A Pinterest egy alulértékelt platform. Alulértékelt, mert sokan nem veszik a fáradtságot, hogy megismerjék, pedig hamar rájönnének, hogy valójában egy igazi vizuális marketingparadicsom, ami kifejezetten olyan cégeknek, márkáknak, és üzleteknek kedvez, amiknek van mit megmutatniuk képekben.
Az első sorban vizuális tartalmakra épülő Pinterest már évek óta nagyon népszerű az egyszerű felhasználók között, a marketingesek azonban még csak most kezdik el igazán felfedezni. A platform kiváló többek között vendéglátóipari létesítmények (szállodák, éttermek, üdülők, bárok, stb.) számára, hiszen az ilyen helyeknek olyan fogásaik, italaik, szobáik, tehát kínálatuk van, amiket tökéletesen lehet szemléltetni néhány ízléses kép segítségével. A Pinterest továbbá egy közösségi platform is, ami elősegíti a megosztott tartalmak terjedését, nem is beszélve a közvetlen vásárlási lehetőségekről.
A következőkben néhány egyszerű, de fontos tippet osztunk meg, kifejezetten éttermek, bárok, és egyéb étkezdék számára.
Ha szeretnél közelebbről is megismerkedni a Pinteresttel, akkor olvasd el részletes útmutatónkat hozzá!
1. Mutogasd büszkén fogásaidat
Egy étterembe első sorban a finom ételekért jönnek az emberek, és ha ezeket az ételeket minél több felületen mutatod meg az interneten, akkor annál többeket csábíthatsz el magadhoz. A Pinterest – mint már említettük – tökéletes erre.
A platformon megoszthatod azokat a képeket fogásaidról, amiket webhelyedre vagy blogodra töltesz fel, és ezzel együtt el is helyezel egy hivatkozást, amin keresztül a felhasználók gyorsan fel is kereshetik a képek eredeti helyét. Ez segít minél több forgalmat terelni webhelyedre vagy blogodra.
2. Oszd meg pinjeidet
Nem elég csak posztolni a képeket a Pinteresten – ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a platformból, akkor bejegyzéseidet máshol is népszerűsítened kell. Miután valami kikerül a Pintereszre, oszd meg azt más közösségi platformjaidon is – például a Facebookon és a Twitteren – hogy minél több felhasználó értesüljön róla, hogy a Pinteresten is követhetnek.
3. Készíts több táblát is
Egy étterem többféleképpen is feloszthatja kínálatát – előételek, levesek, húsok, halételek, vegetáriánus fogások, italok, stb. Ezeknek a kategóriáknak mind készíthetsz egy saját táblát a Pinteresten, hogy a megfelelő fogások (pontosabban azok képei) mind egy helyen legyenek.
Ez megkönnyíti az érdeklők számára kínálatod böngészését, és összességében több követőt gyűjthetsz össze célzott tábláiddal – egy vegetáriánus nem fog követni egy olyan táblát, amiben húsételek is vannak.
4. Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálásról
A SEO-t webhelyeden is használod (ugye?), és a Pinteresten is bevethetsz néhány taktikát, amivel javíthatod pinjeid és tábláid fellelhetőségét a platformon. Használj releváns kulcsszavakat a leírásokban, és mellékelj 2-3 hashtaget is, ha azok indokoltak.
5. Légy a közösség aktív tagja
Nem véletlenül hívják az ilyen hálózatokat közösséginek. A szép képek, jól optimalizált pinek és rendszeres megosztások még nem elegendőek ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd a Pinterestből – akárcsak a Facebookon, a Twitteren, vagy az Instagramon, itt is oda kell figyelned a felhasználók megjegyzéseire, kérdéseire, és érdemes rendszeresen részt venni a kialakuló beszélgetésekben is. Az emberek szívesebben mutatnak aktivitást egy olyan márka irányába, amitől ugyan ezt kapják vissza!