Plasztikai sebészeti Instagram: Tippek a páciens szerzésért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 nyerő Instagram marketingtipp plasztikai sebészeknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Plasztikai sebészként bizonyára te vagy a leginkább tisztában azzal, hogy a mai társadalomnak mennyire fontosak is a külsőségek. Az emberek szeretnek jól kinézni, hiszen vizuális lények – éppen ezért olyan népszerű platform az Instagram is.

Egy megfelelő stratégia összeállításával és kivitelezésével plasztikai sebészeted új ügyfelekre lelhet az Instagramon. Ehhez azonban többre lesz szükséged néhány mutatós képnél, amiket időnként feltöltesz profilodra. Több, mint egymilliárd aktív felhasználójával az Instagram egy esszenciális marketingeszköz, amit nem szabad félvállról venni.

Szóval mit tehetsz azért, hogy plasztikai praxisoddal felkeltsd leendő ügyfeleid figyelmét? Hogyan győzheted meg őket arról, hogy téged válasszanak a legjobb eredmények érdekében? A következőkben 5 Instagram marketingtippet kínálunk plasztikai sebészeknek!
 

1. Körvonalazd stratégiádat

Akár új helyre költözteted praxisodat, akár mostani helyeden szeretnéd, hogy neved többekhez is eljusson, fontos, hogy erősebb márkaismertséget építs ki közvetlen környezetedben. Először is figyeld meg, hogy egy hónap alatt hány pácienst tudsz kiszolgálni, és hogy mekkora bevételt gyűjthetsz össze munkáddal. Ez alapján tudni fogod, hogy nagyjából hány műtétet és egyéb beavatkozást kell elvégezned egy adott idő alatt, hogy kideríthesd, tudod-e fedezni költségeidet, illetve mekkora haszonra számíthatsz.

Ha már tudod, hogy mi az a szint, amit tartanod kell, akkor elkezdhetsz azon gondolkodni, hogy hogyan érd el, vagy őrizd meg azt. Egy jó plasztikai sebészeti marketingstratégia többféle elemből áll – megannyi taktikát és eszközt hasznosít a siker érdekében. Ezen eszközök egyike a közösségi média marketing.

A közösségi médián belül is többféle útvonalat választhatsz, de plasztikai sebészként szinte nélkülözhetetlen, hogy egy stabil jelenlétet alakíts ki praxisod számára az Instagramon. Az indok egyszerű: az Instagram egy vizuális platform, ami tökéletes ahhoz, hogy bemutasd vizuális munkáidat a nagyvilágnak!

Mindemellett egy kiváló csatorna arra, hogy megkaparintsd az emberek figyelmét, és felkeltsd az érdeklődésüket márkád iránt.

Szükséged lesz tehát egy plasztikai sebészeti Instagram marketingstratégiára. Első körben nem kell túl részletesnek lenned: határozd meg, hogy kiket szeretnél megcélozni tartalmaiddal, majd ez alapján azt, hogy milyen tartalmakat kell készítened számukra az Instagramra!

 

2. Készítsd el plasztikai sebészeted üzleti Instagram profilját

Instagram marketing stratégiádnak átfogó marketingstratégiádat kell követnie. Ha már van ilyen stratégiád, akkor fontos, hogy az Instagramon is hasonló stílusban légy jelen márkád képviseletében. Használd ugyan azt a vizuális hangulatot, azokat a színeket, betűtípusokat, stb., amikkel más helyeken is megjelenik plasztikai sebészeted, csak éppen az Instagramra készített tartalmak köntöseként.

Mindehhez egy üzleti Instagram profilra lesz szükséged. Tény persze, hogy plasztikai sebészetedet egy hétköznapi felhasználói profillal is képviseltethetnéd az Instagramon, de ezt jobb, ha már most elfelejted. Egy ingyenes üzleti Instagram profil temérdek olyan funkciót kínál neked, amikkel sokkal népszerűbbé teheted sebészetedet a világ egyik legnagyobb közösségi platformján.

Fontos szempont például, hogy egy üzleti profilba beírhatod plasztikai sebészeted elérhetőségeit, és – ami a legfontosabb – webhelyed címét is. Erre az egyszerű képes és videós bejegyzésekben nincs lehetőség!

Ha korábban már készítettél egy személy profilt plasztikai sebészeted számára, akkor sincs semmi baj, hiszen pillanatok alatt (és teljesen ingyenesen) átalakíthatod professzionális üzleti fiókká.

Egy üzleti profil többek között hasznos statisztikákat kínál tartalmaidról és követőidről, és még fizetett hirdetéseket is publikálhatsz vele, hogy még többekhez eljuttathasd márkád nevét.

 

Inkább profikra bíznád? Kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét!

 

3. Állíts össze egy tartalomnaptárt

Az Instagram egy nyüzsgő, élettel teli platform, ahol a nap 24 órájában történik valami - szóval melyik időpontokban érdemes posztolnod képeidet, hogy a legtöbbeket érhesd el velük?

Nos, ez első sorban attól függ majd, hogy kiknek szánod ezeket a képeket. Egyes felmérések szerint hétköznap, ebédidőben a legnagyobb a forgalom az Instagramon. Azonban ha biztosra szeretnél menni, tölts el néhány napot/hetet rendszeres posztolgatással, és nézd meg, hogy mikor és milyen bejegyzésekre érkezik a legtöbb reakció.

Sokat segíthet a kizárólag üzleti Instagram fiókok számára elérhető Elemzések funkció, amivel megnézheted, hogy követőid mikor a legaktívabbak a platformon – ez alapján leszűkítheted azokat az időszakokat a nap folyamán, amikor érdemes publikálnod tartalmaidat.

Ezen kívül érdemes még létrehozni egy tartalomnaptárt is. Egy ilyen dokumentum – amit érdemes egy megosztható táblázatként (pl. Google Táblázat) létrehozni – segít vizualizálni és előre megtervezni egy adott időszak bejegyzéseit a különböző közösségi platformokra, köztük az Instagramra is. A tartalomnaptáron akár hónapokra előre is bejelölheted, hogy mikor milyen bejegyzéseket szeretnél posztolni. Ezzel egyrészt egyszerűbb nyomon követni a tartalmakat, és látni fogod ha te (vagy valaki más a csapatodból) már lefoglalt-e egy időpontot vagy témát, így az ütközések is elkerülhetők.

Mindemellett fontos az is, hogy megtaláld a számodra ideális posztolási sűrűséget (ez, mint mondtuk, közönségedtől függ), és hogy ehhez tartsd magad. Ez segít rendezettebbé tenni tartalomnaptáradat, és a felhasználók is tudni fogják, hogy mikor számíthatnak új tartalmakra tőled. Nem számít, ha hetente egyszer, kétszer, vagy napi rendszerességgel posztolsz – csak tartsd magad a megszokott ütemhez, ha kitapasztalod, hogy mi az.

A rendszeresség továbbá azt is bizonyítja követőid számára, hogy egy összeszedett plasztikai sebészeti praxissal van dolguk, ami elengedhetetlen a bizalom megalapozásához!

 

4. Állj elő ideális ügyfeleidnek szánt tartalmakkal

Mint korábban említettük, fontos, hogy megismerd célközönségedet, hiszen csak így tudsz majd olyan tartalmakat készíteni, amikkel kifejezetten őket szólíthatod meg és veheted rá arra, hogy felkeressék plasztikai sebészetedet.

Ha már tudod, kiknek szólnak marketingüzeneteid, elkezdhetsz válogatni az Instagram organikus tartalomtípusai és fizetett hirdetései között, hogy kiválaszd a legideálisabbakat. Nézzük meg, hogy melyek ezek!

Fényképek 

Egy kép többet mond ezer szónál, és ha valahol, akkor az Instagramon komolyan kell venni ezt a gondolatot. Ügyelj rá, hogy feltöltött képeid jó minőségűek legyenek, és persze hogy kapcsolódjanak plasztikai sebészeti praxisodhoz. Jó ötlet például előtte/utána képeket feltölteni azokról a páciensekről, akik beleegyeznek ebbe.

 

Videók

Hasonlóképpen a fényképekhez, a videók is rengeteget segíthetnek marketingüzeneteid átadásában. Segítségükkel bemutathatod rendelődet, elmagyarázhatod bennük egy-egy eljárás menetét, vagy megmutathatod azt is, hogy éppen milyen egészségügyi rendezvényen veszel részt a közösség aktív tagjaként.

 

Galériák

Az Instagram galériabejegyzései összesen tíz képet és/vagy videót engednek egy bejegyzésben összefoglalni. Ezek kiválóan alkalmasak arra, hogy elmesélj velük egy történetet, vagy hogy részletesen bemutasd egy eljárás különböző lépéseit. Ügyelj rá, hogy a galériába kerülő képek és videók kapcsolódjanak egymáshoz.

 

Kiemelt bejegyzések

Ha az Instagramon van egy olyan organikus bejegyzésed, ami kiemelkedően jól teljesít, a kiemelés funkcióval egy fizetett hirdetés formájában még több felhasználóhoz juttathatod el a platformon. Hirdetések használatakor használhatod az Instagram célzási opcióit is, hogy marketingüzeneteid tényleg az legérdeklődőbb lehetséges ügyfeleid előtt jelenhessenek meg.

 

Történetek

Az Instagram történetei tökéletesek arra, hogy megragadj egy-egy pillanatot, és megmutathasd azt profilod követőinek. Az Instagram történetek képeket és videókat is tartalmazhatnak, és messze nem kell olyan igényesen tökéletesen elkészíteni őket, mint a hagyományos bejegyzéseket. A történetek csak átmenetileg maradnak a profilon (hacsak nem archiválod őket), ezért nem csak egy-egy érdekes pillanat bemutatására ideálisak, hanem szavazások és hivatkozások elhelyezésére is.

Mindezek mellett ügyelj a hashtaghasználatra is. Az Instagramon minden tartalmadat elláthatod néhány hashtaggel, amelyek segítenek a felhasználóknak, hogy rátaláljanak profilodra (még akkor is, ha nem követik azt). Ügyelj rá, hogy mindig csak az adott tartalomhoz kapcsolódó hashtageket használj, különben a felhasználók spamként jelentik majd bejegyzéseidet, aminek kellemetlen következményei lesznek.

 

5. Figyelj oda az aktivitási statisztikákra

Korábban már említést tettünk az Instagram rendkívül hasznos Elemzések funkciójáról – szóval mit is takar ez egészen pontosan? Nos, az Instagram Elemzések számos hasznos adatot kínál arról, hogy hogyan teljesít profilod, mennyire népszerűek bejegyzéseid és hogy kik alkotják közönségedet a platformon.

Például meg tudod nézni, hogy hányan látták egy-egy bejegyzésedet, hányan kedvelték őket, hogy a hét mely napjain és mely órákban a legaktívabbak közönséged tagjai tartalmaiddal (beleértve organikus bejegyzéseidet és hirdetéseidet is) és így tovább. Az Elemzések felületen tehát egy részletes áttekintést láthatsz arról, hogy mennyire sikeresek Instagram marketing törekvéseid, és hogy hogyan javíthatnál stratégiádon.
 

Amennyiben rábíznád profi szakemberekre Instagram profilod sikerességét, egészségügyi marketing csapatunk segíteni fog!



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!