Ahogy a digitális technológia megállíthatatlanul fejlődik, a marketingeseknek rendszeresen új trendekkel és technikákkal kell megismerkedniük, ha versenyképesek szeretnének maradni mezőnyükben.
Persze a megannyi közösségi profilok vezetése, a keresőoptimalizálás, és a hirdetések kezelése közepette nem sokaknak van idejük a legújabb trendeket böngészgetni, ezért most összegyűjtöttünk néhányat 2019 legígéretesebb irányzatai közül, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd a digitális marketing alakulásában. Lássuk is ezeket!
Élő videók
Habár listánk mindenféle sorrend nélkül készült el, mindenképpen elsőként említenénk meg a videót, amely továbbra is a legjobban teljesítő digitális marketingformátum, amit csupán egyetlen egy dolog képes túlszárnyalni: az élő videózás!
A HubSpot statisztikái szerint egy landing oldalon elhelyezett videó akár 80%-kal képes megdobni a konverziók számát, emailek esetén pedig ez az arány 300%-ra nő. A videó tovább képes lekötni az embereket, mint a többi tartalomtípus, az élő közvetítések pedig közvetlenül kötik össze egymással a nézőket és a márkákat (illetve azok termékeit vagy szolgáltatásait).
Ha videókról (vagy élő videókról) van szó, akkor az elsődleges kulcsszó az eredetiség! Igyekezz érdekes, eredeti videós tartalmakat (interjúk, kérdezz-felelek közvetítések, termékbemutatók, kulisszák mögötti pillanatok stb.) készíteni, amikkel kiérdemelheted közönséged figyelmét.
Mesterséges intelligencia
A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia új lendületet adtak az adatelemzés tudományának, és ezzel együtt sokkal hatékonyabbá vált az érdeklődők értékelése, és a tartalmak testreszabása, ami jobb felhasználói élményekhez is vezetett. 2019-ben ezek a technológiák összetettebb kampányokat, és minden eddiginél dinamikusabb tartalmakat tesznek majd lehetővé.
Nagy évnek ígérkezik ez a chatbotok számára is, amelyek egyesek szerint 2020-ra a minden negyedik cég marketingarzenáljában ott sorakoznak majd.
Ezek az új technológiák segítenek megismerni a felhasználók viselkedését, és javítják majd az olyan eszközök, mint chatbotok hatékonyságát, ezzel több konverziót generálva, mint korábban bármikor.
IGTV és Instagram történetek
Az IGTV az Instagram egyik legjelentősebb 2018-as kezdeményezése, ami hosszabb, tartós videók feltöltését tette lehetővé a felhasználóknak. Emellet persze a történetek funkció népszerűsége is növekedett – napi szinten 400 millió felhasználó nézegeti a történeteket.
Mindkét formátum ideális videós tartalmak megosztására, persze más célokkal. Egyértelmű azonban, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül a telefonos videózásra, amit egy modern márkának fel kell ismernie, ha releváns szeretne maradni.
Hangos interakciók
A hangos virtuális segédek elterjedésével egyre népszerűbbé vált a hangalapú keresés is – minden harmadik Google-keresés hangalapú. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlődésével ez a technológia is egyre megbízhatóbbá válik, és ezzel csak tovább növekszik majd a hangalapú interakciók száma.
Fontos észben tartani, hogy a hangalapú kereséseket más jellegű optimalizálással lehet megcélozni, ez alapján pedig komoly változásokra számíthatunk a fizetett szöveges hirdetések világában is.
Személyre szabott emailek
Az email marketing reneszánszát éli, ami többek között valószínűleg a spamek elleni egyre szigorúbb fellépés eredménye is. A digitális marketingesek egyöntetű véleménye, hogy a személyre szabott email tartalmak, és a felhasználók böngészési szokásai alapján összeállított különleges ajánlatok nagyban elősegítik az ügyfélkapcsolatok előmenetelét.
A dinamikus tartalmú emailek már most nagyon népszerűek – az eBay például „különlegesen összeállított” üzeneteket kínál a felhasználóknak, amelyek tartalma abban a pillanatban frissül, amint a felhasználók megnyitják őket, biztosítva ezzel, hogy az ajánlat szó szerint mindig friss maradjon.
GDPR
Az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) 2018-ban lépett érvénybe, és azóta világszerte minden olyan céget érint, amely európai ügyfelekkel is üzletel. Habár a rendelet meglehetősen összetett, lényegében kitér többek között arra is, hogy a felhasználók bármikor kérhetik, hogy a cégek adják ki nekik, hogy milyen adatokat tárolnak róluk, illetve rendelkezhetnek ezen adatok felhasználásáról is.
Digitális házon kívüli (DOOH) hirdetések
A digitális házon kívüli (digital out-of-home) hirdetések lényegében a hagyományos és a digitális marketingeszközök összefonódását jelentik. 2019-ben igazán elkezdenek majd terjedni az olyan hagyományos elhelyezésű (pl. hirdetőtáblákra kihelyezett) hirdetések, amelyek a napszak, vagy éppen az időjárás alapján változhatnak.
Ez lehetővé teszi majd a hirdetők számára, hogy a digitális környezeten kívül is elérjék közönségüket anélkül, hogy le kellene mondaniuk a korszerű digitális funkciókról és célzási opciókról.
Összcsatornás analízis
Az összcsatornás marketing egyre több márka stratégiájának alapját képezi, hiszen a cél általában az ügyfelek minél több csatornán való elérése. 2019-ben ennek megfelelően kiemelkedő szerepet kap majd az összes csatornára kiterjedő analitika is, ahogy a különböző technológiák egyre több adatot adnak a márkák kezébe (és segítik feldolgozni is azokat).
Modern TV-s hirdetések
A modern, célzott TV-s hirdetések nehezen indultak ugyan be, de 2018 decemberére sikerült kellő lendületet szerezniük. Habár más digitális hirdetésekhez képest még mindig relatíve drágának számítanak, a háztartások által személyre szabható hirdetések új célzási lehetőségeket kínálnak a márkák számára, amelyek így sokkal nagyobb eséllyel juttathatják el reklámjaikat az érdeklődő közönségek elé.
Ahogy az emberek egyre több videót tekintenek meg telefonjaikon és okostelevízióikon, a modern TV-s hirdetések is egyre szélesebb körökben terjednek majd el az év során.