CMS definíciója, A CMS működése és alkalmazása, CMS hatékony használtat, hogyan lehet a CMS-t eredményesen alkalmazni?

CMS

CMS

cms

A CMS definíciója

A CMS (content managament system – tartalomkezelő rendszer) egy olyan számítógépes alkalmazás, amely lehetővé teszi a digitális tartalmak létrehozását, szerkesztését, illetve publikálását. A CMS-ek alkotják a vállalati tartalomkezelő rendszerek (enterprise content management system – ECMS) és a webes tartalomkezelő rendszerek(web content management system – WCMS) alapját.
A CMS-ek a tartalommarketing elengedhetetlen eszközei.
    

A CMS működése és alkalmazása

A CMS-ek egy grafikus kezelőfelületet biztosítanak a felhasználóknak, akik így mindenféle programozói vagy webdesign tudás nélkül is tartalmakat készíthetnek, szerkeszthetnek és publikálhatnak.

 

Egy CMS-nek két összetevője van: egy tartalomkezelő alkalmazás (content management application – CMA) és egy tartalomelosztó alkalmazás (content delivery application – CDA):
•    A CMA az a grafikus kezelőfelület, amellyel a felhasználók bármilyen webprogramozó tudás nélkül készíthetnek és szerkeszthetnek online tartalmakat.
•    A CDA a tartalmak terjesztéséhez szükséges back-end szolgáltatásokat biztosítják.

 

Mi a különbség a CMS, az ECMS és a WCMS között?

Habár mindhárom rendszert tartalomkezelésre használják, fontos különbséget tenni közöttük:
•    A CMS az ECMS „elődje”. A CMS a tartalmak létrehozását, kezelését és tárolását teszi lehetővé, és első sorban strukturált tartalmakhoz ideális – például dokumentumokhoz és adatbázis-bejegyzésekhez.
•    Az ECMS-ek strukturált és nem strukturált tartalmak kezelésére is használhatók. Az ECMS-eket a hatékony tartalomkezeléshez szoftverek, stratégiák és biztonsági intézkedések is alkotják.
•    A WCMS-ek sokban hasonlítanak az ECMS-ekhez, azzal a különbséggel, hogy kifejezetten webes tartalmak kezelését szolgálják – például termékadatlapokét egy webáruházban. A WCMS-ek a szerzői együttműködéshez és publikáláshoz szükséges eszközöket is magukba foglalják.

 

A CMS-ek funkciói

Habár a különböző tartalomkezelő rendszerek eltérő egyedi funkciókat kínálhatnak, az összes CMS-ben megtalálhatók az alábbiak:
•    Intuitív indexelés és keresés: A helyesen indexelt tartalmak gyors és hatékony keresést tesznek lehetővé. A felhasználók általában különféle tulajdonságok alapján szűrhetik a keresett tartalmakat (pl. publikálás dátuma, szerző, címkék stb.)
•    Formátumkezelés: Ezzel a funkcióval beszkennelt dokumentumok alakíthatók át HTML vagy PDF formátumúvá.
•    Változások követése: Lehetővé teszi a tartalmak későbbi módosítását és frissítését, illetve nyomon követi a különböző változtatásokat, amelyeket a különböző szerzők végeznek a tartalmakon.
•    Publikálás: E funkció segítségével a felhasználók egy vagy sablont alkalmazhatnak tartalmaik elkészítéséhez és módosításához.

 

A CMS-ek továbbá személyre szabott marketinglehetőségeket is nyújthatnak. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a webhely kifejezetten olyan tartalmakat jelenít meg (vagy emel ki) a visszatérő látogatók számára, amelyek érdekelhetik őket. A CMS ehhez a webhelyen összegyűjtött, illetve a keresőmotoroktól megszerzett böngészési előzményeket használja fel.

 

Szintén népszerű CMS funkciók még:

•    SEO elvek alapján formázott URL-ek
•    Integrált és online segítség
•    Csoportonként kezelhető engedélyek
•    Egyszerű telepítési és frissítési folyamat
•    Többnyelvű adminisztrációs felület
•    Minimális erőforrás-igény
•    Integrált fájlkezelők
•    Integrált auditeszközök

A CMS-ek használatának előnyei

Számos oka van annak, amiért megéri valamilyen CMS-t használni az online tartalmak kezeléséhez:
•    Egyszerű használat: A grafikus felhasználói felületnek köszönhetően azok is gond nélkül készíthetnek, illetve szerkeszthetnek online tartalmakat, akik egyáltalán nem értenek a webprogramozáshoz.
•    Egyszerű kereshetőség: A beépített keresés lehetővé teszi a tartalmak gyors és egyszerű visszakeresését.
•    Egyszerű tartalomkezelés: Nem csak a tartalmak létrehozása, hanem azok szerkesztése, elrejtése vagy törlése is néhány kattintással elvégezhető.
•    Elérhetőség: A CMS-ek bármilyen internethez kapcsolódó eszközről elérhetők.
•    Több felhasználó: Egy CMS-t akár több szerkesztő és adminisztrátor is használhat egyidőben. Az adminisztrátorok továbbá külön felhasználói csoportokat alakíthatnak ki, amelyeknek egyedi engedélyeket szabhatnak meg.
•    Azonnali tartalomfrissítések: A CMS-ek segítségével azonnal frissíteni lehet a tartalmakat, nem kell tehát arra várni, hogy egy fejlesztő ellenőrizze és végrehajtsa a módosításokat.
•    Egyszerű rendszerfrissítések: A CMS könnyedén frissíthető a legújabb verzióra.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok