Szállodamarketing: ezeket alkalmazd, hogy idén is sikeres legyen szállodád

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.

Az igények minden piacon rendszeresen változhatnak, és a vendéglátás sem kivétel ez alól. Éppen ezért, ha frissíteni szeretnéd marketingstratégiádat, tudnod kell, hogy éppen mire vágynak ideális vendégeid, és hogy mivel adhatod meg nekik ezeket.


Milyen ügyfeleket vársz jelenleg szállodádba? A külföldi vendégeket például egészen más stratégiákkal lehet bevonzani, mint a hazai utazókat. Tudnod kell tehát, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, hogy egy tiszta célt tűzhess ki szállodád elé, és el is érhesd azt a megfelelő stratégiák alkalmazásával.


Szóval milyen stratégiák segíthetik szállodádat a sikerek elérésben 2021 során? Mai cikkünkben ezekből gyűjtöttünk össze néhányat, és ha úgy érzed, hogy nem bírsz egyedül a marketing feladatokkal (is), keress minket bizalommal IDE kattintva

 

1. Mutasd be szállodádat online módszerekkel

Akármilyen jellegű, vagy méretű szálloda marketingjéért felelsz, biztos lehetsz benne, hogy leendő vendégeid az interneten keresnek majd szálláshelyet maguknak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy kihasználd azokat az online technológiákat, amelyekkel elérheted ezeket a felhasználókat a világhálón, és bemutathatod nekik mindazt, amit szállodád kínál.


A digitális képek és videók mellett kísérletezhetsz a 360°-os felvételekkel is, hogy az érdeklődők odaképzelhessék magukat szobáidba, a wellness-részlegbe, éttermedbe, és szállodád egyéb részeibe.

 

2. Légy aktív a közösségi médián

Habár elsőre nem tűnik annak, a közösségi média valójában egy rettentően hasznos marketingeszköz minden szálloda számára. Realisztikus célok kitűzésével, illetve az ügyfelek szóval tartásával megerősítheted márkád nevét a választott platformokon, ami így egyre több lehetséges vendéghez jut majd el követőiden keresztül.


A közösségi médián hasznos, érdekes tartalmakat ossz meg – olyanokat, amik vendégeidet is érinthetik. Mindemellett mutasd meg, hogy milyen rendezvényeket szoktatok szervezni a szálloda falai között, és mutasd be alkalmazottjaidat is, akik lehetővé teszik a gondtalan kikapcsolódást vendégeid számára.

 

3. Figyelj oda hűséges vendégeidre

Ha azt veszed észre, hogy néhány ügyfél többször is visszalátogat szállodádba, akkor lehet, hogy megérné egy hűségprogramot is elindítani az ilyen visszatérű vendégek számára.


Vendégeid hűségét megjutalmazhatod kedvezményes ajánlatokkal. Például szállodádban, vagy egy közeli étteremben, ha nincs sajátod, és le tudod egyeztetni ezt az adott hellyel. Szállodád jellegétől és elhelyezkedésétől függően ez a marketingstratégia rendkívül eredményes lehet, és megerősítheti a kapcsolatokat közted és ügyfeleid között. Azok, akik többször is meggyőződtek már szállodád színvonaláról, sokkal szívesebben javasolnak majd ismerőseiknek, családtagjaiknak, illetve írnak pozitív véleményeket szállodádról az interneten is.
Mindez jelentősen megerősítheti márkád nevét.

 

4. Készíttess modern webhelyet szállodád számára

Egy szállodának 2021-ben létfontosságú egy modern, optimalizált webhely, amivel megnyerheti az online keresgélő utazókat. Megfelelő tartalmakkal és szállodai SEO-val sokkal fellelhetőbbé teheted webhelyedet az ilyen felhasználók számára, ráadásul a hirdetéseidre kattintóknak is lesz hová érkezniük (webhelyed erre kijelölt oldalaira), ha érdeklik őket ajánlataid.

 

5. Működj együtt helyi vállalatokkal

Egy szálloda sokat nyerhet azzal, ha jó kapcsolatokat ápol a különféle helyi vállalatokkal, hogy jobb vendégélményt biztosítson ügyfelei számára. Például, ha szállodádnak nincs saját étterme, összeállhat egy helyi vállalkozással, és ezzel az együttműködéssel mindenki jól jár majd. Kínálhatsz például egy különleges ajánlatot az étteremben azoknak a vendégeknek, akik nálad szállnak meg, ami egy remek ösztönző lehet a szobafoglaláshoz, és az étteremnek is plusz forgalmat termel.

 

Egyes szállodák egy helyi taxiszolgáltatóval szerződnek le, és kínálnak kedvezményes fuvarokat a közeli tömegközlekedési csomópontok és a szálloda között, ha a vendégek az adott szolgáltatót hívják magukhoz.

 

6. Használj email marketinget

Az email a szállodamarketing egyik leghatékonyabb eszköze lehet. Egy néhány nappal a kijelentkezésük után elküldött emailben megkérheted vendégeidet, hogy értékeljék a szállást és élményeiket szállodád Google Cégem adatlapján, hogy a jövőben az érdeklődő utazók is láthassák pozitív értékeléseidet, amikor szállást keresnek maguknak. Az szájhagyománynak fontos szerepe van a vendéglátásban, és így a szállodamarketingben is.


Továbbá, ha foglaláskor, vagy a hűségprogramodba való regisztrációkor ügyfeleid beleegyeznek, hogy marketing emaileket is küldhess nekik, kedvezményes ajánlataidat emailben is felkínálhatod számukra.

 

7. Figyelj oda vendégeid visszajelzéseire

Ha szeretnél jobb hírnevet szerezni szállodád számára (és bizonyára szeretnél), akkor fontos, hogy odafigyelj vendégeid mondandójára. A hírnévkezelés egy fontos stratégia a vendéglátásban, és a szállodádról alkotott vélemények nagyban befolyásolják majd a későbbi lehetséges vendégek döntéseit is.


Akár szóban, akár emailben, akár a Google Cégem adatlapodon, vagy épp a Facebookon érkeznek a visszajelzések, vedd figyelembe őket, és figyelj oda a gyakrabban felmerülő problémákra is. Nézz utána, hogy mi okoz gondokat több ügyfelednek is, és biztosítsd, hogy a jövőben ne fordulhasson elő többet.


Ezeket az újításokat, javításokat akár emailekben, blogodon, illetve a közösségi médián is megoszthatod leendő és volt vendégeiddel, hogy az emberek lássák, hogy valóban igyekszel jobb élményeket biztosítani számukra!
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!