Készítsd fel honlapod a mobile-first index-re!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Felkészülés a Mobile-first Index-re: Te is megkaptad már az értesítőd?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

"Mobile-first indexing enabled for your site."

Ismerős a mondat? Weboldal tulajdonosok ezrei kapták meg az értesítőt a mobile-first index bevezetéséről, és ez még csak a kezdet... Tudd meg Te is, hogyan érdemes felkészülni, felkészíteni honlapod erre a nem kis változásra!

Ahogy a mobilkészülékek egyre elterjedtebbé és megfizethetőbbé váltak, úgy egyre nőtt azon felhasználók száma is, akik első sorban okostelefonjaikról kezdték el böngészni az internetet út közben, vagy akár otthon is. 2018-ban az internetet már többen érik el ilyen mobilkészülékekről (első sorban okostelefonokról és táblagépekről), mint asztali és laptop számítógépekről.

 

Természetesen a világ első számú keresőóriása, a Google is igyekszik lépést tartani ezzel a trenddel, és – hogy minél kiválóbb keresőélményt nyújthasson egyre bővülő okostelefonos felhasználóbázisának – az elmúlt évek során egyre több figyelmet fordított a telefonos keresés optimalizálására. 2018-ban (hosszú tesztelést követően) élesben is bevetett erre irányuló kezdeményezése a mobil-első indexelés.

 

Persze a Google már rég óta előnyben részesítette azokat a webhelyeket, amelyek mobilkompatibilis verzióval vagy reszponzív kialakítással rendelkeztek, de egészen az idei év elejéig, a keresőmotor elsődleges rangsorolási szempontja a webhelyek asztali verziója volt. Ez az, ami most változott – a Google már egy ideje a webhelyek mobilos verzióját helyezi előtérbe az átvizsgáláskor, és ezek kerülnek először indexelésre – az asztali verzió csak ezek után, vagy ezek hiányában indexelődik – erről kapják most az értesítéseket a Search Console-ban beállított tulajdonosok.

 

A változás nem érintette azonnal az összes létező webhelyet, azonban a Google már egy jó ideje építgeti mobil-első adatbázisát, és egyre többeket csap meg a változás szele – főleg azokat, ha nincsenek felkészülve rá. Ha webhelyednek még nincs mobilos verziója, akkor mindenképpen fel kell zárkóznod, hogy ne maradj le a mezőnytől – ebben segítenek az alábbi tippek. Ha már rendelkezel ilyen verzióval, akkor is megéri átfutni őket, hiszen könnyen lehet, hogy egy jó pár évvel ez előtt kialakított mobilos webhely ma már nem állja meg a helyét a rangsorolásban (még akkor sem, ha előnyben részesül az asztali verzióval szemben).

 

1. A Mobile-first index első szabálya: Legyen egy optimalizált mobilos webhelyed!

A Google bejelentése szerint ha webhelyed asztali és mobilos verziója megegyeznek egymással, akkor az új algoritmus nem változtatja majd meg rangsorolásodat. Ez azért van, mert a Google ugyan azt a rangsorolást adja mindkét verziónak.

 

Ha azonban mobilos verziód nem megfelelően optimalizált (lassú, akadozik, vagy be sem tölt rendesen egy mobilkészüléken) akkor ott kellemetlen lerangsorolásra lehet számítani. Ez akkor is érvényes, ha a fenti pont (megegyező tartalmak) igaz.

 

Fontos tehát, hogy webhelyed mobilverziójának sebessége és betöltési ideje felérje a mai szabványokhoz. A Google teszteszköze segít lemérni webhelyed mobilverziójának sebességét: https://testmysite.withgoogle.com

 

Érdemes kísérletezni az AMP (gyorsított mobiloldalak) technológiával is, legalább azokon az oldalakon, amelyekről tudod, hogy gyakran érik el őket mobileszközökről.

 

2. Vidd át legfontosabb tartalmaidat webhelyed mobilverziójára, hogy a mobile-first index is elérhesse azokat

Amennyiben webhelyednek mobilos és asztali verziója is van, győződj meg róla, hogy minden fontosabb tartalom jelen legyen a mobilverzión is. Nagy valószínűséggel a mobilverzión egészen mostanáig jóval kevesebb volt megtalálható összes tartalmadból, mint az asztalin.

 

Ne feledd, hogy lényegében bármelyik nap hozzád is elérhet az algoritmus (ha még nem történt meg), és ekkor a mobilverzió tartalmai lesznek elbírálva első körben. Ha szeretnél jó rangsorolást elérni (vagy legalább nem elveszíteni a mostanit), akkor elengedhetetlen, hogy a mobilfelhasználók ne maradjanak le semmiről. Ha valami nincs jelen mobilos webhelyeden, akkor az nem kerül majd indexelésre.

 

3. Ellenőrizd a meta adatokat, a közösségi hálózatok meta adatait és a jelölőnyelveket

Ha valaha törődtél webhelyed keresőoptimalizálásával, akkor bizonyára foglalkoztál a meta adatok kitöltésével is. A címek, leírások és egyéb mezők persze alapszükségletek minden oldalon, de az optimalizálás ennél jóval többről szól.

 

A schema jelölőnyelv segítségével további információkat adhatsz át a Google-nak tartalmaidról, segítve ezzel azok kategorizálását a keresőmotor számára.

 

Fontos továbbá, hogy mobilos webhelyeden jelen legyenek a különböző, asztali webhelyeden használt közösségi meta adatok is.

 

4. Győződj meg róla, hogy a szerver készen áll az új vizsgálatokra!

A Google robotjai hasonlóképpen vizsgálják át webhelyedet indexelés előtt, mint amikor egy felhasználó böngészi azt. Ugyan úgy lekérik az adatokat róla, ami azt jelenti, hogy ez plusz forgalom, amit szerverednek ki kell szolgálnia a vizsgálatok során.

 

A Google igyekszik odafigyelni rá, hogy ez ne zavarjon bele a webhely teljesítményébe, és más, emberi látogatók ne érezhessék meg, de amennyiben szerverednek nincs kapacitása erre, akkor lassulás léphet fel, amit a Google (és a látogatók) nem igazán díjaz.

 

Készítsd fel tehát mobilos webhelyedet a plusz forgalomra. Ellenőrizd szervered kapacitását és igyekezz mindent úgy optimalizálni, hogy a lehető leggyorsabban és leggördülékenyebben fusson, akár vizsgálat alatt van éppen, akár nem.

 

5. Add hozzá mobilos webhelyedet a Google Search Console-hoz

A Google Search Console lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy figyelemmel kövessék webhelyeik teljesítményét és rangsorolását a Google találatai között. Az eszköz segítségével értesítheted a Google-t az új, átvizsgálandó tartalmakról, ellenőrizheted webhelyed teljesítményét, és további fontos feladatokat is elvégezhetsz rajta.

 

A mobile-first indexelésnek köszönhetően több figyelmet kell fordíts webhelyed mobilverziójára, mint valaha, ezért érdemes hozzáadnod ezt is a Search Console felületéhez.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!