Így érd el célközönséged az online marketinggel

célközönség elérése

A célközönség hatékony elérése 6 lépésben

A célközönség hatékony elérése a marketingesek egyik legnagyobb kihívása. Az online marketing elsődleges célja a megfelelő üzenet kommunikációja a megfelelő közönség irányába.
Ha kínálatodat nem a megfelelő célcsoportnak népszerűsíted, akkor azzal csak pénzt és időt pazarolsz majd. Az alábbiakban felsorolt lépések ezt segítenek elkerülni. Megmutatjuk, hogy hogyan érheted el hatékonyan ideális célközönségedet marketingüzeneteiddel.

1. Határozd meg célközönségedet

Ahhoz, hogy a megfelelő közönséget célozhasd meg marketingedben, először is tudnod kell, hogy pontosan kiknek szólnak majd üzeneteid.
Sokat segíthet egy (vagy több) úgynevezett buyer persona kialakítása. A buyer persona ideális ügyfeleid általánosított ábrázolása – egy fiktív személy, akit vevőid jellemzőivel ruházol fel.

Egy buyer persona létrehozásakor fel kell sorolnod célközönséged pszichográfiai és demográfiai tulajdonságait, ami segít releváns üzeneteket megfogalmazni számukra. Ez segít, hogy olyan lehetséges vevőknek kínáld fel termékeidet és szolgáltatásaidat, akik ténylegesen érdeklődnének is irántuk.
 

2. Készíts releváns, hasznos tartalmakat

Célközönséged elérése érdekében muszáj lesz releváns, hasznos tartalmakat kínálnod nekik – méghozzá rendszeresen. Az őket érdeklőd témákkal garantáltan felhívhatod a figyelmüket márkádra és annak kínálatára. Ez a tartalommarketing lényege.
Minél precízebben célzott tartalomstratégiád, annál egyszerűbb lesz elérned ideális közönségedet.

A tartalommarketinget többféleképpen is alkalmazhatod a kívánt eredmények elérése érdekében. Íme csupán néhány gyakoribb példa:
•    Videómarketing: A videók az internet legkedveltebb tartalmai. Egy jó minőségű videó könnyedén megragadhatja a célközönség figyelmét és felkeltheti az érdeklődésüket.
•    Blogbejegyzések: Habár a cikkek nem olyan feltűnők, mint a képes és videós tartalmak, általában sokkal egyszerűbb elkészíteni őket, és sokat továbbra is szívesebben olvasnak bizonyos témákról. A te feladatod kideríteni, hogy mik ezek a témák, és értékes tartalmakat készíteni hozzájuk.
•    Közösségi médiás tartalmak: A közösségi média nagyszerű felületeket kínál a különféle tartalmak megosztására. Használhatsz képeket, videókat és írott szövegeket, illetve külső forrásból (pl. webhelyed blogjáról) is megoszthatod cikkeid hivatkozásait, ezzel is több emberhez eljuttatva tartalmaidat.
 

3. Keress influencereket

Az influencer marketing az online marketing egyik legnépszerűbb formája. Az influencerek olyan személyek, akik egy hűséges követőtábort gyűjtöttek maguk köré. Az influencerek képesek befolyásolni követőik gondolkodásmódját és vásárlási döntéseit, így nem csoda, hogy márkák ezrei népszerűsítik rajtuk keresztül a kínálatukat.

A sikeres influencer marketinghez elengedhetetlen, hogy olyan partnereket válassz, akik a márkádéhoz hasonló értékrendet képviselik. Fontos az is, hogy az influencer követői számára relevánsok legyenek termékeid és szolgáltatásaid. Kertészeti szaküzletként például ne társulj sportoló influencerekkel, és így tovább.
 

4. Használj online hirdetéseket

Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy a különböző reklámok nagyon precízen és hatékonyan célozhatók a célközönség hatékony elérése érdekében. A Google, a Facebook és más hirdetési platformok általában demográfiai jellemzők, érdeklődési körök, tartózkodási hely és egyéb releváns szempontok alapján teszik lehetővé a közönség megcélzását.

Mindez biztosítja, hogy hirdetéseid lehetőleg csak olyan személeknek jelenjenek meg, akik ténylegesen érdeklődnének is kínálatod iránt. Ezzel a módszerrel temérdek felesleges kattintás árát spórolhatod meg magadnak.

A Facebook például temérdek célzási opciót kínál, amelyekkel kiválaszthatod ideális célközönségedet. Mindemellett egy statisztikai felületen nyomon is követheted hirdetéseid teljesítményét, tehát megnézheted, hogy melyekkel éri meg továbbra is foglalkozni.
A célzott hirdetések nem csak a közösségi médián vethetők be. A google ads hirdetési platform szintén lehetővé teszi az ideális közönség megcélzását.
 

5. Indíts ajánlási programot

Számos cég alkalmaz ajánlási programot az érdeklődők elérése és megszerzése céljából. Egy ajánlási programmal meglévő ügyfélköröd segítségével érhetsz el új érdeklődőket. Ehhez nincs más dolgod, mint egy ajánlási kódot felkínálnod ügyfeleidnek, és arra ösztönözni őket, hogy másokkal is megosszák azt.

Ez az ösztönzés több minden is lehet. Felkínálhatsz például egy kedvezményt mind az új ügyfél mind az ajánló fél számára, vagy akár egy különleges ajánlatban is részesítheted őket. Ez nem csak az új ügyfelet, hanem az őt ajánló személyt is arra ösztönzi majd, hogy újra vásároljon tőled.
 

6. Használj hashtageket a közösségi médián

A márkák már hosszú évek óta tudják, hogy a közösségi platformok nagyszerű lehetőséget nyújtanak célközönségük hatékony elérésére. Ennek valójában számos stratégiája van a különböző hálózatokon, egy valami azonban mindenhol érvényes: muszáj hashtageket használni.

A releváns, iparághoz kötődő hashtagek segítenek, hogy közösségi tartalmaidat olyan felhasználók is felfedezzék, akik még nem is hallottak márkádról, de érdekelheti őket kínálatod. Ha például egy luxus utazásokat hirdető márkád van, akkor a #luxusutak hashtag egy jó választás lehet stratégiádba.

Minél konkrétabb hashtageket használsz, annál kevesebb felhasználót érsz majd el velük, azonban annál valószínűbb is, hogy ezek az emberek ténylegesen érdeklődnek kínálatod iránt. Kísérletezz tehát, és derítsd ki, hogy melyek a leghatékonyabb hashtagek saját célközönséged eléréséhez.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok