Tippek a páciensek elégedettségéért online ezsközökkel

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 digitális tipp a kiemelkedő páciensélményért az egészségügyben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az ellátásra szorulók gyakran azért fordulnak magánorvosokhoz, mert színvonalasabb páciensélményre vágynak, mint amelyet egy kórházban kapnának. Azonban ahhoz, hogy a megannyi alternatíva közül a te praxisodat válasszák, már az első pillanattól kezdve olyan élményeket kell nyújtatnod nekik, amelyek az általad biztosított ellátás minőségét tükrözik.

A legtöbb páciens orvosi utazása manapság az interneten kezdődik – és rögtön itt bukik el megannyi magánorvos. Tény, hogy a szakmai tudás és az emberséges bánásmód mind elengedhetetlenek egy sikeres praxis fenntartásához, de ha egy orvosnak nincs megfelelő online jelenléte, akkor nehezen nyerheti meg leendő páciensei bizalmát.

Éppen ezért a következőkben megnézzük, hogy milyen módszerekkel kínálhatsz páratlan páciensélményt ügyfeleidnek már az előtt, hogy először ellátogatnának hozzád!

 

Használd a közösségi médiát

A közösségi média temérdek lehetőséget kínál az egészségügyi szakemberek számára, hogy kiváló páciensélményt nyújtsanak meglévő és leendő betegeik számára. Például különféle egészségügyi tippeket és informatív tartalmakat oszthatnak meg rajtuk követőikkel, hogy azok mindig naprakészek lehessenek a legújabb tudnivalókat illetően.

Mindemellett persze még ideális arra is, hogy visszajelzéseket szerezzenek pácienseik véleményeiről, tapasztalatairól, hogy megválaszolják közönségük gyakori egészségügyi kérdéseit, hogy online tanácsadást biztosítsanak és általánosságban fenntartsák a kapcsolatot pácienseikkel egy olyan helyen, ahol azok szívesen töltik szabadidejüket.

Meglepően kevés orvos él ezzel a lehetőséggel hazánkban, ami jó hír minden olyan egészségügyi szakember számára, aki hajlandó rászánni az időt, hogy haladjon a korral, és persze ezzel arra, hogy új pácienseket szerezzen magának a közösségi médián.

Figyelj oda pácienseid visszajelzéseire

A vélemények és értékelések az online egészségügyi marketing fontos részeit képezik, hiszen az emberek nem szívesen adják akárki kezébe az egészségüket. Manapság számos platform létezik, ahol a páciensek megoszthatják véleményeiket korábbi orvosaikról és persze, ahol az ellátást keresők is ellenőrizhetik egy-egy szakember tekintélyét.

Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy független egészségügyi szolgáltató marketingjéért felelsz, figyelned kell az online hírnévkezelésre, hogy a lehető legjobb fényben tüntesd fel márkádat a lehetséges páciensek előtt.

Ehhez rendszeresen ellenőrizned kell azokat a felületeket (Google Cégem, Facebook, stb.), ahol a páciensek véleményezhetik praxisodat, és reagálnod kell ezekre a véleményekre – főleg a negatívakra. Érdemes valamilyen hírnévkezelő rendszert is alkalmazni, amivel egy helyen tarthatod számon ezeket a praxisodról írt értékeléseket és véleményeket.

 

Kínálj online időpontfoglalást

Meglepően sok egészségügyi szolgáltató nem teszi lehetővé leendő betegei számára, hogy webhelyükön is foglalhassanak időpontot maguknak. Ha valami, akkor ez rengeteget javít az online páciensélményen, hiszen az emberek többsége szívesebben intézi az ügyeit digitális formában, hiszen sokaknak még annyira sincs ideje munka közben, hogy rendelőkbe telefonálgasson egyeztetni.

A GetApp egy 2018-ban publikált kutatása szerint az egészségügyi fogyasztók 80%-a szívesebben választ olyan orvost magának, aki online foglalást is kínál.

Az online foglalás számos iparág (vendéglátás, utazás, stb.) alapvető eleme, és mivel nagyon kevesen kínálják az egészségügyben, biztos lehetsz benne, hogy jelentős versenyelőnyre tehetsz majd szert vele.

 

Foglalkozz a keresőmarketinggel

Leendő pácienseid nagy része valamilyen keresőmotort (valószínűleg a Google-t) használ majd, hogy magánorvost vagy más egészségügyi szolgáltatót keressen magának. A legtöbben akkor is valamilyen keresőmotorhoz fordulnak, ha egy kezelés, egy betegség vagy más egészségügyi információ után kutatnak.

Fontos, hogy minél magasabban jelenj meg a keresőtalálatok között, hogy az emberek tudják, hozzád kell forduljanak megoldásokért és válaszokért. Itt lép színre a keresőmarketing.

A keresőmarketing célja fizetett reklámokkal növelni praxisod láthatóságát a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, valahányszor a felhasználók egy-egy egészségüggyel kapcsolatos kulcsszóra keresnek rá. A jól végzett keresőmarketing segít, hogy releváns érdeklődésű lehetséges pácienseket vonzz webhelyedre.

Ehhez egyrészt meg kell találnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre pácienseid legnagyobb valószínűséggel rákeresnének, amikor a te egészségügyi szolgáltatásidra van szükségük, másrészt pedig minőségi tartalmakat kell készítened nekik, amelyek választ adnak kérdéseikre és meggyőzik őket, hogy hozzád kell fordulniuk a gondjaikkal. Ezek a tartalmak (amelyeket hirdetéseiddel népszerűsítesz majd) lehetnek cikkek, útmutatók, videók és egyéb anyagok is.

Hogyan segíti mindez a páciensélményt? Úgy, hogy válaszokat kínálsz az online kereső, gyakran kétségbeesett, tanácstalan betegek kérdéseire, illetve rögtön ajánlod is magadat, mint megbízható egészségügyi szakembert!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!