Search Console: megszűnik az URL paraméter eszköz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Megszűnik a Google Search Console URL-paraméterek eszköze

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google március 28-án bejelentette, hogy „alacsony értéke” miatt megszünteti a Google Search Console-ban megtalálható „URL-paraméterek” eszközt. Az eszköz április 26-ig marad elérhető a Search Console felületén.

De mit csinál az URL-paraméterek eszköz és miért van ennek hírértéke? Lássuk…

 

Mire jó az URL-paraméterek eszköz?

A Google 2009-ben mutatta be az URL-paraméterek eszközt, amellyel a webmesterek megszabhatták a keresőmotornak, hogy mely URL-eket vagy URL-paraméter kombinációkat hagyjon figyelmen kívül webhelyükön. 2011-ben aztán a Google továbbfejlesztette az eszközt, hogy sokkal több paramétert legyen képes kezelni.


Az eszköz segítségével tehát a webmesterek megakadályozhatják, hogy a Google bizonyos oldalakat indexeljen webhelyükön.

 

Miért távolítja el a Google az URL-paraméterek eszközt?

A Google szerint az eszköz 13 évvel ezelőtti bemutatása óta „sokkal ügyesebben képesek kitalálni, hogy mely paraméterek hasznosak egy webhelyen, és melyek azok, amelyek – egyszerűen fogalmazva – hasztalanok”.


A Google hozzátette, hogy „a jelenleg megadott URL-paraméter konfigurációk nagyjából 1%-a hasznos a feltérképezéshez”. A keresőóriás tehát úgy döntött, hogy mivel „alacsony értéket képvisel a Google és a Google Search Console felhasználói számára”, az eszközt egy hónapon belül elavulttá nyilvánítják majd.


A döntés valójában nem annyira meglepő, hiszen amikor a Google Search Console évekkel ezelőtt megújult, az URL-paraméterek eszköz a „Régi eszközök és jelentések” menübe került át a felületén, és azóta is ott található meg. A Google azt mondta ugyan, hogy bizonyos régi eszközök idővel átkerülnek majd az új felületre, és évekkel később úgy tűnik, hogy végül az URL-paraméterek sorsa is eldőlt.

 

Mit tehetnek ez után a SEO szakemberek és webmesterek?

A Google szerint innentől kezdve nem kell megadni az URL-paraméterek szerepét a webhelyen. A Google feltérképező robotjai automatikusan megtanulják majd, hogy hogyan kezeljék ezeket.


A Google hozzátette továbbá, hogy a robots.txt-t továbbra is lehet majd használni a szabályok megadásához, illetve a hreflang is ott van, amivel az oldal nyelve adható meg a keresőmotoroknak. A keresőóriás megjegyezte azt is, hogy a CMS-ek és platformok manapság képesek minőségi URL-eket létrehozni.

 

Szóval miért fontos ez?

Ha jelenleg hasznát veszed az URL-paraméterek eszköznek, akkor jegyezd fel, hogy milyen szabályok aktívak a felületén, és figyeld meg, hogy április 26. után hogyan változik az érintett oldalak rangsorolása és indexelése.


Az elkövetkezendő hónapokban (áprilistól kezdve) készült jelentésekben mindig mellékelj egy megjegyzést, ami felhívja a figyelmet erre a változtatásra, hiszen ez megmagyarázhat bizonyos váratlan változásokat.


Ne feledd továbbá, hogy ha a dolgok sokkal rosszabbra fordulnak, a CMS-ben és/vagy a robots.txt segítségével továbbra is szabályozhatod webhelyed indexelését, akár konkrét URL-paraméterekkel is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!