Mi kell ahhoz, hogy egy digitális PR kampány sikeres legyen és hozza a várt eredményeket? Mire kell figyelned, ha azt akarod, hogy hatásos legyen?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy nagyszerű digitális PR kampány hozzávalói

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Nagyon nehéz kitűnni a digitális korban. Elismerem. Bloggerek, vloggerek és cégek ezrei tolakodnak az online rivaldafényért, úgyhogy rendkívül keményen kell dolgoznod, hogy kitűnj a tömegből. Ez az a pont, ahol egy hatékony digitális PR kampány, ami megragadja az emberek figyelmét csodákat tehet. Ilyet készíteni viszont nem is olyan könnyű, hiszen néha lehet, hogy készen áll egy tökéletes kampány, de egyszerűen rosszkor indítod el és más hírek beárnyékolják.

Mindössze annyit tehetsz, hogy minden irányításod alá eső dolgot megpróbálsz kézben tartani. Ezáltal a digitális PR kampányaid sokkal nagyobb valószínűséggel lesznek sikeresek és a megfelelő emberekhez tudod eljuttatni az üzeneteidet. Habár nem lehet mindig megjósolni, hogy egy kampány hogyan fog teljesíteni, sok dolgot tehetsz, hogy a lehető legnagyobb sikert érd el. Nézzük, mik ezek!


Legyél egyszerű és egyedi


Érezted már valaha, hogy egyik dologról ugrálsz a másikra úgy, hogy igazából egy dologra sem tudsz elég sokáig koncentrálni? Nem vagy egyedül. Az ember átlagosan 4 másodperccel kevesebb ideig tud egy dologra koncentrálni 2000 óta. Sokkal több időt töltünk a képernyők bámulásával és a hírfolyamok pörgetésével. Egy új korszakban élünk, ahol szabadon tájékozódhatunk mindenről nagyon könnyen, nagyon gyorsan. Ilyen módon pedig tényleg nem meglepő, hogy az információ sokkal inkább eldobhatóvá, egyszer használatossá vált. Meg lehet nézni, emészteni és érteni a kampányodat nyolc másodperc vagy kevesebb alatt? Ha nem, akkor bajban vagy.


Az egyszerűség a király, de emellett, arra kell törekedned, hogy képes legyél felkelteni az érdeklődést az által, hogy valami egyedit mutatsz, amit a közönséged korábban még nem látott. Ezek együtt azt jelentik, hogy az emberek megállnak a pörgetésben, gyorsan megértik az üzenetet, és sokkal nagyobb valószínűséggel teszik meg azt az értékes kedvelést, megosztást, kommentet. A sikeres digitális kampány azt jelenti, hogy átvágsz a tömegen és a zajon – gyorsan. Egy egyenes, egyszerű üzenet a kampányod mögött az egyik legkönnyebb módja, hogy elérd ezt. A megoszthatóság a kulcs.


Újíts


Számtalan oka lehet, amiért egy helyi alapú kampányt futtatnál, vagy egy kisebb hírre alapoznál, de egy olyan kampányra van szükséged, ami általánosan érdeklődést vált ki. Ha túl specifikus vagy, akkor az elérés hiánya korlátozza a sikeredet. Azonban, ha túl sok mindenkihez szólsz, akkor azt kockáztatod, hogy senki sem figyel rád. A megoldás? Legyél megosztó és erőltesd rá az emberekre, hogy figyeljenek. Oké, ezt lehet, hogy könnyebb mondani, mint megcsinálni, de tény, hogy csak olyan kampányt nem fognak figyelmen kívül hagyni az emberek, amit egyszerűen nem tudnak. Hogyan csinálhatsz ilyet? Szerencsére minden történetet meg lehet kreatívan is közelíteni. Lehet, hogy ötletelésre, kutatásra és sok kávéra lesz hozzá szükség, de hagyd, hogy a kreativitás áramoljon és találni fogsz valamit, amiről megéri beszélni.


Mindig kérdezd meg magadtól: Miért érdekelne ez valakit és mi venne rá valakit arra, hogy ne ugorja át, görgessen tovább, vagy zárja be? Ez segít, hogy olyasmit csinálj, ami tényleg érdekes és megnyerő. Próbáld felborítani a normális rendet, amikor egy kampányt készítesz elő. Ha találsz egy olyan történetet, ami szemben áll egy gyakori meggyőződéssel, akkor az tökéletes. Az emberek beszélnek. Ha kutakodsz kicsit és elemzed az adatokat, hogy egy meglepő eredményt találj, mégis úgy tűnik az emberek figyelmen kívül hagynak, akkor kiabáld le a tetőről. A te munkád, hogy rávedd a barátod nagymamáját, akinek még csak számítógépe sincs, hogy átmenjen a barátnője házába egy teára és azt mondja: Hallottál erről és erről? Ha ezt meg tudod tenni, nyertél.


CTA


Te is érezted már a nyomást, hogy milyen nehéz is elérni egy látható ROI-t? A hagyományos PR kampányokat, amik az offline médián alapszanak valójában nagyon nehéz volt mérni. Ma a digitális PR kampányok esetében már jobb a helyzet, hiszen számtalan dolog segít minket ebben, mint a backlink, megosztás, konverzió és minden különféle adat, ami alapján megítélheted sikerességét. Ez azt jelenti, hogy egy olyan digitális kampányra van szükséged, ami aktivitást vált ki. Persze, egy hirdetőtábla, ami megnevetteti az embereket, miközben munkába mennek és megemlítik egy munkatársuknak is remek, de hogyan követed ezt nyomon? És hosszú távon milyen hatásos lesz ez valójában? Azok a táblák, amik miatt megállnak egy pillanatra az emberek egy olyan felhívással, hogy nézzenek meg valamit online és kövessék, osszák meg, használják a hashtaget, sokkal jobbak. Ösztönözd arra az embereket, hogy aktívak legyenek és valami mással, érdekessel, egyedivel keltsd fel a figyelmüket. A legtöbben például imádnak kitölteni dolgokat és megkapni az eredményüket – ez határozottan olyasmi, amit az előnyödre használhatsz.


Használj adat alapú megközelítést


Van egy jó ötleted egy kampányhoz. Valami, ami tényleg beindítja az emberek képzeletét, bátorítja a megosztást és széles körben érdeklődést vált ki. Tökéletes. Most itt az idő, hogy megtámogasd. Ez lehet, hogy egyértelműnek tűnik, de tény, hogy a te feladatod, hogy egy ötletet valami konkrét, bizonyítható formába önts. Ez lehet, hogy egy hosszú és (legyünk őszinték) unalmas folyamat, de ha hajlandó vagy időt fordítani arra, hogy kihalászd a lényeges adatokat annak érdekében, hogy találj egy érdekes és egyedi történetet, amit megoszthatsz, akkor egy váratlan vagy bizonytalan kampány hirtelen valósággá válhat. De az adat alapúság nem csak azt jelenti, hogy tényleges adatokat használj a kampányod részeként. Azt is jelenti, hogy módszereket találj arra, hogy mérni tudd a sikert, ahogy említettük a CTA részben. Sok digitális PR kampány kombinálja a hagyományos PR-t SEO taktikákkal, mint a linképítés és ez egy olyan módszer, amivel ellenőrizheted a kampányod hatását és hatékonyságát.


Ha megnő a backlinkek száma, nagyobb lesz az aktivitás a közösségi média felületein, több helyen is megemlítenek és az oldaladon megnövekszik a forgalom, akkor tudhatod, hogy jól csináltad.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!