Youtube marketing: a legfontosabb alapelvek, amelyeket követned kell a sikeres YouTube marketinghez

Youtube marketing

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

Youtube marketing

Ügyelj a YouTube SEO-ra

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás lényegében azt jelenti, hogy fellelhetőbbé teszed tartalmaidat a releváns keresőmotorokban, abban a reményben, hogy többen találnak majd rájuk, és ezzel együtt márkádra is.


Ha azt szeretnéd, hogy a te videóid jelenjenek meg a találatok között, valahányszor egy ideális ügyfeled rákeres egy releváns kifejezésre (pl. „tippek a nappali kifestéséhez”), akkor erre a kulcsszóra kell keresőoptimalizálnod az ezzel foglalkozó YouTube videódat. Ez a YouTube-on általában a leírásban és egyéb címkékben elhelyezett kulcsszavakkal történik.


Szintén fontos észben tartani, hogy nem éri meg olyan témákról videókat készíteni, amikre az emberek ritkán vagy sosem keresnek rá. Ha olyan problémákra kínálsz megoldást, amik nem léteznek, akkor tartalmaid sem lesznek túl sikeresek.

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Figyeld a mutatókat (és tudd, hogy melyikek fontosak)

Mint minden platformon, a YouTube-on is számos mutató áll a rendelkezésedre, amelyekkel számszerűsítheted sikereidet. A legtöbben ezek közül a feliratkozók számára és a nézettségre figyelnek oda, azonban a YouTube algoritmusát nem feltétlenül ezek érdeklik. A rendszer első sorban azokat a tartalmakat szereti előtérbe helyezni, amelyek minél tovább megtartják a nézők figyelmét.


Ebből következik, hogy az átlagos megtekintési időtartam és az átkattintási arány sokkal fontosabb mutatóknak számítanak.
Az átlagos megtekintési időtartam arra utal, hogy átlagosan mennyi ideig nézik videóidat az emberek. Minél magasabb ez az érték, annál inkább látni fogja a YouTube, hogy tartalmaid érdekesek, és megéri többeknek is megjeleníteni őket.


Az átkattintási arány azon felhasználók arányára utal, akik rákattintottak videódra, miután az megjelent nekik találatként vagy kapcsolódó, ajánlott videóként. Ez egy fontos mutató, ami alapján könnyedén eldöntheted, hogy a videó címe és képe elég meggyőzők-e, és az emberek relevánsnak találják-e őket.

 

Válaszold meg az emberek kérdéseit

Az emberek általában vagy szórakozni, vagy információkért mennek a YouTube-ra. A helyzet tehát hasonló, mint a Google-on, így nem meglepő, hogy a YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja.


Fontos tehát, hogy videóid kellő információt kínáljanak az érdeklődő kereső felhasználók számára. Ezek a tartalmak szakértői pozícióba emelnek majd téged (vagy márkádat) a platformon. Minél több kérdésre adsz választ videóiddal, annál inkább látni fogják az emberek, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol, így határozottabb bizalommal fordulnak majd márkádhoz, ha segítségre van szükségük.


Ezek a válaszok érkezhetnek nagyon konkrét kérdésekre, vagy lehetnek általános magyarázatok is, amik egy egész témát járnak körül. Próbálj minél több specifikus kérdésre választ adni, mert ezekre kisebb verseny jellemző, mint az általánosabb témák kifejtésére (habár azokat se hanyagold el a későbbiekben).


Ha nem tudsz magadtól releváns kérdéseket kitalálni, akkor gyűjtsd össze a 25 leggyakoribb kérdést, amit eddig ügyfeleidtől kaptál, vagy amiket sűrűn hallasz a szakterületed kapcsán (és a válaszaik hasznosak lehetnek ügyfeleidnek). Ne aggódj, ha egy-egy kérdés nagyon egyszerűnek tűnik – hidd el, hogy az emberek ezekre is rákeresnek majd.


Minél több videót készítesz (a mennyiség sose menjen a minőség kárára), annál nagyobb közönséget sikerül majd szerezned márkádnak a YouTube-on. Ez után egyre könnyebb lesz a tőlük érkező kérdéseket összeszedni és megválaszolni.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok