A TikTok tényleg leteper mindent?
A TikTok az egyik legújabb közösségi média platform – mondhatni új őrület. A fél sajtó azzal van tele, hogy mindenki a TikTokot pörgetni, a legtöbbet be is szippantja, és ebből sokan arra is következtetnek, hogy a TikTok hamarosan mindent úgymond „leteper”. A valóságban azonban szerintem ez nem olyan gyorsan történik meg, mint ahogyan ezt sokan elképzelik. Hogy miért gondolom ezt? A Statista legfrissebb adatai szerint jelenleg 3,03 milliárd aktív Facebook felhasználó van, ugyanez a száma a Youtube esetében 2,491; az Instagram esetében 2, a TikTok esetében pedig 1,218 azaz majdnem harmada a közösségi média óriás Facebook-énál. Bár a Tiktok népszerűsége valóban egyre inkább nő, még mindig kijelenthető, hogy leginkább a fiatalok platformja.Mennyire használják a magyarok a TikTokot?
Mivel főképp KKV-knak szoktunk marketing tippeket adni, és feltehetőleg ők olvassák a cikkeinket is, akik jellemzően a magyar piacon tevékenykedbnek, ezért magyar adatoknak is utánanéztem. A ResearchCenter „Magyar közösségi média körkép”-éből is hasonló adatok derülnek ki, amik konkrétan hazánkra vonatkoznak. Magyarországon is a facebook, valamint a Youtube vezeti toronymagasan a népszerűségi versenyt: A Facebookot a lakosság 94%-a ismeri és 85%-a használja heti szinten, a Youtube ismertsége 90%-os, heti szinten a lakosság 67%-a használja. És mi a helyzet a Tiktokkal? A lakosság 26%-a ismeri, 6%-a használja napi szinten. A kutatásból az is beigazolódik, hogy ez valóban a fiatalok platformja, hiszen a 18-24 éves korcsoport 43%-a használja a rövid videókkal telepakolt appot, illetve a 25-34 éves korcsoportnak is a 33%-a. Őszintén megmondom, hogy bár az említett korcsoportba tartozom, én magam csak szakmai céllal használom a felületet, és a legtöbb velem egykörű ismerősömnek sincs letöltve – persze ez nem egy reprezentatív kutatás. Bezzeg a Google, az minden nap használom, és nem csak én!(Zárójelben megjegyzem, hogy a Googlet 89,3 milliárd felhasználó használja havonta, minden másodpercben 40 000 keresést bonyolítanak le a friss statisztikák szerint). Tehát nem a TikTok tarol le mindent, hanem sokkal inkább az a felület, ahol még a TikTokra is rákeresnek szüleink, nagyszüleink, miután kiselőadást tartanak unokáik róla, és sikerül megjegyezniük ezt az egyébként nagyon egyszerű nevet)