2019 izgalmas évnek ígérkezik a marketingesek számára. A videók, a kiterjesztett valóság, a mesterséges intelligencia, vagy éppen az 5G óriási változásokat hoznak majd, de kétségtelen, hogy a tartalommarketing továbbra is fontos része marad sokak stratégiájának.

A tartalom elkészítésére és a tartalommarketingre fordított költségvetések kétségtelenül nőnek majd az esztendőben az elmúlt évekhez képest, ami jó hír a fogyasztóknak, hiszen előtérbe kerül a személyre szabottság, és az integrált tartalomélmények is.
De hogyan is néz ki a tartalommarketing jelenleg? Az alábbi statisztikák alapján mérlegeld saját stratégiádat, és végezd el az esetleges szükséges változtatásokat, hogy 2019 eddigi legsikeresebb éved lehessen!
Tartalommarketing statisztikák és trendek
1. 2019-ben az Egyesült Államokban a legalább 100 fővel rendelkező cégek 84,5%-a használ majd digitális tartalommarketinget.
2. A marketingesek 55%-a állítja, hogy a blogtartalmak elsőszámú inbound marketing prioritásaik.
3. Az üzleti szakértők 55%-a szerint egy jó történet képes megragadni a figyelmüket, és felkelteni az érdeklődésüket a tartalom iránt.
4. A B2C tartalommarketingesek egyre több audiovizuális, írott, és képes tartalmat használnak, mint egy évvel ezelőtt.
5. A 3 legnépszerűbb tartalomtípus a B2B marketingben az elmúlt évben a hosszú tartalmak, a videórészletek, és a közösségi médiás történetek voltak.
6. 2019-ben a márkák 20%-a felhagy mobilalkalmazásaik fejlesztésével.
7. 2019 végére várhatóan az összes internetforgalom 80%-át a videós tartalmak teszik majd ki.
Tehát habár az újszerű, izgalmas technológiák kétségtelenül népszerűek, a mély, mobilra optimalizált, informatív tartalmak és a meggyőző vizuális elemek továbbra is a B2B és B2C cégek központi eszközei lesznek.
Hiányosságok a tartalommarketingben
8. A B2B marketingesek csupán 42%-a beszélget ügyfeleivel az közönségkutatás részeként.
9. A B2B marketingesek csak 13%-a érzi úgy, hogy tudják, hogyan integrálják adataikat ügyfélkezelő (CRM) rendszereikbe.
10. A tartalomkészítés nagyjából 45%-a rögtönzött jelleggel történik.
11. Csupán a megkérdezett B2C marketingesek 33%-a rendelkezik dokumentált tartalommarketin-stratégiával.
A marketingeseknek még mindig van hová fejlődniük a tartalommarketing minden szakaszát illetően.
Marketingvállalati trendek
12. 2021-re a „tartalommarketing” fogalma bizonyos szinten értelmét veszti, mert a marketing nagy része a kiváló minőségű tartalmak köré épül majd.
13. A marketingigazgatók 74%-a nem érzi úgy, hogy megfelelő technológiával rendelkeznek marketingcéljaik eléréséhez.
14. Az ANA ( Association of National Advertisers) tagjainak 78%-a számolt be arról, hogy rendelkeznek valamilyen házon belüli ügynökséggel 2018-ban, ehhez képest ez az arány 2013-ban csupán 58% volt.
A leghatékonyabb márkák 2019-ben komoly hangsúlyt fektetnek majd a belső együttműködésre, minden marketingtevékenységükben megjelennek majd a bevált tartalommarketing gyakorlatok, és arra törekszenek majd, hogy egy integráltabb tartalomélményt nyújtsanak az ügyfeleknek.