SEO-s tartalmak: mitől rangsorol jól egy tartalom?

SEO-s tartalmak rangsorolása

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

SEO-s tartalmak rangsorolása

A sikerek érdekében mindenképpen szükséged lesz egy tervre. Vannak persze olyan virtuózok, akik csípőből képesek fantasztikus tartalmakat alkotni, de ők egy nagyon apró kategóriát képviselnek. Minden más SEO szakembernek és tartalomkészítőnek gondos tervezésre és kivitelezésre van szüksége. Mai cikkünkben ezzel a témával foglalkozunk, de ha úgy érzed nincs időd ilyen terveket szőni és alkalmazni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva

 

Hogyan azonosítsd a mérhető mutatókat tartalomcéljaid számára

1. lépés

Képzelj el magad előtt egy egyszerű vonaldiagramot ahol az X-tengely az idő múlását mutatja, az Y-tengely pedig egy olyan mutatót, ami boldoggá tenné a főnöködet vagy az ügyfeledet. Az Y-tengely folyamatosan felfelé lépked, tehát valamilyen növekedésről van szó.


Mi lehet az Y-tengely? Miből szeretne többet egy ügyfél? Bizonyára nem szimplán több látogatóra vágyik, hanem inkább érdeklődőkre, foglalásokra, vásárlásokra – a legfontosabb konverziókra. A forgalmi célok segítenek majd elérni ezeket a főbb, fontosabb célokat. Ezért kezdjük mindig a keresleti célokkal, és fejtjük vissza azokat forgalmi célokra úgy, hogy elosztjuk a keresleti célokat a korábbi  konverziós arányokkal. Egyszerűbb ezt képlettel szemléltetni, tehát:


forgalmi célok = keresleti célok / korábbi konverziós arányok


Na persze, ilyenkor problémát jelenthet, ha az ember nincs tisztában a korábbi konverziós arányaival, vagyis azzal, hogy milyen konverziós arányokra számíthat a továbbiakban is. Ezt úgy számolhatod ki, hogy fogod az előző 12-24 hónap tényleges keresletét, majd összehasonlítod a tényleges forgalommal ugyan ebből az időszakból. Oszd el a kívánt keresleti mutatót az organikus forgalommal, és így kapod meg a konverziós arányt.

 

Ha nincs kéznél ez az adat, akkor kénytelen leszel egy ehhez hasonló konverziós arányt találnod és használnod. Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást készítesz, akkor használhatod hozzájuk a hasonló kellékek konverziós arányait (pl. egy másik blogbejegyzését, stb.)

 

2. Lépés

Találd ki, hogy milyen keresletet szeretnél ösztönözni a következő 12-24 hónapban, majd oszd el ezt a korábbi konverziós aránnyal. Így kapod meg a forgalmi céljaidat.


Ha megvannak ezek a célok, akkor érdemes kiszámolni, hogy mi történne, ha nem csinálnál semmit. Hacsak nincs egyetlen darab tartalmad sem most, a forgalmad nőni fog majd, bármit is teszel. Ha tehát sikerül kiderítened, hogy hová jutnál el, ha nem csinálnál semmit, és hogy mekkora a rés van e között, és a között, ami a növekedéshez szükséges, kiderítheted, hogy mennyivel nagyobb forgalomra és több konverzióra lesz szükséged.

 

3. Lépés

Ezt követően meg kell határoznod, hogy mekkora havi keresettséget kell megcéloznod ahhoz, hogy pótolni a különbséget a várt értékek és a között, ahogyan a tartalmad növekedne, ha nem csinálnál semmit. Ehhez érdemes egyrészt egy ctr-görbe-elemzést végezni, illetve néhány becslést készíteni az 1-3, 4-6, 7-9 és 10. keresőtalálati pozíció alapján az első találati oldalon. A mért CTR-t aztán összeszorozhatod a szükséges a forgalommennyiséggel, hogy kiszámíthasd a havi keresettségi becsléseket minden egyes pozícióhoz.

 

Hogyan végezz kulcszókutatást a perszónák alapján

Először is készítsd el, vagy frissítsd perszónáidat. Sok SEO szakember kihagyja ezt a lépést, pedig minél jobban ismered ezeket a perszónákat, és minél részletesebb képet tudsz alkotni róluk, annál pontosabb és alaposabb alapkulcsszó-listát hozhatsz létre. A kulcsszókutatáshoz használt célkulcsszavak mind ezekből a perszónákból származnak majd.
Perszónáidról olyan alapkérdéseket kell megválaszolnod, mint például:
•    Milyen iparágban dolgoznak?
•    Mekkora az osztály, amin dolgoznak?
•    Milyen eszközökre van szükségük a munkavégzéshez?


Ha például ezek alapján arra jutsz, hogy célperszónád a vendéglátásban dolgozik egy négy fős csapatban, egy összesen 30 főt alaklmazó cégnél, és szállodakezelési vagy könyvelési eszközöket használnak, akkor ebből következik, hogy a „szállodai szoftver” egy jó alapkulcsszó lehet.


Ezzel a módszerrel kell összeállítanod egy listát ilyen releváns alapkulcsszavakból, majd kibővítened őket kapcsolódó short-tail, illetve long-tail kulcsszavakká. A népszerűbb eszközök mellett (Moz, Ahrefs, Semrush) persze más eszközöket is használhatsz, hogy minél teljesebb képet kapj a legideálisabb kulcsszavakról. Ilyenek például a Google vagy a Bing saját kulcsszótervezői.


Ha a lista elkészült, vizsgáld meg őket alapján, amit az adott perszónákról tudsz, és távolítsd el a felesleges, nem releváns kulcsszavakat, amikkel nem érné meg foglalkozni. Szűrd, kategorizáld és csoportosítsd a kulcsszavakat, hogy könnyedén átláthatók legyenek, és egyszerűen készíthess tartalmakat ezek alapján.

 

Ha megvannak az alapkulcsszavak, ideje beírni őket a választott kulcsszótervező eszközökbe, és letölteni a javaslatokat. Ezeket aztán a mögöttük álló szándék szerint érdemes kategóriákba osztani, úgymint információs, tranzakciós és navigációs kulcsszavakat.

 

Készíts tartalomnapárat

Keress egy szerkesztői naptár eszközt, ami megfelel számodra, és amit tényleg használni is fogsz. Ezt követően add hozzá az alábbiakat a választott naptárhoz:
•    Az alapok: Megcélzandó kulcsszó, URL javaslatok, címsor stb.
•    Belső hivatkozási lehetőségek: Termékek, kapcsolódó tartalmak, kínálatok, regisztrációs oldalak stb.
•    Kihívás: A megcélzott kulcsszó (vagy kulcsszavak) átlagos nehézsége, szorozva a versenytársak minőségi mutatójával.
•    Várt forgalom: Szorozd meg a kulcsszó keresési arányát a várt pozíció átkattintási arányával.
•    Versenyelőny: Valami, ami megkülönbözteti majd tartalmadat a versenytársakétól (eredeti adatok, stb.)


A kulcsszavakat továbbá témák szerint is csoportosíthatod perszónák helyett, majd összegezheted, hogy egy-egy témában mekkora keresettséget célzol meg. Ezek után kezdődhet a tartalmak elkészítése!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok