5 mobilmarketing-trend, amik felkavarják majd 2019-et

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 mobilmarketing-trend, amik felkavarják majd 2019-et

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A mobilmarketing nem egy új fogalom, az elmúlt évek során mégis rengeteget fejlődött a különböző innovációknak és új technológiáknak köszönhetően. Nem kétséges, hogy ahogy a marketingesek új lehetőségeket fedeznek fel, 2019 hasonló újításokkal szolgál majd, többek között a videómarketing és a kiterjesztett valóság terén.

 

Előtérbe kerül majd a közösségi médián folytatott kereskedelem és a hangfelismerő technológiák is, amelyeknek köszönhetően gyorsabb a kényelmesebb és egyszerűbbé teszi majd a vásárlási folyamatot.

Lássuk, hogy mi lesz az az öt trend a mobilmarketingben, amelyek meghatározzák majd 2019-et.
 

A videók továbbra is az élen

A tavalyi év statisztikái megerősítették azt, amit a legtöbben már így is ejtettek – a videómarketing 2018 legfontosabb marketingtrendje volt. 2019-ben várhatóan még többet költenek majd a videós hirdetésekre, hiszen egyre több márka igyekszik majd Hollywood-minőségű reklámokkal elcsábítani lehetséges ügyfeleit.

 

Számos új játékos áll csatlakozik majd a mezőnyhöz, de a siker senki számára nem garantált. Jó példa erre a Facebook Watch és az Instagram IGTV szolgáltatása. Hiába a többmilliárd dolláros finanszírozás és az alapplatformok népszerűsége, egyik videós csatorna sem teljesített kifejezetten jól, mióta 2018-ban bemutatták őket. A Facebooknak többre lesz szüksége ahhoz, hogy bebizonyítsa, valóban két versenyképes videós platformról van szó, nem pedig két új közösségi hálózatról.

 

Azok, akik nem csak versenyben szeretnének maradni, hanem előre is szeretnének jutni kénytelenek lesznek rendszeresen új tartalmakkal és formátumokkal kísérletezni. Elképzelhető, hogy sok, kifejezetten a videómarketing fellendítése céljából történő vállalati egyesülést és bekebelezést is láthatunk majd.

 

A közösségi kereskedelem, mint elvárás

Habár a közösségi kereskedelem nem indult be olyan gyorsan, hamarosan nem egyszerűen hasznos, hanem egyenesen nélkülözhetetlen funkcióként tekintünk majd rá, amit egyetlen marketinges sem hagyhat figyelmen kívül.

 

2018-ban számos márka kezdte csatlakozott a közösségi kereskedelem mozgalmához, azonban a legtöbb márka továbbra is ügyfélszerzésre használta a különböző platformokat (Snapchat, Facebook, Pinterest, Instagram). Tény, hogy ezek az eszközök kiválóak az érdeklődők bevonzására és a termékek népszerűsítésére, azonban nagyon valószínű, hogy 2019-ben a hangsúly ezekről inkább az aktivitás ösztönzésére kerül majd át.

 

A közösségi média szerepe sokáig az volt, hogy a lehetséges vásárlókat webáruházaikba vagy landing oldalaikra irányítsa át. Ezzel szemben egyre több platform igyekszik egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni a vásárlási folyamatot, hogy a felhasználóknak el sem kelljen hagyniuk kedvence felületüket.

 

Minden évben új trendek befolyásolják a közösségi média használatát az átlag fogyasztó számára, és a marketingeseknek ezekhez a változásokhoz kell alkalmazkodniuk, ha lépést szeretnének tartani mezőnnyel. A chatbotok, a megvásárolható pinek, és az Instagram vásárlási funkciója csupán néhány példa ezekre.

 

Új irányt vesz az influencer marketing

Az influencer marketing sem tartozik az új módszerek közé, de kétségtelenül az egyik leggyakrabban tárgyalt témának számít a marketingben. 2019-ben várhatóan a költségvetés nagyobb részét élvezi majd az influencer marketing, mint korábban bármikor.

 

Ez persze nem azt jelenti, hogy a marketingesek féktelen költekezésbe kezdenek, hogy minél több influencerrel tudjanak együtt dolgozni. Épp ellenkezőleg, a felkészültebb cégek pontosan tudják, hogy egyre magasabb elvárások alapján kell megválogatniuk, hogy kikre bízzák rá márkájuk nevét és hírnevét. Sok márka már több éve alkalmazza a marketing e formáját, így elegendő adattal rendelkeznek, hogy részletes influencer stratégiát készíthessenek az egész évre.

 

Ahogy egyre több márka figyel fel a marketing e formájára (és egyre több pénzt is fordítanak rá), úgy egyre stabilabb, megbízhatóbb garanciát is követelnek majd az influencerektől, így hát ennek a csoportnak is fel van adva a lecke.

 


Az 5G felgyorsítja az eseményeket

A 4G-s internetkapcsolat olyan forradalmi funkciókat adott a felhasználók kezébe, mint a kiterjesztett, illetve virtuális valóság, a jó minőségű videóközvetítések, stb. A szakértők szerint az 5G további lehetőségek előtt nyitja meg majd a kapukat mind a fejlesztők, mind a marketingesek számára.

 

A 4G-nél 10-szer gyorsabbra ígért 5G lehetővé teszi majd a marketingesek számára, hogy még több interaktív (pl. kiterjesztett valóságot alkalmazó) hirdetést vessenek be, és ezzel gazdagabb felhasználói élményt kínáljanak célközönségük számára. Ugyan ez vonatkozik a személyre szabott tartalmakra és a valósidejű, részletes célzásokra is.

 

Az előrejelzések szerint 5G forgalom 90%-át 10 éven belül videós tartalmak teszik majd ki, ami remek hír azon marketingesek számára, akik az elmúlt évek trendjeit követve egy stabil mobilvideó-stratégiát alakítottak ki maguknak.

 

A kiterjesztett valóság terjeszkedése

A kiterjesztett valósággal (AR) már 2018-ban is egyre több helyen találkozhattunk – a technológia mind a mobilos hirdetések, mind a közösségi kereskedelem szerves részévé nőtte ki magát. Az előrejelzések szerint 2021-re egy 83 milliárd dolláros üzletről beszélünk majd, tehát valószínű, hogy 2019 egy nagyon aktív évnek ígérkezik az AR számára.

 

A Google, a Facebook, és az Apple továbbra is a technológia legjelentősebb képviselői lesznek, ezért a kisebb játékosoknak nem lesz könnyű dolguk, ha életben szeretnének maradni. Aki nem szeretne csődbe jutni (vagy hogy egy nagyobb hal bekebelezze), annak valami újjal és izgalmassal kell előállnia, ami nem tűnik el egy-két hónapon belül.

 

A kiterjesztett valóság továbbra is egy elsősorban mobilos technológia lesz majd, azonban ahogy az új készülékek teljesítménye egyre növekszik (és megjelenik az 5G), az AR tartalmaknak lehetőségük nyílik elszakadni az alkalmazásoktól, és felkerülniük az internetre, ahol sokkal több lehetőséget kínálnak majd a marketingesek számára.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!