Turizmus marketing a könnyű elérhetőségért: profi keresőoptimalizálási tippek!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

9 SEO tipp turisztikai webhelyeknek, amiket érdemes észben tartani 2019-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A digitális forradalomnak köszönhetően életünk szinte minden területén megjelent már a technológia. Turisztikai dolgozóként (vagy marketingesként) bizonyára tisztában vagy azzal, hogy az emberek többsége ma már digitális úton jár utána a dolgoknak többek között annak is, hogy hol érdemes eltölteniük értékes szabadidejüket párjukkal, családjukkal, vagy barátaikkal. Az online keresés esszenciális összetevői a keresőmotorok – mint például a Google – amiket egyre többen használnak a lehetséges úti célok felfedezésére.

Ebből következik, hogy turisztikai webhelyednek meg kell felelnie a legfrissebb SEO (keresőoptimalizálási) elvárásoknak, hiszen csak így lehet esélyed előkelő, látható pozícióban megjelenni az érdeklődő, keresgélő, leendő utazók előtt. Fontos szempont továbbá, hogy a turisztikai webhelyeknek különleges igényeik vannak, ha keresőoptimalizálásról van szó, ami egyedi kihívásokat állít a webmesterek és marketingesek elé.

 

 

Ha jól szeretnél teljesíteni SEO terén, akkor először is fel kell mérned webhelyed jelenlegi állapotát ilyen tekintetben – röviden: tartanod kell egy SEO auditot! Ha tudod, hogy jelenleg hol állsz, és tisztában vagy erősségeiddel és hiányosságaiddal, akkor tudni fogod, hogy melyik irányba indulj el. Lássuk, hogy miket kell ellenőrizned egy önálló SEO audit során!

 

 

1. Hogy milyen felhasználói élményt nyújt webhelyed


Az emberek rengeteg időt töltenek a különböző lehetséges úti célok böngészgetésével és összehasonlításával, ami általában az olyan webhelyeken történik, mint amilyen tiéd (vagy ügyfeledé) is.

 

Fontos tehát, hogy pozitív felhasználói élményeket biztosíts számukra – ellenőrizd, hogy logikus-e a navigáció, hogy könnyedén meg lehet-e találni a dolgokat, hogy minden információ jól látható helyen szerepel-e a különböző aloldalakon, stb. Ügyelj a belső hivatkozásokra, és kötsd össze linkekkel az egymáshoz kapcsolódó tartalmakat az egyszerűbb navigálhatóság érdekében.

 

 


2. Hogy mennyire relevánsak tartalmaid


Ha nem kínálsz kiváló tartalmakat webhelyeden, akkor esélytelen, hogy előkelő pozícióba emeld márkád nevét a keresőtalálatok között. Az emberek jobban érdeklődnek az olyan turisztikai márkák iránt, amelyek jó minőségű, informatív tartalmakat kínálnak webhelyükön.

 

A turisztikára szakosodott marketingesek éppen ezért gyakran arra törekednek, hogy kimerítő információs forrássá alakítsák webhelyeiket az érdeklődő utazók számára, fellendítve ezzel márkájuk relevanciáját, és a leendő ügyfelek beléjük vetett bizalmát. Ehhez persze rendszeresen új, hasznos tartalmakra van szükség, amelyek közvetlenül kapcsolódnak az utazók érdeklődési köreihez. A tartalmakat sok esetben érdemes storytelling formátumban megalkotni.

 

A legfontosabb, hogy a tartalom informatív legyen, tehát megválaszolja a webhelyedre érkező leendő utazók (és lehetséges ügyfeleid) kérdéseit. Amikor a látogatók a webhelyedre érkeznek, és nem találnak hasznos tartalmakat rajta, akkor hamar visszafordulnak onnan, a Google pedig ezt úgy értelmezi, hogy tartalmaid nem kifejezetten relevánsak a látogatók kereséseire.

 

 

3. Hogy mennyire látványosak, optimalizáltak a webhely vizuális elemei


A vizuális elemek nagyon fontos szerepet játszanak az utazók döntéseiben, ezért a hatásos vizuális tartalmak elengedhetetlenek egy valamirevaló modern turisztikai webhelyről. Ahogy a különböző online platformok egyre több hangsúlyt fektetnek a dolgok vizuális oldalára, a minőségi fényképek és videók fontosabbak, mint valaha.

 

Ez nem meglepő, hiszen az utazók látni szeretnék, hogy hová készülnek befizetni egy hétvégére a párjukkal vagy a családjukkal, és mindazt, amit az a hely, illetve annak környéke kínál. Ennek tudatában ügyelj rá, hogy webhelyeden található képeid ALT szövegei minden releváns információt tartalmazzanak arról, hogy mit ábrázol a kép, hiszen a keresőmotorok csak így tudják értelmezni a vizuális elemek tartalmait (és megjeleníteni azokat, amikor egy felhasználó releváns keresést indít).

 

Ügyelj arra is, hogy a rengeteg kép könnyedén lelassíthatja webhelyedet, különösen mobilkészülékeken, ezért biztosítsd azok tömörítését (igyekezz megtalálni a megfelelő egyensúlyt a minőség és a fájlméret között).

 

 

4. Hogy mennyire fellelhető webhelyed a Google-on


A Google és más keresőmotorok hatalma csak az olyan webhelyekre terjed ki, amelynek dokumentumara (oldalaira) képes rátalálni és indexelheti azokat. Ez általában külső vagy belső hivatkozásokon keresztül történik, de ha egy oldaladra nem működő, (például elgépelt, vagy már nem létező oldalakra kihelyezett) hivatkozások mutatnak, akkor a keresőmotoroknak nem lesz semmilyen ösvényük, amin keresztül eljuthatnának rá, hogy indexelhessék azt.

 

SEO auditod során ellenőrizned kell, hogy minden belső hivatkozásod megfelelően működik-e, és hogy webhelyed minden fontosabb oldala elérhető-e ezeken keresztül a keresőmotorok és a felhasználók számára. A biztonság kedvéért nem árt webhelytérképet készíteni webhelyed oldalairól, és feltölteni azt a különböző keresőmotorok megfelelő felületeire (pl. Google Search Console).

 

 

5. Hogy megfelelően jelölve vannak-e a strukturált adatok webhelyeden


A strukturált adatok segítségével rengeteg információt elárulhatsz kínálatodról, tartalmaidról a Google-nak, ami így sokkal könnyebben értelmezi majd tartalmaid célját. Többek között az adatok teszik lehetővé, hogy a szállodák és egyéb vendéglátói egységek kínálatai megjelenjenek a Google Tudáshálójában (kiemelt találatok a találati oldal jobb felső sarkában).

 

A strukturált adatokkal továbbá értékeléseket, véleményeket is megjelölhetsz tartalmaidban, amelyek drasztikusan megnövelhetik a találataidra kattintó látgatók számát. Ezeket az adatokat Schema címkékkel lehet megjelölni tartalmadban, és a Google nagyon „szívesen lát” olyan oldalakat, amelyek veszik a fáradtságot, hogy használják ezeket. Az egyszerűség kedvéért kérd a webhelyedért felelős programozó segítségért a kódok implementálásához.

 

 

6. Hogy milyen gyors a webhelyed


Minél több időt vesz igénybe, hogy webhelyed betöltődjön, annál kevésbé valószínű, hogy a látogatóknak lesz türelmük kivárni ezt. Itt másodpercekről van szó – az átlag felhasználó nem hajlandó 3 másodpercnél többet várni egy webhely betöltésére.

 

Webhely sebessége tehát kritikus fontosságú, ráadásul a Google is díjazza (előkelőbb rangsorolással), ha kellően fel tudod gyorsítani. Ennek érdekében több mindent is megtehetsz – például csökkentheted a képek fájlméretét (mint fentebb már említettük), törölheted a felesleges szövegeket webhelyed forráskódjából, és így tovább. Ha többet szeretnél megtudni erről, akkor itt találsz egy remek forrást webhelyed felgyorsításához!

 

 

7. Hogy mennyire működik jól webhelyed mobileszközökön


Ahogy egyre többen böngésznek, vásárolnak, és intézik ügyeiket okostelefonjaikról, elengedhetetlen, hogy webhelyed tartalmilag és teljesítményében is eleget tegyen az eszközökről böngésző felhasználók folyamatosan népesedő táborának.

 

Rendkívül fontos szempont például az adatok biztonságos kezelése, elvégre az emberek nagyon személyes, értékes információkat osztanak meg veled, amikor szobát foglalnak vagy online fizetnek. E mellett érdemes úgy kialakítani webhelyed keresőfunkcióját, űrlapjait, és a foglalási procedúrát, hogy a vendégek akadálymentesen végezhessék el az összes fontos lépést mobileszközeiken is.

 

 

8. Hogy érthetők e tartalmaid ügyfeleid számára


Amennyiben nemzetközi ügyfélkört célzol meg, muszáj leszel biztosítani, hogy webhelyed minden eszközön, minden releváns nyelven teljesen elérhető legyen leendő ügyfeleid számára. Ilyenkor a keresőmotorokat is tájékoztatnod kell róla, hogy webhelyed több nyelven is elérhető, amit a hreflang címkével tehetsz meg.

 

 

9. Hogy mennyire optimalizált webhelyed hangalapú keresésre


Ahogy az okostelefonok, úgy az azokról, illetve az otthoni keresőasszisztensekről indított hangalapú keresések száma is egyre növekszik. Ezeket a kereséseket másképpen kell megcélozni, mint a hagyományos lekérdezéseket, hiszen az emberek teljesen más fogalmazást használnak írásos és szóbeli kereséseik során. 2019-ben egyetlen valamirevaló turisztikai webhely sem hanyagolhatja el ezt a trendet!
 

 

Ha nem tudod hogyan is állj neki önálló keresőoptimalizálási auditodnak, akkor kérd a Mi segítségünket! Cégre szabott online marketing audit és stratégia kialakítás

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!