Bármilyen tapasztalt marketinges is vagy, ha orvosoknak szeretnéd értékesíteni PPC szolgáltatásaidat, akkor teljesen más gondolkodásmóddal kell nekilátnod ennek a feladatnak.
A helyzet az, hogy egy olyan értékesítési folyamatról beszélünk, ami általában azzal zárul, hogy valaki befekszik egy ügyfeled szikéje alá. Nem kérdés, hogy egy-egy megszerzett páciens (ügyfeleid ügyfelei) élettartamra kivetített értéke óriási, de ahhoz, hogy ebből az értékből neked is jusson, sajátos módon kell megközelítened az egészségügyi szektorokat.
Íme néhány észrevétel és tipp ahhoz, hogy hogyan pozícionálhatod ügynökségedet az egészségügyi szektorban aktív ügyfeleidnek, és hogy hogyan adhatod el nekik PPC szolgáltatásaidat!
1. Tartsd észben, hogy az orvosok nincsenek otthon a PPC-ben
Az egészségügyi szektorban dolgozók tanult, eszes emberek, azonban képesítésüket nem az online marketing területén szerezték. Még ha az oktatásban töltött éveik során találkoztak is az üzletvezetéssel és a marketinggel, e tudás oroszlánrésze (mint tudod) valódi gyakorlatból származik, ami számukra minden bizonnyal kimaradt.
Készülj fel rá, hogy meg majd magyaráznod nekik a PPC előnyeit és hasznát az orvosok számára. Természetesen ehhez tisztában kell lenned azokkal a kihívásokkal, amikkel egy egészségügyi szakember manapság szembe kell, hogy nézzen.
2. Használj kizáró és long-tail kulcsszavakat
Ha a PPC-ről van szó, akkor a kizáró és long-tail kulcsszavak egyik ügyfelednél sem lesznek olyan fontosak, mint az orvosok és más egészségügyi szakemberek vagy márkák esetében.
A helyzet az, hogy az online keresőforgalom jelentős része egészségügyi szándékú. Vannak, akik a Google-on keresnek rá tüneteikre, míg sok egészségügyi hallgató az interneten keres magának forrásokat iskolai beadandóihoz. Az ilyen egészségügyi témájú keresések hamar felélhetik ügyfeleid PPC költségkeretét, ha hirdetéseik nem a megfelelő keresésekre jelennek meg.
Fontos tehát, hogy konkrétabb (long-tail) és kizáró („negatív”) kulcsszavakat használj hirdetéseidben, hogy a megfelelő szándékú keresőket célozhasd meg velük.
3. Kerüld a PPC-s szaknyelvet, amikor megpróbálod eladni szolgáltatásaidat
Ez az, ahol nagyon sokan csúnyán elhasalnak, amikor orvosoknak próbálják meg eladni PPC szolgáltatásaikat.
A marketingesek előszeretettel dobálóznak olyan kifejezéseket az ügyfelekkel kapcsolatban, mint befektetés megtérülése, élettartamra kivetített érték, konverziós arányok, átlag eladási érték, és így tovább. Ez mind teljesen rendben van, ha bármilyen más jellegű ügyfélnek próbálod eladni PPC szolgáltatásaidat azonban mi itt most orvosokról beszélünk.
A helyzet az, hogy az egészségügyi szakembereknek óriási etikai elvárásoknak kell megfelelniük, hiszen a szó legszigorúbb értelmében emberéletek vannak a kezükben. Előfordulhat, hogy olyan orvosoknak próbálod majd eladni PPC szolgáltatásaidat, akik vesztették már el pácienseiket. Nincs még egy olyan ügyféltípus, ami annyira szorosan kötődik ügyfelei életéhez, mint az orvosok a pácienseikéhez.
Mindezzel arra próbálunk rávilágítani, hogy egy orvos pácienseihez nem rendelhetsz pénzértéket. Ha egy tisztességes egészségügyi szakember úgy érzi, hogy csak pénzt látsz a pácienseiben, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem kér majd a segítségedből. Tény persze, hogy ők is szeretnének költséghatékony kampányokat futtatni, de egy igazi orvosnak az emberélet többet ér, mint hogy spórolhasson egy kampányon, ezért magadat is ennek tudatában kell előadnod neki.
4. Tudd, hogy az orvosok hogyan találnak rá pácienseikre
Ez talán a legfontosabb része ennek az egész kérdésnek. A különböző orvosok más és más folyamatokon keresztül szereznek maguknak pácienseket.
Sok praxis több hálózatnak is része. Vannak orvosok, akik kórházakban dolgoznak, és sok páciensük beutalókon, vagy előre egyeztetett időpontokon keresztül jutnak el hozzájuk. Más orvosok biztosítási hálózatokon keresztül találkoznak betegeikkel.
Ha igazán csábítóan szeretnéd tálalni PPC szolgáltatásaidat, akkor tudnod kell, hogy lehetséges ügyfeled milyen módon szerez magának új pácienseket. Persze ez több előkészületet követel meg részedről, de a hatás jelentős lehet.
Gondolj csak bele – számos cég úgy keresi fel ajánlataival a különböző klinikákat és magánorvosokat, hogy semmit sem tudnak arról, hogy azok hogyan működnek. Még ha csak egy kicsivel is felkészültebben jelensz meg az első találkozón, és nem is tudod teljesen konkrétan, hogy hogyan szerez magának új pácienseiket lehetséges ügyfeled, sokkal jobb első benyomást tehetsz majd nála, mint a tucatnyi másik cég.
5. Tudd, hogy egyáltalán milyen orvosoknak lennének vevők PPC szolgáltatásaidra
Az egészségügy tele van kihasználatlan lehetőségekkel, mert meglepően kevés ügynökség foglalkozik ezzel a szektorral. A helyzet az, hogy az általános feltételezés szerint a legtöbb orvos hálózatokon és partnerkapcsolatokon keresztül szerez magának új pácienseket. Ennek a feltételezésnek köszönhetően az egészségügyben óriási hiánya van a keresőmarketingnek.
Meg kell hagyni, hogy ez a feltételezés javarészt igaz is, hiszen a legtöbb orvos valóban ilyen csatornákon keresztül találkozik ügyfeleivel. PPC szolgáltatásaidat tehát első sorban olyan orvosoknak és más egészségügyi szakembereknek kell felajánlanod, akik nem részei az ilyen hálózatoknak.
Milyen egészségügyi szakembereket érdemes megcélozni PPC szolgáltatásaiddal?
Ilyen szakemberek (és szervezetek) például a csontkovácsok, a fogorvosok, a szájsebészek, a gyógyfürdők, az állatorvosok, az audiológusok, az egészségügyi szaktanácsadók, a gyógytornászok, és még sokan mások különös tekintettel a plasztikai sebészekre, akik különösen értékes páciensekkel foglalkoznak.
Fontos észben tartani, hogy a felsoroltak (és persze mások) közül sokan valóban lehetnek olyan ajánlati és biztosítási tagjai, akiknek stabil páciensforrásuk van, így egyáltalán nem igénylik majd PPC szolgáltatásaidat. Azonban ezek azok a szakterületek, amelyek gyakrabban működnek önálló praxisokként, és jól jönne nekik marketingtudásod.
Az egészségügy egy olyan szektor, ahol nagyon óvatosan kell bánni az általánosításokkal, de a fenti lista egy jó kiindulópont lehet buyer personáid kialakításához.
E szakmák egy része folyamatos bevételforrásokból él (fogorvosok, gyógytornászok, pszichológusok, stb.), míg mások kevesebb, de nagyobb értékű páciensekkel foglalkoznak (plasztikai sebészek, szájsebészek, stb.) Vannak olyanok is, amelyek e két véglet közé esnek, amit persze figyelembe kell majd venned a google ads költségkeret kezelésekor!