Olcsó marketing - Ötletek és tippek alacsony marketing költségvetéshez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 tipp arra, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet alacsony marketing költségvetésedből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Egy új cég vagy vállalkozás esetében általában nincs lehetőség arra, hogy óriási marketing költségvetéssel dolgozzanak. Ha erre a cikkre kattintottál, valószínűleg te is ebben a cipőben jársz. Hoztunk néhány hasznos tippet, amik segítenek az online érvényesülésben akkor is, ha limitált a kereted.
 

1. Próbáld ki a gerillamarketinget

A gerillamarketing a komoly költségvetés helyett a kreativitásra, a képzelőre és az egyediségre épít stratégiát. Rengeteg kisebb cég alkalmaz gerillataktikákat, hogy versenybe szálljon az iparág óriásaival. A gerillamarketingnek számtalan formája van, hiszen – mint említettük – csupán a képzelet szabhat határt a lehetőségeknek. Például együttműködhetsz egy művésszel, és megkérheted arra, hogy üzleted falát valamilyen látványos alkotással díszítse fel. A lényeg, hogy valami olyasmibe kezdj bele, ami képes terjedni a közösségi médiában. Itt organikusan is ezreket érhetsz el, ha jól csinálod.

 

2. Használd ki a közösségi média közösségi jellegét

A Pew Research Center közösségimédia-használattal kapcsolatos felmérése szerint az amerikai felnőttek több mint kétharmada használja a közösségi médiát. Érdemes hozzátenni, hogy ezek 2015-ös adatok, de biztosak lehetünk benne, hogy 2019-ben hazánkban is hasonló helyzet uralkodik.

 

Hogy mely közösségi platformokon érdemes jelen lenni a sok közül, azt első sorban az befolyásolja, hogy hol a legaktívabb célközönséged, hiszen ott érheted el őket a leghatékonyabban, és – a legtöbb platformon, jó stratégiával – ingyenesen is.

 

3. Készíts érdekes, értékes tartalmakat

Nem csak leendő ügyfeleik értékelik majd nagyra minőségi tartalmaidat, hanem a Google is. Az információterjesztésnek számos formája van – indíthatsz blogot, vlogot, podcastet, írhatsz e-könyveket, készíthetsz inforgrafikákat, és írhatsz cikkeket más blogokra is, hogy neved minél nagyobb közönség elé jusson el.

 

Mindezzel egyrészt szakértői pozícióba emeled magad közönséged szemében, másrészt pedig lesz mivel bevonzani az embereket márkád irányába a keresőoptimalizálás segítségével (ami szintén egy ingyenes megoldás).

 

Segítünk kialakítani marketing stratégiádat, amit utána akár te magad is megvalósíthatsz! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

4. Rendezz versenyeket és nyereményjátékokat

A versenyek és nyereményjátékok vonzerejét az ingyenes ajándékok (vagy legalábbis azok esélye) biztosítják. Az ingyenes ajándékok szétosztásával nem csak célközönséged szeretetét nyerheted el, hanem lehetőséged nyílik arra is, hogy minél több lehetséges ügyfelet szerezz márkádnak. Ezek az ingyenes ajándékok lehetnek e-könyvek, vagy videós útmutatók, amelyek elkészítése és terjesztése szinte semmibe nem kerül (az időn kívül persze).

 

Különféle árengedményeket és más bónuszokat is kínálhatsz azoknak, akik hajlandók egy őszinte véleményt írni termékeidről, szolgáltatásaidról, vagy cégedről, amiket aztán társadalmi bizonyítékként használhatsz fel tekintélyed megerősítésére. A kézzelfogható márkás ajándékok (lufik, tollak, bögrék, kulcstartók, pólók, hűtőmágnesek, stb.) szintén nagyon népszerűek lehetnek.

 

5. Társulj más cégekkel

Habár az óriások között sem ritka, a cégek közötti összefogás különösen a kisebb vállalatok számára kínálhat igazán nagy előnyt. A lényeg, hogy olyan cégeket keress partnerkapcsolatra, amik jó kiegészítői saját vállalkozásodnak (és természetesen nem a versenytársaid). Minden bizonnyal különféle gyártók, beszállítók és kereskedők közül válogathatsz attól függően persze, hogy milyen a saját céged, és hogy milyen piacon tevékenykedsz.

 

Az ilyen együttműködésekkel általában mindkét cég, és azok ügyfélköre is jól jár, ráadásul csak tovább növeli márkád hitelességét az emberek szemében, ha egy másik cég is a nevét adja törekvéseidhez. Például közvetíthettek egymásnak ügyfeleket ajánlásokon keresztül, és megegyezhettek, hogy minden így megkötött üzlet után közvetítői díj illesse az ajánló félt. Ha valamelyik félnek van egy fizikai telephelye, üzlethelysége, stb., akkor a másik helyezhessen el ott szórólapokat, vagy egyéb marketinganyagokat.

 

A szállodák például gyakran működnek együtt egy-egy taxiszolgáltatóval, hogy olcsóbb, vagy kényelmesebb utazást kínáljanak a vendégeiknek a reptérről vagy más tömegközlekedési csomóponttól oda és vissza.

 

6. Használj bővíthető marketingcsatornákat

A hagyományos marketingcsatornák (TV, rádió, újságok, stb.) elképesztően drágák lehetnek, ráadásul gyakran nehéz nyomon követni, hogy mennyire hatékonyak (tehát hogy megtérülnek-e egyáltalán azok az összegek, amiket rájuk fordítasz).

 

Az online hirdetési csatornák ezzel szemben jóval olcsóbbak lehetnek (sok esetben te szabod meg, hogy mennyit vagy hajlandó költeni rájuk), ráadásul értékes, részletes statisztikákat kínálnak arról, hogy mely törekvéseid eredményesek, és melyek égetik a pénzedet. Ide tartoznak még az email kampányok is, amikhez lényegében csak azt kell elérned, hogy az érdeklődő felhasználók önkéntesen megadják neked elérhetőségüket, és az engedélyüket, hogy marketinganyagokat küldhess nekik.

 

Na persze attól, hogy valami a „hagyományos” marketing kategóriájába tartozik, még nem feltétlenül eredménytelen vagy drága. Íme néhány további példa:

  • Rögzíts egy hangüzenetet legújabb ajánlatodról, ami addig játszódik le a hívóknak, amíg fel nem veszi valaki a telefont az ügyfélszolgálaton.
  • Üzleted kirakatára (ha van) különféle ablakdíszeket ragaszthatsz ki, amik egyszerre figyelemfelkeltők és informatívak is lehetnek.
  • Ha igazán elszánt vagy, felmatricáztathatod autódat céged nevével és elérhetőségeivel, hogy mindenki lássa, amikor jársz-kelsz vele.

 

7. Feküdj rá a médiára

Ha sikerül bejuttatnod cégedet a médiába (legyen az akár helyi, akár országos, vagy akár nemzetközi) lényegében ingyenes marketing számodra. Ez ugyan megtörténhet spontán, de sokkal jobb esélyeid vannak, ha szervezel valamit, és a médiát is meghívod rá.

 

Ez a valami lehet egy jó PR trükk. Bármi, ami felkelti az emberek figyelmét, vagy van egy kis sokkhatása. Egy másik jó opció tenni valamit a közösségért, és kiküldeni egy sajtótájékoztatót az eseményről. Például vannak olyan fodrászok, akik ingyenes hajvágásokat kínálnak az otthontalanoknak. Szponzorként is támogathatsz egy eseményt, amire saját márkás termékeket küldhetsz, vagy ingyenes szolgáltatásokat nyújthatsz.

 

8. Segíts másokon

Minden marketingtevékenységed célközönségedet kell szolgálja valamilyen módon. Számtalan módon prezentálhatod úgy marketingedet, hogy azt hasznos segítségként fogják fel az emberek rámenős tolakodás helyett.

 

Íme néhány lehetőség a sok közül:

  • Kínálj hasznos információkat: Az információs marketing az értékesítések fellendítésének rendkívül hatékony módja lehet. Amikor hasznos információkat szolgáltatsz célközönségednek, azzal egyrészt megmutatod nekik, hogy ténylegesen megérted a problémájukat, másrészt egyszerre megoldásként is prezentálod magad számukra. Erre a koncepcióra alapszik a tartalommarketing is.
  • Nyújts segítséget: Igyekezz minél több releváns kérdést megválaszolni különféle fórumokon és más nyilvános kérdezz-felelek beszélgetésekben.
  • Szórakoztasd közönségedet: Másképpen úgy is mondhatnánk, hogy hass az érzelmeikre. Akár egy megható, akár egy vicces megnyilvánulással csalsz könnyet a szemeikbe, egy érzelmes üzenet sokkal hatásosabb lehet, mint egy száraz marketingszöveg (és többen is osztják majd meg).
     


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!