Közösségi média marketing webáruházaknak: mutatjuk, mire érdemes ügyelned!

közösségi média marketing webáruházaknak

Közösségi média marketing webáruházaknak: 6 tipp a forgalom fellendítéséhez

Minden webáruház fő célja az, hogy minél több terméket értékesítsen elégedett ügyfeleinek. Azonban manapság több e-kereskedelmi webhely működik, mint valaha, és az ádáz verseny hamar felélheti egy kisebb cég marketing-költségkeretét.

közösségi média marketing webáruházaknak

A közösségi média egy meglepően gazdaságos és hatékony marketingfelületet biztosít márkád számára, na persze csak akkor, ha tudod, hogyan használd ki a különböző platformok nyújtotta lehetőségeket.


Mai cikkünkben megtudhatod, hogy egyáltalán miért érdemes egy webáruháznak a közösségi médiával foglalkoznia, és hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi média marketingből! Ha úgy gondolod, jobb szeretnéd ezt szakértői kezekben tudni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva! 

 

 

Miért kell egy webáruháznak a közösségi média?

Ha nem vagy biztos benne, hogy webáruházadnak megéri-e a közösségi médiával foglalkoznia, akkor íme néhány meggyőző érv!

 

Célközönséged már ott van a közönségi platformokon

Ha csak egyetlen nyomós érvet említhetnénk meg, ami a webáruházak közösségi média marketingje mellett szól, akkor ez lenne az: célközönséged, vagyis ideális ügyfeleid már rég a közösségi médián vannak.


Ha az interneten szeretnél eladni termékeket, akkor ott kell elérned ideális ügyfeleidet, ahol a legtöbb idejüket töltik a világhálón. Ez a legtöbb esetben a közösségi média (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, stb.)

 

Költséghatékony marketingmódszer

Minden nagyobb közösségi platformon ingyenesen készíthetsz céges profilt webáruházad számára, és a fizetett hirdetéseken kívül lényegében minden funkciót teljesen ingyenesen használhatsz ezeken. Mivel rajtad áll, hogy szeretnél-e fizetett hirdetéseket futtatni, igazából egy teljesen ingyenes marketingmódszerről van szó.

 

Megmutathatod, hogy márkád logója mögött valódi emberek állnak

A közösségi média már rég óta lehetőséget nyújt az emberek számára, hogy megosszák a gondolataikat ismerőseikkel, vagy akár nyilvánosan is – nem véletlenül nevezik közösséginek.


Ebből neked is ki kell venned a részedet, ha szeretnéd népszerűbbé tenni márkádat ideális ügyfeleid köreiben: feltölthetsz képeket és videókat csapatodról, a hétköznapi munkálatokról, telephelyeidről, irodádról és minden egyébről, ami cégeddel, és az ott dolgozókkal kapcsolatos. Megmutathatod, hogy márkád logója mögött valódi emberek állnak, és, hogy milyen szenvedéllyel végzik munkájukat ügyfeleid érdekében.


Az emberek sokkal könnyebben előlegezik meg a bizalmat egy olyan cégnek, aminek látják az arcait, és sokkal könnyebben tudsz majd kapcsolatokat kialakítani vásárlóiddal.

 

Fellendítheted vele a márkatudatosságot

A közösségi platformok zöme fizetett hirdetési opciókat is kínál, amik lehetővé teszik, hogy olyan felhasználókat is elérj üzeneteiddel, akik még nem is hallottak márkádról. A Facebook például nagyon részletes célzási opciókat kínál, így pontosan megszabhatod, hogy kik (és kik ne) láthassák hirdetéseidet.

 

Tippek a hatékony közösségi média marketinghez webáruházaknak

1. Törekedj egységes brandingre és közösségi jelenlétre

Az emberek azoktól a márkáktól vásárolnak szívesebben, amelyekben megbízhatnak. Ha szeretnéd elnyerni lehetséges ügyfeleid bizalmát, akkor minden platformon összehangolt, egységes jelenlétet kell kialakítanod.


Ez azt jelenti, hogy érdemes mindenütt ugyan azt a profilképet, borítóképet (ahol lehetséges), illetve színeket alkalmazni. Fontos az is, hogy ha választasz egy kommunikációs stílust márkádnak (hivatalos, humoros, stb.), akkor ez is mindenütt legyen összehangolt (tehát ne beszélj máshogy a felhasználókkal az Instagramon, mint a Facebookon, stb.)

 

2. Első sorban próbálj emberinek tűnni, nem pedig eladni

Ha szeretnél hiteles, kedvelhető, megbízható képet festeni márkádról, akkor igyekezz emberként viselkedni a közösségi médián.
Ha csak néhány naponta megosztasz egy-egy terméket vagy promóciót valamelyik profilodon, akkor követőid hamar rájönnek majd, hogy csak azért vagy jelen a közösségi médián, hogy még több dolgot eladhass nekik, nem pedig azért, hogy szoros kapcsolatokat alakíts ki velük. Ez utóbbira kell inkább törekedned.


Valójában sokkal több új ügyfelet szerezhetsz azzal, ha hasznos, értékes tartalmakat osztasz meg követőiddel. Mutasd meg ezekkel a tartalmakkal, hogy valóban ismered a problémáikat, és egyben kínálj megoldást is ezekre a fájdalmi pontokra.

 

3. Ossz meg felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak – nem meglepő módon – olyan tartalmak, amiket márkád követői, ügyfelei készítettek és osztottak meg nyilvánosan az interneten (általában valamelyik közösségi platformon). Ezek a tartalmak a közösségi média marketing fontos eszközei. Ennek két oka van.


Először is, a felhasználói tartalmak hitelesek, hiszen elégedett ügyfeleidtől, vásárlóidtól származnak, és megmutatják az érdeklődőknek, hogy milyen hasznosak termékeid, mekkora élmény használni őket, és így tovább. Mindemellett valódi felvételeket láthatnak termékeidről használat közben, így meggyőződhetnek arról, hogy valóban azt kapják majd-e, amit ígérsz nekik.


Másodszor, ha rendszeresen osztod meg ügyfeleid legjobb tartalmait saját, márkád oldalaidon, akkor ezzel azt is bizonyítod, hogy valóban odafigyelsz vásárlóid visszajelzéseire. Ez egyrészt minden márkának piros pontot jelent, másrészt arra ösztönzi majd ügyfeleidet, hogy ők is töltsenek fel tartalmakat márkáddal kapcsolatban, annak reményében, hogy megosztod majd őket. Ez idővel egyre több márkás tartalmat jelent majd számodra.

 

4. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing az elmúlt évek során teljesen megszokottá vált az online marketingben, ami nem véletlen: egy népszerű véleményvezéren keresztül akár több ezer lehetséges ügyfelet is elérhetsz. Ez persze csupán a történet fele. Az influencerek közvetlenül képesek befolyásolni követőik vásárlási döntéseit. Ha egy közönség kedvenc influencerén keresztül hall először termékeidről, sokkal valószínűbb, hogy meg is veszik majd azokat.


Ehhez először is ismerned kell célközönségedet (ideális ügyfeleidet), majd olyan influencereket keresned, akik ezt a közönséget foglalkoztatják. Keresd fel őket, és igyekezz egy olyan megállapodásra jutni velük, ami mindenki számára előnyös: márkádnak, az influencereknek, és a közönségüknek is.


Az influencer marketing másik előnye, hogy ezek a véleményvezérek pontosan tudják, hogy hogyan szólítsák meg közönségüket. Ne szabd meg tehát túl szigorúan, hogy miről és hogyan beszéljenek, hiszen az ő fogalmazásuk lesz az, ami természetesnek érződik majd közönségük számára.


Egyes influencerek egy ingyenes terméket, mások pénzt kérnek majd szolgáltatásaikért. Légy rugalmas, és próbálj megegyezni velük, hogy elérhesd közönségüket!
 

 

5. Használj videókat

A videók az internet legnépszerűbb tartalmai, és az élő videók még ezek közül is kiemelkednek. A közösségi médián egyértelműen az előre felvett és az élő videók a legsikeresebb tartalmak, amit a statisztikák is alátámasztanak. Egy videós tweet például 10-szer több aktivitást vált ki a közönségből, mint egy olyan, amiben nincs videó.


A közösségi média nagyszerű eszközöket kínál a videómarketinghez. Videóidban is törekedj arra, hogy hasznos, értékes információkat, tudást kínálj követőidnek, hogy előszeretettel osszák meg azokat másokkal is.

 

6. Próbáld ki a fizetett hirdetéseket

A közösségi média szinte teljesen ingyenes, de ha hajlandó vagy némi pénzt is belefektetni, akkor rengeteg új követőt és ügyfelet szerezhetsz márkádnak. Minden népszerűbb platform kínál fizetett hirdetési lehetőségeket, amikkel jelentősen kibővítheted márkád eléréseit, és pontosan megcélozhatod azokat a felhasználókat, akik jó eséllyel érdeklődnének is kínálatod iránt (elkerülve ezzel hogy a felesleges kattintásokért is fizetned kelljen).


A közösségi médiás hirdetések nagyon gazdaságosak, ráadásul nyomon is követheted teljesítményüket, hogy mindig tudd, mi vált be, és mi nem.
 

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok