A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy webhelyedre minél több organikus, azaz ingyenes forgalmat vonzhass be tartalmaiddal. Legyenek azonban bármilyen nagyszerűek is ezek a tartalmak, ha webhelyed nem működik megfelelően, akkor igazi kihívás lesz beerőszakolnod webhelyedet a keresőmotorok találatai közé. Éppen ezért fontos, hogy webhelyed technikai oldalról is optimalizált legyen. Itt lép színre a technikai SEO.
Mi az a digitális marketing?
Leegyszerűsítve: a digitális marketing azt jelenti, hogy termékeidet, szolgáltatásaidat vagy éppen márkádat valamilyen digitális médiumon keresztül igyekszel népszerűsíteni. A digitális marketing valójában egy gyűjtőnév, amibe több technika és eljárás is beletartozik. Talán nem meglepő, hogy a digitális marketing jó részét az interneten végezzük – a világháló segít rátalálni a lehetséges ügyfelekre, és eljuttatni nekik marketingüzeneteidet.
Ha mindez nem lenne elég, az internetes kommunikáció számos csatornára bontható le, úgymint közösségi média marketing, keresőoptimalizálás, email marketingg, és így tovább. Láthatod tehát, hogy egy nagyon gazdag téma áll előttünk, aminek bemutatását igyekeztünk logikusan felépíteni és tagolni. Kezdd velünk az utazásodat a digitális marketing világába!
Mi kell egy sikeres digitálismarketing-stratégiához?
Mielőtt elkezdenéd összeállítani digitálismarketing-stratégiádat (amire mindenképpen szükséged lesz), érdemes megismerkedni a digitális marketing alapjaival.
Kell egy jó webhely
Márkád vagy céged webhelye online marketinged főhadiszállása. Webhelyed tartalma, designja, és felépítése mind rengeteget elmondanak márkádról, és összességében egy nagyon fontos első benyomásként szolgál leendő ügyfeleid számára, akik az interneten találnak rád.
Webhelyed minden részletének azt a stílust, azt a személyiséget kell türköznie, ami márkádra jellemző. Tehát nem elég csak azokat a színeket, motívumokat és logókat használni, amiket márkád egyébként is használ – azt a hangnemet, fogalmazást is kell átadnia webhelyednek, amit az ügyfelek megszokhattak márkádtól. Akár egy könnyed, barátságos „modorral” ruházod fel, akár egy professzionális, letisztult, hivatalos arculatot kap, webhelyed márkád személyiségének legfontosabb digitális képviselője. Elengedhetetlen tehát, hogy egy igényes, jól felszerelt webhelyet alkoss magadnak, amihez az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni.
Legyen a webhely reszponzív
Felesleges külön részletezni, hogy egy modern webhelynek átláthatónak, rendezettnek, és igényesnek kell lennie, bármilyen stílust is képvisel. Azt azonban már sokkalt fontosabb megemlíteni, hogy egy valamirevaló webhely minden böngészésre alkalmas eszközön megfelelően kell, hogy megjelenjen.
Az emberek többsége gyakrabban internetezik mobiltelefonról, mint számítógépekről – ne feledd, hogy leendő ügyfeleid nagy részét ezek a mobilos felhasználók teszik ki. Biztosítanod kell, hogy látogatóid úgynevezett felhasználói élménye kiváló legyen, függetlenül attól, hogy számítógépen, okostelefonon, vagy táblagépen érik-e el webhelyedet. Ne feledd: fontos az első benyomás. Ehhez megfelelő egyensúlyt kell teremtened a mutatós design és a funkcionalitás között. Nem szabad, hogy egyik a másik rovására menjen – a legjobb webhelyeken pedig épp, hogy segíti egymást ez a két tényező.
A reszponzív design alapja egy korszerű, naprakész CMS (tartalomkezelő rendszer), de szerencsére ennél részletesebben már nem kell beleásnod magad a webdesignba – webfejlesztő munkatársad tudni fogja, hogy mit jelent mindez. Fontos szempont még, hogy a Google előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amiknek igényes mobilos verziójuk van – erről itt olvashatsz többet.
Ügyelj a webhely navigációjára
Fontos ugyan, hogy milyen jól néz ki egy webhely, de a vizuális hatás értékét veszti, amint a felhasználó nem tudja, hogy mit hol keressen rajta. Egyszerűvé kell tenned a navigációt felhasználóid számára, hogy azok minél több tartalmadat fedezhessék fel látogatásaik során.
Ehhez biztosítanod kell, hogy minden oldal egyértelmű, beszédes címet kapjon – minden alapvető webhelynek rendelkeznie kell legalább a következő oldalakkal:
- Kezdőlap
- „Rólunk” / „Cégünkről”
- Elérhetőségek
- Termékek és/vagy szolgáltatások listája
- Blog
Egy blog esetén nem árt továbbá, ha címkéket is használsz a különböző cikkek és egyéb tartalmak kategorizálására.
Ellenőrizd rendszeresen webhelyedet
Webhelyed folyamatos karbantartást és frissítéseket igényel majd. Bármikor felütheti a fejét egy új biztonsági probléma, vagy egy új algoritmusfrissítés (ezekről mindjárt bővebben is szót ejtünk), ami újításokra, változtatásokra kényszerít majd.
Még többet szeretnél tanulni? Úgy érzed, nem elég a tudás, amivel jelenleg rendelkezel, és szükséged lenne némi útmutatásra? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, hogy segíthessünk!
Keresőoptimalizálás
Amikor rákeresel valamire a Google-on, akkor általában automatikusan az első találatra ugrik a szemed, nem igaz? Esetenként a második és harmadik találatok is kapnak egy pillantást, talán egy kattintást is, de ennél lejjebb már kevesen nézelődnek.
Minden webmester és marketinges szeretné, ha tartalmai az első találatok között jelennének meg a Google-ben, hiszen mindenki ezekre figyel oda. Nos, lényegében ez a keresőoptimalizálás (röviden „SEO”) célja. Az emberek egyre több mindenben támaszkodnak a Google-ra a mindennapok során. Receptek, filmek, közeli éttermek, ruhavásárlás, pénzügyi tanácsadás, otthonfelújítás, utazás – a lista végtelen. Bármilyen jellegű termékeket, vagy szolgáltatásokat is kínálsz, lehetséges ügyfeleid biztosan azokra is az interneten keresnek rá. Ha szeretnél a szemük elé kerülni, akkor keresőoptimalizálnod kell webhelyed tartalmait.
Hogyan? Nos, a SEO egy hatalmas témakör, amivel kapcsolatban rengeteg részletes útmutatót találhatsz az interneten, ezért mi itt most nem is merülnénk el túl mélyen a dolgokban.
Közösségi média marketing
A közösségi média marketing a digitális marketing egyik alappillére. Lényegében azt jelenti, hogy a közösségi média segítségével népszerűsíted és értékesíted márkádat és annak kínálatát.
A közösségi média marketingnek számos előnye van:
- Rengeteg felhasználót lehet elérni vele
- A közösségi marketingkommunikáció sok platformon könnyedén célozható
- Bárki hozzáfoghat, teljesen ingyenesen
Ha még csak most ismerkedsz a digitális marketing világával, akkor érdemes webhelyed mellett egy közösségi platformon is kiépítened céged vagy márkád jelenlétét. Ne fuss azonban bele abba a hibába, amibe olyan sokan: ne regisztrálj egyszerre 4-5, vagy annál is több hálózatra. A közösségi média marketing egy időigényes feladat, amit nem szabad félvállról venni – minél több platform között oszlik meg a figyelmed, annál rosszabbul fogsz majd teljesíteni mindegyiken. Ez az útmutató segít kiválasztani a számodra legideálisabb platformot: https://www.matebalazs.hu/kosossegi-media-marketing-platformok-2019.html
Email marketing
Az email marketing hallatán még a digitális marketingben kevésbé jártasak is gyakran hevesen ráncolják a szemöldöküket. Emailezni egy olyan világban, ahol az azonnali üzenetküldő alkalmazások uralják a kommunikációt? Nos, akármennyire is meglepő, az email a mai napig az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna egy digitális marketinges számára. Ennek több oka is van.
Egyrészt, az email marketingbe fektetett összegek többszörösen képesek megtérülni, másrészt pedig mert a világ lakosságának több mint egyharmada használ emaileket a kommunikációra. Tény, hogy az azonnali üzenetküldő alkalmazások elterjedtek, de az idő múlásával egyre több ember jutott internethez, így kibővült az emailen keresztül elérhetők száma is.
Persze a látványos megtérülési arány (ami a statisztikák szerint akár 3800%-os is lehet) csak akkor érhető el, ha tudod, hogy miből is áll egy jó email marketing kampány.
CPC hirdetések
A CPC (cost-per-click, tehát kattintásonkénti árazás) hirdetések célja minél több érdeklődő felhasználót vonzani webhelyedre. A CPC hirdetésekért (amiket egyébként PPC hirdetésekként is szokás emlegetni) akkor kell fizetned, valahányszor valaki rájuk kattint.
A fizetett hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy minősített, érdeklődő felhasználókat lehet megcélozni velük. Ez azt jelenti, hogy beállíthatod, hogy milyen érdeklődésű felhasználóknak jelenjenek meg hirdetéseid. Ezt nevezzük célzásnak – ha precízen célzol, akkor rengeteg olyan felhasználót érhetsz el hirdetéseiddel, akik konkrétan érdeklődnének is a kínálatod iránt.
A Google, a Facebook, és más platformok is rendelkeznek saját hirdetési rendszerrel, habár ezeké a legfejlettebb, és általában ezekkel is lehet elérni a legtöbb érdeklődőt. Persze ezzel a legtöbb márka tisztában van, és így a verseny is nagy a hirdetési felületekért, amelyek sajnos egyre drágulnak.
A megoldás? Többet ésszel, mint pénzzel – habár számít, hogy mennyit vagy hajlandó költeni hirdetéseidre, fontos az is, hogy igényesen készítsd el őket, a maximális teljesítmény céljából.
Tartalommarketing
A digitális marketing egy másik fontos alappillére a tartalommarketing. A tartalommarketing célja rendszeresen értékes, hasznos információkat (tartalmakat) megosztani egy bizonyos témában, hogy ezzel felkeltsd egy érdeklődő közönség figyelmét, és idővel konkrét műveletekre ösztönözd őket, amikből profitálhatsz.
A tartalommarketingben fontos szerepet játszik a tartalomkészítő és a közönség közötti szoros kapcsolat kialakítása. Ezt azzal érheted el, hogy folyamatosan hasznos, értékes tartalmakat osztasz meg webhelyeden, vagy blogodon. Minél többet tudsz tartalmaiddal segíteni az érdeklődőknek, annál valószínűbb, hogy hozzád fordulnak majd, ha vásárolni szeretnének egy terméket, vagy szolgáltatást, hiszen tudják, hogy valódi szakértelemmel rendelkezel az adott témában. A tartalommarketing már évek óta nélkülözhetetlen minden digitális stratégiában, és ez 2019-ben sem lesz másképp.