Online marketing tippek: 12 hatékony online marketing technika, amiket a te cégednek is alkalmaznia kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

12 hatékony online marketing technika, amiket a te céged is alkalmazhat

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

közösségi média

A marketing az elmúlt évtizedek során fokozatosan átköltözött a digitális világba. Az online hirdetések és tartalmak egyre több cég marketing-költségvetését élik fel, és aki 2020-ban nem hajlandó online marketinggel foglalkozni, az nagy eséllyel a vírus és a válság végeztével sem fog majd részesedni a vásárlói dömpingből.
 

1. Foglalkozz az élő videózással

Az élő videók a közösségi platformok legnépszerűbb tartalomtípusai, amiket az emberek még az előre felvett és feltöltött videóknál is háromszor hosszabb ideig néznek. Az élő videók ráadásul remek lehetőséget biztosítanak számodra, hogy közvetlenül kommunikálhass célközönségeddel, választ adj kérdéseikre, visszajelzést kérj tőlük és hasznos információkkal láthasd el őket.

 

Szeretnéd a lehető legtöbbet kihozni az online marketing kommunikációdból, mert érted és tudod, hogy nagyon is foglalkoznod kell vele a válság alatt is? Akkor a legjobb helyen jársz! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE, hogy segíthessünk!

 

2. Optimalizálj hangalapú keresésre

A hangalapú keresés egyre népszerűbb a felhasználók között, és kétségtelen, hogy még gyorsabban terjed majd, amint a különféle hangalapú asszisztensek közül egyre több kezdi támogatni a magyar nyelvet is. Ezekről a keresésekről nem szabad lemaradni. Ha optimalizálni szeretnél rájuk, akkor tartalmaiddal adj választ gyakran feltett kérdésekre, a felhasználók ugyanis általában kérdéseket tesznek fel eszközeiknek, amikre válaszokat várnak okoseszközeiktől.

 

3. Helyezd előtérbe a videókat

A videók marketingstratégiád egyik alappillérét kell képezzék. A becslések szerint a videók iránti érdeklődés csak nőni fog a következő évek során, és már ma is az internetes forgalom nagy részét teszik ki ezek a médiatartalmak. Ha valamivel, akkor a videókkal megragadhatod az emberek figyelmét és felkeltheted az érdeklődésüket.

 

4. Feliratozd videóidat

Habár a legnépszerűbb tartalomtípusok közé tartoznak, a videók többségét a Facebookon például még mindig lenémítva tekintik meg a felhasználók. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy videóidat jól láthatón feliratozd, hogy még a hang nélkül megtekintők is értsék üzenetedet.

 

5. Igazítsd videódat az adott platformhoz

Fontos észben tartani, hogy csak azért, mert egy platform támogatja a videók felöltését, még nem biztos, hogy bármilyen videót érdemes posztolni rá. Például a Facebookon többnyire némítva nézik a felhasználók a videókat, addig az Instagramon (főleg a történetekben) már hanggal tekintik meg őket. Mindemellett ügyelj a videó képarányaira is – a YouTube-ra például fekvő tájolású felvételeket érdemes feltölteni, míg az Instagramon sokkal jobban mutatnak a függőleges videók.

 

6. Tudd, hogy kik alkotják célközönségedet

Akár videót készítesz az Instagramra, akár egy hosszú útmutatót írsz blogodra, már az első pillanattól tudnod kell, hogy kiknek szánod az adott tartalmat. Nem csak azzal kell tisztában lenned, hogy hol (és mikor) érheted el közönségedet, hanem azzal is, hogy milyen tartalmak érdekelhetik őket. Tapasztald ki, hogy milyen témákra és stílusra kapsz pozitív visszajelzést tőlük, és ez alapján tervezd meg tartalmaidat a jövőben is.

 

7. Készíts összefüggő hirdetéseket a különböző platformokon

Ha azt szeretnéd, hogy marketingüzeneted több helyen is elérje célközönségedet, akkor összehangolt kommunikációra lesz szükséged. Ügyelj rá, hogy hirdetéseid minden platformon ugyan azt az üzenetet közöljék, de igazodjanak a platform elvárt formátumához és stílusához.

 

8. Legyen egy közösségi média marketing stratégiád

A közösségi médiás platformok fantasztikus marketingeszközök a cégek számára, sokan mégis súlyosan melléfognak velük. A leggyakoribb probléma, hogy egy cég a lehető legtöbb helyre regisztrálja magát, és aztán képtelen lépést tartani egy-egy platform tempójával. Derítsd ki, hogy célközönséged mely platformokon tölti szívesen az idejét (küldj nekik email kérdőíveket, kérdezz rá személyesen, ellenőrizd webhelyed forgalomforrásait), és koncentráld marketingkeretedet ezekre a hálózatokra.

 

9. Ágyazz be videókat webhelyedre

A beágyazott videók arra késztetik a látogatókat, hogy több ideig maradjanak webhelyeden. Ez egy fontos statisztika a Google szemszögéből, és a Forrester adatai szerint az olyan weboldalak, amelyeken videó is szerepel 53-szor valószínűbb, hogy magasabban rangsorolnak, mint azok, amelyeken csak szöveges tartalmak találhatók.

 

10. Mindig a minőségre törekedj, ne a mennyiségre

Ha a tartalommarketingről van szó, akkor a minőség mindig fontosabb, mint a mennyiség. Ha arra törekszel, hogy sűrűn publikálhass gyorsan elkészített, de igénytelen tartalmakat, azok nem hogy nem segítenek majd céljaid elérésében, de még rossz fényt is vethetnek cégedre és hírnevedre. Sokkal jobb taktika több időt szánni egy-egy tartalom elkészítésére, és biztosítani, hogy a lehető legjobb forrást biztosítsd velük célközönséged számára.

 

11. Hasznosítsd újra tartalmaidat

Ha van egy cikked, ami néhány hónappal korábban népszerű volt és sokan reagáltak rá pozitívan, akkor bátran újrahasznosíthatod valamilyen más formában. Egy cikkből például videók készíthetsz, vagy összegyűjthetsz néhány kapcsolódó tartalmú cikket egy e-könyvbe, amit aztán felkínálhatsz hírleveled feliratkozóinak. Amire itt ügyelned kell, hogy a tartalmak új formáját már friss, naprakész információkkal készítsd el, hiszen egy fél éves cikkben számos elavult adat szerepelhet.

 

12. Készíts interaktív tartalmakat

A felhasználók túlnyomó többsége interaktív tartalmakra vágyik internetes vásárlásai közben. Ha szeretnél megfelelni elvárásaiknak, használd ki a rendelkezésre álló interaktív technológiákat (megvásárolható közösségi bejegyzések, virtuális valósággal készül tartalmak, 360-as videók, stb.)
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!