10 taktika orvosoknak, hogy hatékony legyen az online marketingjük

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketingtippek orvosoknak – 10 taktika egy sikeres praxisért

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Magánorvosként minden bizonnyal te is azt szeretnéd, hogy minél több lehetséges páciens keresse fel praxisodat. Azonban ehhez manapság nem elég szimplán jól dolgozni – a színvonalas szolgáltatás mellett aktívan kell tenned azért, hogy leendő pácienseid hozzád forduljanak segítségért. Ennek érdekében számos egészségügyi marketingtaktikát vethetsz be, amelyek segítségével láthatóbbá, fellelhetőbbé teheted praxisodat a betegek számára.

A következőkben tíz ilyen taktikát sorolunk fel!
 

1. Ismerd pácienseid igényeit

Tudnod kell, hogy pácienseidnek mikre van szükségük és hogy miket várnak el egy praxistól, hogy ez alapján készíthesd el nekik egészségügyi tartalmaidat.

Fontos észben tartani, hogy senki sem saját akaratából betegszik le vagy szenved balesetet, így mindenki csak muszájból fordul majd hozzád. Éppen ezért csupán azt szeretnék, hogy ellássák őket, de nem igazán tudják, hogy mi az, ami igazán segítene nekik.

Tehát nem csak a lehetséges kezelési opciókat kell felsorolnod nekik, hanem azt is el kell magyaráznod tartalmaidban, hogy ezek hogyan kínálnak megoldást egészségügyi problémáikra. 

Példaként tapasztalataim alapján egy fogorvosi témát szemléltetnék. Sokan nem tudják mit jelent az, hogy gyökérkezelés. Így hiába van egy szuper tartalmunk a gyökérkezelésre optimalizálva az, aki nem tudja mi ez, nem így fog rákeresni. Arra már sokkal inkább keresne, hogy fogfájás, fogérzékenység és a többi. Ugye? Nem olyan bonyolult ez. 

 

2. Az egészségügyi marketingre ne költségként, hanem befektetésként gondolj

A marketing manapság minden sikeres egészségügyi üzleti modell alapkövét képezi. Az egészségügyi marketing alapjait éppen ezért egy részletes marketingtervben kell összefoglalnod.

Ennek a tervnek tartalmaznia kell azokat a taktikákat, módszereket és eszközöket, amelyeket felhasználsz majd marketinged során, illetve konkrét célokat és persze azt, hogy hogyan méred majd, hogy ezek irányába haladsz-e. 
A legjobb mérés erre általában a bejelentkezett pácienseken alapul. Ez nagyon jól mérhető akár a Google Analytics segítségével. 

 

3. Alkalmazz videómarketinget

Manapság a videós tartalmak teszik ki az online forgalom jelentős hányadát. Emellett érdemes megjegyezni, hogy a YouTube jelenleg a második legnagyobb keresőmotor a Google után, amelyet az emberek – többek között – egészségügyi témák felfedezésére is használnak. Nem kérdés, hogy 2020-tól kezdve minden egészségügyi marketingstratégiának része kell legyen az online videó is.

A vizuális tartalmak sokkal hatékonyabbak mind a figyelemfelkeltésre, mind pedig a lehetséges páciensek befolyásolására, mint az írott szöveg. A videók továbbá praxisod webhelyének SEO-ját is javíthatják, ami azt jelenti, hogy az magasabb pozícióban jelenhet meg a Google keresőtalálatok között.

Na persze jogosan merül fel egy kérdés, hogy hogyan használhatja egy orvos a videómarketinget praxisa népszerűsítésére – egész pontosan, hogy milyen témákról érdemes videót készíteni. Kezdésképpen videóinterjúkat készíthetsz elégedett pácienseiddel, ha beleegyeznek abba, hogy arcukat és nevüket adják praxisodhoz. Ez már önmagában rengeteget dobhat hitelességeden, hiszen egy ügyfél sokkal szavahihetőbb, mint az a márka, ami saját magát reklámozza.

Készíthetsz továbbá egy üdvözlővideót a webhelyedre érkező látogatók számára, amiben röviden (ne vesztegesd az idejüket) összefoglalod, hogy ki is vagy és milyen problémáikra kínálsz megoldást.

Ezen kívül publikálhatsz ismeretterjesztő videókat beavatkozásokról, egészségápolásról, megválaszolhatsz gyakran ismételt egészségügyi kérdéseket és így tovább.

 

4. Kérd meg pácienseidet, hogy értékeljék praxisodat

Az egészségügyi marketingben kevés dolog fontosabb a pozitív véleményeknél és értékeléseknél. Az emberek nagy része utánanéz az interneten, hogy mit mondanak egy orvosról korábbi páciensei, hiszen senki sem bízza rá egészségét akárkire. A pozitív vélemények és értékelések a megelőlegezett bizalom alapfeltételei.

Kérd tehát arra pácienseidet, hogy értékeljék őszintén praxisodat az erre alkalmas platformokon (Google Cégem, Facebook, stb.), és ne felejts el válaszolni is ezekre, különösen a negatívokra!

 

5. Regisztráld praxisodat a releváns gyűjtőwebhelyekre

Fontos, hogy praxisod minél több olyan webhelyen legyen jelen, amelyek szakorvosok információit gyűjtik össze az érdeklődő páciensek számára. Minél több ilyen webhelyen szerepelnek adataid, annál valószínűbb, hogy az emberek rád találnak majd.

A legfontosabb ilyen adatbázis az ingyenes Google Cégem, amire regisztrálva praxisod akár a kiemelt, térképes Google találatok között is megjelenhet, ha valaki a közeledben keres szakorvost. A különféle gyűjtőwebhelyeken elhelyezett adataid tovább erősíthetik Google Cégem rangsorolásodat, ezért is érdemes foglalkozni velük (csak ügyelj rá, hogy praxisod neve, címe és telefonszáma mindenütt tökéletesen egyezzen egymással!)

 

6. Használd a közösségi médiát

A statisztikák szerint 10-ből 4 egészségügyi ügyfél állítja magáról, hogy a közösségi médián látott tartalmak hatással vannak rá, hogy mely orvost vagy egészségügyi központot keresik fel problémáikkal.

Fontos, hogy praxisod jelen legyen azokon a közösségi platformokon, amelyeken pácienseid is a legaktívabbak, és hogy rendszeresen érdekes, hasznos tartalmakat ossz meg velük cikkek vagy bejegyzések formájában. A Facebook például ideális választás erre, ráadásul a páciensek ajánlásokat is írhatnak praxisodnak, erősítve ezzel tekintélyedet a világ legnépszerűbb közösségi platformján.

 

7. Szerezz egy professzionális webhelyet

Sok leendő páciens webhelyeden találkozik majd először praxisoddal, ezért fontos, hogy jó benyomást tégy vele lehetséges ügyfeleidben. Habár nem sokan (durván 5%), vannak olyanok is, akik szimplán webhelyed kinézete alapján ítélkeznek praxisodról és döntik el, hogy adnak-e egy esélyt neked, vagy tovább keresgélnek.

Fontos tehát, hogy webhelyed:

  • Igényes kialakítású legyen
  • Gyorsan betöltődjön és működjön mobileszközökön és asztali számítógépeken egyaránt
  • Jó SEO-val rendelkezzen
  • Biztonságos legyen
  • Egyszerű navigációval rendelkezzen

Mindemellett lehessen rajta időpontot egyeztetni és tedd egyszerűvé pácienseidnek, hogy üzenetet küldhessenek praxisodnak.

 

8. Alkalmazz email marketinget

A statisztikák szerint 3-ból 2 fő nézi meg az emailjeit reggelente. Ez már önmagában egy beszédes arány, de ami még érdekesebb, hogy a páciensek 90%-a szeretné, ha orvosa igyekezne javítana email kommunikációját.

Az email marketing egy költséghatékony, könnyedén testreszabható és egyszerűen alkalmazható taktika, amellyel garantáltan megerősítheted egészségügyi marketingstratégiádat. Ösztönözd arra pácienseidet, hogy iratkozzanak fel hírleveledre – mutasd meg nekik, hogy milyen érdekes, hasznos tartalmakat és híreket kaphatnak közvetlenül digitális postaládájukba, ha megadják neked email címüket.

Fontos, hogy ezek az üzenetek rendszeresek legyenek, hogy feliratkozóid ne feledkezzenek meg praxisodról, de ne túl sűrűek, nehogy megunják és spamként jelentsék őket vagy leiratkozzanak róluk.

 

9. Kövesd nyomon egészségügyi marketingkampányaid teljesítményét

Marketingkampányaid nyomon követése elengedhetetlen ahhoz, hogy tudd, eredményesek-e törekvéseid, vagy csak a pénzedet/idődet vesztegeted rájuk. Ezért is fontos, hogy kampányaidnak mindig legyen célja, mert így mindig lesz mihez mérned jelenlegi állapotodat, és tudni fogod, hogy jó úton jársz-e, vagy sem.

Számtalan mutató van, amiket nyomon követhetsz, azonban céljaid döntik majd el, hogy melyek azok, amikre ténylegesen oda kell figyelned teljesítményed megítéléséért. Ilyenek lehetnek például a páciensek forrása (hol találnak rá praxisodra), a felvételi arányok (és az újrafelvételi arányok), a bevétel vagy éppen a befektetések megtérülési aránya (ROI).

 

10. Ne add fel!

Lehetsz akármilyen jó szakorvos, de ha a marketinget nem teljes mellbedobással végzed és nincs meg hozzá a megfelelő hozzáállásod, akkor csak púp lesz a hátadon. Az egészségügy egy kompetitív ipar, ahol csak azok maradnak a felszínen, akik aktívan foglalkoznak a marketinggel.

 

Ha a fent felsoroltak túl nagy falatnak tűnnek (mert valljuk be, nem sokaknak van ideje minderre egy aktív praxis fenntartása mellett), akkor bízd egészségügyi marketingedet egy tapasztalt online marketing ügynökségre! Kérj ajánlatot tapasztalt csapatunktól IDE kattintva!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!