Search Console: megszűnik az URL paraméter eszköz

url paraméter eszköz

Megszűnik a Google Search Console URL-paraméterek eszköze

A Google március 28-án bejelentette, hogy „alacsony értéke” miatt megszünteti a Google Search Console-ban megtalálható „URL-paraméterek” eszközt. Az eszköz április 26-ig marad elérhető a Search Console felületén.

url paraméter eszköz

De mit csinál az URL-paraméterek eszköz és miért van ennek hírértéke? Lássuk…

 

Mire jó az URL-paraméterek eszköz?

A Google 2009-ben mutatta be az URL-paraméterek eszközt, amellyel a webmesterek megszabhatták a keresőmotornak, hogy mely URL-eket vagy URL-paraméter kombinációkat hagyjon figyelmen kívül webhelyükön. 2011-ben aztán a Google továbbfejlesztette az eszközt, hogy sokkal több paramétert legyen képes kezelni.


Az eszköz segítségével tehát a webmesterek megakadályozhatják, hogy a Google bizonyos oldalakat indexeljen webhelyükön.

 

Miért távolítja el a Google az URL-paraméterek eszközt?

A Google szerint az eszköz 13 évvel ezelőtti bemutatása óta „sokkal ügyesebben képesek kitalálni, hogy mely paraméterek hasznosak egy webhelyen, és melyek azok, amelyek – egyszerűen fogalmazva – hasztalanok”.


A Google hozzátette, hogy „a jelenleg megadott URL-paraméter konfigurációk nagyjából 1%-a hasznos a feltérképezéshez”. A keresőóriás tehát úgy döntött, hogy mivel „alacsony értéket képvisel a Google és a Google Search Console felhasználói számára”, az eszközt egy hónapon belül elavulttá nyilvánítják majd.


A döntés valójában nem annyira meglepő, hiszen amikor a Google Search Console évekkel ezelőtt megújult, az URL-paraméterek eszköz a „Régi eszközök és jelentések” menübe került át a felületén, és azóta is ott található meg. A Google azt mondta ugyan, hogy bizonyos régi eszközök idővel átkerülnek majd az új felületre, és évekkel később úgy tűnik, hogy végül az URL-paraméterek sorsa is eldőlt.

 

Mit tehetnek ez után a SEO szakemberek és webmesterek?

A Google szerint innentől kezdve nem kell megadni az URL-paraméterek szerepét a webhelyen. A Google feltérképező robotjai automatikusan megtanulják majd, hogy hogyan kezeljék ezeket.


A Google hozzátette továbbá, hogy a robots.txt-t továbbra is lehet majd használni a szabályok megadásához, illetve a hreflang is ott van, amivel az oldal nyelve adható meg a keresőmotoroknak. A keresőóriás megjegyezte azt is, hogy a cms-ek és platformok manapság képesek minőségi URL-eket létrehozni.

 

Szóval miért fontos ez?

Ha jelenleg hasznát veszed az URL-paraméterek eszköznek, akkor jegyezd fel, hogy milyen szabályok aktívak a felületén, és figyeld meg, hogy április 26. után hogyan változik az érintett oldalak rangsorolása és indexelése.


Az elkövetkezendő hónapokban (áprilistól kezdve) készült jelentésekben mindig mellékelj egy megjegyzést, ami felhívja a figyelmet erre a változtatásra, hiszen ez megmagyarázhat bizonyos váratlan változásokat.


Ne feledd továbbá, hogy ha a dolgok sokkal rosszabbra fordulnak, a CMS-ben és/vagy a robots.txt segítségével továbbra is szabályozhatod webhelyed indexelését, akár konkrét URL-paraméterekkel is.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok