hogy kiemelkedhess a konkurens nevek közül.
Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy megkülönböztesd magadat ideális ügyfeleid szemében? A válasz az edzőtermi marketing. Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány részletes és hasznos tippet.
 

1. Készíts videókat a közösségi médiára

Az edzőterembe járók többségét a 18-34 korosztály képviselői teszik ki, akik egész véletlenül a közösségi médián legaktívabb korcsoport is egyben. Ha tehát azt szeretnéd, hogy észrevegyenek, akkor egy aktív közösségi jelenlétre lesz szükséged.
Nem elég azonban csak regisztrálni egy fiókot edzőtermed számára, és elfelejteni az egészet. Rendszeresen kell aktivitásra ösztönző tartalmakat megosztanod követőiddel, hogy egyáltalán legyen miért követniük téged és a jövőben is visszatérni profilodra. A videós tartalmak sokat segíthetnek ebben.

A videós tartalmak elkészítése és közösségi médián való megosztása egy edzőterem népszerűsítésének nélkülözhetetlen taktikája. Gyakorlatilag bárki belevághat (elég hozzá egy okostelefon), ráadásul minden közösségi platform algoritmusa előtérbe helyezi a videós tartalmakat. Használd ki ezt a lehetőséget és készíts olyan videókat közönséged számára, ami miatt megéri abbahagyniuk a hírfolyam görgetését.
A videók segítenek bemutatni, hogy milyen az élet edzőtermedben, és ezzel sokkal több bizalmat is szerezhetsz velük követőidtől, mint egy képes vagy simán szöveges bejegyzéssel. Interaktivitásuk miatt (az élő videókról nem is beszélve) szorosabb kapcsolatokat alakíthatsz ki edzőtermed meglévő és jövendőbeli ügyfeleivel, ami egy erősebb márkához és több kiváltott bérlethez vezet majd.

Ahhoz, hogy igazán hatékony videókat készíthess, fontos, hogy egyszerre csak egy platformot célozz meg ezekkel a tartalmakkal. Ne próbálj meg egyszerre az összes platformra posztolni. Kezdésképpen ismerkedj meg az olyan rövidebb tartalmakra kiélezett platformokkal, mint az Instagram vagy a TikTok, ahol a helyi ügyfeleid is aktívak.

Ha sikerült kiépíteni videós jelenlétedet ezeken a platformokon, akkor olyan csatornákra is kiterjesztheted videós stratégiádat, ahol hosszabb felvételeket is megoszthatsz (ilyen a Facebook és a YouTube is).
Miután kiválasztottad a számodra megfelelő platformot, meg kell határoznod, hogy kik alkotják célközönségedet. Ha ismered ideális ügyfeleid korát, nemét, érdeklődési köreit és igényeit, akkor ezek alapján könnyebb lesz eldönteni, hogy milyen videós tartalmakkal szólíthatnád meg őket.

Ha már ismered célközönségedet, akkor készíts egy videómarketing-stratégiát, amivel biztosíthatod, hogy a megfelelő témákat, a megfelelő formátumban, platformon és időben oszthasd majd meg.

 

2. Kínálj online fitness órákat, amik bemutatják szaktudásod

Az online fitness órák nagyszerűek edzőtermed népszerűsítésére, hiszen bemutathatod velük, hogy mire számíthatnak a mozogni vágyók, amikor ellátogatnak hozzád. Ezekben a videókban demonstrálhatod az edzési módszereidet, így az emberek látni fogják, hogy tetszik-e nekik a stílusod.

Első órádat megtarthatod például a közösségi médián egy élő videóközvetítés formájában (a Facebookon, Instagramon vagy a YouTube-on is). Ezeket a videókat aztán el is mentheted, hogy később azok is vissza tudják nézni őket, akik nem értek rá az élő közvetítés közben.

Készíthetsz továbbá rövidebb videókat is a különböző gyakorlatokról, amiket aztán többféle platformon is megoszthatsz. Ezekkel a videókkal szintén azt mutathatod be, hogy mit kínálsz te, mint személyi edző, vagy, hogy milyen lehetőségekkel élhetnek az edzőtermedbe érkező ügyfelek.
Ne aggódj, ha még nincs túl sok követőd az adott platformon. Ha szűk közönségednek tetszik, amit mutatsz, akkor másokkal is szívesen megosztják majd ezeket a videókat, és így egyre több érdeklődőre tehetsz majd szert.

 

3. Használj fizetett hirdetéseket

A fizetett hirdetések az edzőtermi marketing hatékony eszközei lehetnek, hiszen segítenek új közönségeket elérni, érdeklődőket szerezni, és persze nagyobb bevételre is szert tenni. A Facebookon, Instagramon, YouTube-on vagy a Google platformjain futtatott célzott hirdetési kampányok mind sokat segíthetnek a márkaismertség és a forgalom fellendítésében.

Egy kampány megtervezése során először is ki kell tűznöd egy célt. A legtöbb edzőterem-tulajdonos számára a fő cél az, hogy a forgalmat új tagságokká konvertálják. Ez után választanod kell a különféle hirdetéstípusok közül: keresési, Display, videó, kép és így tovább.
A legtöbb hirdetési platformon megcélozhatod azokat a kulcsszavakat, amiket ideális ügyfeleid használnak, valahányszor edzéssel, konditermekkel kapcsolatos témákra keresnek rá. Ez alapján jelennek meg majd nekik a hirdetések is, ha kulcsszó alapú célzást választasz.

Egy hatékony videós hirdetés elkészítéséhez ugyan felhasználhatsz egymás után bevágott képeket, de eredményesebb lehet, ha tényleges videófelvételekből állítod össze reklámodat. Ebben megjelenhet edzőtermed, felszereléseid, az általad kínált edzésprogram összefoglalója, és így tovább.

 

4. Működj együtt más helyi cégekkel a kölcsönös népszerűsítés érdekében

A más helyi cégekkel való együttműködés egy költséghatékony edzőtermi marketingtaktika lehet a közös láthatóság fellendítésére. Keress olyan cégeket, amiknek közük lehetne márkádhoz, de nem közvetlen versenytársaid – olyan vállalatok, amikkel kiegészíthetitek egymást, amikkel együtt tudsz működni.

Az efféle közös marketingkezdeményezések mindkét fél számára segítenek pénzt és időt spórolni. Egy partneren keresztül új közönségeket érhetsz el és bővítheted ügyfélkörödet. Mi több, ha egy elismert márka adja a nevét edzőtermedhez, akkor ezzel a lehetséges ügyfeleid szemében is megbízhatóbbnak tűnsz majd. Éppen ezért olyan fontos, hogy minden ilyen együttműködést nyilvánosan is bejelents.
Keress fel tehát releváns cégeket és vállalatokat a környéken, és érdeklődd meg tőlük, hogy lenne-e kedvük együttműködni edzőtermeddel. Természetesen ajánlatod sokkal vonzóbb és hitelesebb lesz számukra, ha egy konkrét tervet, vagy legalább is egy jó vázlatot is fel tudsz mutatni.

 

5. Állj össze közösségi influencerekkel

Az influencer marketing egy óriási iparág, aminek nagy részét pont, hogy a fitness szektor adja. Az influencer marketing lényege, hogy az emberek sokkal hajlandóbbak megbízni egy hétköznapi személyben, mint egy olyan márkában, ami egyértelműen csak pozitívumokat mond magáról. Az influencereken keresztül tehát óriási érdeklődő közönséget érhetsz el, akik között jövendőbeli ügyfeleid is ott vannak. Ezért olyan fontos stabil, hiteles és hosszútávú kapcsolatokat kialakítani a számodra releváns influencerekkel.

Először is készíts egy listát azokról az influencerekről, akik segíthetnének új közönségeket elérni és kibővíteni az ügyfélkörödet Ez után vedd fel velük a kapcsolatot, és kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük együttműködni márkáddal.

Akárcsak a más cégekkel való együttműködés, ez is sokkal gördülékenyebben megy majd, ha van egy konkrét terved, amit rögtön fel tudsz mutatni az érdeklődő, lehetséges partnereknek. Fontos azonban észben tartani, hogy az influencerek értékét hitelességük adja – ők tudják, hogy milyen stílusban szólítsák meg közönségüket, és hogy követőik mire reagálnak pozitívan. Éppen ezért ne próbáld túlzottan megkötni a kezüket, és hagyd meg nekik azt a kreatív szabadságot, amik miatt az emberek megszerették őket.

Az influencerek együttműködéséért cserébe többféle kompenzációt is felkínálhatsz. Ez lehet például egy néhány hónapos ingyenes bérlet, vagy akár fizethetsz is nekik. Ez olyasmi, amivel kapcsolatban minden partnereddel külön kell majd megegyezned.

 

6. Kínálj kedvezményeket és ösztönzőket

A különleges ajánlatok és kedvezmények szintén az edzőtermi marketing hasznos eszközei. A kedvezmények lehetőséget adnak a mozogni vágyók számára, hogy alacsonyabb áron vehessék igénybe edzőtermedet, mint amit más helyek kínálnak, így többen lesznek majd hajlandók kipróbálni kínálatodat. Amikor aztán úgy döntenek, hogy elégedettek konditermeddel, meghosszabbíthatják a tagságukat, ez úttal már egy teljesárú bérlettel.
Ha digitális csatornákon is népszerűsíted edzőtermedet, akkor videók segítségével is felhívhatod közönséged figyelmét ezekre a kedvezményes ajánlatokra.

De mit érdemes felkínálni? Nem feltétlenül csak olcsóbb tagsággal ösztönözheted célközönségedet arra, hogy próbálják ki edzőtermedet:

  • Egy „Hozz egy barátot program” keretei között szerzett új ügyfelek például 10%-os kedvezménnyel regisztrálhatnak termedbe.
  • Személyre szabott étrend-tervek kialakítása vagy ingyenes tanácsadás egy étkezési szakértőtől.
  • 5 ingyenes alkalom egy személyi edzővel minden újonnan regisztráló ügyfél számára.
  • Kedvezményes edzések pároknak.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!