7 digitális marketing trend 2019-re

Digitális marketing 2019

Milyen változásokat tapasztalhatunk a digitális marketingben 2019-ben?

A digitális marketing változni fog 2019-ben, de ez még önmagában senkit sem kellene, hogy meglepjen. Ez az iparág azóta változóban van, mióta létrejött, és minden évnek vagy időszaknak megvoltak a meghatározó trendjei és megszorításai.

Az elmúlt években a legtöbb változást részben a digitális forradalomnak, részben pedig az egyre telítettebb versenymezőnynek köszönhettük. Manapság lényegében bárki készíthet magának egy webhelyet, blogot, YouTube csatornát, vagy bármilyen közösségi profilt, amiről elkezdheti kiépíteni saját, vagy márkája online jelenlétét.

Szóval milyen változásokra is számíthatunk 2019-ben? Lássuk…
 

Digitális marketing 2019

1. A hangalapú keresés felforgatja a SEO-t


A hangalapú keresés önmagában nem újdonság, de hamarosan nem csak trendként, hanem hétköznapi jelenségként beszélünk majd róla. A statisztikák szerint 2018-ban 5-ből 2 felnőtt használta napi legalább egyszer a hangos keresést, azonban 2020-ra előreláthatólag minden második keresést hanggal végzünk majd. Ez a technológia minden újabb okostelefonban megtalálható, azonban a keresések durván egyharmada olyan készülékeken történik majd, amikhez képernyő sem tartozik. Hogyan? Nos, habár hazánkban még nem igazán elterjedtek, az olyan otthoni asszisztensek, mint a Google Home, vagy az Amazon Alexa többek között egy keresőfunkcióval is el vannak látva.

 

Ahol már megjelentek, ezek az otthoni asszisztensek nem kevés fejfájást okoznak a webmestereknek és a SEO szakembereknek – hogy miért? Először is: amikor a Google hangalapú keresésre keres válaszokat, akkor nem veszi figyelembe, hogy a tartalom, amiből választ merít hányadik találati oldalon található. Az első helyezettek nem indulnak több (vagy legalább is sokkal több) eséllyel, mint a többiek.

 

Másodszor: nehéz úgy konverzióra bírni a felhasználókat, ha nem látják a webhelyedet, reklámjaidat – ezek az eszközök csak felolvassák a találatot, és ennyi – nem tartozik hozzájuk képernyő. Ez persze a jövőben változhat, de a marketingesek szempontjából egyelőre még nincs megoldás erre a problémára. Szerencsére továbbra is kevesen foglalkoznak azzal, hogy hangalapú keresésre optimalizálják tartalmaikat, tehát itt az ideje megragadni a lehetőséget, és versenytársaid elé kerülni. 

 

Íme néhány cikk, amik segíthetnek ebben:
•    https://www.matebalazs.hu/hangalapu-kereses-optimalizalas.html 
•    https://www.matebalazs.hu/hangalapu-kereses-seo-2018.html 

 

 

2. Egyre fejlettebb algoritmusváltozások jönnek


A Google folyamatosan tökéletesíti, újítja, bővíti algoritmusát. 2018-ban nem egy érdekes frissítést kaptunk, és elnézve a korábbi évek frissítési előzményeit, egyértelműen látszik, hogy a Google egyre korszerűbb dolgokkal áll elő. Ott volt például a 2015-ös Panda 4.2, amivel a keresőóriás a spamszerű, rövid, másolt tartalmakra csapott le, egy évvel később pedig megjelent a Penguin 4.0-ás verziója, ami ahelyett, hogy büntetést szabott volna ki a Spam jellegű linkekre, inkább csökkentette azok értékét.

 

A technológia rohamosan fejlődik, és ennek a jelenségnek a Google az egyik elsőszámú úttörője. A keresőóriás már rég óta nem csak azt vizsgálja meg egy webhelyen, hogy hány hivatkozás mutat rá – egyre fontosabb az, hogy a webhely milyen felhasználói élményekkel szolgál a látogatóknak. Számít például, hogy az emberek mennyi időt töltenek a webhelyeden (többet, mint a többi jól rangsoroló domainen?), vagy hogy egyre többen keresnek-e rá márkádra. Ez persze csupán néhány a Google számtalan keresőrangsorolási szempontja közül.

 

Sok marketinges ott hibázik, hogy a Google-nak próbál megfelelni. Félreértés ne essék, nem azzal van a baj, ha az ember kulcsszavakat helyez el tartalmai címében (ez továbbra is jó taktika), hanem azzal, ha figyelmen kívül hagyja a felhasználók érdekeit. A Google olyan webhelyeket helyez az első pozíciókba, amik kiváló felhasználói élményt nyújtanak. Ha megfelelsz a felhasználóknak, azzal (bizonyos szinten) megfelelsz a Google-nak is.

 

Szóval hogyan lehet megfelelni a felhasználóknak? Nos ehhez talán egy kissé meg kell változtatnod azt, ahogy a keresésekre tekintesz. Valahányszor egy felhasználó rákeres valamire a Google-ban, akkor általában egy problémára keres megoldást, vagy éppen választ egy kérdésre. A keresés mögött mindig valamilyen szándék áll – ezt a szándékot kell azonosítanod és megcéloznod tartalmaiddal, és megadd nekik azt, amit keresnek. Ez a kiváló felhasználói élmény alapja – persze nem szabad elhanyagolni a dolgok technikai hátterét sem – a webhely sebessége, használhatósága, logikus felépítése (és mobilkompatibilitása) szintén fontos szempontok.

 

 

3. Nem lesz elég csak egy csatornával foglalkozni


„Mindenki fent van a Facebookon”, tehát a Facebook a legjobb választás minden olyan márka számára, ami terjeszkedni szeretne. Nos, valójában egyik állítás sem igaz. Habár a Facebook felhasználóbázisa meghaladja a kétmilliárdot, ez még mindig nem jelent „mindenkit”. A hatalmas közösségi hálózat ráadásul aktívan próbálja elnyomni a márkák eléréseit, hogy azok többet fizessenek a láthatóságért. Az emberek nem csak a Facebookot használják – a mai többcsatornás világban nem szabad csak egy kommunikációs módszer mellett leragadni, hiszen így rengeteg olyan érdeklődőről maradhatsz le, akik más dolgokat preferálnak. 

 

2019-ben egyszerűen nem elég kizárólag egy csatornára támaszkodni, különösen ha több célközönséget is megpróbál elérni az ember. A fizetett hirdetések, a keresőoptimalizálás, és az email marketing mind fontos eszközei minden marketinges nélkülözhetetlen eszközei, és rengeteget tehetnek márkádért. A közösségi médiával persze érdemes vigyázni, mert az sem célszerű, ha az ember egyszerre próbál mindenütt megmaradni – ez csak sekélyesebb jelenlétet eredményez majd. Mindemellett, gondolj csak bele: mi történik, ha a Facebook teljesen ellehetetleníti az organikus jelenlétet? Mi történik, ha befuccsol egy Google kampányod? Azzal, hogy több csatornát használsz, több lábon is állsz egyszerre, így kevésbé érzed majd meg, ha valamelyiknél probléma adódik.

 

 

4. Szükséged lesz egy új blogstratégiára


Ahogy azt már említettük, az interneten egyszerűen túl nagy a verseny. Bári készíthet magának blogot, és ezt sokan (nagyon sokan) ki is használják. Az interneten durván 1,8 milliárd webhely található, amiből nagyjából 1 milliárd blog. Tény, hogy sok ezek közül külföldi, vagy rég elfeledett, de a számok egyértelműen bizonyítják, hogy a Google-nak nincs hiánya, ha tartalomról van szó. A keresőóriás tehát olyan pozícióban van, hogy kedvére válogathat, és biztos lehetsz benne, hogy nem azokat a tartalmakat válogatja majd ki a keresőknek, amik ezerszer lettek újrahasznosítva ezernyi blogon.

 

A 2. pontban, az algoritmusfrissítések kapcsán említettük, hogy a Google az olyan tartalmakra koncentrál szívesen, amik a legtöbb értéket kínálják a felhasználóknak. Ha valami, akkor a friss, egyedi tartalmak kiválóak erre. Persze megpróbálhatsz napi rendszerességgel új tartalmakat írni, hiszen egyáltalán nem lehetetlen rangsorolni ezzel a módszerrel, csak éppen az elképesztő verseny miatt nagyon nehéz.

 

Mi tehát a megoldás? Nos, ideje elkezdened frissíteni régebbi tartalmaidat, méghozzá egy precíz terv alapján (amit persze magadnak kell majd megalkotnod). 2019-ben nem az marad releváns, aki rengeteg tartalmat ír, hanem aki naprakész tartalmakat szolgáltat a keresőknek. Semmit nem fog érni az a cikk, ami egy évvel ezelőtt készült, ha elavult információkat közöl. Nem csak a keresőmotorok, hanem a kereső felhasználók is több figyelmet szentelnek azoknak a tartalmaknak, amelyek frissek (éppen ezért érdemes elhelyezni például az aktuális évszámot a cikkek címében, de persze csak ha a tartalom valóban naprakész).

 

 

5. Nem a Google lesz a világ közepe


Azt tehát megtárgyaltuk, hogy az írott tartalmak terén óriási a verseny. Egyszerűen túl nehéz egyszerű szöveges tartalmakkal rangsorolni (kivéve ha az ember hajlandó egy évig aktívan tökéletesíteni SEO-ját, és még akkor sem garantáltak az eredmények). Szóval hogyan kerülhetsz az érdeklődő felhasználók szemei elé? Nos, a Google nem a világ közepe, és más keresőmotorok, illetve tartalomtípusok is vannak, amikkel népszerűbbé teheted márkádat. Egy tökéletes példa erre a YouTube, és a videómarketing.

 

Habár a videós tartalmak szintén egyre népszerűbbé válnak, ezek még mindig több munkát igényelnek, mint egy szöveges cikk elkészítése – éppen ezért kevesebben is foglalkoznak vele. Ugyan ez vonatkozik az iTunesra és podcastekre is.

 

Ismerkedj meg tehát a videómarketinggel, és nézz utána a legjobb YouTube optimalizálási tippeknek is:
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/youtube-csatorna-felfuttatasa.html 
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/youtube-marketing.html 
•    https://www.marketingprofesszorok.hu/youtube-seo.html 


6. Egyre több hangsúly kerül át a konverziós arány optimalizálására


A Google és a Facebook minden évben egyre nagyobb bevételre tesz szert. Persze ez részben annak köszönhető, hogy az évek során egyre több felhasználó került az internetre, de ezzel párhuzamosan egyre több marketinges is próbálja népszerűsíteni márkáját ezeken a fizetett csatornákon, és ezért nem kevés pénzt hajlandók letenni az asztalra. De nincs olyan, hogy végtelen felületű asztal – 2017 közepén a Facebook elérte azt a szintet, hogy több hirdető pályázott a hirdetési felületekre az Egyesült Államokban, mint amennyit a közösségi platform be tudott volna fogadni. Idővel aztán ez a trend a világ többi részén is megjelent, ennek köszönhetően pedig drasztikusan megnőttek a hirdetések árai.

 

A Google hirdetések CPC-je szintén drágul – egyszerűen túl sokan próbálnak hirdetni az interneten. Furcsamód a cégek marketing-költségvetésük legnagyobb részét ilyen fizetett hirdetésekre költik, holott a SEO és a tartalommarketing egy sokkal jobban megtérülő csatornapáros lehet, ha megfelelően alkalmazzák. De nem a keresőoptimalizálás az egyetlen, amire 2019-ben sokan fognak odafigyelni. Egyre több márka fordít komolyabb összegeket átkattintási arányaik fellendítésére, aminek köszönhetően „divatba” jönnek majd az A/B tesztek is.

 

 

7. Több figyelmet kapnak a tölcsérek


A marketingesek számára nem újdonság a tölcsérek fogalma, mégis kevesen alkalmazzák őket stratégiájukban. A hirdetések drágulnak, így több A/B tesztelésre lesz szükség (ahogy ezt épp az előbb említettük), de ezek önmagukban nem segítenek majd eleget.

 

Hogy miért? Mert a versenytársaid is A/B tesztelnek majd, és a hirdetések ára csak tovább fog nőni. Szóval mi a teendő?

A felülértékesítés! Gondolj csak bele: mi egyszerűbb? Új ügyfeleket szerezni, vagy a meglévőket rávenni arra, hogy újra nálad vásároljanak/többet költsenek, ha már a pénztárnál vannak? A felülértékesítés sokat dobhat bevételeden.

Íme néhány tipp hozzá:
•    Kínálj fel legalább 2-3 értékesebb opciót.
•    Ha az emberek nem veszik azt, amit kínálsz, akkor kínáld fel azt újra havi részletekre lebontva.
•    A legcsábítóbb kínálatok a sebesség és az automatizálás: ha olyasmit kínálsz, ami gyorsabban, automatikusan képes megoldani az emberek problémáit, akkor sokkal szívesebben költenek rá plusz pénzt, csak hogy ennyivel is egyszerűbbé tegyék hétköznapi feladataikat.

 

Nos, ehhez lesz szükséged egy megfelelően kialakított marketingtölcsérre!
 

Ha nem tudod hogyan tarts lépést a 2019-es trendekkel, akkor válaszd online marketing konzultációnkat, amely során segítünk elérni, hogy vállalkozásod idén is sikeres lehessen! 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok