Arculatváltási tippek - így élheti túl vállalkozásod az aculatváltást, veszteségek nélkül!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így éld túl az arculatváltást helyi vállalkozásként!

Marketing Professzorok

szerző:
Marketing Professzorok

Több oka is lehet annak, hogy egy márka arculatváltásra (rebranding) szánja el magát. Talán kezdik kinőni jelenlegi nevüket és webhelyüket, esetleg találtak egy jobb helyet, ahol tevékenykedhetnek, vagy talán ez az utolsó kapaszkodó, ami visszahozhat a csőd közeléből egy haldokló vállalkozást.

Bármilyen okból is jutottál el erre a pontra, ez a váltás lehet céged eddigi legfontosabb és legkockázatosabb döntése. A feladat mérete attól függ, hogy mennyire kiépített márkáról beszélünk. A logótól kezdve a webhelyen át egészen a különböző jegyzékekben feltüntetett cégadatokig minden változásra kerül majd, így készülj fel rá, hogy komoly munka áll előtted és csapatod előtt.

 

A dolgokat tovább nehezíti, hogy helyi vállalkozásként nagy valószínűséggel nem ülsz több százmilliós marketing-költségvetésen, mint a nagy játékosok, és valószínűleg a média segítségére sem nagyon számíthatsz, hogy értesítse az embereket a változásokról.

 

Szerencsére azonban ez még mindig nem jelenti, hogy esélytelen belekezdeni az arculatváltásba – csak nagyon oda kell figyelned, hogy mit hogyan csinálsz, és miképpen használod fel a rendelkezésedre álló erőforrásokat és eszközöket a sikeres átmenet lebonyolításához. A következő tippek ebben hivatottak segíteni.

 

A közönség, mint az arculatváltás résztvevője

Függetlenül attól, hogy bővíteni szeretnéd-e jelenlegi közönségedet, vagy teljesen új irányban indulsz majd el, érdemes meglévő ügyfeleid segítségét kérni az arculatváltás folyamán.

 

Ez nem kell, hogy drága vagy hosszadalmas része legyen az egész átmenetnek. Először is tudd meg, hogy jelenlegi ügyfeleid mit kedvelnek a legjobban márkádban, hogy ezeket a jellemzőket és tulajdonságokat új arculatodba is átvihesd magaddal. Derítsd ki, hogy ki hogyan talált rád, és – ami még ennél is fontosabb – hogy miért maradtak melletted hosszú távon.

 

Amikor az arculatváltás elkezdődik, továbbra is vond be ügyfeleidet a folyamatba. Mutasd meg nekik a lehetséges logókat és hagyd, hogy a kedvencükre szavazzanak. Az arculatváltást kezelheted annyira nyíltan, vagy titkosan, amennyire jónak látod. Mindkét módszernek megvan a létjogosultsága – a nyílt megközelítés akkor ideális, ha korábbról már rendelkezel egy stabil, hűséges ügyfélbázissal, akik szívesen híresztelik arculatváltásodat másoknak, míg a zárkózottabb módszer akkor ajánlott, ha arculatváltásod korai szakaszaiban jársz.

 

A közösségi média (első sorban a Facebook és a Twitter) tökéletes csatornákat biztosít közted és követőid között a visszajelzésekre és a nyílt kommunikációra. Készíthetsz továbbá szavazásokat a webhelyeden (és a közösségi hálózatokon), megkérdezheted ügyfeleidet személyesen az üzlethelységben, vagy emailben is kommunikálhatsz azokkal a hűséges vásárlókkal, akik többször is megfordultak már üzletedben.

 

Akármilyen nyíltan vagy zárkózottan is bonyolítod le az arculatváltást, fontos, hogy emlékeztesd meglévő ügyfeleidet, hogy elégedettségük továbbra is fontos marad számodra. Ez elengedhetetlen, ha szeretnéd megtartani őket a továbbiakban is, bár nagyobb változások esetén elkerülhetetlen, hogy elveszítsd egy részüket.

 

Fokozatosan változtass, ne egyszerre

Nem minden helyi cég engedheti meg magának, hogy régi énjétől megválva teljesen új arculatot öltsön magára, és egy teljesen új, a korábbitól eltérő ügyfélbázist célozzon meg… legalább is nem egyszerre.

 

A legbiztonságosabb módszer kevesebb változtatással indítani, és fokozatosan kanyarodni az új irányba. A kisebb változtatások (egy felújított, de még ismerős logó, egy új menürendszer a webhelyen, stb.) sokkal biztonságosabbak önmagukban, és kevesebb ügyfelet rettentenek el, mint egy nagyobb, látványosabb átalakítás.

 

A név kényes kérdés, hiszen ez márkád egyik legemlékezetesebb sajátossága, és valószínűleg rengeteget dolgoztál azon, hogy eljusson az emberek tudatába, és meg is maradjon ott. Próbálj tehát ne A-ból egyenesen Z-re ugrani, és tarts meg valamit előző nevedből, hogy ismerős maradjon meglévő ügyfeleid számára.

 

A gyors váltás a keresőoptimalizálás szempontjából sem javasolt, hiszen egy teljesen új webhely lényegében a nulláról indul a keresőmotorok szemében, meglévő webhelyed hirtelen átalakításával pedig rengeteget csúszhatsz a rangsorolásban. Egyenként változtasd meg oldalaid elemeit, hogy a keresőmotorok tudják, még mindig „rólad” van szó.

 


Tájékozódj versenyügyben

Versenytársaid helyzetét és teljesítményét egyébként is érdemes figyelemmel követni, azonban egy arculatváltás előtt kritikus fontosságú, hogy tisztában légy helyzetükkel (és sajátoddal) a mezőnyben. Ez különösen akkor fontos, hogy új néven vagy logón gondolkodsz márkád számára – nem szeretnél túl későn rájönni, hogy valaki már használja ezeket, nem igaz?

 

Szerencsére a Google és más keresőmotorok segítenek feltérképezni (akár szó szerint is) a közeli helyi vállalkozásokat, tervezett márkanevedre rákeresve pedig könnyedén kiderítheted, hogy foglalt-e már. A különböző közösségi platformokon is fontos, hogy szétnézz névügyben – ha sehol nem találkozol választott neveddel, akkor minél előbb foglald le azt egy profil létrehozásával az összes fontosabb ingyenes közösségi hálózaton (sosem tudhatod, hogy mikor lesz rájuk szükséged).

 

Ne feledd, hogy minden közösségi platformon erősen ajánlott ugyan azt a profilnevet használni, hogy az újdonsült és a meglévő ügyfelek könnyedén rád találhassanak preferált hálózataikon.

 

A Google Cégem profil

A Google Cégem (GC) profil átalakítása arculatváltásod egy külön fejezete kell, hogy legyen. Bármit is csinálsz, ne regisztrálj új profilt cégednek úgy, hogy mellette meghagyod az eddigit is. Két profil nem segít majd több forgalom bevonzásában, ráadásul a Google-nél is bajba kerülhetsz miattuk, mert jó eséllyel több adat is egyezik majd a kettő között (pl. cím, telefonszám, stb.)

 

Persze vannak kivételek – ha például más jellegű kínálatra váltasz (mondjuk egy magyaros étteremből ázsiai stílusúra), akkor csinálnod kell egy új GC profilt, hiszen az eddigire érkezett értékelések és vélemények már nem vonatkoznak az újra. A régit ilyenkor törölnöd kell, hogy ne zavarjon be az új működésébe – ahogy azt fentebb említettük.

 

Sajnos a Google nem teszi lehetővé a GC profiltulajdonosok számára, hogy a régi, már nem érvényes értékeléseket töröljék a profilról, ezért kénytelen leszel egy új fiókot felfuttatni új arculatod mellé. Erről érdemes értesíteni korábbi ügyfeleidet is, hogy később tudják, milyen néven keressenek a Google Térképen.

 

Ha arculatváltásod nem követeli meg egy új profil létrehozását, akkor szerencséd van, mert elég lesz csak a meglévőt frissítened az új adatokkal – ez azonban nagyon fontos! Nézd át profilod összes mezőjét és végezd el a szükséges változtatásokat. Valószínűleg lesznek olyanok, amikhez nem kell hozzányúlnod (ha nem költözik céged, akkor ilyen például a cím), míg másokat bizonyára át kell majd alakítanod (név, kategória, stb.)

 


Frissítsd bejegyzéseidet a gyűjtőwebhelyeken

Persze nem csak a Google Cégem profil az egyetlen hely, ahol fontos, hogy minden megadott cégadatod pontos legyen. Bizonyára képviselteted magad különböző linkgyűjtő webhelyeken és adatbázisokban is, ahol korábbi céged adatai találhatók meg.

 

Ezekkel a webhelyekkel is fel kell venned a kapcsolatot, és – ha saját magad nem módosíthatod adataidat – megkérned a szerkesztőket, hogy végezzék el a szükséged változtatásokat, vagy töröljék cégedet az adatbázisukból. A nem létező bejegyzések még mindig kevésbé ártanak, mint a nem megegyező adatok.

 

A nem megegyező adatok árthatnak a SEO-nak, mert a Google szereti, ha mindenhol pontosan ugyan azok az információk (név, cím, telefonszám) szerepelnek, de a keresgélő lehetséges ügyfelek 80%-a is eltántorodhat, ha nem tudja biztosan, mely adatokban bízhat.

 

Használd ki a PR lehetőséget

Egy jól megtervezett, innovatív és jelentős arculatváltásra a helyi sajtó és az online média is felfigyelhet. Ha szeretnéd ezt elősegíteni, akkor meghirdethetsz üzlethelységedben egy sajtótájékoztatót. Az újságíróknak így lesz miről képeket készíteniük, és a mosolygó, reménydús arcok nagyon is jól mutatnak a különböző publikációkban, legyen szó nyomtatott, vagy digitális médiáról.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!