Twitter marketing stratégia 2019 - Amit egy marketingesnek a Twitterről tudnia kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit egy marketingesnek tudnia kell a Twitterről

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A Twitter több szempontból is ideális marketingplatformnak számít. Nem elég, hogy több mint 300 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ezen felhasználók jó részét a fiatalabb korosztályok teszik ki, akik a jelen és a jövő fogyasztóbázisát képviselik. A platform végtelenül egyszerűvé teszi a regisztrációt magánszemélyek és márkák számára is. Hogy mennyire hatékonyan alkalmazod majd a Twitter által kínált eszközöket márkád profiljának népszerűsítésére már egészen más kérdés. Ha nem csak csatlakozni szeretnél a versenyhez, de fel is szeretnél zárkózni a mezőnyhöz, és ki is tervezel tűnni abból, akkor egy hatékony Twitter stratégiára lesz szükséged.

Bizony, akárcsak ahogy az Instagramon sem elég néha egy-egy véletlenszerű képet feltölteni, vagy a Pinteresten néhány mutatós cikket pinelni, úgy a Twitter marketing is többről szól egy-egy frappáns tweetnél. Twitteres erőfeszítéseid kifizetődhetnek, de csak akkor, ha tudod, hogy mit csinálsz. Vessünk egy gyors pillantást magára a platformra, majd jöhet a dolgok marketinges oldala is!

 

A Twitterről röviden

 

A Twitter több szempontból is különbözik a fent említett, és más népszerű közösségi hálózatoktól (Google+, Facebook, stb.), persze ez minden nagyobb ilyen jellegű platformról elmondható. Egy twitteres marketingstratégia éppen ezért teljesen máshogy néz majd ki, mint a többi. Ahhoz, hogy elkezdhesd körvonalazni a stratégiád, meg kell ismerkedned a platform hétköznapi működésével.

 

Egy cég többféleképpen is alkalmazhatja a Twittert online marketing stratégiája részeként: megoszthat rajta információkat és tartalmakat, népszerűsítheti rajta promóciós tevékenységeit, felveheti rajta a kapcsolatot ügyfeleivel, új kapcsolatokat építhet ki, illetve használhatja márkaépítésre és hírnévkezelésre is.

 

Ezen tevékenységek központjában a kapcsolattartás áll. Sokan azt hiszik, hogy a Twitter célja első sorban rövid (marketing) üzenetek megosztása egy azok iránt érdeklődő közönséggel. Habár a releváns érdeklődésű felhasználók megcélzása valóban fontos (mint minden közösségi platformon), a Twitter használatakor a kommunikáció az elsődleges kulcsszó. Twitter tevékenységeid mind ennek tudatában kell, hogy történjenek majd.

 

A következőkben egy átfogó Twitter marketing útmutatót olvashatsz, ami az alapoktól az összetettebb fogásokig mutatja be ezen gyakran félreértett platform szakszerű használatát.

 

Twitter marketing

 

Twitter chatek

A Twitter chatek a platform egy olyan „funkciója”, amit eddig meglepően kevés online marketingesnek sikerült felfedeznie, vagy meglátnia benne rejlő lehetőségeket. Míg sokan egyszerűen több Twitter követőt szeretnének szerezni márkájuknak, a felvilágosult szakemberek több aktív követőre vágynak. A Twitter chatek pontosan ebben segíthetnek.

 

A Twitter chateket azért emlegetjük idézőjeles „funkciókként”, mert valójában inkább kollektív eseményeknek lehetne titulálni őket. Ezek a chatek lényegében olyan beszélgetések a platformon, amelyek egy-egy specifikus hashtag köré épülnek. Az adott hashtag használatával a felhasználók részt vehetnek a beszélgetésben, és/vagy figyelemmel követhetik annak alakulását. A Twitter chatek általában bizonyos időközönként (gyakran hetente) folytatott eszmecserék a platformon, ezért képesek kapcsolatot teremteni a visszatérő és új beszélgetők között is

 

De mitől is olyan hatékony eszköz a Twitter chat? A válasz egyszerű: mert azokat a felhasználókat találod meg a segítségével, akik egyébként is nagyon aktívak a platformon. Nem csak a különböző tartalmak cserélgetésére (értsd: népszerűsítés és fogyasztás) használják, hanem az egymással való interakcióra, kommunikációra is. Ne feledd: a kommunikáció a Twitter elsődleges alappillére. Ezek a felhasználók lesznek azok, akik előszeretettel reagálnak tweetjeidre válaszadással és/vagy újratweeteléssel (újraosztással).

 

Első körben mindenképpen olyan Twitter chateket érdemes megvizsgálni, amik kapcsolódnak iparágadhoz. Járj nyitott szemmel, nézz szét a Google-ban, és garantáltan rálelsz majd olyan személyekre, akiket érdemes megcélozni a chat „funkción” keresztül.

 

Persze egyáltalán nem muszáj azonnal csatlakoznod egy Twitter beszélgetéshez – sajátot is indíthatsz! Az egészhez nincs szükséged többre, mint a többi beszélgetéshez: egy egyedi hashtagre, amit természetesen tetszés szerint bármikor megalkothatsz magadnak. Saját kezdeményezéskor különösen fontos az aktív kommunikáció!

 

Ne indíts el egy témát és várd, hogy mindenki rákapjon. Tegyél érte, hogy minél többek érdeklődését keltsd fel hashtagelt tweetjeiddel – például készíts az indítóbejegyzéshez egy egyedi illusztrációt, ami egyértelműen utal a beszélgetés témakörére. Ehhez számos ingyenes online grafikus alkalmazást használhatsz, és még a designhoz sem kell értened hozzá! Ezekről ITT már írtunk bővebben.

 

Az aktív kommunikációhoz természetesen hozzátartozik a rendszeres válaszolgatás más résztvevők megjegyzéseire és bejegyzéseire. Ami azt illeti, témához kapcsolódó tweetjeid nagy részét ilyen választweetek kell, hogy kitegyék. Ne felejtsd el használni a @ jelet a felhasználók megjelöléséhez válaszadáskor, hogy értesítést kapjanak tweetedről.

 

A chatek befejezése után pedig igyekezz tartani a kapcsolatot azokkal a felhasználókkal, akik a legtöbb érdeklődést mutatták a témakör iránt, és a legaktívabban részt vettek a beszélgetésben. Vezess listát eddigi Twitter chatjeidről, azok hashtagéről, és hogy kik voltak egyes témakörök legaktívabb résztvevői. Időnként újra is tweetelheted bejegyzéseiket, hogy ezzel is szorosabbá fűzd a közöttetek ébredező kapcsolatot.

 

Szezonális tweetek

A karácsonyi tweeteket már bőven szeptemberben érdemes kitervelni és előkészíteni. Az ünnepek lecsengése után már gondolkodhatsz is a tavaszi tweetjeiden – és így tovább.

 

Minél hamarabb kezdesz el gondolkodni szezonális tweetjeiden, annál több időd lesz minőségi tartalmakkal előállni követőidnek az évente rendszeresen visszatérő népszerű hashtagekre (#karácsony, #újév, stb.)

 

Érdemes legalább 2-3 héttel a közelgő események és ünnepek előtt elkezdeni tweetjeid tervezgetését. Jelöld meg előre egy naptárban, hogy mikortól érdemes elkezdeni használni a különböző hashtageket – ezt alapozhatod korábbi tapasztalatokra, vagy utánanézhetsz a tavalyi szezonoknak is.

 

Az ünnepnap(ok) érkeztekor kezdd el használni az aktuálisan „trendi” hashtageket, és ne félj némi aktív marketinget is alkalmazni. A Twitteren nem kell, és nem is szabad megvárni, hogy az ünnepi zsongás csillapodjon – közben kell lépni!

 

Ösztönözd beszélgetésre az embereket

A legtöbb márka nagyon egyirányúan tweetel. Bejegyzéseik nem többek egyszerű közleményeknél, pedig – mint ahogyan azt már fentebb is említettük – a Twitter lényeg nem az egyirányú kommunikáció. Nem elég, ha egy tweet csak egy egyszerű megjegyzésből, hivatkozásból, vagy valamilyen motivációs üzenetből áll. A cél az, hogy beszélgetésre sarkallják a közönséget.

 

Attól függően, hogy milyen jellegű tevékenységet folytat céged, és hogy milyen személyiséget szeretnél kialakítani neki a Twitteren, számos módon ösztönözheted követőidet a beszélgetésre. Például válaszolhatsz feltett kérdésekre vagy akár te magad is tehetsz fel ilyeneket. A lényeg az, hogy kevesebb tweeted szóljon a marketingről, és több a beszélgetésekről.

 

Igyekezz 10 bejegyzésből 3-4 darabot válaszadásra fordítani. Ha hivatkozásokat szeretnél megosztani, akkor saját magad is írj egy megjegyzést ahhoz. Ha egy blogbejegyzést osztasz meg közönségeddel, akkor kérdezz rá, hogy mit szólnak a témához.

 

Ne feledd: minél inkább beszélgetésszerűen szólítod meg közönségedet, annál több aktivitásra ösztönözheted őket. Jó eséllyel néhány új ügyfelet is szerezhetsz csak azzal, hogy gyors és kielégítő válaszokat adsz egy-egy érdeklődő kérdésre – a gyors válaszadás a legfontosabb szempont az ügyfelek és lehetséges ügyfelek szemében, és sokan erre alapozzák döntésüket, amikor vásárlás előtt állnak.

 

Készíts magadnak tweetbeosztást

Korábban szót ejtettünk az előre tervezésről a szezonális tweetek kapcsán. Fontos egész évben tisztában lenni azokkal az ünnepekkel és eseményekkel, amelyeket felhasználhatsz kampányodban, de ugyan ilyen fontos az is, hogy legyen egy rendszeres tweetbeosztásod is, ami egy részletes, rövidtávú menetrend az elkövetkezendő napok vagy hetek bejegyzéseihez.

 

Ez minden közösségi média marketing stratégia fontos része, és a Twitter sem kivétel – jó, ha előre tudod, hogy mikor milyen jellegű tartalmakat tervezel megosztani a közeljövőben.

 

Valójában érdemes általános tartalomstratégiádhoz igazítani ezt a Twitter-menetrendet, különösen ha egyszerre több platformra és csatornán keresztül is tervezel megosztani tartalmakat. Ezzel elkerülhetők a tartalmak egyszeri megosztása is – ez különösen nagy hiba, és sok márka stratégiáját csúfítja el.

 

De miért ekkora probléma, ha valaki csak egyszer tweetel valamilyen tartalmat? A válasz egyszerű: mert a legtöbben nem fogják látni azt. A Twitter rohamos tartalompörgése miatt az új tweetek percek alatt a hírfolyamok aljára csúszhatnak le, ezért fontos a bejegyzések megfelelő elosztása. A cél, hogy minél több ember láthassa tartalmaidat.

 

A videók hatalma a Twitteren

Habár a Twitter nincs annyira optimalizálva a videós tartalmakra, mint a Facebook vagy a YouTube, a lehetőség megvan ezek használatára, és nagyon is érdemes élni vele.

 

Ott van például a Twitter beépített videós funkciója, amellyel 140 másodperc hosszú videók rögzíthetők és tölthetők fel közvetlenül a platformra, a hírfolyamodba.

 

Az élő videóközvetítésekre is van lehetőség a Twitteren, méghozzá a platform saját fejlesztésű alkalmazásán, a Periscope-on keresztül. A közvetítéseket a Twitter automatikusan rögzíti, így a felhasználók később is megtekinthetik azokat Twitter profilodon. Az élő videók nagyon népszerűek mostanában, bármelyik platformról is legyen szó, ezért megéri némi időt szánni ezek kreatív alkalmazására is.

 

Tudd, hogy mit szeretnél elérni, és hogy jó úton jársz-e

Minden marketingstratégiának kell legalább egy cél, ami köré az egész felépül. Így van ez a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren, és minden más platformon és csatornán is (pl. e-mail). Célok és mérföldkövek nélkül nehéz eldönteni, hogy a megfelelő irányba haladsz-e.

 

Meglepő módon 10 cégből 4-nek fogalma sincs róla, hogy működik-e közösségi kampányuk, vagy sem. Ez főleg azért van, mert sok cég nem követi figyelemmel közösségi statisztikáit, és nincs kitűzött céljuk, amihez hozzámérhetnék jelenlegi helyzetüket.

 

Sok márka egyszerűen csak tweetet tweetre halmozva teszi közzé a bejegyzéseket, és várja, hogy valami jó történjen. Ez a legrosszabb megoldás. Helyette vessünk egy pillantást arra, hogy milyen célokban érdemes gondolkodni a Twitteren.

 

Lehet szó például egy érdeklődő követőbázis felépítéséről, vagy a márka online hírnevének javításáról és figyeléséről. Vannak olyan márkák, akik nagy hangsúlyt fektetnek az online ügyfélszolgálatra – a Twitter jellegéből adódóan kiváló médium lehet erre, tehát ez is egy lehetséges cél.

 

Cél lehet még a leadgenerálás, a webhelyforgalom serkentése, vagy a kapcsolatteremtés és –ápolás más bloggerekkel és influencerekkel a Twitteren keresztül.

 

Fontos, hogy valamilyen módon nyomon is tudd követni, hogy jó úton jársz-e célod vagy céljaid megvalósítása felé. Ebben segítenek a mérföldkövek. Íme néhány példa erre:

  • Az említések és retweetek (újraosztások) számának növelése 20%-kal
  • A válaszadási arány 90% felett tartása
  • Legalább 100 új kapcsolat megszerzése a Twitterről
  • A Twitterről érkező webhelyforgalom fellendítése 25%-kal
  • Legalább 30 lead beszerzése a Twitterről

 

Minden célhoz egy határidő is kell tartozzon, ami a cél jellegétől és méretétől függően lehet néhány hét, hónap, vagy egy egész év is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!