Milyen tartalommarketing trendekre figyelj 2019-ben? 5 dolog, amit ne hagyj ki tartalmaid érdekében!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 tartalommarketing-trend, amiket ismerned kell 2019-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A technológia folyamatos fejlődésének köszönhetően a marketing szakembereknek és a cégtulajdonosoknak fokozott figyelemre van szükségük, nehogy lemaradjanak a legújabb változásokról és fejlesztésekről. A trendek megállás nélkül váltják egymást, és azok számíthatnak a legtöbb sikerre, akik az elsők között képesek reagálni ezekre.

Ha mindez nem lenne elég, nem csak a technológia, de a közönségek preferenciái is rendszeresen átalakulnak.

 

Ez a jelenség a tartalommarketingre is kihat, és ha a legtöbbet szeretnéd kihozni tartalmaidból (és az azokba fektetett erőforrásokból), akkor naprakésznek kell lenned a legfelkapottabb és várható trendeket illetően.

 

Lássuk, hogy mit tartogat 2019 a tartalommarketingesek számára!

 

 

A tartalommarketing és a mesterséges intelligencia szinkronja


A mesterséges intelligencia nem feltétlenül újdonság, és már korábban is komoly hatást fejtett ki a tartalommarketing menetére – nem kérdés, hogy ez a jelenség következő években is folytatódik majd. A mesterséges intelligencia előreláthatóan gyökeresen megváltoztatja majd a tartalommarketinghez kapcsolódó adatok begyűjtését és feldolgozását. Az MI-vel felfegyverzett rendszerek sokkal több adatot képesek feldolgozni és értékelni, hiszen másodpercenként számítások millióit képesek elvégezni – ez olyasmi, amire egyetlen adatelemző csapat sem tud utánozni.

 

Ezeket az adatokat a marketingesek felhasználhatják tartalommarketing-stratégiáik elkészítéséhez.  Minél több adat áll rendelkezésre a célközönségről, annál relevánsabb, célzottabb tartalmakat lehet készíteni számukra. Szorosan kapcsolódik ehhez a közönség szegmentálása is, ami lehetővé teszi az igazán személyre szabott tartalmak megalkotását és terjesztését.

 

 


Kell egy részletes tartalommarketing-stratégia


Remélhetőleg már van szerkesztői naptárad, de vajon tartalommarketing-tevékenységeid is stratégiai alapokon állnak?

 

Meglepő módon 10-ből 6 cég nem rendelkezik konkrét tartalommarketing-stratégiával, ami nekik ugyan rossz hír, de neked komoly előnyöd származhat belőle. Ehhez persze neked is létre kell hoznod egy olyan tartalomstratégiát, amely átfogó üzleti céljaidat szolgálja. Fontos megjegyezni, hogy egy tartalomstratégia nem csupán egy szerkesztői naptárból áll – ennél sokkal több dolog kell hozzá.

 

Például szükséged lesz egy célra, aminek – mint már említettük – párhuzamban kell állnia céged általános stratégiájával, legyen az több forgalom webhelyeden, több értékesítés, vagy bármi más. Tartalmaidnak ezt a célt kell szolgálniuk. Fontos az is, hogy megfogalmazd fő teljesítménymutatóidat (KPI-k), hiszen valahogy nyomon kell majd követned tartalmaid teljesítményét.

 

Ezen kívül ügyelned kell a már korábban említett közönségszegmentálásra, szükséged lesz egy stratégiára tartalmaid újrahasznosítása céljából, és számba kell venned, hogy a különböző ügyfélszerzési csatornákra milyen tartalmak a legideálisabbak.

 

 

Felkészülés a hangalapú keresésre


Talán vannak, akiket ez még 2019-ben is meglepetésként ér, de a hangalapú keresés világszerte egyre többek számára válik a preferált keresési módszerré. Ez többek között a különböző hangos segédekkel ellátott okostelefonoknak, és az okos otthoni segédeknek (Amazon Alexa, Google Home, stb.) köszönhető, és ahogy ezeket a technológiákat egyre többen veszik át, úgy a hangalapú keresések száma is egyre növekszik.

 

Egyes szakértők szerint már 2020-ban minden második online keresés hangalapú lesz majd.

 

De mit jelent ez a tartalommarketingesek számára? Azt, hogy ideje minél előbb elkezdeni optimalizálni tartalmaikat ezekre a hangos keresésekre, vagy legalább is azokat, amikkel szeretnék megcélozni a hangalapú keresőket. Egyelőre nincs egyszerű dolgok azoknak, akik megkísérlik ezt, ugyanis úgy tűnik, hogy a különböző eszközök és segédek más és más forrásokból merítenek, még ha ugyan azt a keresési parancsot is kapják. Persze ennek ellenére van néhány dolog, amivel biztosíthatod, hogy tartalmaid jobb esélyekkel induljanak a hangalapú keresők figyelméért folytatott versenyben.

 

 

Egy új hozzáállás az influencer marketingben


Az influencer marketing sokak számára mindig is azt jelentette, hogy egy influencer a saját csatornáján népszerűsíti egy márka termékeit és/vagy szolgáltatásait. Természetesen ez ennek a marketingformának az alapja, de az utóbbi időkben egyre többen közelítik meg az influencer marketinget egy új irányból, ahol a választott influencer közvetlenül a márka csatornáira készít tartalmakat.

 

Ez számos előnnyel jár a cégek számára, hiszen a tartalmak nem csak a hitelességüket fokozzák, hanem közvetlen forgalmat is vonzanak saját csatornáikra az influencerek érdeklődő közönségéből. Ha például fitnesz termékeket forgalmazol, akkor felkérhetsz néhány elismert edzőt, hogy készítsen útmutatókat céged blogjára, amiket aztán saját közönségükkel is megoszthatnak.

 

 

Több tartalomtípus = nagyobb közönség


A tartalommarketing többről szól, mint elszánt blogolásról, hiszen tartalomnak számítanak a közösségi bejegyzések, a YouTube videók, a podcastek, az e-könyvek és sok minden más is.

 

Az embereknek manapság számtalan tartalomtípus áll a rendelkezésükre, és napi szinten ezek közül rengeteggel találkoznak is a különféle eszközökön, amikkel elérik az internetet. Fontos, hogy ne csak különféle csatornákon legyen jelen márkád, hanem az összes olyan tartalomtípust is lefedje tartalomstratégiád, amiket közönséged preferál. Ezzel nem csak meglévő követőid igényeinek tehetsz eleget, de új közönségeket is bevonzhatsz.
 

 

Amennyiben nem tudja pontosan tartalommarketingje során milyen stratégiát alkalmazzon, kérje Ön is személyes online marketing konzultációs szolgáltatásunkat! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!