A noindex oldalak hatása az új alapvető webes vitals mutatókra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google szerint a noindexelt oldalak is befolyásolják az új alapvető webes vitals-mutatókat

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Webhelyeden bizonyára számos olyan oldal is található, amelyeket szándékosan (vagy akár véletlenül) noindexre állítottál. A noindex attribútummal rendelkező oldalakat a keresőmotorok látják ugyan, de nem vizsgálják át és adják hozzá őket az indexükhöz, hogy megjelenhessenek a keresőtalálatok között.

Számos oka lehet annak, hogy valaki szándékosan noindexre állítja webhelye bizonyos oldalait. Sok marketinges például nem szeretné felfedni hasznosabb tartalmait anélkül, hogy valamit ne kapna cserébe. Például ha egy oldalon egy webinárium tekinthető meg, akkor noindexre szokás állítani azt, hogy az érdeklődő felhasználóknak a megtekintés előtt fel kelljen iratkozniuk egy hírlevélre.

 


A noindex oldalaknak tehát fontos szerepük van a webhelystratégiában, azonban ha nem megfelelően használod őket, akkor akár árthatnak is webhelyed SEO teljesítményének! Ha szeretnéd ezt elkerülni, de nem tudod hogyan, az alábbi cikkben nyújtunk hozzá segítséget. Ha viszont úgy érzed nincs időd és energiád még ezzel is foglalkozni, vedd fel a kapcsolatot velünk IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Az egyik Google által szervezett élő Search Central közvetítésben John Mueller is megerősített ezt az elméletet, és elmondta, hogy a Google a noindexre állított oldalakat figyelembe veheti az „alapvető webes vitals-mutatóinak” értékelésekor. A Google ezeket a mutatókat használja, hogy megállapítsa a webhelyek által nyújtott felhasználói élményt.


Mueller elmondta, hogy habár a noindexre állított oldalak nem kerülnek be az indexbe és így keresőtalálatok közé, a felhasználók továbbra is elérhetik ezeket az oldalakat más útvonalakon keresztül. Ez azt jelenti, hogy ugyan úgy a felhasználói élmény részét képezik, mint bármelyik indexelt oldal. Éppen ezért logikus, hogy a Google ezeket is értékeli, amikor a felhasználói élményt próbálja megállapítani egy webhelyen.

 

Jogosan merül fel a kérdés a kérdés, hogy mit tehetnek azok, akik direkt azért noindexelték egyes oldalaikat, hogy azok ne ártsanak a rangsorolásnak.

 

A könyvtárak jelenthetik a megoldást a problémára

Az egyik lehetséges megoldás könyvtárakba rendezni ezeket a „háttérbe szorított” oldalakat, hogy a Google csoportokként azonosítsa őket. Amikor a Google az alapvető webes vitals-mutatókat elemzi, akkor oldalcsoportokat vizsgál meg, és az így kapott adatok alapján ítéli meg a webhely felhasználói élményét. Ezeket az adatokat a Google Search Console felületén is láthatod.


A kérdés persze az, hogy hogyan dönti el a Google, hogy mely oldalak mutatói alapján értékeli az egész webhely felhasználói élményét.

 

John Mueller erre a kérdésre azt válaszolta, hogy a Chrome User Experience jelentésben van némi információ az oldalak csoportosításáról, de nem tudja, hogy mennyire részletes ez valójában. Elárulta továbbá, hogy a Google önállóan gyakran nem képes megfelelően információkat szerezni egy adott oldalról, ezért inkább több oldalt vizsgál meg, csoportosan:
„Kihívás az is, hogy a kanonikus döntések és egyebek miatt nagyon nehéz értelmeznünk, hogy egy oldalt indexelésre szántak-e, vagy sem.
Egyetlen oldal vizsgálatakor néha nem teljesen egyértelmű, hogy ez olyasmi, amit el lehet érni közvetlenül, vagy azt a süti, amit az elején beállítottak, át kell-e állítani, hogy egy másik oldalt érjenek el róla…”

 

Mueller ezért könyvtárak használatát javasolja az URL-ek rendezésére, amik segíthetnek a Google-nak felismerni ezeket a csoportosításokat, és ez alapján, hogy külön vizsgálja őket az alapvető webes-vitals mutatók megítélésekor. Elmondta továbbá, hogy a Google mind az URL könyvtárak felépítését, mind pedig az oldalak tartalmát felhasználja, hogy azonosítani tudja a csoportosításokat:
„Szóval, ha olyan részek vannak a webhelyeden, amikről azt szeretnéd, hogy úgy kezeljük őket, mintha egymáshoz tartoznának, akkor mindenképpen érdemes az URL-eket is úgy kialakítani, hogy egyértelmű legyen, hogy ezek egymáshoz tartoznak.”

 

Amikor megkérdezték tőle, hogy van-e lehetőség egy-egy oldal kizárására a webes vitals-mutatók értékeléséből, akkor azt mondta, hogy erre nem tudja a választ.

 

A Google-nak nincs valami sok összegyűjtött adata minden webhelyről

Habár az oldalcsoportok pozitív hatással lehetnek a rangsorolásra, ez nem minden esetben van így. A Google-nak nincs minden webhelyről nagy mennyiségű adata; egyes webhelyekről például alig tud valamit.

 

Ez azt jelenti, hogy az oldalak URL szerkezettel való csoportosítása nem feltétlenül befolyásolja, hogy a Google mely oldalakat csoportosítja majd az alapvető webes vitals-mutatók elemzésére, mert egyszerűen nem rendelkezik elegendő adattal.

 

Mi tehát a SEO szakemberek feladata?

Amíg azt várod, hogy kiderüljön, mennyire is fontos a noindexelt oldalak optimalizálása, néhány dolgot már most érdemes elintézned webhelyeden.


Először is ne tüntesd el a noindexelt oldalakat webhelyedről csak azért, mert talán árthatnak a rangsorolásnak. A cél az, hogy ezeket az oldalakat is a felhasználókat figyelembe véve készítsd el, épp úgy, mint nyilvános, indexelésre szánt oldalaidat. Tény, hogy nem jelennek meg a keresőtalálatok között, de ha a felhasználók számára is elérhetők más útvonalakon keresztül, akkor ugyan úgy fontosak lesznek az oldalélmény szempontjából.


A „Köszönjük a vásárlást” oldalon például mindenképpen érdemes elhelyezni egy CTA-t, vagy egyéb elemet, ami plusz értéket kínál a felhasználónak ahelyett, hogy visszaküldenéd a kezdőlapra.
Nem árt továbbá odafigyelni rá, hogy noindexelt oldalaid is gyorsan és hibátlanul működjenek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!