PPC marketing orvosoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 tipp ahhoz, hogy hogyan add el PPC szolgáltatásaidat orvosoknak

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Bármilyen tapasztalt marketinges is vagy, ha orvosoknak szeretnéd értékesíteni PPC szolgáltatásaidat, akkor teljesen más gondolkodásmóddal kell nekilátnod ennek a feladatnak.

A helyzet az, hogy egy olyan értékesítési folyamatról beszélünk, ami általában azzal zárul, hogy valaki befekszik egy ügyfeled szikéje alá. Nem kérdés, hogy egy-egy megszerzett páciens (ügyfeleid ügyfelei) élettartamra kivetített értéke óriási, de ahhoz, hogy ebből az értékből neked is jusson, sajátos módon kell megközelítened az egészségügyi szektorokat.

Íme néhány észrevétel és tipp ahhoz, hogy hogyan pozícionálhatod ügynökségedet az egészségügyi szektorban aktív ügyfeleidnek, és hogy hogyan adhatod el nekik PPC szolgáltatásaidat!

 

1. Tartsd észben, hogy az orvosok nincsenek otthon a PPC-ben

Az egészségügyi szektorban dolgozók tanult, eszes emberek, azonban képesítésüket nem az online marketing területén szerezték. Még ha az oktatásban töltött éveik során találkoztak is az üzletvezetéssel és a marketinggel, e tudás oroszlánrésze (mint tudod) valódi gyakorlatból származik, ami számukra minden bizonnyal kimaradt.

Készülj fel rá, hogy meg majd magyaráznod nekik a PPC előnyeit és hasznát az orvosok számára. Természetesen ehhez tisztában kell lenned azokkal a kihívásokkal, amikkel egy egészségügyi szakember manapság szembe kell, hogy nézzen.

 

2. Használj kizáró és long-tail kulcsszavakat

Ha a PPC-ről van szó, akkor a kizáró és long-tail kulcsszavak egyik ügyfelednél sem lesznek olyan fontosak, mint az orvosok és más egészségügyi szakemberek vagy márkák esetében.

A helyzet az, hogy az online keresőforgalom jelentős része egészségügyi szándékú. Vannak, akik a Google-on keresnek rá tüneteikre, míg sok egészségügyi hallgató az interneten keres magának forrásokat iskolai beadandóihoz. Az ilyen egészségügyi témájú keresések hamar felélhetik ügyfeleid PPC költségkeretét, ha hirdetéseik nem a megfelelő keresésekre jelennek meg.

Fontos tehát, hogy konkrétabb (long-tail) és kizáró („negatív”) kulcsszavakat használj hirdetéseidben, hogy a megfelelő szándékú keresőket célozhasd meg velük.

 

3. Kerüld a PPC-s szaknyelvet, amikor megpróbálod eladni szolgáltatásaidat

Ez az, ahol nagyon sokan csúnyán elhasalnak, amikor orvosoknak próbálják meg eladni PPC szolgáltatásaikat.

A marketingesek előszeretettel dobálóznak olyan kifejezéseket az ügyfelekkel kapcsolatban, mint befektetés megtérülése, élettartamra kivetített érték, konverziós arányok, átlag eladási érték, és így tovább. Ez mind teljesen rendben van, ha bármilyen más jellegű ügyfélnek próbálod eladni PPC szolgáltatásaidat azonban mi itt most orvosokról beszélünk.

A helyzet az, hogy az egészségügyi szakembereknek óriási etikai elvárásoknak kell megfelelniük, hiszen a szó legszigorúbb értelmében emberéletek vannak a kezükben. Előfordulhat, hogy olyan orvosoknak próbálod majd eladni PPC szolgáltatásaidat, akik vesztették már el pácienseiket. Nincs még egy olyan ügyféltípus, ami annyira szorosan kötődik ügyfelei életéhez, mint az orvosok a pácienseikéhez.

Mindezzel arra próbálunk rávilágítani, hogy egy orvos pácienseihez nem rendelhetsz pénzértéket. Ha egy tisztességes egészségügyi szakember úgy érzi, hogy csak pénzt látsz a pácienseiben, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem kér majd a segítségedből. Tény persze, hogy ők is szeretnének költséghatékony kampányokat futtatni, de egy igazi orvosnak az emberélet többet ér, mint hogy spórolhasson egy kampányon, ezért magadat is ennek tudatában kell előadnod neki.

 

4. Tudd, hogy az orvosok hogyan találnak rá pácienseikre

Ez talán a legfontosabb része ennek az egész kérdésnek. A különböző orvosok más és más folyamatokon keresztül szereznek maguknak pácienseket.

Sok praxis több hálózatnak is része. Vannak orvosok, akik kórházakban dolgoznak, és sok páciensük beutalókon, vagy előre egyeztetett időpontokon keresztül jutnak el hozzájuk. Más orvosok biztosítási hálózatokon keresztül találkoznak betegeikkel.

Ha igazán csábítóan szeretnéd tálalni PPC szolgáltatásaidat, akkor tudnod kell, hogy lehetséges ügyfeled milyen módon szerez magának új pácienseket. Persze ez több előkészületet követel meg részedről, de a hatás jelentős lehet.

Gondolj csak bele – számos cég úgy keresi fel ajánlataival a különböző klinikákat és magánorvosokat, hogy semmit sem tudnak arról, hogy azok hogyan működnek. Még ha csak egy kicsivel is felkészültebben jelensz meg az első találkozón, és nem is tudod teljesen konkrétan, hogy hogyan szerez magának új pácienseiket lehetséges ügyfeled, sokkal jobb első benyomást tehetsz majd nála, mint a tucatnyi másik cég.

 

5. Tudd, hogy egyáltalán milyen orvosoknak lennének vevők PPC szolgáltatásaidra

Az egészségügy tele van kihasználatlan lehetőségekkel, mert meglepően kevés ügynökség foglalkozik ezzel a szektorral. A helyzet az, hogy az általános feltételezés szerint a legtöbb orvos hálózatokon és partnerkapcsolatokon keresztül szerez magának új pácienseket. Ennek a feltételezésnek köszönhetően az egészségügyben óriási hiánya van a keresőmarketingnek.

Meg kell hagyni, hogy ez a feltételezés javarészt igaz is, hiszen a legtöbb orvos valóban ilyen csatornákon keresztül találkozik ügyfeleivel. PPC szolgáltatásaidat tehát első sorban olyan orvosoknak és más egészségügyi szakembereknek kell felajánlanod, akik nem részei az ilyen hálózatoknak.

 

Milyen egészségügyi szakembereket érdemes megcélozni PPC szolgáltatásaiddal?

Ilyen szakemberek (és szervezetek) például a csontkovácsok, a fogorvosok, a szájsebészek, a gyógyfürdők, az állatorvosok, az audiológusok, az egészségügyi szaktanácsadók, a gyógytornászok, és még sokan mások különös tekintettel a plasztikai sebészekre, akik különösen értékes páciensekkel foglalkoznak.

Fontos észben tartani, hogy a felsoroltak (és persze mások) közül sokan valóban lehetnek olyan ajánlati és biztosítási tagjai, akiknek stabil páciensforrásuk van, így egyáltalán nem igénylik majd PPC szolgáltatásaidat. Azonban ezek azok a szakterületek, amelyek gyakrabban működnek önálló praxisokként, és jól jönne nekik marketingtudásod.

Az egészségügy egy olyan szektor, ahol nagyon óvatosan kell bánni az általánosításokkal, de a fenti lista egy jó kiindulópont lehet buyer personáid kialakításához.

E szakmák egy része folyamatos bevételforrásokból él (fogorvosok, gyógytornászok, pszichológusok, stb.), míg mások kevesebb, de nagyobb értékű páciensekkel foglalkoznak (plasztikai sebészek, szájsebészek, stb.) Vannak olyanok is, amelyek e két véglet közé esnek, amit persze figyelembe kell majd venned a Google Ads költségkeret kezelésekor!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!