Milyen digitális marketing trendeket kövessünk az élmezőnybe jutáshoz? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezekre a digitális marketingtrendekre kell odafigyelned 2019-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ahogy a digitális technológia megállíthatatlanul fejlődik, a marketingeseknek rendszeresen új trendekkel és technikákkal kell megismerkedniük, ha versenyképesek szeretnének maradni mezőnyükben.

Persze a megannyi közösségi profilok vezetése, a keresőoptimalizálás, és a hirdetések kezelése közepette nem sokaknak van idejük a legújabb trendeket böngészgetni, ezért most összegyűjtöttünk néhányat 2019 legígéretesebb irányzatai közül, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd a digitális marketing alakulásában. Lássuk is ezeket!
 

Élő videók


Habár listánk mindenféle sorrend nélkül készült el, mindenképpen elsőként említenénk meg a videót, amely továbbra is a legjobban teljesítő digitális marketingformátum, amit csupán egyetlen egy dolog képes túlszárnyalni: az élő videózás!

 

A HubSpot statisztikái szerint egy landing oldalon elhelyezett videó akár 80%-kal képes megdobni a konverziók számát, emailek esetén pedig ez az arány 300%-ra nő. A videó tovább képes lekötni az embereket, mint a többi tartalomtípus, az élő közvetítések pedig közvetlenül kötik össze egymással a nézőket és a márkákat (illetve azok termékeit vagy szolgáltatásait).

 

Ha videókról (vagy élő videókról) van szó, akkor az elsődleges kulcsszó az eredetiség! Igyekezz érdekes, eredeti videós tartalmakat (interjúk, kérdezz-felelek közvetítések, termékbemutatók, kulisszák mögötti pillanatok stb.) készíteni, amikkel kiérdemelheted közönséged figyelmét.

 

Mesterséges intelligencia


A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia új lendületet adtak az adatelemzés tudományának, és ezzel együtt sokkal hatékonyabbá vált az érdeklődők értékelése, és a tartalmak testreszabása, ami jobb felhasználói élményekhez is vezetett. 2019-ben ezek a technológiák összetettebb kampányokat, és minden eddiginél dinamikusabb tartalmakat tesznek majd lehetővé.

 

Nagy évnek ígérkezik ez a chatbotok számára is, amelyek egyesek szerint 2020-ra a minden negyedik cég marketingarzenáljában ott sorakoznak majd.

 

Ezek az új technológiák segítenek megismerni a felhasználók viselkedését, és javítják majd az olyan eszközök, mint chatbotok hatékonyságát, ezzel több konverziót generálva, mint korábban bármikor.

 

 

IGTV és Instagram történetek


Az IGTV az Instagram egyik legjelentősebb 2018-as kezdeményezése, ami hosszabb, tartós videók feltöltését tette lehetővé a felhasználóknak. Emellet persze a történetek funkció népszerűsége is növekedett – napi szinten 400 millió felhasználó nézegeti a történeteket.

 

Mindkét formátum ideális videós tartalmak megosztására, persze más célokkal. Egyértelmű azonban, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül a telefonos videózásra, amit egy modern márkának fel kell ismernie, ha releváns szeretne maradni.

 

 

Hangos interakciók


A hangos virtuális segédek elterjedésével egyre népszerűbbé vált a hangalapú keresés is – minden harmadik Google-keresés hangalapú. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlődésével ez a technológia is egyre megbízhatóbbá válik, és ezzel csak tovább növekszik majd a hangalapú interakciók száma.

 

Fontos észben tartani, hogy a hangalapú kereséseket más jellegű optimalizálással lehet megcélozni, ez alapján pedig komoly változásokra számíthatunk a fizetett szöveges hirdetések világában is.

 

 

Személyre szabott emailek


Az email marketing reneszánszát éli, ami többek között valószínűleg a spamek elleni egyre szigorúbb fellépés eredménye is. A digitális marketingesek egyöntetű véleménye, hogy a személyre szabott email tartalmak, és a felhasználók böngészési szokásai alapján összeállított különleges ajánlatok nagyban elősegítik az ügyfélkapcsolatok előmenetelét.

 

A dinamikus tartalmú emailek már most nagyon népszerűek – az eBay például „különlegesen összeállított” üzeneteket kínál a felhasználóknak, amelyek tartalma abban a pillanatban frissül, amint a felhasználók megnyitják őket, biztosítva ezzel, hogy az ajánlat szó szerint mindig friss maradjon.

 


GDPR


Az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) 2018-ban lépett érvénybe, és azóta világszerte minden olyan céget érint, amely európai ügyfelekkel is üzletel. Habár a rendelet meglehetősen összetett, lényegében kitér többek között arra is, hogy a felhasználók bármikor kérhetik, hogy a cégek adják ki nekik, hogy milyen adatokat tárolnak róluk, illetve rendelkezhetnek ezen adatok felhasználásáról is.

 

 

Digitális házon kívüli (DOOH) hirdetések


A digitális házon kívüli (digital out-of-home) hirdetések lényegében a hagyományos és a digitális marketingeszközök összefonódását jelentik. 2019-ben igazán elkezdenek majd terjedni az olyan hagyományos elhelyezésű (pl. hirdetőtáblákra kihelyezett) hirdetések, amelyek a napszak, vagy éppen az időjárás alapján változhatnak.

 

Ez lehetővé teszi majd a hirdetők számára, hogy a digitális környezeten kívül is elérjék közönségüket anélkül, hogy le kellene mondaniuk a korszerű digitális funkciókról és célzási opciókról.

 

 

Összcsatornás analízis


Az összcsatornás marketing egyre több márka stratégiájának alapját képezi, hiszen a cél általában az ügyfelek minél több csatornán való elérése. 2019-ben ennek megfelelően kiemelkedő szerepet kap majd az összes csatornára kiterjedő analitika is, ahogy a különböző technológiák egyre több adatot adnak a márkák kezébe (és segítik feldolgozni is azokat).

 

 

Modern TV-s hirdetések


A modern, célzott TV-s hirdetések nehezen indultak ugyan be, de 2018 decemberére sikerült kellő lendületet szerezniük. Habár más digitális hirdetésekhez képest még mindig relatíve drágának számítanak, a háztartások által személyre szabható hirdetések új célzási lehetőségeket kínálnak a márkák számára, amelyek így sokkal nagyobb eséllyel juttathatják el reklámjaikat az érdeklődő közönségek elé.

 

Ahogy az emberek egyre több videót tekintenek meg telefonjaikon és okostelevízióikon, a modern TV-s hirdetések is egyre szélesebb körökben terjednek majd el az év során.
 

 

Ön is szeretne egy komplett cégre szabott marketing stratégiát kialakítani? Mi segítünk! Kérje ajánlatunkat teljeskörű marketing tanácsadásra! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!