5 mobilmarketing-trend, amik felkavarják majd 2019-et

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 mobilmarketing-trend, amik felkavarják majd 2019-et

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A mobilmarketing nem egy új fogalom, az elmúlt évek során mégis rengeteget fejlődött a különböző innovációknak és új technológiáknak köszönhetően. Nem kétséges, hogy ahogy a marketingesek új lehetőségeket fedeznek fel, 2019 hasonló újításokkal szolgál majd, többek között a videómarketing és a kiterjesztett valóság terén.

 

Előtérbe kerül majd a közösségi médián folytatott kereskedelem és a hangfelismerő technológiák is, amelyeknek köszönhetően gyorsabb a kényelmesebb és egyszerűbbé teszi majd a vásárlási folyamatot.

Lássuk, hogy mi lesz az az öt trend a mobilmarketingben, amelyek meghatározzák majd 2019-et.
 

A videók továbbra is az élen

A tavalyi év statisztikái megerősítették azt, amit a legtöbben már így is ejtettek – a videómarketing 2018 legfontosabb marketingtrendje volt. 2019-ben várhatóan még többet költenek majd a videós hirdetésekre, hiszen egyre több márka igyekszik majd Hollywood-minőségű reklámokkal elcsábítani lehetséges ügyfeleit.

 

Számos új játékos áll csatlakozik majd a mezőnyhöz, de a siker senki számára nem garantált. Jó példa erre a Facebook Watch és az Instagram IGTV szolgáltatása. Hiába a többmilliárd dolláros finanszírozás és az alapplatformok népszerűsége, egyik videós csatorna sem teljesített kifejezetten jól, mióta 2018-ban bemutatták őket. A Facebooknak többre lesz szüksége ahhoz, hogy bebizonyítsa, valóban két versenyképes videós platformról van szó, nem pedig két új közösségi hálózatról.

 

Azok, akik nem csak versenyben szeretnének maradni, hanem előre is szeretnének jutni kénytelenek lesznek rendszeresen új tartalmakkal és formátumokkal kísérletezni. Elképzelhető, hogy sok, kifejezetten a videómarketing fellendítése céljából történő vállalati egyesülést és bekebelezést is láthatunk majd.

 

A közösségi kereskedelem, mint elvárás

Habár a közösségi kereskedelem nem indult be olyan gyorsan, hamarosan nem egyszerűen hasznos, hanem egyenesen nélkülözhetetlen funkcióként tekintünk majd rá, amit egyetlen marketinges sem hagyhat figyelmen kívül.

 

2018-ban számos márka kezdte csatlakozott a közösségi kereskedelem mozgalmához, azonban a legtöbb márka továbbra is ügyfélszerzésre használta a különböző platformokat (Snapchat, Facebook, Pinterest, Instagram). Tény, hogy ezek az eszközök kiválóak az érdeklődők bevonzására és a termékek népszerűsítésére, azonban nagyon valószínű, hogy 2019-ben a hangsúly ezekről inkább az aktivitás ösztönzésére kerül majd át.

 

A közösségi média szerepe sokáig az volt, hogy a lehetséges vásárlókat webáruházaikba vagy landing oldalaikra irányítsa át. Ezzel szemben egyre több platform igyekszik egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni a vásárlási folyamatot, hogy a felhasználóknak el sem kelljen hagyniuk kedvence felületüket.

 

Minden évben új trendek befolyásolják a közösségi média használatát az átlag fogyasztó számára, és a marketingeseknek ezekhez a változásokhoz kell alkalmazkodniuk, ha lépést szeretnének tartani mezőnnyel. A chatbotok, a megvásárolható pinek, és az Instagram vásárlási funkciója csupán néhány példa ezekre.

 

Új irányt vesz az influencer marketing

Az influencer marketing sem tartozik az új módszerek közé, de kétségtelenül az egyik leggyakrabban tárgyalt témának számít a marketingben. 2019-ben várhatóan a költségvetés nagyobb részét élvezi majd az influencer marketing, mint korábban bármikor.

 

Ez persze nem azt jelenti, hogy a marketingesek féktelen költekezésbe kezdenek, hogy minél több influencerrel tudjanak együtt dolgozni. Épp ellenkezőleg, a felkészültebb cégek pontosan tudják, hogy egyre magasabb elvárások alapján kell megválogatniuk, hogy kikre bízzák rá márkájuk nevét és hírnevét. Sok márka már több éve alkalmazza a marketing e formáját, így elegendő adattal rendelkeznek, hogy részletes influencer stratégiát készíthessenek az egész évre.

 

Ahogy egyre több márka figyel fel a marketing e formájára (és egyre több pénzt is fordítanak rá), úgy egyre stabilabb, megbízhatóbb garanciát is követelnek majd az influencerektől, így hát ennek a csoportnak is fel van adva a lecke.

 


Az 5G felgyorsítja az eseményeket

A 4G-s internetkapcsolat olyan forradalmi funkciókat adott a felhasználók kezébe, mint a kiterjesztett, illetve virtuális valóság, a jó minőségű videóközvetítések, stb. A szakértők szerint az 5G további lehetőségek előtt nyitja meg majd a kapukat mind a fejlesztők, mind a marketingesek számára.

 

A 4G-nél 10-szer gyorsabbra ígért 5G lehetővé teszi majd a marketingesek számára, hogy még több interaktív (pl. kiterjesztett valóságot alkalmazó) hirdetést vessenek be, és ezzel gazdagabb felhasználói élményt kínáljanak célközönségük számára. Ugyan ez vonatkozik a személyre szabott tartalmakra és a valósidejű, részletes célzásokra is.

 

Az előrejelzések szerint 5G forgalom 90%-át 10 éven belül videós tartalmak teszik majd ki, ami remek hír azon marketingesek számára, akik az elmúlt évek trendjeit követve egy stabil mobilvideó-stratégiát alakítottak ki maguknak.

 

A kiterjesztett valóság terjeszkedése

A kiterjesztett valósággal (AR) már 2018-ban is egyre több helyen találkozhattunk – a technológia mind a mobilos hirdetések, mind a közösségi kereskedelem szerves részévé nőtte ki magát. Az előrejelzések szerint 2021-re egy 83 milliárd dolláros üzletről beszélünk majd, tehát valószínű, hogy 2019 egy nagyon aktív évnek ígérkezik az AR számára.

 

A Google, a Facebook, és az Apple továbbra is a technológia legjelentősebb képviselői lesznek, ezért a kisebb játékosoknak nem lesz könnyű dolguk, ha életben szeretnének maradni. Aki nem szeretne csődbe jutni (vagy hogy egy nagyobb hal bekebelezze), annak valami újjal és izgalmassal kell előállnia, ami nem tűnik el egy-két hónapon belül.

 

A kiterjesztett valóság továbbra is egy elsősorban mobilos technológia lesz majd, azonban ahogy az új készülékek teljesítménye egyre növekszik (és megjelenik az 5G), az AR tartalmaknak lehetőségük nyílik elszakadni az alkalmazásoktól, és felkerülniük az internetre, ahol sokkal több lehetőséget kínálnak majd a marketingesek számára.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!