Tippek a páciensek elégedettségéért online ezsközökkel

Tippek a páciensek elégedettségéért online ezsközökkel

4 digitális tipp a kiemelkedő páciensélményért az egészségügyben

Az ellátásra szorulók gyakran azért fordulnak magánorvosokhoz, mert színvonalasabb páciensélményre vágynak, mint amelyet egy kórházban kapnának. Azonban ahhoz, hogy a megannyi alternatíva közül a te praxisodat válasszák, már az első pillanattól kezdve olyan élményeket kell nyújtatnod nekik, amelyek az általad biztosított ellátás minőségét tükrözik.

Tippek a páciensek elégedettségéért online ezsközökkel

A legtöbb páciens orvosi utazása manapság az interneten kezdődik – és rögtön itt bukik el megannyi magánorvos. Tény, hogy a szakmai tudás és az emberséges bánásmód mind elengedhetetlenek egy sikeres praxis fenntartásához, de ha egy orvosnak nincs megfelelő online jelenléte, akkor nehezen nyerheti meg leendő páciensei bizalmát.

Éppen ezért a következőkben megnézzük, hogy milyen módszerekkel kínálhatsz páratlan páciensélményt ügyfeleidnek már az előtt, hogy először ellátogatnának hozzád!

 

Használd a közösségi médiát

A közösségi média temérdek lehetőséget kínál az egészségügyi szakemberek számára, hogy kiváló páciensélményt nyújtsanak meglévő és leendő betegeik számára. Például különféle egészségügyi tippeket és informatív tartalmakat oszthatnak meg rajtuk követőikkel, hogy azok mindig naprakészek lehessenek a legújabb tudnivalókat illetően.

Mindemellett persze még ideális arra is, hogy visszajelzéseket szerezzenek pácienseik véleményeiről, tapasztalatairól, hogy megválaszolják közönségük gyakori egészségügyi kérdéseit, hogy online tanácsadást biztosítsanak és általánosságban fenntartsák a kapcsolatot pácienseikkel egy olyan helyen, ahol azok szívesen töltik szabadidejüket.

Meglepően kevés orvos él ezzel a lehetőséggel hazánkban, ami jó hír minden olyan egészségügyi szakember számára, aki hajlandó rászánni az időt, hogy haladjon a korral, és persze ezzel arra, hogy új pácienseket szerezzen magának a közösségi médián.

Figyelj oda pácienseid visszajelzéseire

A vélemények és értékelések az online egészségügyi marketing fontos részeit képezik, hiszen az emberek nem szívesen adják akárki kezébe az egészségüket. Manapság számos platform létezik, ahol a páciensek megoszthatják véleményeiket korábbi orvosaikról és persze, ahol az ellátást keresők is ellenőrizhetik egy-egy szakember tekintélyét.

Akár magánorvosként praktizálsz, akár egy független egészségügyi szolgáltató marketingjéért felelsz, figyelned kell az online hírnévkezelésre, hogy a lehető legjobb fényben tüntesd fel márkádat a lehetséges páciensek előtt.

Ehhez rendszeresen ellenőrizned kell azokat a felületeket (Google Cégem, Facebook, stb.), ahol a páciensek véleményezhetik praxisodat, és reagálnod kell ezekre a véleményekre – főleg a negatívakra. Érdemes valamilyen hírnévkezelő rendszert is alkalmazni, amivel egy helyen tarthatod számon ezeket a praxisodról írt értékeléseket és véleményeket.

 

Kínálj online időpontfoglalást

Meglepően sok egészségügyi szolgáltató nem teszi lehetővé leendő betegei számára, hogy webhelyükön is foglalhassanak időpontot maguknak. Ha valami, akkor ez rengeteget javít az online páciensélményen, hiszen az emberek többsége szívesebben intézi az ügyeit digitális formában, hiszen sokaknak még annyira sincs ideje munka közben, hogy rendelőkbe telefonálgasson egyeztetni.

A GetApp egy 2018-ban publikált kutatása szerint az egészségügyi fogyasztók 80%-a szívesebben választ olyan orvost magának, aki online foglalást is kínál.

Az online foglalás számos iparág (vendéglátás, utazás, stb.) alapvető eleme, és mivel nagyon kevesen kínálják az egészségügyben, biztos lehetsz benne, hogy jelentős versenyelőnyre tehetsz majd szert vele.

 

Foglalkozz a keresőmarketinggel

Leendő pácienseid nagy része valamilyen keresőmotort (valószínűleg a Google-t) használ majd, hogy magánorvost vagy más egészségügyi szolgáltatót keressen magának. A legtöbben akkor is valamilyen keresőmotorhoz fordulnak, ha egy kezelés, egy betegség vagy más egészségügyi információ után kutatnak.

Fontos, hogy minél magasabban jelenj meg a keresőtalálatok között, hogy az emberek tudják, hozzád kell forduljanak megoldásokért és válaszokért. Itt lép színre a keresőmarketing.

A keresőmarketing célja fizetett reklámokkal növelni praxisod láthatóságát a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, valahányszor a felhasználók egy-egy egészségüggyel kapcsolatos kulcsszóra keresnek rá. A jól végzett keresőmarketing segít, hogy releváns érdeklődésű lehetséges pácienseket vonzz webhelyedre.

Ehhez egyrészt meg kell találnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre pácienseid legnagyobb valószínűséggel rákeresnének, amikor a te egészségügyi szolgáltatásidra van szükségük, másrészt pedig minőségi tartalmakat kell készítened nekik, amelyek választ adnak kérdéseikre és meggyőzik őket, hogy hozzád kell fordulniuk a gondjaikkal. Ezek a tartalmak (amelyeket hirdetéseiddel népszerűsítesz majd) lehetnek cikkek, útmutatók, videók és egyéb anyagok is.

Hogyan segíti mindez a páciensélményt? Úgy, hogy válaszokat kínálsz az online kereső, gyakran kétségbeesett, tanácstalan betegek kérdéseire, illetve rögtön ajánlod is magadat, mint megbízható egészségügyi szakembert!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok