A legjobb marketing kampányok, amikketl felhasználók millióit érik el a nagyvállalatok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Íme a legjobb marketing kampányok, amikkel felhasználók millióit érik el a nagyvállalatok

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ahogy egyre több cég és vállalkozás születik, és egyre többen csatlakoznak az ügyfelek figyelméért folytatott verseny mezőnyéhez, úgy a különböző márkák számára egyre nagyobb kihívást jelent kiemelkedni a digitális média zajából. Manapság több kreativitásra van szükség az emberek figyelmének megragadásához, mint valaha, de az ihlet nem jön mindenkinek csak úgy csettintésre.

Néha a legjobb módszer mások sikereit tanulmányozni, és elgondolkodni rajta, hogy hogyan érhetnél el te is hasonlókat márkád számára. Cikkünk ebben igyekszik segíteni – a következőkben remek példákat láthatunk arra, hogy mi is kell egy hatékony digitálismarketing-kampányhoz!
 

American Express

Lényegében minden második cég kampányanyaga komoly hangsúlyt fektet az online közösségekre, kommunikációra, és mély beszélgetésekre, de ezek közül csak nagyon kevesen törekszenek arra, hogy ezt meg is valósítsák ügyfeleik számára.

 

Az American Express (röviden AMEX) azon kevés cég egyike, amelyeknek nem csak a szájuk nagy. Ezt többek között az általuk megnyitott Open Forum is bizonyítja. Ez a webhely egy olyan közösségi felület, ahová az AMEX külső szakértőket hív meg különféle szektorokból, hogy azok megoszthassák tudásukat és tanácsaikat az érdeklődő közönséggel.

 

Ez a húzás nem csak az emberek köreiben, hanem a keresőmotorok szemeiben is plusz pont az American Expressnek, ráadásul sokat spórolnak azon, hogy nem szerzőket kérnek fel tartalommarketingjük „ellátására”.


Tanulság

Az Open Forum jó példa arra, hogy a minőségi tartalom nem feltétlenül kell, hogy tőled érkezzen. Keress olyan ipari szakértőket és „gondolatvezéreket”, akik szívesen segítenének tartalmakkal és válnának egy érdeklődő közösség tagjaivá (ezzel saját közönségüket is bővítve). Ne feledd: az elsődleges szempont értékes, hasznos tartalmakat kínálni látogatóidnak, függetlenül attól, hogy kitől is érkeznek ezek a tartalmak (saját, felhasználói, vendég, stb.)

 

Mint

A személyes pénzügyek mezejére lépni nem egyszerű dolog egy frissen megalakult vállalat számára, de a Mint (a népszerű online pénzügyi követőeszköz) bebizonyította, hogy egy jól kivitelezett online marketing stratégiával nem is lehetetlen.

 

A Mint tartalomstratégiája több száz kiváló minőségű tartalom publikálásából állt, amelyek között az informatív blogbejegyzésektől kezdve a figyelemfelkeltő inforgrafikákig mindenféle tartalom feltűnt. Ezzel rengeteg értéket kínáltak ügyfeleiknek, ami nagyban hozzájárult a cég növekedéséhez.

 

Tanulság

A tartalommarketing gyakran komoly pénzbe és időbe kerülhet, de egy, stabil jól kidolgozott, minőségi tartalmakra épülő stratégia rengeteget dobhat egy cég hírnevén és forgalmán.

 

Dollar Shave Club

A borotválkozás nem tartozik sokak kedvenc időtöltései közé, de ha csak egyszer megnézed a Dollar Shave Club bemutatkozó reklámját, akkor mindjárt más szemmel tekintesz majd a borotválkozás fogalmára (valószínűleg nevetéstől könnyező szemekkel).

A Dollar Shave Club nem riadt vissza az öntudatos humortól, és ezzel fején találták a szöget. Mindössze öt év során az Egyesült Államok borotválkozási piacának 7%-át kaparintották meg, amelyhez minden bizonnyal 25 milliós nézettségű videójuk is hozzájárult. A céget végül az Unilever vásárolta fel egymilliárd dollárért.

 

Tanulság

A humor erejét nem szabad alábecsülni. Ebben a rohanó, stresszes világban, ahol az ember mindenhol csak rémhíreket olvashat és láthat, igazi felfrissülés lehet egy-két vicces reklám vagy bejegyzés. A Dollar Shave Club 100%-ban elkötelezett humoros hangnemük mellett, ami megjelenik reklámjaikban, a regisztrációs folyamatban, a termékek csomagolásában, és közösségi kommunikációjukban is. A cég képes volt egy olyan unalmas dolgot szórakoztatóvá tenni, mint a borotválkozás – nem csoda, hogy megmaradt az emberek fejében.

 

Wirecutter

Habár könnyedén felületes lehet, a partnermarketing kiváló eredményeket hozhat, ha igényesen és őszintén végzik azt. A Wirecutter is tisztában volt ezzel a ténnyel. Állításuk szerint a Wirecutter „a legjobb kütyük – például fényképezők és TV-k – listája olyan embereknek, akik nem akarnak túl sok időt pazarolni azzal, hogy azon agyalnak, hogy mit vegyenek”. A webhely évente 150 millió dollárt termelt, mielőtt a New York Times 30 millióért felvásárolta volna.

 

Akárcsak minden más partneroldal, a Wirecutter is értékelő cikkeket tesz közzé, amelyekben partnerhivatkozásokat helyeznek el, és az azokon keresztül történő vásárlások után részesednek a bevételből. Igen ám, azonban míg sok partner felületes, vagy szándékosan elfogult értékeléseket ír, addig a Wirecutter szakértőkkel dolgozik, akik akár 20-200 órát is eltöltenek egy termék tesztelésével, hogy átfogó, megbízható, hiteles összegzést biztosítsanak arról az olvasók számára.

 

Tanulság

A modern fogyasztók nagyon óvatosan bánnak a hirdetésekkel, és sokan igyekeznek kiszűrni azokat. A valódi személyektől érkező javaslatok, vélemények sokkal több hitelességet és értéket képviselnek az emberek szemeiben.

 

Ez az, amit a Wirecutter biztosít nekik – náluk a vélemény (a „hirdetés”) a termék. Az emberek szívesen megosztják ezeket, és sokan előszeretettel használják a webhelyet, ha döntésképtelenek egy bizonyos termék megvásárlásával kapcsolatban. Nem is igazán van szükségük külön foglalkozni marketinggel – a vélemények elég marketing számukra, az olvasók elintézik a terjesztést.

 

Domino’s

A népszerű Domino’s Pizza étteremlánc már hosszú évek óta a marketing egyik nagyágyújának számít, amit egyik friss kezdeményezésük is bizonyít. A „Domino’s Anyware” olyan publikációk címlapján jelent meg, mint a Forbes, a Wired, vagy a Cnet.

 

A kampány célja az, hogy az ügyfelek bármilyen kompatibilis eszköz segítségével pizzát rendelhessenek maguknak, legyen szó a Twitterről, az Amazon Alexáról, vagy akár a Facebook Messenger chatbotról, hogy csak néhányat említsünk.

 

A kampány két oldalról is sikert hozott a Domino’s-nak. Egyrészt kényelmesebbé tették az ügyfelek számára a rendelést, ami manapság egyáltalán nem elhanyagolandó szempont. Másrészt az újszerű kommunikációs technológiák kihasználásával modern, trendi fényben tüntethették fel magukat a közönség előtt, ami különösen jó pont a fiatalabb, technológiailag naprakész ügyfelek szemében.

 

Tanulság

A digitális marketing ma már messze túlmutat az emailezésen, a tartalommarketingen és a fizetett hirdetéseken. Egyre fontosabbá válik, hogy márkád miként jelenik meg a fogyasztók szemében, és hogy milyen üzeneteket kommunikálsz irányukba. Fontos elgondolkodni rajta, hogy milyen csatornákat használsz ehhez a kommunikációhoz, hiszen ezeken keresztül tovább bővítheted ügyfélbázisodat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!