Search Console: megszűnik az URL paraméter eszköz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Megszűnik a Google Search Console URL-paraméterek eszköze

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google március 28-án bejelentette, hogy „alacsony értéke” miatt megszünteti a Google Search Console-ban megtalálható „URL-paraméterek” eszközt. Az eszköz április 26-ig marad elérhető a Search Console felületén.

De mit csinál az URL-paraméterek eszköz és miért van ennek hírértéke? Lássuk…

 

Mire jó az URL-paraméterek eszköz?

A Google 2009-ben mutatta be az URL-paraméterek eszközt, amellyel a webmesterek megszabhatták a keresőmotornak, hogy mely URL-eket vagy URL-paraméter kombinációkat hagyjon figyelmen kívül webhelyükön. 2011-ben aztán a Google továbbfejlesztette az eszközt, hogy sokkal több paramétert legyen képes kezelni.


Az eszköz segítségével tehát a webmesterek megakadályozhatják, hogy a Google bizonyos oldalakat indexeljen webhelyükön.

 

Miért távolítja el a Google az URL-paraméterek eszközt?

A Google szerint az eszköz 13 évvel ezelőtti bemutatása óta „sokkal ügyesebben képesek kitalálni, hogy mely paraméterek hasznosak egy webhelyen, és melyek azok, amelyek – egyszerűen fogalmazva – hasztalanok”.


A Google hozzátette, hogy „a jelenleg megadott URL-paraméter konfigurációk nagyjából 1%-a hasznos a feltérképezéshez”. A keresőóriás tehát úgy döntött, hogy mivel „alacsony értéket képvisel a Google és a Google Search Console felhasználói számára”, az eszközt egy hónapon belül elavulttá nyilvánítják majd.


A döntés valójában nem annyira meglepő, hiszen amikor a Google Search Console évekkel ezelőtt megújult, az URL-paraméterek eszköz a „Régi eszközök és jelentések” menübe került át a felületén, és azóta is ott található meg. A Google azt mondta ugyan, hogy bizonyos régi eszközök idővel átkerülnek majd az új felületre, és évekkel később úgy tűnik, hogy végül az URL-paraméterek sorsa is eldőlt.

 

Mit tehetnek ez után a SEO szakemberek és webmesterek?

A Google szerint innentől kezdve nem kell megadni az URL-paraméterek szerepét a webhelyen. A Google feltérképező robotjai automatikusan megtanulják majd, hogy hogyan kezeljék ezeket.


A Google hozzátette továbbá, hogy a robots.txt-t továbbra is lehet majd használni a szabályok megadásához, illetve a hreflang is ott van, amivel az oldal nyelve adható meg a keresőmotoroknak. A keresőóriás megjegyezte azt is, hogy a CMS-ek és platformok manapság képesek minőségi URL-eket létrehozni.

 

Szóval miért fontos ez?

Ha jelenleg hasznát veszed az URL-paraméterek eszköznek, akkor jegyezd fel, hogy milyen szabályok aktívak a felületén, és figyeld meg, hogy április 26. után hogyan változik az érintett oldalak rangsorolása és indexelése.


Az elkövetkezendő hónapokban (áprilistól kezdve) készült jelentésekben mindig mellékelj egy megjegyzést, ami felhívja a figyelmet erre a változtatásra, hiszen ez megmagyarázhat bizonyos váratlan változásokat.


Ne feledd továbbá, hogy ha a dolgok sokkal rosszabbra fordulnak, a CMS-ben és/vagy a robots.txt segítségével továbbra is szabályozhatod webhelyed indexelését, akár konkrét URL-paraméterekkel is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!