A legjobb eszközök a webhleysebesség mérésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Webhelysebesség tesztelés - íme a legjobb eszközök!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ma már nincs mentség azok számára, akiknek a webhelye nem működik villámgyorsan az asztali és számtalan mobilkészüléken. A webhelysebesség köztudottan fontos rangsorolási szempont a Google-nél, hiszen közvetlenül kihat a felhasználói élményre (UX), amiből a keresőóriás természetesen igyekszik a lehető legkiválóbbat biztosítani keresői számára.

Ez nem minden – az emberek sem szeretnek várni. A statisztikák szerint ha egy webhely 3 másodpercig tölt, mielőtt megjelenne a felhasználóknak, akkor minden harmadik látogató elhagyja azt, vagyis visszafordul egy másik találati oldalra.

 

A jó hír az, hogy egy webhely sebessége pillanatok alatt lemérhető, ráadásul több ingyenes, könnyedén használható eszköz is rendelkezésünkre áll hozzá.

 

Mielőtt azonban közelebbről is megvizsgálnánk néhányat ezen eszközök közül, vessünk egy gyors pillantást arra, hogy mely tényezők befolyásolják egy webhely sebességét.

 

Webhelysebesség – Mi rejtőzik a színfalak mögött?

Webtárhely, mint a webhelysebesség egyik legfontosabb tényezője

A webtárhely az egyik legfontosabb tényező – ha ez nem működik megfelelően, vagy lassú, akkor a webhely minden látogató számára lassabbá, megbízhatatlanabbá válik majd.

 

Technikai okok amelyek befolyásolhatják webhelysebességed

Manapság már rengeteg olyan eszköz és eljárás létezik, amelyek igazán gyors webhelyek elkészítését teszik lehetővé. Azonban számos webhely használ olyan korábbi tartalomkezelőt, amelyek régi szabványok szerint működnek, visszafogva ezzel a felhasználói élményt. Fontos, hogy a webhely rendszeresen karban legyen tartva, és hogy frissítve legyen a legújabb, leggyorsabb szabványokra.

 


Webhelyed mérete, és annak hatása a betöltődési sebességre

Böngészéskor a felhasználó adatokat tölt le egy távoli szerverről – így jelennek meg a képek, a szöveg, a videók, és minden egyéb tartalom, amit megtekint böngészőjében. Minél nagyobb egy webhely mérete (adatok tekintetében) annál tovább tart letölteni azokat a felhasználóknak. Érdemes 3 MB-nál kisebb oldalakat létrehozni, hogy ez ne korlátozza a felhasználói élményt.

 

A felhasználók részéről – a mobilos sebesség

Fontos, hogy webhelyed elkészítésekor figyelembe vedd, hogy milyen célközönség látogatja majd azt rendszeresen. Több mint valószínű, hogy egyre többen teszik ezt mobilkészülékeikről, méghozzá út közben, így az erős otthoni, vagy Wi-Fi kapcsolatra nem számíthatsz, hogy kihúzzon a bajból. Jól optimalizált, „könnyű” oldalakat kell kialakítanod, amelyek egy gyenge mobilkapcsolaton keresztül is gyorsan képesek megjelenni – pláne, hogy ma már a Google is ezt helyezi előtérbe!

 

Webhelysebesség – Néhány kiváló ingyenes eszköz a tesztelésre

A következő három eszközön kívül persze sok másik is létezik és használható, de e három mérőeszköz segít, hogy webhelyedet minden szögből megvizsgálhasd, ha a sebesség kritikus számodra (márpedig a fentiek alapján az kellene, hogy legyen).

 

Ne feledd – nem elég csak a kezdőlapot optimalizálni. Webhelyed minden fontosabb oldalát vizsgáld meg, hogy biztosíthasd megfelelő sebességüket!

 

Google PageSpeed Insights   – a Google saját sebességtesztelő eszköze

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu


A Google saját sebességtesztelő eszköze a keresőmotor saját szemszögéből segít megtekinteni webhelyedet, hogy könnyedén kideríthesd, elég jónak találja-e azt a keresőóriás, vagy sem.

 

Az átvizsgált webhelyek egy 0-100-ig terjedő skálán kerülnek pontozásra, továbbá külön értékelést kapnak asztali számítógépeken és mobileszközökön.

 

Az eszköz felsorolja azokat az azonosított gyengepontokat is, amelyek optimalizálásra, javításra szorulnak. Ezek az Optimalizálási tanácsok részben találhatók, és a Google további segédletet is biztosít a problémák megoldásához.

 

Pingdom webhelysebessgé tesztelő (próbaverzió érhető el ingyenesen)

https://www.pingdom.com/


A Pingdom egy ingyenesen kipróbálható online eszköz, természetesen szintén webhelyteljesítmény tesztelésére. A tesztekhez meg kell adni a vizsgálandó URL-t, illetve hogy melyik helyről szeretnéd tesztelni azt.

 

A Pingdom ez után elvégzi a tesztet, és – a Google-hoz hasonlóan – szintén prezentál egy pontszámot, illetve néhány alapvető adatot a vizsgált webhelyről (betöltési idő, oldalméret, stb.)

 

A Pingdom részletesebb elemzést kínál, mint a Google, és a weboldal különböző elemeire is külön-külön kitér, illetve hogy ezek mekkora részét képezik az oldal méretének, és hány lekérés érkezik rájuk.

 

A fájllekérések (File requests) részben láthatjuk, hogy a különböző tényezők milyen hatással vannak a betöltési időre. A hosszú Wait (Várakozási idő) érték például gyenge webtárhelyre utal.

 

A Pingdom egy nagyon technikai elemzést biztosít, ezért érdemes egy webfejlesztőt megkérni, hogy vizsgálja át az eredményeket.

 

Google Mobilbarát tesztelő szoftver

https://search.google.com/test/mobile-friendly


Ha szeretnél részletesebb képet kapni webhelyed mobilbarát státuszáról a Google szemében, akkor ez az eszköz a következő állomásod. A Google szerint a mobilos látogatások 70%-a 3G-s sebességű kapcsolaton keresztül történik, és ez még 1-2 évig így is marad majd.

 

Ennek köszönhetően még egy asztali számítógépen gyorsnak számító webhely is lassúnak érződhet, ha az ember mobilos internettel próbálja megnyitni azt.

 

Ez különösen fontos azok számára, akiknek látogatóközönsége javarészt mobileszközökről éri el webhelyét. Ha figyelembe vesszük, hogy 2018-ban többen interneteznek okostelefonról, mint asztali számítógépről, akkor ez majdhogynem mindenkit érint.

 

Az eszköz tehát fényt derít a megadott URL-hez tartozó oldal mobilbarát jellegére, ami alapján a webmester eldöntheti, hogy szüksége van-e további optimalizálásra.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!