Kulcsszókutatás tippek: így kezdj neki a kifejezések gyűjtésének a SEO-hoz

kulcsszókutatás tippek

3 tipp a hatékony kulcsszókutatáshoz

A kulcsszókutatás a SEO egyik alapvető feladata, hiszen nehéz bármit is optimalizálni, ha nem tudod, hogy célközönséged milyen kifejezéseket használ a keresésekhez.
kulcsszókutatás tippek Akár új vagy a SEO-ban, akár már többéves tapasztalattal rendelkezel ezen a területen, bizonyára rendszeresen kell kulcsszókutatást végezned, és szeretnéd a lehető leghatékonyabbá tenni ezt a feladatot. Ebben segítenek az alábbi tippek!

1. A minőségre hajts, ne a mennyiségre

Kezdésképpen:
1.    Azonosítsd versenytársaidat a keresőtalálati oldalakon
2.    Elemezd az egymást fedő kulcsszóitokat
3.    Azonosítsd azokat a kulcsszavakat, amelyekre könnyedén tudnál rangsorolni

Bizonyára csábítóan hangzik az összes létezű kulcsszót összegyűjteni egy táblázatba és abból dolgozni. De ha az idő véges és minél előbb eredményeket kell felmutatnod, akkor egy ennél jóval okosabb taktikára lesz szükséged. Szerencsére ebben többféle SEO eszköz is segíthet.

De mit értünk minőség alatt?

Habár a minőségi az üzleti céloktól függ, általánosságban arra kell odafigyelned, hogy hogyan tehetnéd láthatóbbá magadat a versenytársaiddal szemben, vagy hogy kik rangsorolnak az első találati oldalon azokra a kulcsszavakra és témákra, amelyekre megoldást kínálsz. Ez egy jó kiindulási pont.

Nézz utána alaposan, hogy kik a valódi versenytársaid a találati oldalakon (ők azok, akik az általad is megcélzott kulcsszavakra jelennek meg), mielőtt bármit is feltételeznél. Számold ki, hogy mekkora arányban fedik egymást a kulcsszóitok.
 

2. Automatizáld a csoportosítási folyamatot

Egy releváns kulcsszavakból álló lista sokat segíthet, de rengeteg olyan kifejezés lehet benne, amelyek fedik egymást vagy többször is előfordulnak. A legjobb eredmények érdekében mindenképpen ajánlott csoportosítani a hasonló kulcsszavakat – ez segít majd felmérni, hogy hány új tartalmat kell majd készítened, vagy melyeken kell javítanod.
1.    Azonosítsd az alapvető („mag”) kulcsszót
2.    Szűrj források alapján
3.    Csoportosítsd a hasonló kulcsszavakat


A kulcsszavak csoportosítása segít azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyek mögött hasonló szándék áll. Például a „palacsinta recept” keresésnek hasonló szándéka van, mint a „hogy süssek palacsintát” lekérdezésnek. Ha egymással csoportosítod ezeket a kifejezéseket, akkor egy-egy tartalmaddal akár többet is megcélozhatsz egyszerre.

A kulcsszavak manuális csoportosítása persze munkaigényes feladat, hiszen meglehet, hogy egyszerre több száz kifejezést is ellenőrizni kell. Már az Excel vagy valamilyen hasonló táblázatkezelő is sokat segíthet, de a legjobb, ha mindezt rögtön egy SEO eszközben csinálod, ami nem csak a kulcsszavak felkutatásában, hanem azok kiválogatásában és csoportosításában is segít.
 

3. Ügyelj a keresési arány és az organikus átkattintási arány egyensúlyára

Miután azonosítottad legfontosabb kulcsszócsoportjaidat és felvetted őket kulcsszólistádra, valahogyan sorba kell majd rendezned őket. Ehhez a kulcsszavak keresettségét („keresési arányát”) és átkattintási arányát ajánlott összevetni egymással. Ehhez persze egy olyan kulcsszókutató eszközre lesz szükséged, amely ezeket az adatokat is biztosítja a kulcsszavakhoz.
Íme tehát a lépések:
1.    Add hozzá a csoportokat kulcsszólistádhoz
2.    Rendezd őket organikus átkattintási arány szerint
3.    Vizsgáld meg a legnagyobb ctr-rel rendelkező kifejezések keresettségét


Fontos észben tartani, hogy az organikus átkattintási arány – például a Moz SEO eszközében – nem ugyan az, mint amit a Google Search Console felületén látsz (ez utóbbi azt mutatja meg, hogy hány felhasználó kattintott a webhelyedre).

Az organikus CTR (a Moz eszközében) azt mutatja meg, hogy várhatóan mekkora eséllyel szerez majd kattintásokat az adott kulcsszó a Moz számításai alapján, amelyet többek között valódi adatokból ítél meg, és figyelembe veszi a keresőtalálati oldalakon megjelenő többi elemet is.

A céljaidtól függően meglehet, hogy egy ritkábban keresett kulcsszót választasz majd, amire nagyobb eséllyel kattinthatnak rá a felhasználók. Ha a Moz Keyword Explorerének List eszközét használod, akkor könnyedén ellenőrizheted az organikus CTR-t (Organic CTR) és a keresettséget (Monthly Volume), hogy azonosíthasd a legjobb kulcsszavakat.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok