Milyen digitális marketing trendeket kövessünk az élmezőnybe jutáshoz? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezekre a digitális marketingtrendekre kell odafigyelned 2019-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ahogy a digitális technológia megállíthatatlanul fejlődik, a marketingeseknek rendszeresen új trendekkel és technikákkal kell megismerkedniük, ha versenyképesek szeretnének maradni mezőnyükben.

Persze a megannyi közösségi profilok vezetése, a keresőoptimalizálás, és a hirdetések kezelése közepette nem sokaknak van idejük a legújabb trendeket böngészgetni, ezért most összegyűjtöttünk néhányat 2019 legígéretesebb irányzatai közül, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd a digitális marketing alakulásában. Lássuk is ezeket!
 

Élő videók


Habár listánk mindenféle sorrend nélkül készült el, mindenképpen elsőként említenénk meg a videót, amely továbbra is a legjobban teljesítő digitális marketingformátum, amit csupán egyetlen egy dolog képes túlszárnyalni: az élő videózás!

 

A HubSpot statisztikái szerint egy landing oldalon elhelyezett videó akár 80%-kal képes megdobni a konverziók számát, emailek esetén pedig ez az arány 300%-ra nő. A videó tovább képes lekötni az embereket, mint a többi tartalomtípus, az élő közvetítések pedig közvetlenül kötik össze egymással a nézőket és a márkákat (illetve azok termékeit vagy szolgáltatásait).

 

Ha videókról (vagy élő videókról) van szó, akkor az elsődleges kulcsszó az eredetiség! Igyekezz érdekes, eredeti videós tartalmakat (interjúk, kérdezz-felelek közvetítések, termékbemutatók, kulisszák mögötti pillanatok stb.) készíteni, amikkel kiérdemelheted közönséged figyelmét.

 

Mesterséges intelligencia


A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia új lendületet adtak az adatelemzés tudományának, és ezzel együtt sokkal hatékonyabbá vált az érdeklődők értékelése, és a tartalmak testreszabása, ami jobb felhasználói élményekhez is vezetett. 2019-ben ezek a technológiák összetettebb kampányokat, és minden eddiginél dinamikusabb tartalmakat tesznek majd lehetővé.

 

Nagy évnek ígérkezik ez a chatbotok számára is, amelyek egyesek szerint 2020-ra a minden negyedik cég marketingarzenáljában ott sorakoznak majd.

 

Ezek az új technológiák segítenek megismerni a felhasználók viselkedését, és javítják majd az olyan eszközök, mint chatbotok hatékonyságát, ezzel több konverziót generálva, mint korábban bármikor.

 

 

IGTV és Instagram történetek


Az IGTV az Instagram egyik legjelentősebb 2018-as kezdeményezése, ami hosszabb, tartós videók feltöltését tette lehetővé a felhasználóknak. Emellet persze a történetek funkció népszerűsége is növekedett – napi szinten 400 millió felhasználó nézegeti a történeteket.

 

Mindkét formátum ideális videós tartalmak megosztására, persze más célokkal. Egyértelmű azonban, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül a telefonos videózásra, amit egy modern márkának fel kell ismernie, ha releváns szeretne maradni.

 

 

Hangos interakciók


A hangos virtuális segédek elterjedésével egyre népszerűbbé vált a hangalapú keresés is – minden harmadik Google-keresés hangalapú. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlődésével ez a technológia is egyre megbízhatóbbá válik, és ezzel csak tovább növekszik majd a hangalapú interakciók száma.

 

Fontos észben tartani, hogy a hangalapú kereséseket más jellegű optimalizálással lehet megcélozni, ez alapján pedig komoly változásokra számíthatunk a fizetett szöveges hirdetések világában is.

 

 

Személyre szabott emailek


Az email marketing reneszánszát éli, ami többek között valószínűleg a spamek elleni egyre szigorúbb fellépés eredménye is. A digitális marketingesek egyöntetű véleménye, hogy a személyre szabott email tartalmak, és a felhasználók böngészési szokásai alapján összeállított különleges ajánlatok nagyban elősegítik az ügyfélkapcsolatok előmenetelét.

 

A dinamikus tartalmú emailek már most nagyon népszerűek – az eBay például „különlegesen összeállított” üzeneteket kínál a felhasználóknak, amelyek tartalma abban a pillanatban frissül, amint a felhasználók megnyitják őket, biztosítva ezzel, hogy az ajánlat szó szerint mindig friss maradjon.

 


GDPR


Az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) 2018-ban lépett érvénybe, és azóta világszerte minden olyan céget érint, amely európai ügyfelekkel is üzletel. Habár a rendelet meglehetősen összetett, lényegében kitér többek között arra is, hogy a felhasználók bármikor kérhetik, hogy a cégek adják ki nekik, hogy milyen adatokat tárolnak róluk, illetve rendelkezhetnek ezen adatok felhasználásáról is.

 

 

Digitális házon kívüli (DOOH) hirdetések


A digitális házon kívüli (digital out-of-home) hirdetések lényegében a hagyományos és a digitális marketingeszközök összefonódását jelentik. 2019-ben igazán elkezdenek majd terjedni az olyan hagyományos elhelyezésű (pl. hirdetőtáblákra kihelyezett) hirdetések, amelyek a napszak, vagy éppen az időjárás alapján változhatnak.

 

Ez lehetővé teszi majd a hirdetők számára, hogy a digitális környezeten kívül is elérjék közönségüket anélkül, hogy le kellene mondaniuk a korszerű digitális funkciókról és célzási opciókról.

 

 

Összcsatornás analízis


Az összcsatornás marketing egyre több márka stratégiájának alapját képezi, hiszen a cél általában az ügyfelek minél több csatornán való elérése. 2019-ben ennek megfelelően kiemelkedő szerepet kap majd az összes csatornára kiterjedő analitika is, ahogy a különböző technológiák egyre több adatot adnak a márkák kezébe (és segítik feldolgozni is azokat).

 

 

Modern TV-s hirdetések


A modern, célzott TV-s hirdetések nehezen indultak ugyan be, de 2018 decemberére sikerült kellő lendületet szerezniük. Habár más digitális hirdetésekhez képest még mindig relatíve drágának számítanak, a háztartások által személyre szabható hirdetések új célzási lehetőségeket kínálnak a márkák számára, amelyek így sokkal nagyobb eséllyel juttathatják el reklámjaikat az érdeklődő közönségek elé.

 

Ahogy az emberek egyre több videót tekintenek meg telefonjaikon és okostelevízióikon, a modern TV-s hirdetések is egyre szélesebb körökben terjednek majd el az év során.
 

 

Ön is szeretne egy komplett cégre szabott marketing stratégiát kialakítani? Mi segítünk! Kérje ajánlatunkat teljeskörű marketing tanácsadásra! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!