A legjobb eszközök a webhleysebesség mérésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Webhelysebesség tesztelés - íme a legjobb eszközök!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ma már nincs mentség azok számára, akiknek a webhelye nem működik villámgyorsan az asztali és számtalan mobilkészüléken. A webhelysebesség köztudottan fontos rangsorolási szempont a Google-nél, hiszen közvetlenül kihat a felhasználói élményre (UX), amiből a keresőóriás természetesen igyekszik a lehető legkiválóbbat biztosítani keresői számára.

Ez nem minden – az emberek sem szeretnek várni. A statisztikák szerint ha egy webhely 3 másodpercig tölt, mielőtt megjelenne a felhasználóknak, akkor minden harmadik látogató elhagyja azt, vagyis visszafordul egy másik találati oldalra.

 

A jó hír az, hogy egy webhely sebessége pillanatok alatt lemérhető, ráadásul több ingyenes, könnyedén használható eszköz is rendelkezésünkre áll hozzá.

 

Mielőtt azonban közelebbről is megvizsgálnánk néhányat ezen eszközök közül, vessünk egy gyors pillantást arra, hogy mely tényezők befolyásolják egy webhely sebességét.

 

Webhelysebesség – Mi rejtőzik a színfalak mögött?

Webtárhely, mint a webhelysebesség egyik legfontosabb tényezője

A webtárhely az egyik legfontosabb tényező – ha ez nem működik megfelelően, vagy lassú, akkor a webhely minden látogató számára lassabbá, megbízhatatlanabbá válik majd.

 

Technikai okok amelyek befolyásolhatják webhelysebességed

Manapság már rengeteg olyan eszköz és eljárás létezik, amelyek igazán gyors webhelyek elkészítését teszik lehetővé. Azonban számos webhely használ olyan korábbi tartalomkezelőt, amelyek régi szabványok szerint működnek, visszafogva ezzel a felhasználói élményt. Fontos, hogy a webhely rendszeresen karban legyen tartva, és hogy frissítve legyen a legújabb, leggyorsabb szabványokra.

 


Webhelyed mérete, és annak hatása a betöltődési sebességre

Böngészéskor a felhasználó adatokat tölt le egy távoli szerverről – így jelennek meg a képek, a szöveg, a videók, és minden egyéb tartalom, amit megtekint böngészőjében. Minél nagyobb egy webhely mérete (adatok tekintetében) annál tovább tart letölteni azokat a felhasználóknak. Érdemes 3 MB-nál kisebb oldalakat létrehozni, hogy ez ne korlátozza a felhasználói élményt.

 

A felhasználók részéről – a mobilos sebesség

Fontos, hogy webhelyed elkészítésekor figyelembe vedd, hogy milyen célközönség látogatja majd azt rendszeresen. Több mint valószínű, hogy egyre többen teszik ezt mobilkészülékeikről, méghozzá út közben, így az erős otthoni, vagy Wi-Fi kapcsolatra nem számíthatsz, hogy kihúzzon a bajból. Jól optimalizált, „könnyű” oldalakat kell kialakítanod, amelyek egy gyenge mobilkapcsolaton keresztül is gyorsan képesek megjelenni – pláne, hogy ma már a Google is ezt helyezi előtérbe!

 

Webhelysebesség – Néhány kiváló ingyenes eszköz a tesztelésre

A következő három eszközön kívül persze sok másik is létezik és használható, de e három mérőeszköz segít, hogy webhelyedet minden szögből megvizsgálhasd, ha a sebesség kritikus számodra (márpedig a fentiek alapján az kellene, hogy legyen).

 

Ne feledd – nem elég csak a kezdőlapot optimalizálni. Webhelyed minden fontosabb oldalát vizsgáld meg, hogy biztosíthasd megfelelő sebességüket!

 

Google PageSpeed Insights   – a Google saját sebességtesztelő eszköze

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu


A Google saját sebességtesztelő eszköze a keresőmotor saját szemszögéből segít megtekinteni webhelyedet, hogy könnyedén kideríthesd, elég jónak találja-e azt a keresőóriás, vagy sem.

 

Az átvizsgált webhelyek egy 0-100-ig terjedő skálán kerülnek pontozásra, továbbá külön értékelést kapnak asztali számítógépeken és mobileszközökön.

 

Az eszköz felsorolja azokat az azonosított gyengepontokat is, amelyek optimalizálásra, javításra szorulnak. Ezek az Optimalizálási tanácsok részben találhatók, és a Google további segédletet is biztosít a problémák megoldásához.

 

Pingdom webhelysebessgé tesztelő (próbaverzió érhető el ingyenesen)

https://www.pingdom.com/


A Pingdom egy ingyenesen kipróbálható online eszköz, természetesen szintén webhelyteljesítmény tesztelésére. A tesztekhez meg kell adni a vizsgálandó URL-t, illetve hogy melyik helyről szeretnéd tesztelni azt.

 

A Pingdom ez után elvégzi a tesztet, és – a Google-hoz hasonlóan – szintén prezentál egy pontszámot, illetve néhány alapvető adatot a vizsgált webhelyről (betöltési idő, oldalméret, stb.)

 

A Pingdom részletesebb elemzést kínál, mint a Google, és a weboldal különböző elemeire is külön-külön kitér, illetve hogy ezek mekkora részét képezik az oldal méretének, és hány lekérés érkezik rájuk.

 

A fájllekérések (File requests) részben láthatjuk, hogy a különböző tényezők milyen hatással vannak a betöltési időre. A hosszú Wait (Várakozási idő) érték például gyenge webtárhelyre utal.

 

A Pingdom egy nagyon technikai elemzést biztosít, ezért érdemes egy webfejlesztőt megkérni, hogy vizsgálja át az eredményeket.

 

Google Mobilbarát tesztelő szoftver

https://search.google.com/test/mobile-friendly


Ha szeretnél részletesebb képet kapni webhelyed mobilbarát státuszáról a Google szemében, akkor ez az eszköz a következő állomásod. A Google szerint a mobilos látogatások 70%-a 3G-s sebességű kapcsolaton keresztül történik, és ez még 1-2 évig így is marad majd.

 

Ennek köszönhetően még egy asztali számítógépen gyorsnak számító webhely is lassúnak érződhet, ha az ember mobilos internettel próbálja megnyitni azt.

 

Ez különösen fontos azok számára, akiknek látogatóközönsége javarészt mobileszközökről éri el webhelyét. Ha figyelembe vesszük, hogy 2018-ban többen interneteznek okostelefonról, mint asztali számítógépről, akkor ez majdhogynem mindenkit érint.

 

Az eszköz tehát fényt derít a megadott URL-hez tartozó oldal mobilbarát jellegére, ami alapján a webmester eldöntheti, hogy szüksége van-e további optimalizálásra.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!