Hogyan csináld hatékonyan a kulcsszótervezést 2019-ben? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google Kulcsszótervező SEO célokra: A nagy 2019-es útmutató

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A kulcsszókutatás a digitális marketing egyik alapvető része. Megannyi SEO-stratégia és hirdetési kampány indul egy egyszerű kulcsszóötlettel, amelyre aztán minden további elem felépülhet.

Habár a kulcsszókutatásnak számos online eszköze van, kevés olyan ingyenes alternatívát találunk, mint a Google által biztosított Kulcsszótervezőt. Ugyan ezt az eszközt első sorban hirdetők számára alakították ki, rendkívül hasznos lehet keresőoptimalizálási célokra is. Ha még csak most ismerkedsz a kulcsszókutatás folyamatával, vagy csak szeretnéd megismerni ezt a hasznos eszközt, a következő cikk pontosan neked szól!

Íme minden, amit egy marketingesnek a Google Kulcsszótervezőjéről tudnia kell!

 

A megfelelő tervezőeszköz kiválasztása


A Kulcsszótervező jelenleg két opciót kínál, amikor megnyitod: új kulcsszavakat kereshetsz, vagy megtekintheted meglévő kulcsszavaid keresési mennyiségét, illetve előrejelzéseit. Nézzük, hogy mik is ezek pontosan, és hogy mikor, mire érdemes használhatod őket!

 

Új kulcsszavak keresése


Ennél egyértelműbb nevet nem is adhattak volna ennek az eszköznek. Amikor kiválasztod, két további fül jelenik meg, amelyekkel kiválaszthatod, hogy általad megadott kulcsszavak alapján szeretnél-e új kulcsszavakat keresni (Kezdés kulcsszavakkal), vagy egy URL megadásával (Kezdés webhellyel).

Az, hogy a Kulcsszótervező mennyire értékes kulcsszavakat javasol majd neked főleg attól függ majd, hogy milyen alapot (kulcsszavakat vagy URL-t) adsz neki, amiből dolgozhat. Fontos tehát, hogy pontosan tudd, hogy mit szeretnél, de vedd figyelembe a Google jó tanácsát is:

Lehetőleg ne legyen se túl konkrét, se túl általános. Egy ételeket házhozszállító vállalkozás esetén például az „ételek kiszállítása” jobb, mint az „ételek”

Érdemes legalább két kulcsszót vagy kifejezést megadni az eszköznek. Ha URL-ből dolgozol, akkor ne felejtsd el megadni az eszköznek, hogy csak az adott oldalt, vagy az egész webhelyed vizsgálja-e.

Ha megvan, hogy mit szeretnél, kattints a Találatok lekérése gombra.

A következő oldal a Kulcsszóterv lesz, de mielőtt továbbmennénk, nézzük meg a másik opciót is!

 

Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése


Ez az opció akkor hasznos, ha korábban már összeírtál magadnak néhány kulcsszót, illetve kifejezést, és kíváncsi vagy a keresési mennyiségükre (tehát hogy mennyire keresettek), illetve néhány egyéb becsült statisztikára.

Ha ezt a lehetőséget választod, akkor a Kulcsszótervező megkér, hogy illeszd be kulcsszavaid és kifejezéseid listáját a megadott mezőbe, illetve, hogy soronként egyet használj, vagy válaszd el őket vesszővel. Ezen kívül egy fájlt is feltölthetsz, ha abban gyűjtötted össze kulcsszavaidat. Végül kattints a Kezdés gombra.

Habár ez az eszköz is egy hasonló találati oldalra visz át, mint amikor új kulcszavakat keresel (az előző opcióval), itt annyi a különbség, hogy megjelenik egy speciális Előrejelzések fül, ahol kizárólag csak a megadott kulcsszavak várható, összesített teljesítményét láthatod.

Bármelyik opciót is választod, ugyan arra a találati oldalra jutsz majd – a Kulcsszóterv oldalra. Most ezt fogjuk megvizsgálni!

 

A Kulcsszóterv oldal, és a találatok kezelése


Megvannak tehát a kulcsszavak, amiket az eszköz ajánlott, vagy amiket Te adtál meg neki egy előre elkészített lista formájában. A következő lépés némileg szűkíteni a felsorolt kulcsszavakat, hogy rátalálj közöttük a számodra legértékesebbekre.

A Kulcsszóterv oldal tetején három célzási opciót találsz:

  • Területek: Ez az az ország (vagy országok), amit meg szeretnél célozni stratégiádban. Hacsak nem a nemzetközi piacra szeretnél betörni, ez minden bizonnyal Magyarország lesz.
  • Nyelv: Azon kulcsszavak nyelve, amelyek információit látni szeretnéd.
  • Keresési hálózatok: Ezt a paramétert kell átállítanod, ha csak a Google-on, vagy a Google-on és a partneroldalakon (pl. YouTube) szeretnél hirdetni. Érdemes először ezt simán Google-ra állítani, különösen ha SEO célokból használod az eszközt.

Ha új kulcsszavakat kerestél, akkor a javasolt kulcsszavakat szűrheted is. Ezt a lehetőséget a lista felett, a Szűrő hozzáadása szövegre kattintva találod. A találatok szűrése (főleg ha több száz van előtted) nagyon fontos, hogy tényleg csak a számodra fontosakat láthasd közülük. Íme a leghasznosabb szűrési opciók:

  • Kulcsszó szövege: Ezzel az egyszerű szűrővel megadhatod, hogy csak olyan szavak jelenjenek meg a listában, amelyek tartalmaznak, vagy NEM tartalmaznak egy általad megadott szót.
  • Verseny: Kiszűrheted azokat a kulcsszavakat, amikre alacsony, közepes, vagy magas verseny jellemző. 
  • Hirdetésmegjelenítési arány: Szintén egy hirdetéssel kapcsolatos szűrő, ezért, ha SEO miatt használod az eszközt, ne foglalkozz vele.
  • Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat (alacsony/magas tartomány): Durván ennyit kellene fizetned, hogy hirdetésed a legelső pozícióban jelenjen meg (a hirdetések között) az adott kulcsszóra. 
  • A saját fiókban szereplő kulcsszavak kizárása: Valószínűleg felesleges lenne olyan kulcsszavakat vizsgálgatni, amiket már használsz valamelyik kampányodban az adott Ads fiókban. Ezzel a szűrővel könnyedén elrejtheted ezeket a listából.
  • Csak felnőtteknek szóló ötletek kizárása: Ez remélhetőleg magától értetődő.
  • Organikus megjelenítési arány: Ilyen gyakran jelenik meg webhelyed az organikus találatok között az adott kulcsszóra. Ehhez a funkcióhoz össze kell kapcsolnod Google Ads fiókodat Google Analytics fiókoddal.
  • Organikus átlagos pozíció: Szűrhetsz a szerint is, hogy átlagosan hogyan rangsorolsz egy-egy kulcsszóra a Google organikus találatai között. Ehhez is össze kell kötni az Ads és Analytics fiókot.

Ha megfigyeled, a szűrési többsége (nem mind) a listaoszlopok között is megjelenik. Az oszlopokra kattintva gyorsan sorrendezheted a kulcsszavakat az adott szempont alapján csökkenő vagy növekvő sorrendben. Ha több oszlopot szeretnél hozzáadni a táblázathoz, vagy el szeretnél rejteni néhányat, akkor kattints a jobb felső sarokban található Oszlopok gombra.

 

A javasolt kulcsszavak elemzése


Ez a lépés főként arra az esetre vonatkozik, ha új kulcsszóötleteket kértél a Kulcsszótervezőtől.

A megjelenő oszlopok közül a következőkre érdemes fokozott figyelmet fordítani:

  • Kulcsszó: Ebben az oszlopban találhatók azok a kulcsszavak, amelyeket a Google relevánsnak vélt az általad megadott kulcsszavakhoz, vagy a megadott URL-hez.
  • Keresések/hó: Ezen nem sokat kell magyarázni, de jó észben tartani, hogy itt egy nagyon széles tartományt látsz, nem pedig egy konkrét átlagolt értéket. Ha pontosabb keresési adatokra vagy kíváncsi, a cikkben lejjebb megmutatjuk majd, hogy hogyan láthatod őket! 
  • Verseny: A „verseny” itt a hirdetők közötti versenyre utal, és nincs közvetlen köze az organikus találatokhoz, és a SEO-hoz. Azonban hasznos lehet arra, hogy megállapítsd, mennyire népszerű egy kulcsszó a hirdetők köreiben.
  • Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat: Röviden: minél drágább egy kulcsszó, annál valószínűbb, hogy sok vásárlási szándékú keresés áll mögötte (tehát annál értékesebb lehet).

 

A kulcsszavak kiválasztása


Elérkeztünk az utolsó és egyben legfogósabb lépéshez – ideje választani egyet a szűrt, kielemzett kulcsszavak közül. A feladat nehézségét az adja, hogy rengeteg szempontot kell figyelembe venni egy ideális kulcsszó kiválasztásánál.

Mindenekelőtt egy olyan kulcsszót kell keresned, ami némileg tág, de közvetlenül kapcsolódik a népszerűsíteni kívánt termékhez, szolgáltatáshoz, vagy tartalomötlethez. Ha például szeretnél egy bejegyzést írni a „multirotoros drónok szakszerű karbantartásáról”, akkor sem a „drónok” szó (túl tág), sem a „multirotoros drónok szakszerű karbantartása” kifejezés (túl szűk) nem lenne megfelelő erre a célra.

Valahol a kettő között, például a „drónok karbantartása” kifejezés már sokkal jobb választás lenne.

Szóval írd be ezt a kifejezést (a saját választott kifejezésedet) az Új szavak keresése opcióban, és nyomj rá a Találatok lekérése gombra.

Ha több kulcsszót kis kijelölsz a listában, akkor ezek összesített értékeit láthatod, ami hasznos lehet ugyan, de ha csak egy szó keresettsége érdekel, akkor csak egyet jelölj ki. A Terv áttekintése felületen láthatod, hogy pontosan mely kulcsszavak statisztikáit nézed éppen – itt ellenőrizheted, hogy biztos csak azt az egy kulcsszavat vizsgálod-e, amit kiválasztottál.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!