Milyen digitális marketing trendeket kövessünk az élmezőnybe jutáshoz? Mutatjuk!

Digitális marketing trendek

Ezekre a digitális marketingtrendekre kell odafigyelned 2019-ben

Ahogy a digitális technológia megállíthatatlanul fejlődik, a marketingeseknek rendszeresen új trendekkel és technikákkal kell megismerkedniük, ha versenyképesek szeretnének maradni mezőnyükben.

Persze a megannyi közösségi profilok vezetése, a keresőoptimalizálás, és a hirdetések kezelése közepette nem sokaknak van idejük a legújabb trendeket böngészgetni, ezért most összegyűjtöttünk néhányat 2019 legígéretesebb irányzatai közül, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd a digitális marketing alakulásában. Lássuk is ezeket!
 

Digitális marketing trendek

Élő videók


Habár listánk mindenféle sorrend nélkül készült el, mindenképpen elsőként említenénk meg a videót, amely továbbra is a legjobban teljesítő digitális marketingformátum, amit csupán egyetlen egy dolog képes túlszárnyalni: az élő videózás!

 

A HubSpot statisztikái szerint egy landing oldalon elhelyezett videó akár 80%-kal képes megdobni a konverziók számát, emailek esetén pedig ez az arány 300%-ra nő. A videó tovább képes lekötni az embereket, mint a többi tartalomtípus, az élő közvetítések pedig közvetlenül kötik össze egymással a nézőket és a márkákat (illetve azok termékeit vagy szolgáltatásait).

 

Ha videókról (vagy élő videókról) van szó, akkor az elsődleges kulcsszó az eredetiség! Igyekezz érdekes, eredeti videós tartalmakat (interjúk, kérdezz-felelek közvetítések, termékbemutatók, kulisszák mögötti pillanatok stb.) készíteni, amikkel kiérdemelheted közönséged figyelmét.

 

Mesterséges intelligencia


A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia új lendületet adtak az adatelemzés tudományának, és ezzel együtt sokkal hatékonyabbá vált az érdeklődők értékelése, és a tartalmak testreszabása, ami jobb felhasználói élményekhez is vezetett. 2019-ben ezek a technológiák összetettebb kampányokat, és minden eddiginél dinamikusabb tartalmakat tesznek majd lehetővé.

 

Nagy évnek ígérkezik ez a chatbotok számára is, amelyek egyesek szerint 2020-ra a minden negyedik cég marketingarzenáljában ott sorakoznak majd.

 

Ezek az új technológiák segítenek megismerni a felhasználók viselkedését, és javítják majd az olyan eszközök, mint chatbotok hatékonyságát, ezzel több konverziót generálva, mint korábban bármikor.

 

 

IGTV és Instagram történetek


Az IGTV az Instagram egyik legjelentősebb 2018-as kezdeményezése, ami hosszabb, tartós videók feltöltését tette lehetővé a felhasználóknak. Emellet persze a történetek funkció népszerűsége is növekedett – napi szinten 400 millió felhasználó nézegeti a történeteket.

 

Mindkét formátum ideális videós tartalmak megosztására, persze más célokkal. Egyértelmű azonban, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül a telefonos videózásra, amit egy modern márkának fel kell ismernie, ha releváns szeretne maradni.

 

 

Hangos interakciók


A hangos virtuális segédek elterjedésével egyre népszerűbbé vált a hangalapú keresés is – minden harmadik Google-keresés hangalapú. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlődésével ez a technológia is egyre megbízhatóbbá válik, és ezzel csak tovább növekszik majd a hangalapú interakciók száma.

 

Fontos észben tartani, hogy a hangalapú kereséseket más jellegű optimalizálással lehet megcélozni, ez alapján pedig komoly változásokra számíthatunk a fizetett szöveges hirdetések világában is.

 

 

Személyre szabott emailek


Az email marketing reneszánszát éli, ami többek között valószínűleg a spamek elleni egyre szigorúbb fellépés eredménye is. A digitális marketingesek egyöntetű véleménye, hogy a személyre szabott email tartalmak, és a felhasználók böngészési szokásai alapján összeállított különleges ajánlatok nagyban elősegítik az ügyfélkapcsolatok előmenetelét.

 

A dinamikus tartalmú emailek már most nagyon népszerűek – az eBay például „különlegesen összeállított” üzeneteket kínál a felhasználóknak, amelyek tartalma abban a pillanatban frissül, amint a felhasználók megnyitják őket, biztosítva ezzel, hogy az ajánlat szó szerint mindig friss maradjon.

 


GDPR


Az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) 2018-ban lépett érvénybe, és azóta világszerte minden olyan céget érint, amely európai ügyfelekkel is üzletel. Habár a rendelet meglehetősen összetett, lényegében kitér többek között arra is, hogy a felhasználók bármikor kérhetik, hogy a cégek adják ki nekik, hogy milyen adatokat tárolnak róluk, illetve rendelkezhetnek ezen adatok felhasználásáról is.

 

 

Digitális házon kívüli (DOOH) hirdetések


A digitális házon kívüli (digital out-of-home) hirdetések lényegében a hagyományos és a digitális marketingeszközök összefonódását jelentik. 2019-ben igazán elkezdenek majd terjedni az olyan hagyományos elhelyezésű (pl. hirdetőtáblákra kihelyezett) hirdetések, amelyek a napszak, vagy éppen az időjárás alapján változhatnak.

 

Ez lehetővé teszi majd a hirdetők számára, hogy a digitális környezeten kívül is elérjék közönségüket anélkül, hogy le kellene mondaniuk a korszerű digitális funkciókról és célzási opciókról.

 

 

Összcsatornás analízis


Az összcsatornás marketing egyre több márka stratégiájának alapját képezi, hiszen a cél általában az ügyfelek minél több csatornán való elérése. 2019-ben ennek megfelelően kiemelkedő szerepet kap majd az összes csatornára kiterjedő analitika is, ahogy a különböző technológiák egyre több adatot adnak a márkák kezébe (és segítik feldolgozni is azokat).

 

 

Modern TV-s hirdetések


A modern, célzott TV-s hirdetések nehezen indultak ugyan be, de 2018 decemberére sikerült kellő lendületet szerezniük. Habár más digitális hirdetésekhez képest még mindig relatíve drágának számítanak, a háztartások által személyre szabható hirdetések új célzási lehetőségeket kínálnak a márkák számára, amelyek így sokkal nagyobb eséllyel juttathatják el reklámjaikat az érdeklődő közönségek elé.

 

Ahogy az emberek egyre több videót tekintenek meg telefonjaikon és okostelevízióikon, a modern TV-s hirdetések is egyre szélesebb körökben terjednek majd el az év során.
 

 

Ön is szeretne egy komplett cégre szabott marketing stratégiát kialakítani? Mi segítünk! Kérje ajánlatunkat teljeskörű marketing tanácsadásra! 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
GDPR mt-20"> GDPR-8612" name="GDPR" class="mycheckbox" type="checkbox" required="">

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok