B2B marketing tippek 2019-re a hatékony ügyfélszerzéshez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 módszer, amiket minden B2B marketingesnek ismernie kell

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az, hogy a technológia fontos szerepet játszik egy cég marketingkommunikációjában nem újdonság, de soha nem kellett annyira dinamikusnak, és naprakésznek lennie a marketingeseknek, mint manapság. A folyamatos fejlesztések egy teljesen új környezetet alakítottak ki, amiben semmi sem marad fix sokáig. Ahogy felüti a fejét egy-egy új technológia, vagy eljárás, azok lesznek a legsikeresebbek, akik az elsők között veszik át azokat.

Íme hat olyan tipp és módszer, amelyek segítségével hatékonyabban érheted el ügyfeleidet a mai rohanó, digitális világban.

1. Legyen egy jó webhelyed


Ez senkit nem kellene, hogy meglepjen – egy cégnek szüksége van egy jó webhelyre. Azonban a folyamatosan váltakozó trendeknek köszönhetően nem elég csak egyszer kialakítani egy jó webhelyet – azt folyamatosan karban kell tartani, és frissíteni, hogy megfeleljen a legújabb elvárásoknak.

 

Céges webhelyed egy ipari forrás kell hogy legyen, ami felkelti a látogatók érdeklődését, és egy hasznos, informatív, akár élvezetes felhasználói élményt nyújt nekik. A cél, hogy egyszerűen, gyorsan megtalálják azt, amiért webhelyedre érkeztek – legyen az legújabb terméked bemutatása, vagy céged elérhetőségeik.

 

Egy jó B2B webhely figyelembe veszi a közönsége igényeit, illetve azt, hogy egy mobilközpontú korban élünk. Szerepelnek rajta egyértelmű felhívások (CTA-k), és meggyőző vélemények korábbi, elégedett ügyfelektől. Fontos, hogy elérhető legyen róla minden közösségi adatlapod is, illetve minden egyéb elérhetőség. Végezetül: legyen biztonságos, és mindig naprakész!

 

A webhelynek demonstrálnia kell, hogy céged, vagy annak kínálata miben kínál hatékonyabb megoldást az ügyfelek problémáira, mint versenytársaid.

 

 


2. Keresőoptimalizáld tartalmaidat


A legtöbb B2B cég több csatornán igyekszik ugyan lehetséges ügyfeleket bevonzani webhelyére, de a keresőoptimalizált tartalmak a legtöbb vállalat számára az elsődleges ügyfélszerzési módszert jelentik.  A SEO láthatóbbá teszi cégedet az érdeklődők számára azzal, hogy feljebb tornázza webhelyedet a keresőtalálatok között. Ez egy hosszadalmas, összetett folyamat, rengeteg változóval és tényezővel, így érdemes inkább egy szakértőre bízni, aki a legfrissebb SEO trendek alapján képes optimalizálni webhelyedet és annak tartalmait.

 

Apropó tartalmak – egy blog sokat segíthet mind a keresőoptimalizálásban, mind tartalommarketinged beindításában. Azzal, hogy rendszeresen minőségi, ügyfeleid számára releváns, hasznos tartalmakat osztasz meg blogodon, egyfajta gondolatvezetői státuszba emelheted magad, akiben az olvasók megbíznak, és akihez bizalommal fordulnak, ha problémájuk akad.

 

Minél inkább azt mutatod, hogy érted azt, amiről beszélsz, annál több tekintélyt és bizalmat szerzel majd – amik mind a B2B, mind pedig a B2C marketingben fontos szempontoknak számítanak. Ha elég produktív vagy, akkor készíthetsz akár vendégblogokat is, amelyekben saját webhelyedre mutató, értékes visszahivatkozásokat helyezhetsz el, tovább erősítve ezzel annak optimalizáltságát, ráadásul egy teljesen új, érdeklődő közönséggel is megismertetheted magad, és cégedet is. Próbáld kihasználni az éppen népszerű tartalomtípusokat – a videók, e-könyvek, podcastek, tanulmányok segítségével mind rengeteg nyilvánosságot szerezhetsz márkádnak.

 

 

3. Elegyíts offline és online tevékenységeidet


Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni marketing-költségvetésedből, akkor igyekezz egy integrált, átfogó stratégiát létrehozni. Ez alatt azt kell érteni, hogy próbáld meg elegyíteni egymással online és offline marketingtörekvéseidet – ez a kiváló ügyfélszolgálat alapja.

 

Biztosítsd leendő és meglévő ügyfeleidnek, hogy mindig legyen egy csatorna, ahol felvehetik a kapcsolatot cégeddel, és tudasd is ezt velük. Használj online hirdetéseket, videókat, emaileket, közösségi bejegyzéseket, újsághirdetéseket, TV reklámokat, és így tovább.

 

 


4. Használd a közösségi médiát


Akár szereted, akár megveted, a közösségi média többszörösen is bizonyította, hogy releváns, sőt, alapvető marketingeszköz a mai digitális világban – persze csak ha tudod, hogyan használd. Tény, hogy munkaigényes, és minden platform teljesen más megközelítést igényel, de ha van egy csatornacsoport, ami szinte minden cég számára ideális lehet, akkor az a közösségi média.

 

Talán meglepő módon, a B2B szektorban nem a Facebook, hanem inkább az Instagram tűnik a legsikeresebbnek, de ami működik egy cégnek, az nem feltétlenül fog egy másiknak is (és fordítva). A közösségi média ideális platformokat kínál blogtartalmaid terjesztésére, illetve az lehetséges ügyfelek webhelyedre irányítására.

 

Minél több hasznos tartalmat osztasz meg, annál népszerűbbé válik majd márkád az adott platformon is, és annál többeket is érhetsz majd el. A közösségi média marketing tehát kiváló kiegészítője lehet tartalommarketingednek.

A közösségi médián persze rengeteg mást is megoszthatsz, persze attól függően, hogy mit enged az adott platform:
•    Ipari tippek és hírek
•    Elégedett ügyfelek történetei (cikk, szöveg vagy videó formájában)
•    Linkek a webhelyeden publikált esettanulmányokhoz
•    Új termékek, szolgáltatások bejelentése

… és így tovább.

 

Az egyetlen dolog, amire oda kell figyelned a közösségi médián, az az, hogy ne vidd túlzásba az önreklámozást. Igyekezz tartalmaid 80%-át hasznosra, értékesre, vagy akár szórakoztatóra fogni, és csak a bejegyzések 20%-a szóljon rólad!

 

 

5. Használj PPC kampányokat


Habár soka ódzkodnak a fizetett hirdetésektől, egy megfelelően összeállított és célzott PPC kampány sokszorosan képes megtérülni. A tartalmak és a SEO bizonyos értelemben ingyenesek ugyan, azonban valamivel mégis fizetsz értük: az időddel. Ezek hosszútávú beruházások, és ha egy gyors löketet szeretnél új cégednek, vagy ahhoz, hogy beindíts egy új kampányt, akkor érdemes marketing-költségvetésed egy részét PPC hirdetésekre fordítani.

 

A Google és a Facebook (belértve az Instagramot) a két legnagyobb játékos ezen a pályán, de számos egyéb platform is kínál hirdetési lehetőségeket. Ismerkedj meg velük, és válaszd ki a neked legmegfelelőbbet – nem mindig a legnépszerűbb a legjobb választás!

 

 

Ha nem vagy magabiztos a Facebook, illetve a Google Ads hirdetési felületének beállításaiban, akkor kérd segítségünket online marketing konzultációs szolgáltatásunk segítségével! 

 

6. Célozz okosan


A digitális marketing egyik legnagyobb előnye, hogy temérdek eszközt és funkciót kínál, amelyek tárháza egyre csak bővül. Az egyik ilyen funkció adott közönség pontos megcélzása. A célzás lényege, hogy különböző szempontok alapján leszűkítheted, hogy kiknek jelennek meg hirdetéseid, és ezzel többet hozhatsz ki a rájuk fordított összegekből. Gondolj csak bele – miért fizetnél szívesebben? Ha kampányodat 1000 felhasználó látná, vagy ha 1000 olyan felhasználó látná, aki pontosan olyan termékeket keres, amiket te kínálsz?

 

A legtöbb platform, ami kínál valamilyen fizetett hirdetései lehetőséget, valószínűleg bizonyos szintű célzást is lehetővé tesz ezekhez (a Facebookon például nagyon sok adat alapján állíthatod össze ideális célközönségedet). Kombináld ezt a közönségről elérhető demográfiai adatokkal, és máris létrehozhatsz egy célzott, hatékony kampányt, amivel a számodra ideális ügyfeleket érheted majd el.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!