A mérgező backlink meghatározása, felismerése, hatás a SEO-ra és javítása

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A mérgező backlinkek tönkre teszik a SEO-t, szabadulj meg tőlük!

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A backlinkek fontosak SEO szempontból. Azt nevezzük backlinknek, ha egy másik oldal a linkedet elhelyezi a saját oldalán. Ha például egy márka érdekesnek találja az egyik blogposztodat, és úgy gondolja, hogy a saját fogyasztóinak is a segítségére lehet, lehet, hogy belinkeli. Ez pedig lényegében egy bizalmi szavazat a tartalmadra.

SEO szempontból is nagyon fontosak, mert a keresőmotorok úgy látják mindezt a szavazatot, mint bizonyítékot, hogy a tartalmad értékes. Ha sok oldal utal (linkel) vissza a tiédre, annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg a találati oldalon, ezzel fejlesztve a kapcsolódó témákban az elhelyezkedést. A backlinkek szerzése az off-site SEO egyik fontos része, amit linképítésnek is hívunk. De sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet. A legtöbb backlink jó, néhány nagyszerű és vannak, amik mérgezők. Ha pedig utóbbiból túl sok van, az árthat a helyezésednek. Ebben a posztban megnézzük, mik is azok a mérgező backlinkek, hogyan hatnak negatívan a SEO-ra és hogy szabadulhatsz meg tőlük annak érdekében, hogy megvédd a helyezéseidet.


Backlinkek – A jó és a rossz


Habár elméletileg minden backlink egy szavazat arra, hogy korrekt vagy és értékes tartalmat közvetítesz, azok a linkek a legjobbak, amik szintén hiteles, megbízható forrásból származnak. Ezek azt mondják a keresőmotoroknak, hogy egy általa megbízhatónak talált, autentikus oldal kezeskedik a tartalmadért. Másfelől a spam jellegű, hiteltelen weboldalak nem segítenek az elhelyezkedésben a Googleben. A mérgező backlinkek nem csak a helyezésre vannak rossz hatással, de a keresőmotorok akár büntethetik is.


Mérgező backlinkek


A Google meghatározása, állásfoglalása szerint rossz linkekre tehetünk szert akár fizetett linkek szerzésével, vagy irányelveit sértő oldalak linkjeivel és az alacsony minőségű, mesterséges, vagy spam jellegű linkek minél hamarabbi eltávolítását javasolja.


Mitől lesz egy backlink mérgező?


Számtalan dolog van, ami növelheti a mérgezést a keresőmotorok szemszögéből, például ha a backlinkek többsége alacsony rangsorolási pontszámmal rendelkező oldalakról származik, vagy ha hasonló oldalak különböző szájtokról ugyanabból a horgonyszövegből linkelik az oldaladat.


A rossz linkek hatása


Ha megbüntetnek, az csökkenti az oldalad helyezését a találati oldalon, ezzel együtt pedig az esélyét, hogy a tartalmadat megtalálják, vagy ha nagyon súlyos a büntetés teljesen el is tűnhet a találatok közül. A büntetéseket két módon oszthatják ki. A Google 2012-ben mutatta be a Pingvin algoritmust, amivel a rossz minőségű linkeket célozták. Azoknak az oldalak, amik linképítő sémákat alkalmaztak, lezuhant a helyezésük. Azóta a Google finomította az algoritmust, így már jobban azonosítja és bünteti a valóban rossz linkeket. Ha lát egy mérgező linket, a te linked jellege alapján szab ki büntetést, ember pedig nem vizsgálja felül ezt a döntést. Továbbá a Google több emberi erőforrást adott a spam csapatához, aki manuálisan bünteti (elvileg 400.000 fölött van ezeknek a száma havonta) az odalakat, amelyeknek mérgező backlinkjei vannak.


Mi válthatja ki a kézi ellenőrzést és büntetést:

 

  • Egy versenytárs által jelentett spam
  • A Pingvin algoritmus
  • Egy olyan piaci résben vagy, amit a Google spam csapata ellenőriz

 

Kérheted a büntetés ismételt felülvizsgálatát, de erről majd később bővebben.


Honnan tudhatod, hogy mérgező backlinkjeid vannak?


Nem sok mindent tehetsz az algoritmus büntetései ellen, egyszerűen csak fejlesztened kell az oldalad teljes link profilját. A manuálisan kiszabott büntetéseket a Google Search Consoleban találod. Ha emberek hajtották végre, itt fog feltűnni egy általános leírással a problémáról, egy linkkel, ahol többet megtudhatsz és egy gombbal, ami lehetővé teszi, hogy felülvizsgálatot kérj. Sokszor azonban könnyebb egy SEO elemző eszközt segítségül hívni, hogy azonosítsa a mérgező backlinkeket. Ez pedig különösen igaz, ha nem ellenőrizted őket egy ideje (vagy soha).


Hogyan javítsd ki a mérgező backlinkeket


Erre több módszer is van, például kapcsolatba léphetsz a külső oldal adminisztrátorával és kérheted, hogy vegye le a linkedet. Ha a linkkel nincs gond és a büntetést kézzel aktiválták, kérhetsz felülvizsgálatot. A Google elvileg 20.000 ilyen jellegű kérést dolgoz fel havonta a 400.000 kézzel végrehajtott büntetésből, de 30 napba is telhet, hogy választ kapj.
Ha a backlink nem fontos neked, és nem akarsz senkit megkeresni, hogy távolítsa el a linket, használatod ezt az eszközt is: Visszautasított linkek.

 

Kövesd a Google Search Console Súgó lépéseit:

 

 

 Hozd létre a visszautasítandó linkek listáját a súgó utasításai alapján.

 

Majd töltsd fel a listát a Visszautasított linkek eszközre.

 

Összegezve


Legyél teljesen biztos benne, hogy az oldaladra mutató backlinkek jó minőségűek és kövesd a Google szabályait – ez elengedhetetlen SEO szempontból. Ellenőrizted mostanában a backlinkeket? Ha nem, hamarosan kellene. Kaptál értesítést a Google Search Consoleban, hogy rossz linkeket találtak? Ha igen, kövesd a cikkben adott tippeket, hogy megold a problémát, vagy utasítsd vissza a linket.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!