SEO-s tartalmak: mitől rangsorol jól egy tartalom?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

A sikerek érdekében mindenképpen szükséged lesz egy tervre. Vannak persze olyan virtuózok, akik csípőből képesek fantasztikus tartalmakat alkotni, de ők egy nagyon apró kategóriát képviselnek. Minden más SEO szakembernek és tartalomkészítőnek gondos tervezésre és kivitelezésre van szüksége. Mai cikkünkben ezzel a témával foglalkozunk, de ha úgy érzed nincs időd ilyen terveket szőni és alkalmazni, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva

 

Hogyan azonosítsd a mérhető mutatókat tartalomcéljaid számára

1. lépés

Képzelj el magad előtt egy egyszerű vonaldiagramot ahol az X-tengely az idő múlását mutatja, az Y-tengely pedig egy olyan mutatót, ami boldoggá tenné a főnöködet vagy az ügyfeledet. Az Y-tengely folyamatosan felfelé lépked, tehát valamilyen növekedésről van szó.


Mi lehet az Y-tengely? Miből szeretne többet egy ügyfél? Bizonyára nem szimplán több látogatóra vágyik, hanem inkább érdeklődőkre, foglalásokra, vásárlásokra – a legfontosabb konverziókra. A forgalmi célok segítenek majd elérni ezeket a főbb, fontosabb célokat. Ezért kezdjük mindig a keresleti célokkal, és fejtjük vissza azokat forgalmi célokra úgy, hogy elosztjuk a keresleti célokat a korábbi  konverziós arányokkal. Egyszerűbb ezt képlettel szemléltetni, tehát:


forgalmi célok = keresleti célok / korábbi konverziós arányok


Na persze, ilyenkor problémát jelenthet, ha az ember nincs tisztában a korábbi konverziós arányaival, vagyis azzal, hogy milyen konverziós arányokra számíthat a továbbiakban is. Ezt úgy számolhatod ki, hogy fogod az előző 12-24 hónap tényleges keresletét, majd összehasonlítod a tényleges forgalommal ugyan ebből az időszakból. Oszd el a kívánt keresleti mutatót az organikus forgalommal, és így kapod meg a konverziós arányt.

 

Ha nincs kéznél ez az adat, akkor kénytelen leszel egy ehhez hasonló konverziós arányt találnod és használnod. Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást készítesz, akkor használhatod hozzájuk a hasonló kellékek konverziós arányait (pl. egy másik blogbejegyzését, stb.)

 

2. Lépés

Találd ki, hogy milyen keresletet szeretnél ösztönözni a következő 12-24 hónapban, majd oszd el ezt a korábbi konverziós aránnyal. Így kapod meg a forgalmi céljaidat.


Ha megvannak ezek a célok, akkor érdemes kiszámolni, hogy mi történne, ha nem csinálnál semmit. Hacsak nincs egyetlen darab tartalmad sem most, a forgalmad nőni fog majd, bármit is teszel. Ha tehát sikerül kiderítened, hogy hová jutnál el, ha nem csinálnál semmit, és hogy mekkora a rés van e között, és a között, ami a növekedéshez szükséges, kiderítheted, hogy mennyivel nagyobb forgalomra és több konverzióra lesz szükséged.

 

3. Lépés

Ezt követően meg kell határoznod, hogy mekkora havi keresettséget kell megcéloznod ahhoz, hogy pótolni a különbséget a várt értékek és a között, ahogyan a tartalmad növekedne, ha nem csinálnál semmit. Ehhez érdemes egyrészt egy CTR-görbe-elemzést végezni, illetve néhány becslést készíteni az 1-3, 4-6, 7-9 és 10. keresőtalálati pozíció alapján az első találati oldalon. A mért CTR-t aztán összeszorozhatod a szükséges a forgalommennyiséggel, hogy kiszámíthasd a havi keresettségi becsléseket minden egyes pozícióhoz.

 

Hogyan végezz kulcszókutatást a perszónák alapján

Először is készítsd el, vagy frissítsd perszónáidat. Sok SEO szakember kihagyja ezt a lépést, pedig minél jobban ismered ezeket a perszónákat, és minél részletesebb képet tudsz alkotni róluk, annál pontosabb és alaposabb alapkulcsszó-listát hozhatsz létre. A kulcsszókutatáshoz használt célkulcsszavak mind ezekből a perszónákból származnak majd.
Perszónáidról olyan alapkérdéseket kell megválaszolnod, mint például:
•    Milyen iparágban dolgoznak?
•    Mekkora az osztály, amin dolgoznak?
•    Milyen eszközökre van szükségük a munkavégzéshez?


Ha például ezek alapján arra jutsz, hogy célperszónád a vendéglátásban dolgozik egy négy fős csapatban, egy összesen 30 főt alaklmazó cégnél, és szállodakezelési vagy könyvelési eszközöket használnak, akkor ebből következik, hogy a „szállodai szoftver” egy jó alapkulcsszó lehet.


Ezzel a módszerrel kell összeállítanod egy listát ilyen releváns alapkulcsszavakból, majd kibővítened őket kapcsolódó short-tail, illetve long-tail kulcsszavakká. A népszerűbb eszközök mellett (Moz, Ahrefs, Semrush) persze más eszközöket is használhatsz, hogy minél teljesebb képet kapj a legideálisabb kulcsszavakról. Ilyenek például a Google vagy a Bing saját kulcsszótervezői.


Ha a lista elkészült, vizsgáld meg őket alapján, amit az adott perszónákról tudsz, és távolítsd el a felesleges, nem releváns kulcsszavakat, amikkel nem érné meg foglalkozni. Szűrd, kategorizáld és csoportosítsd a kulcsszavakat, hogy könnyedén átláthatók legyenek, és egyszerűen készíthess tartalmakat ezek alapján.

 

Ha megvannak az alapkulcsszavak, ideje beírni őket a választott kulcsszótervező eszközökbe, és letölteni a javaslatokat. Ezeket aztán a mögöttük álló szándék szerint érdemes kategóriákba osztani, úgymint információs, tranzakciós és navigációs kulcsszavakat.

 

Készíts tartalomnapárat

Keress egy szerkesztői naptár eszközt, ami megfelel számodra, és amit tényleg használni is fogsz. Ezt követően add hozzá az alábbiakat a választott naptárhoz:
•    Az alapok: Megcélzandó kulcsszó, URL javaslatok, címsor stb.
•    Belső hivatkozási lehetőségek: Termékek, kapcsolódó tartalmak, kínálatok, regisztrációs oldalak stb.
•    Kihívás: A megcélzott kulcsszó (vagy kulcsszavak) átlagos nehézsége, szorozva a versenytársak minőségi mutatójával.
•    Várt forgalom: Szorozd meg a kulcsszó keresési arányát a várt pozíció átkattintási arányával.
•    Versenyelőny: Valami, ami megkülönbözteti majd tartalmadat a versenytársakétól (eredeti adatok, stb.)


A kulcsszavakat továbbá témák szerint is csoportosíthatod perszónák helyett, majd összegezheted, hogy egy-egy témában mekkora keresettséget célzol meg. Ezek után kezdődhet a tartalmak elkészítése!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!