Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Az igények minden piacon rendszeresen változhatnak, és a vendéglátás sem kivétel ez alól. Éppen ezért, ha frissíteni szeretnéd marketingstratégiádat, tudnod kell, hogy éppen mire vágynak ideális vendégeid, és hogy mivel adhatod meg nekik ezeket.


Milyen ügyfeleket vársz jelenleg szállodádba? A külföldi vendégeket például egészen más stratégiákkal lehet bevonzani, mint a hazai utazókat. Tudnod kell tehát, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, hogy egy tiszta célt tűzhess ki szállodád elé, és el is érhesd azt a megfelelő stratégiák alkalmazásával.


Szóval milyen stratégiák segíthetik szállodádat a sikerek elérésben 2021 során? Mai cikkünkben ezekből gyűjtöttünk össze néhányat, és ha úgy érzed, hogy nem bírsz egyedül a marketing feladatokkal (is), keress minket bizalommal IDE kattintva

 

1. Mutasd be szállodádat online módszerekkel

Akármilyen jellegű, vagy méretű szálloda marketingjéért felelsz, biztos lehetsz benne, hogy leendő vendégeid az interneten keresnek majd szálláshelyet maguknak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy kihasználd azokat az online technológiákat, amelyekkel elérheted ezeket a felhasználókat a világhálón, és bemutathatod nekik mindazt, amit szállodád kínál.


A digitális képek és videók mellett kísérletezhetsz a 360°-os felvételekkel is, hogy az érdeklődők odaképzelhessék magukat szobáidba, a wellness-részlegbe, éttermedbe, és szállodád egyéb részeibe.

 

2. Légy aktív a közösségi médián

Habár elsőre nem tűnik annak, a közösségi média valójában egy rettentően hasznos marketingeszköz minden szálloda számára. Realisztikus célok kitűzésével, illetve az ügyfelek szóval tartásával megerősítheted márkád nevét a választott platformokon, ami így egyre több lehetséges vendéghez jut majd el követőiden keresztül.


A közösségi médián hasznos, érdekes tartalmakat ossz meg – olyanokat, amik vendégeidet is érinthetik. Mindemellett mutasd meg, hogy milyen rendezvényeket szoktatok szervezni a szálloda falai között, és mutasd be alkalmazottjaidat is, akik lehetővé teszik a gondtalan kikapcsolódást vendégeid számára.

 

3. Figyelj oda hűséges vendégeidre

Ha azt veszed észre, hogy néhány ügyfél többször is visszalátogat szállodádba, akkor lehet, hogy megérné egy hűségprogramot is elindítani az ilyen visszatérű vendégek számára.


Vendégeid hűségét megjutalmazhatod kedvezményes ajánlatokkal. Például szállodádban, vagy egy közeli étteremben, ha nincs sajátod, és le tudod egyeztetni ezt az adott hellyel. Szállodád jellegétől és elhelyezkedésétől függően ez a marketingstratégia rendkívül eredményes lehet, és megerősítheti a kapcsolatokat közted és ügyfeleid között. Azok, akik többször is meggyőződtek már szállodád színvonaláról, sokkal szívesebben javasolnak majd ismerőseiknek, családtagjaiknak, illetve írnak pozitív véleményeket szállodádról az interneten is.
Mindez jelentősen megerősítheti márkád nevét.

 

4. Készíttess modern webhelyet szállodád számára

Egy szállodának 2021-ben létfontosságú egy modern, optimalizált webhely, amivel megnyerheti az online keresgélő utazókat. Megfelelő tartalmakkal és szállodai SEO-val sokkal fellelhetőbbé teheted webhelyedet az ilyen felhasználók számára, ráadásul a hirdetéseidre kattintóknak is lesz hová érkezniük (webhelyed erre kijelölt oldalaira), ha érdeklik őket ajánlataid.

 

5. Működj együtt helyi vállalatokkal

Egy szálloda sokat nyerhet azzal, ha jó kapcsolatokat ápol a különféle helyi vállalatokkal, hogy jobb vendégélményt biztosítson ügyfelei számára. Például, ha szállodádnak nincs saját étterme, összeállhat egy helyi vállalkozással, és ezzel az együttműködéssel mindenki jól jár majd. Kínálhatsz például egy különleges ajánlatot az étteremben azoknak a vendégeknek, akik nálad szállnak meg, ami egy remek ösztönző lehet a szobafoglaláshoz, és az étteremnek is plusz forgalmat termel.

 

Egyes szállodák egy helyi taxiszolgáltatóval szerződnek le, és kínálnak kedvezményes fuvarokat a közeli tömegközlekedési csomópontok és a szálloda között, ha a vendégek az adott szolgáltatót hívják magukhoz.

 

6. Használj email marketinget

Az email a szállodamarketing egyik leghatékonyabb eszköze lehet. Egy néhány nappal a kijelentkezésük után elküldött emailben megkérheted vendégeidet, hogy értékeljék a szállást és élményeiket szállodád Google Cégem adatlapján, hogy a jövőben az érdeklődő utazók is láthassák pozitív értékeléseidet, amikor szállást keresnek maguknak. Az szájhagyománynak fontos szerepe van a vendéglátásban, és így a szállodamarketingben is.


Továbbá, ha foglaláskor, vagy a hűségprogramodba való regisztrációkor ügyfeleid beleegyeznek, hogy marketing emaileket is küldhess nekik, kedvezményes ajánlataidat emailben is felkínálhatod számukra.

 

7. Figyelj oda vendégeid visszajelzéseire

Ha szeretnél jobb hírnevet szerezni szállodád számára (és bizonyára szeretnél), akkor fontos, hogy odafigyelj vendégeid mondandójára. A hírnévkezelés egy fontos stratégia a vendéglátásban, és a szállodádról alkotott vélemények nagyban befolyásolják majd a későbbi lehetséges vendégek döntéseit is.


Akár szóban, akár emailben, akár a Google Cégem adatlapodon, vagy épp a Facebookon érkeznek a visszajelzések, vedd figyelembe őket, és figyelj oda a gyakrabban felmerülő problémákra is. Nézz utána, hogy mi okoz gondokat több ügyfelednek is, és biztosítsd, hogy a jövőben ne fordulhasson elő többet.


Ezeket az újításokat, javításokat akár emailekben, blogodon, illetve a közösségi médián is megoszthatod leendő és volt vendégeiddel, hogy az emberek lássák, hogy valóban igyekszel jobb élményeket biztosítani számukra!
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

forgalomnövelő tippek
2021-09-23

4 profi módszer a webhelyforgalom fellendítésére

Amikor több látogatót szeretnél webhelyedre vonzani, és a hagyományos forgalomforrások nem teljesítenek úgy, ahogyan elvárnád tőlük, akkor ideje néhány profi taktikát bevetni a forgalom újbóli fellendítésére.

Közösségi média marketing
2021-09-16

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell
2021-09-14

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján. Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

SEO-s tartalmak rangsorolása
2021-09-09

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

Videómarketing stratégia kisvállalkozások számára útmutatóval
2021-09-07

Így állítsd össze kisvállalkozásod videómarketing-stratégiáját – Útmutató!

2021-ben komoly kihívás megragadni a közönség figyelmét, hiszen mindenki rohan valahová, és a legtöbbeknek vagy ideje, vagy kedve nincs hosszú cikkeket olvasgatni mobileszközén. A vásárlói igények változásához a marketingnek is igazodnia kell, és azok a cégek, amelyek nem képesek lépést tartani az új trendekkel, hamar feledésbe merülhetnek. A videómarketing egy remek eszköz a modern cégek arzenáljában, azonban sokan tartanak tőle, mert komplikált, körülményes stratégiának tartják. Az alábbiakban néhány ilyen tévhitet rombolunk le, és segítünk mindenkinek, aki szeretne egy hatékony videómarketing-stratégiát kialakítani cége számára!

Közösségi kampányok éttermeknek
2021-09-02

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!