Készítsd fel honlapod a mobile-first index-re!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Felkészülés a Mobile-first Index-re: Te is megkaptad már az értesítőd?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

"Mobile-first indexing enabled for your site."

Ismerős a mondat? Weboldal tulajdonosok ezrei kapták meg az értesítőt a mobile-first index bevezetéséről, és ez még csak a kezdet... Tudd meg Te is, hogyan érdemes felkészülni, felkészíteni honlapod erre a nem kis változásra!

Ahogy a mobilkészülékek egyre elterjedtebbé és megfizethetőbbé váltak, úgy egyre nőtt azon felhasználók száma is, akik első sorban okostelefonjaikról kezdték el böngészni az internetet út közben, vagy akár otthon is. 2018-ban az internetet már többen érik el ilyen mobilkészülékekről (első sorban okostelefonokról és táblagépekről), mint asztali és laptop számítógépekről.

 

Természetesen a világ első számú keresőóriása, a Google is igyekszik lépést tartani ezzel a trenddel, és – hogy minél kiválóbb keresőélményt nyújthasson egyre bővülő okostelefonos felhasználóbázisának – az elmúlt évek során egyre több figyelmet fordított a telefonos keresés optimalizálására. 2018-ban (hosszú tesztelést követően) élesben is bevetett erre irányuló kezdeményezése a mobil-első indexelés.

 

Persze a Google már rég óta előnyben részesítette azokat a webhelyeket, amelyek mobilkompatibilis verzióval vagy reszponzív kialakítással rendelkeztek, de egészen az idei év elejéig, a keresőmotor elsődleges rangsorolási szempontja a webhelyek asztali verziója volt. Ez az, ami most változott – a Google már egy ideje a webhelyek mobilos verzióját helyezi előtérbe az átvizsgáláskor, és ezek kerülnek először indexelésre – az asztali verzió csak ezek után, vagy ezek hiányában indexelődik – erről kapják most az értesítéseket a Search Console-ban beállított tulajdonosok.

 

A változás nem érintette azonnal az összes létező webhelyet, azonban a Google már egy jó ideje építgeti mobil-első adatbázisát, és egyre többeket csap meg a változás szele – főleg azokat, ha nincsenek felkészülve rá. Ha webhelyednek még nincs mobilos verziója, akkor mindenképpen fel kell zárkóznod, hogy ne maradj le a mezőnytől – ebben segítenek az alábbi tippek. Ha már rendelkezel ilyen verzióval, akkor is megéri átfutni őket, hiszen könnyen lehet, hogy egy jó pár évvel ez előtt kialakított mobilos webhely ma már nem állja meg a helyét a rangsorolásban (még akkor sem, ha előnyben részesül az asztali verzióval szemben).

 

1. A Mobile-first index első szabálya: Legyen egy optimalizált mobilos webhelyed!

A Google bejelentése szerint ha webhelyed asztali és mobilos verziója megegyeznek egymással, akkor az új algoritmus nem változtatja majd meg rangsorolásodat. Ez azért van, mert a Google ugyan azt a rangsorolást adja mindkét verziónak.

 

Ha azonban mobilos verziód nem megfelelően optimalizált (lassú, akadozik, vagy be sem tölt rendesen egy mobilkészüléken) akkor ott kellemetlen lerangsorolásra lehet számítani. Ez akkor is érvényes, ha a fenti pont (megegyező tartalmak) igaz.

 

Fontos tehát, hogy webhelyed mobilverziójának sebessége és betöltési ideje felérje a mai szabványokhoz. A Google teszteszköze segít lemérni webhelyed mobilverziójának sebességét: https://testmysite.withgoogle.com

 

Érdemes kísérletezni az AMP (gyorsított mobiloldalak) technológiával is, legalább azokon az oldalakon, amelyekről tudod, hogy gyakran érik el őket mobileszközökről.

 

2. Vidd át legfontosabb tartalmaidat webhelyed mobilverziójára, hogy a mobile-first index is elérhesse azokat

Amennyiben webhelyednek mobilos és asztali verziója is van, győződj meg róla, hogy minden fontosabb tartalom jelen legyen a mobilverzión is. Nagy valószínűséggel a mobilverzión egészen mostanáig jóval kevesebb volt megtalálható összes tartalmadból, mint az asztalin.

 

Ne feledd, hogy lényegében bármelyik nap hozzád is elérhet az algoritmus (ha még nem történt meg), és ekkor a mobilverzió tartalmai lesznek elbírálva első körben. Ha szeretnél jó rangsorolást elérni (vagy legalább nem elveszíteni a mostanit), akkor elengedhetetlen, hogy a mobilfelhasználók ne maradjanak le semmiről. Ha valami nincs jelen mobilos webhelyeden, akkor az nem kerül majd indexelésre.

 

3. Ellenőrizd a meta adatokat, a közösségi hálózatok meta adatait és a jelölőnyelveket

Ha valaha törődtél webhelyed keresőoptimalizálásával, akkor bizonyára foglalkoztál a meta adatok kitöltésével is. A címek, leírások és egyéb mezők persze alapszükségletek minden oldalon, de az optimalizálás ennél jóval többről szól.

 

A schema jelölőnyelv segítségével további információkat adhatsz át a Google-nak tartalmaidról, segítve ezzel azok kategorizálását a keresőmotor számára.

 

Fontos továbbá, hogy mobilos webhelyeden jelen legyenek a különböző, asztali webhelyeden használt közösségi meta adatok is.

 

4. Győződj meg róla, hogy a szerver készen áll az új vizsgálatokra!

A Google robotjai hasonlóképpen vizsgálják át webhelyedet indexelés előtt, mint amikor egy felhasználó böngészi azt. Ugyan úgy lekérik az adatokat róla, ami azt jelenti, hogy ez plusz forgalom, amit szerverednek ki kell szolgálnia a vizsgálatok során.

 

A Google igyekszik odafigyelni rá, hogy ez ne zavarjon bele a webhely teljesítményébe, és más, emberi látogatók ne érezhessék meg, de amennyiben szerverednek nincs kapacitása erre, akkor lassulás léphet fel, amit a Google (és a látogatók) nem igazán díjaz.

 

Készítsd fel tehát mobilos webhelyedet a plusz forgalomra. Ellenőrizd szervered kapacitását és igyekezz mindent úgy optimalizálni, hogy a lehető leggyorsabban és leggördülékenyebben fusson, akár vizsgálat alatt van éppen, akár nem.

 

5. Add hozzá mobilos webhelyedet a Google Search Console-hoz

A Google Search Console lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy figyelemmel kövessék webhelyeik teljesítményét és rangsorolását a Google találatai között. Az eszköz segítségével értesítheted a Google-t az új, átvizsgálandó tartalmakról, ellenőrizheted webhelyed teljesítményét, és további fontos feladatokat is elvégezhetsz rajta.

 

A mobile-first indexelésnek köszönhetően több figyelmet kell fordíts webhelyed mobilverziójára, mint valaha, ezért érdemes hozzáadnod ezt is a Search Console felületéhez.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!