SEO hibák: ezért nem működik a SEO cégednél!

Miért nem működik a SEO?

Miért nem működik a SEO? 10 dolog, ami hátráltatja eredményeid!

Marketingügynökségként jól ismerjük a SEO, azaz a keresőoptimalizálás értékét ügyfeleink számára. A hatékony SEO temérdek új látogatót, és ezzel vásárlót vonzhat egy cég webhelyére, és ezzel akár egy sokszorosan megtérülő befektetés is lehet. Sokan vannak azonban, akik egyszerűen nem látják a SEO értékét, és elmondásuk szerint hiába próbálkoznak vele, egyszerűen nem látnak eredményeket belőle.

Miért nem működik a SEO?

Az igazság az, hogy a SEO egy összetett dolog, számos buktatóval és hibalehetőséggel. Az ember nem is gondolná, hogy valójában hány belső, vállalati tényező befolyásolja a SEO eredményességét, és milyen kevés külső szempont hat ki rá. Ha úgy érzed, neked sem működik a SEO, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és bebizonyítjuk, hogy igenis működik! :)


Az alábbiakban megtudhatod, hogy miért végződik kudarcban sok cég SEO projektje, és hogy hogyan kerülheted el azokat, amelyek a vállalaton belülről fakadnak.

 

1. Lehetetlen elvárások elé állítod a SEO-t

Ha a SEO-tól várod, hogy megmentse tönk szélén álló cégedet, vagy egyfajta aduásznak tartod, ami minden helyzeten segít, akkor csalódni fogsz.


Igen, a SEO képes segíteni egy küszködő vállalaton, és pontosan az a megoldás lehet, amire egy cégnek szüksége van, hogy igazán elrugaszkodjon a rajttól. Azonban az ilyen helyzetek nagyon ritkák, és a SEO mindig egy mindenre kiterjedő marketingstratégia része kell, hogy legyen, aminek minden eleme jól kell, hogy működjön egymással.


Ha azonban csak a SEO-t kell, hogy megerősítsd cégednél, akkor fontos, hogy mindez előzetes tervezésen, konkrét adatokon és lehetőleg minél több tapasztalaton alapuljon. Végezz kulcsszókutatást, versenytárs-elemzést és ismerkedj meg közönségeddel, hogy tudd, kiknek és mire kell optimalizálnod.

 

2. Túl hamar feladod

A SEO nem egyik napról a másikra indul be, ráadásul a hatékonyságát sem lehet előre megjósolni. A keresőoptimalizálás a folyamatosan változó algoritmusok, webhelytrendek és felhasználói szokások játéka, ezért senki sem fogja tudni előre megmondani, hogy egy bizonyos befektetés mikor és milyen arányban fog majd megtérülni.


Sok cégtulajdonos ezért kerüli nagy ívben a SEO-t. Egyszerűen nem szívesen fektetnek olyasmibe, ami ennyire bizonytalannak tűnik a szemükben. Ugyan így a SEO szakemberek sem szeretik, ha azt kérdezgetik tőlük, hogy „Mikortól láthatók a SEO eredményei?”.


Mindez idő előtt befejezett SEO kampányokhoz vezet. Sokaknak egy-két napig, vagy hétig tart csak a türelmük, holott a SEO eredményei van, hogy hónapokat is váratnak magukra. Ez idő alatt fokozatosan, napról-napra szinte észrevehetetlen, de hosszútávon jelentős, kimutatható változásokat hoznak majd.


Minél nagyobb a verseny egy-egy területen, vagy egy-egy kulcsszóra, annál nehezebb, és tovább is tart előkelő pozíciókat elérni. Ne add tehát fel idő előtt, és folyamatosan kövesd nyomon az organikus forgalom változását, hogy idővel láthatóvá váljanak az eredmények.

 

3. Taktikai gondolkodásmódod van stratégiai helyett

Sok SEO stratégia a mai napig is hatékonyan alkalmazható, azonban ma már annyi tényező játszik közre a keresőoptimalizálásban, hogy egy-egy lépésnek látszólag semmi hatása nincs a keresőteljesítményre. Egy jól kitöltött meta mező, vagy egy jó erős hivatkozás önmagában nem sokat ér.


Nem szabad tehát leragadni egy-egy taktikánál. Ha a SEO nem eredményes, akkor könnyen lehet, hogy egy előre összeállított feladatlista alapján csinálták, konkrét cél nélkül. A helyzet az, hogy minden webhely egyedi, és külön kutatást, tervezést, stratégiát, illetve megvalósítást igényel nem csak a SEO, hanem az átfogó digitális marketing terén is.

 

4. Elavult SEO technikákat használsz

Meglepő módon még ma is gyakran olvashatunk és hallhatunk olyan kifejezéseket a SEO-val kapcsolatba, amelyek már hosszú évek óta elvesztették az értelmüket.


Sajnos sokan még mai napig hisznek egy-egy SEO mítoszban, vagy egy-egy elavult technika hatékonyságában, és ezzel egyszerűen megfosztják az esélyt maguktól a hatékony keresőoptimalizálásra.
Még a legtapasztaltabb SEO veteránoknak is folyamatosan naprakészeknek kell maradniuk a legújabb trendeket illetően, különben idővel lemaradhatnak a versenymezőnyben.

 

5. Nincs kereslet

Vannak olyan esetek, amikor a SEO nem tartozik a marketingmix legfontosabb összetevői közé. Ha például céged ideális ügyfelei nem sűrűn keresgélnek a Google-on, akkor a SEO sem hoz majd túl sok lényeges változást, hiszen nincs közönsége.


Ilyenkor nem a SEO-val van a baj, hanem azzal, hogy feleslegesen fordítod a SEO-ra az erőforrások oroszlánrészét.


A SEO egy inbound marketingcsatorna, tehát sikerességéhez elengedhetetlen, hogy a célközönség aktívan érdeklődjön kínálatod iránt, és rákeressen arra. Ha ez nincs meg, akkor mindegy, hogy mennyi pénzt és időt fordítasz a SEO-ra.

 

6. A keresőtalálati oldalak képlékenysége

Amióta a Google megalapult, a keresőtalálati oldalai (röviden a serp-ek) kismillió változtatáson átestek már. Aki az elmúlt 20 évben rendszeresen internetezett, az talán még most is emlékszik, hogy mennyivel másképpen jelentek meg a kezdetekben a találatok egy-egy keresésre.


Ma már a különböző kulcsszavak egészen más elrendezésű, összetételű találati oldalakat eredményezhetnek, amelyekben maguk a találatok csak egy információs blokkot foglalnak el a sok közül.


Meglehet tehát, hogy valaki az első helyen rangsorol egy tartalmával, de ezzel nem sokra megy, ha a felhasználók a fizetett hirdetéseket, a kapcsolódó videókat, a kiemelt híreket, a helyi találatokat, vagy éppen az oldalt elhelyezkedő Tudáspanelt pillantják meg először, ami elvonja a figyelmüket. Ez különösen mobiltelefonokon jelenthet nagy problémát, ahol a különböző elemek jóval kevesebb felületen osztozkodnak.
A jó rangsorolás tehát nem feltétlenül jelent automatikusan több forgalmat és vásárlót.

 

7. Technikai problémáid vannak

A SEO gyakran harmadlagos szempont sok számítástechnikai szakember számára, akik az adatvédelemmel, a teljesítménnyel és a webhely általános működésével vannak elfoglalva. Jobb esetben csak a prioritásokról kell meggyőzni az IT-s munkatársakat, de az is meglehet, hogy egyszerűen nincsenek tisztában azokkal az elvekkel, amelyek a SEO technikai részét illetik, és amiket az ő feladatuk lenne biztosítani.


Továbbá, ha webhelyed számítástechnikai infrastruktúrája nem elég fejlett, akkor az is súlyosan alááshatja SEO törekvéseidet.


Ha nincs lehetőség a webhely módosítására, fejlesztésére, vagy egyéb bővítésére, akkor meglehet, hogy érdemes lesz új webhelyre költözni, és saját cms-t használni rajta, ami rendszeresen hozzáigazítható a SEO aktuális technikai elvárásaihoz.

 

8. Nem kínálsz elég jó felhasználói élményt

Azoknál a SEO kampányoknál, ahol a konverziók száma a fő teljesítménymutató (tehát nem csak a puszta kattintások számítanak), komoly problémákat idézhet elő a felhasználói élmény hiánya.


Nem mindegy ugyanis, hogy csak átkattintanak az emberek a webhelyedre, vagy konvertálnak is rajta, miután megérkeztek. Mindegy, hogy milyen jó SEO teljesítményed, ha egy pocsék felhasználói élményt nyújtasz látogatóidnak webhelyeden. Kattintások lesznek ugyan, csak a legtöbben rövid időn belül menekülnek is majd, hogy máshol keressenek inkább tovább.


Ha tehát azt akarod, hogy SEO kampányod eredményes legyen, akkor fogadd egy igényes megjelenésű és jól működő webhelyen organikus látogatóidat.

 

9. Nem elég összeszedett a csapatod

Ha a SEO-ról van szó, nem sokan gondolnak rögtön (vagy egyáltalán) a csapatmunka fogalmára. Gyakran azonban pont ez az, ami visszafogja egy cég keresőoptimalizálási törekvéseit.


Legyen szó a szükséges készségekről, tapasztalatról, prioritásokról, az erőforrások megfelelő felhasználásáról, vagy épp a SEO-ért felelős személy(ek)ről, a SEO sikerei több tényezőtől is függnek. Egy SEO szakembernek tudnia kell együtt dolgoznia a tartalomkészítőkkel, az értékesítőkkel, és a számítástechnikai részleggel is, hogy csak néhányat említsünk – a többi marketinges munkatársról nem is beszélve.


Ha nem veszi ki mindenki belőle a saját részét, a SEO nem érheti majd el teljes potenciálját a cégen belül, vagy szimplán csak időpazarlásnak bizonyul majd.

 

10. Nem fektetsz a SEO-ba

A SEO, habár sokan szeretik ezt hinni, nincs ingyen. Ha igazán hatékony keresőoptimalizálásra vágysz, akkor fizetős SEO eszközökre, vagy egy ügynökségre lesz szükséged. Persze, ha saját magad csinálod, akkor pénzt valóban nem igazán kell költened rá, de akkor is komoly árat fizetsz a SEO-ért, csak éppen időben, nem pedig forintban.


Légy tehát felkészülve rá, hogy a SEO igenis befektetést igényel majd, azonban a jó keresőoptimalizálás többszörösen is képes megtérülni.
 


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok